Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol cantlarında fren yüzeyi ne kadar olmalı ?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Hakan Yazman tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Merhaba yolcu arkadaşlar,
    [​IMG]
    Toplamayı planladığım yol bisikleti için yukarıdaki cant setini satın aldım...

    Arka cantı Rithhey e özel Off center rim technology (ocr) denen sisteme sahip, bu sayede arka cantta normalde tek tarafı daha dik gelen teller bu sistemle daha birbirine yakın eğimde olarak tel gerginlikleri eşitlenerek daha sağlam bir cant sistemi oluşturuluyor.

    Neyse soruma gelelim, arka cantta bir tarafta fren yüzeyi (parlak kısım) 11 mm kadar diğer tarafta ise 7 mm, ön cantta ise her iki tarafta 7 mm. Diğer mavic shimano cantlarda çok daha geniş fren yüzeyleri bulunuyor acaba bu yüzeylerin dar olması nasıl bir sorun yaratabilir ya da yaratır mı ? Bu arada bir ihtimal city bike a takma düşüncem de var dı bu cantları, o kadrolar vfren e benzer frenler kullanıyorlar dolayısıyla fren pabucunun bir kısmı dışarı basma durumu olabilir gibi geliyor, ne dersiniz fikri olan var mı ?

    Bir diğer sorum ise arka cantın radial örülmüş olması (satan kişi elinde uygun tel olmadığı için böyle ördüğünü söyledi) acaba bu bir sorun yaratırmı kullanımda,veya çekiş rijitliğinde? Filibir tarafını daha uzun tellerle kros şeklinde örerek modifiye etmemi önerirmisiniz veya değmez mi?

    Teşekkürler...
     
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bunlar çok güzel jantlar, gerçi hala biraz radikal kabul ediliyor ama olsun, Ritchey' nin komponentleri çok iyidir.
    Soruna gelince; sen arka fren pabuçlarının her ikisinide 7mm. olan tarafa göre ayarla, level olsunlar( biri aşağıya-diğeri yukarı kalmasın), lastiğe çıkmadan
    pabuçları oturt. Alacağın fren takımında eğer pabuçlar büyük gelirse, biraz daha kısa (yol tipi) pabuç koy.

    Jant örgüsüne gelince; iyi düşünmüşsün, ruble tarafında 2x veya3x cros ördürürsen, jantın rijidliği çoğalır, ayar ömrü uzar. Ruble tarafının karşısı zaten
    radial olmak zorunda, hub öyle. Ben olsam şimdilik böyle kullan derim, eğer
    jant ayardan çabuk kaçıyorsa, o zaman yeni örgü yaparsın.
    Ben her zaman yol jantlarında 3 cross örgüyü ( her iki tarafda) tavsiye ederim, 40-50gr farkettirir, fakat güçlü jant olur.
     
    Ali Hekimoğlu ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  3. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Mustafa abi,

    Zahmet olmazsa 3 cross örgü olayını biraz açabilir misin?

    Sevgiler, saygılar.
     
  4. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Lacing patterns: jant örgüsü

    3 cross (çapraz): Endüstri standartıdır, tel jant ile göbek arasında 3 telin üzerinden çapraz geçer. Bu örgülü jantlar güçlü ve dayanıklı olacaktır.

    2cross: Teller 2çapraz atlarlar, tel boyu kısalır, dolayısıyla jant biraz daha hafifler (15-30gr.). Bu teknikte örülen jantlar daha "resilient" dır,yani tekerleğin dönüş yönünde teller daha az esner, tekerlek daha hızlı reaksiyon gösterir( responsive). Pist yarışlarında özellikle yaygın bir jant örgüsüdür.( sadece pistte kullanılır demiyorum.) ön jantlar ve 28 delikli jantlar için iyi bir seçimdir.

    0 cross(radial): en hafif jant örgüsüdür, teller göbekle jant arasında, çapraz tel atlamadan düz gider. Daha "stiffer" yani sert ve esnemeyen jant oluşturur.
    Dolayısıyla 3X veya 2X ' e nazaran tel koparma olasılığı yüksektir.
    Radial örgü ön jantlarda veya arka jantın ve rublesiz (non drive) tarafında tercih edilebilir, fakat ruble tarafı için kullanılmamalı ( en azından bildiğim bütün
    wheel builder'lar bunu söylüyor.)

    Yukardakilerin dışında, çok daha karmaşık örgü teknikleri vardır.Veya bazı jantlar G3 tarzı hazırlanır ( campy: scirocco, eurus, zonda etc.)

    Aşağıda örneğini verdiğim set(28 spoke) benim en favori jant örgülerinden.( DT Swiss şart değil, campy olur, mavic olur, shimano veya chris king göbek olur.)

    Eğer daha dayanıklı bir jant derseniz, ön 32 hole- radial örgü, arka 32 hole
    komple 2 cross veya 3cross örgü derim.
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  5. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ağabi sen yakında akort dersi de veririrsin , ancak bu kadar güzel anlatılabilir.
    Benim kafama takılan bir durum var , siz bu kadar güçlü ve gerçekçi bilgileri buraya aktarıyorsunuz.
    Fakat bu bölümün sorumlusu siz değilsiniz burada bir yanlışlık yokmu ?
    Yoksa ben mi yanılıyorum ?
     
    ErdoganKesgin ve Ozan Güven bunu beğendi.
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Akort olayında, eh kendi jantlarıma bakabilirim ama örgü dersen hiç yapmadım.
    Benimki teorik bilgiden ve kullandığım 4-5 set jant bilgisinden öteye gitmez.:)
    Tabiiki yurtiçi-yurtdışı profesyonellerden gördüklerim, araştırmalar ve birikimler var, bende onları naklediyorum.

    Kafana takılan duruma gelince;
    Aslında herşey bölüm yöneticilerinin sorumluluğu altında değil, burası açık bir forum, isteyen herkez birikimlerini, deneyimlerini paylaşmakta özgür.
    Hepimiz konu açabiliriz, konuya yorumlar getirebiliriz, kısaca katkıda bulanmak/bulunmamak bizim insiyatifimizde. Bende bundan öte birşey yapmıyorum zaten.

    Bence herşeyi yöneticilerden bekleyemeyiz, üye arkadaşlarımız arasında gerek mekanik, gerekse sporculuk anlamında deneyimli ve tecrübeli olanları da var, onlarda yeterli vakti ayırıp katılımlar ve paylaşımlarda bulunurlarsa, üstünde konuştuğumuz " yol bisiklet grubu" daha aktif, daha öğretici duruma gelecektir zaten.
    Ben bu gruba yazılarıyla, cevaplarıyla katkıda bulanan arkadaşlara teşekkür ediyorum ve katılıma devam diyorum.
     
  7. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Mustafa abinin de dediği gibi moderatörün görevi foruma bir konu açıldığında diğer bütün üyelerden önce var gücüyle hızlı davranıp kimseye cevap verme fırsatı bırakmadan bildiklerini buraya yazmak değildir.
    Moderatörün asıl görevi, forumda açılmış konuların doğru bölümlere açılıp açılmadığını kontrol etmek, yanlış bölüme açılmışsa bu konuyu ilgili bölüme taşımak, uygunsuz içerikleri düzenlemek, yanlış yazılmış bilgileri bildikleri doğrultusunda düzeltmektir.Arta kalan zamanda da eğer bir konuya hiçbir üye bir süredir cevap vermemişse yine kendi bilgi ve tecrübesi dahilinde soruları cevaplayabilir.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.