Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikletlerinde üretim tarihi ve marka analizi

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında tolga meriç tarafından paylaşıldı.

  1. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yol bisikletlerinde yapıldığı tarihi , markasını ele veren unsurlar genellikle nerelerdir? Boyası eskimiş, markası belli olmayan bisikletlerimizin yapım tarihini, markasını araştırırken önceliklere nelere dikkat etmeliyiz?

    Eski bisikletlere hayat veren arkadaşlarımızın işine yarayacağını düşünüyorum, şimdiden bilgilerinin deneyimlerini paylaşanlara teşekkürler.
     
  2. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aslında elimde wienmann frenli takımlı ve gerisi compagnolo record komponentli olmak üzere bir yarış bisikleti var fakat bir türlü kadrosunun ne marka olduğunu bulamıyorum..
     
  3. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.122
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Kadronun ayrıntılarının fotoğraflarını ekleyebilirseniz yardımcı olmaya çalışalım. Özellikle lug'lar (birleşim yerleri) bunlardan da sele kelepçesi civarı ve fork crown (ön maşanın tepesi) iyi fikir verir.. Yakından ve net fotoğraflar iyi olur. En azından kaliteli bir kadro mu değil mi anlaşılır.

    Bisikletin boyası orjinal mi? Üzerinde yapıştırmalardan sağ kalan varsa onlarında fotoları faydalı olur.
    Record grupset bisikletin orjinal seti mi acaba?? Öyleyse üst düzey bir model olmalı. Ama frenler neden Weinmann o zaman???

    Merakla bekliyoruz ;)
     
  4. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
  5. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
  6. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bunlar iş görür mü?
     
  8. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yardımlarınızı bekliyorum:)
     
  9. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.122
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Parçalar ilginç gerçekten; kranklar T.A, furş seti de numunelik bir parça; dişli pulu var dikkat ettiyseniz. Benim fikrim parçaların bazıları sonradan takılmış..

    Komponentlerden bakıldığında bisikletin modeli eskiye benziyor; en fazla 70'ler..

    Kadronun boyası ise içler acısı durumda! Ben 3 kat sayıyorum :) Üst üste.. Vapur trabzanı kalitesinde :) Ama boyasını tamamen çıkarıp tekrar boyatırsanız ortaya güzel birşey çıkabilir. Uğraşmaya değer bir bisiklet gibi görünüyor; lug'lar temiz işlenmiş gibi (bu boyadan kesin olarak anlamak mümkün değil)
    Lug'lar bana pek bir ipucu vermedi; bunlar çok özel şekiller değil. Sele kelepçesi bölgesini de çekebilirmisiniz? Belki oradan bir ipucu çıkar? Bir de seri numarası vs yok mu kadro üzerinde?
     
  10. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aynakolun yerleştiği kısmın altında nervex yazıyor 25376 ve tam okunmayan uzun bir seri numarası var. sanırım nervex bu yerleşim yerlerini yapan firma,
     
  11. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
  12. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.122
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    İşte bu faydalı bir bilgi oldu! :in: Lug şekillerinin çok aşina gelmesinin sebebi Nervex olmalarıymış. Bu iyi! Evet, dediğiniz gibi Nervex bu lug'ları (boruların birleşimlerini) yapan firma. Ve her ne kadar bu lug'lar zamanında çok yaygın bir şekilde kullanılmış ve bunlarla yapılmış kadrolar bol bulunur olsa da halen değerli olarak görülüyorlar. Yani tahmin ettiğim gibi en azından standart üzeri bir bisikletmiş bu!
    Ama ne yazık ki Nervex lug'lar halen bisikletin markası hakkında bir ipucu vermiyor. Çünkü o zamanki neredeyse tüm markaların kadrolarında az çok kullanılmışlar. Seri numarasında herhangi bir harf yok mu? Rakamlar çok işimize yaramaz..
    Raleigh'de de aynı fren/vites kombinasyonu olması ilginç, ama ne kadar tutarsa tutsun parçalardan marka konusunda kesin bir sonuca ulaşmak imkansız; bu parçalar o zamanki birçok bisiklette kullanılıyordu.

    Ben olsam boya katmanlarını dikkatlice! tek tek çıkarmayı deneyip (adeta bir arkeolog gibi :D alttaki boyaya zarar vermeden) alttan bir yazı vs çıkacak mı diye şansımı denerdim. Kimbilir belki kadronun orjinal boyası halen o birkaç kat boyanın altında duruyordur?? ;) Özellikle markanın yazacağı alt boru ve üst boru üzerinde bunu deneyebilirsiniz..

    Bunun dışında, çekebiliyorsanız daha fazla fotoğraf çekebilirseniz belki başka bir ipucu yakalayabilirim..
     
  13. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    keşke yazıyı daha önce okusaydım, üç kat boyayı birden çıkarmazdım ,gerçi kat kat nasıl cıkarıcaktım onu da bilmiyorum ama full zımparayla değil dimi:)
     
  14. tolga meriç

    tolga meriç Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ve son olarak 59-3064-D22E38 aralarında derece işareti var