yol bisikletleri hakkında yardımlarınızı bekliyorum.

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
72
Şehir
İstanbul
öncelikle şunu açıklayayım. bir kısmınız sordugum soruyu sacma bulabilir.

yol bisikletlerinin gidon yapısında beni ceken bir estetik yapı söz konusu.
genel olarak yok bisikletlerinin zarifligi ve gidon yapıları beni mtb bisikletlerden coook daha fazla kendisine cekiyor. simdi soruya geliyorum ?

1. 100kg olmam dolayı
2. istanbulun bozuk yollarından dolayı

yol bisikleti satın almakta tereddüt ediyorum. forumda dolanirken gidon yapisi ve sispansiyon yapısı mtb benzeyen ancak tekerle yol bisikletine benzeyen hyrit bisikletler oldugunu gordum. bende kendime sordum acaba istanbul yollarında kullanabiliecegim yol bisikleti formatında fakat bozuk yollara (istanbul anadolu yakasının gobeginde kullanicam kadikoy goztepe bostancı maltepe hattında iste bostancı maltepe arası sahilde. kadıkoy bostancı arası bagdat caddesinde.) diger yol bisikletlerinden daha cok tolerans gösterebiliecek bir yol bisikleti var mıdır ?

kilomun yol bisikletinin hareketli aksamların ömrünü azaltması gibi bir durum oluşur mu ? karbon kadrolar icin kilomdan dolayi kadronun zarar gormesi gibi bi durum olusur mu ?

profesyonel degilim. yani bisikletten beklentim benim görsel zevkime hitap etmesi ve çok bana iskence olmayacak bir bicimde sürüşü olması.
 
Scudo

Atila Filmer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
923
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yol bisikletleri öyle bahsedildikleri kadar narin bisikletler değiller.İstanbul'da her türlü işini görürsün için rahat olsun. Ergonomi konusuna gelince. Yol bisiklet gidonunun drop down olması genel kullanımda cok etkilemese bile aerodinamik pozisyoda ruzgar direnci bakımından avantaj saglayacaktır. Ama uzun sureli aerodinamik pozisyonda kalman sadece seni değil her sürücüyü yoracaktır.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Yol bisikleti kadrolarında belli bir ağırlık sınırı oluyor. Özellikle çok hafif karbon kadrolarda. Onlara dikkat ettikten sonra kadro bakımından sıkıntınız olacağını sanmıyorum.

Parçaların aşınma durumuna gelirsek. Eğer sadece hafif olsun diye dayanıklılığından ödün verilmiş donanımlar kullanmazsanız, bu konuda da herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız.

Yol bisikleti jantları genel olarak daha narin gibi görünüyor, çünkü az telliler ve daha inceler. Fakat lastikleri yeterli basınçlarda kullanırsanız, herhangi bir sorun yaşamazsınız.

Şuan bir adet hibrit, bir adet de yol bisikletim var. Size tavsiyem, hiç hibrit bisiklete bulaşmadan direk yol bisikleti almanız.
Çünkü, hibrit alırsanız, memnun kalmayacaksınız ve sürekli geliştirmeye çalışacaksınız. Tıpkı benim yaşadığım gibi. Bu da size müthiş maliyetli olacak ve hiçbir zaman tam anlamıyla yol bisikletine sahip olmuş olmayacaksınız çünkü kadro açıları uygun olmayacak, frenler yol freni olmayacak vs. vs.

Fakat yol bisikletinden memnun kalmazsanız hibrit bisiklete dönmek için gidon, gidon boğazı ve fren-vites kolları yeterli olacak. Bunlar, yol bisikletine geçmek için gerekli olan fiyattan çok daha azına gelecek size. Ek olarak bisikletinizin açıları yol bisikleti açıları olduğu için çok daha atik bir bisiklet olacak :)
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
72
Şehir
İstanbul
hafifletmek icin mukavemetten vazgecmemis bir kac model onerebilirmisin peki ?

daha sonra ben araştırır dengi modelleri bulmaya calisirm
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Murat bey, sizin için en uygunu iyi bir makanın aluminyum modeli olacaktır. İlk aklıma gelen ise Cannondale Caad9 serisi, ardından Giant Defy ve Specialized Sirius. Cannondale biraz daha yarışcı modunda, Defy ise yüksek alın borusu ile dik pozisyon sunması nedeniyle biraz daha şehir kullanımı modundadır. Bu modeller son derece sağlam ve performanslıdır güvenebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Murat GÖNÜL

Genel olarak alt seviye donanımlar :)
Yarış setlerinde hafiflik ön planda olur, fakat giriş setlerinde dayanıklılık.

Kısacası, ucuz olan daha iyidir diye düşünebiliriz :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
72
Şehir
İstanbul
giant defy 3 ve giant tcx 2 yi kesfettim. bu ikisi arasindan hangisi bana daha uygundur kara veremedim.ikisinden birini alicam. satıs bayiside evime cok yakın. giant defy 3 endurance olarak belirtmis sitesinde. kilodan dolayı bisiklette ihtiyacım olan dayanıklılıgı saglayacanı dusunuyorum bu yuzden. (her ne kadar kadrosu gozume yeterince dayanıklıymıs gibi gelmesede ince olmasından dolayı tereddutlerim var. cidarı ince ama capi daha genis olması mukavemetini artirir. eylemsizlik momenti degisiminden dolayi ) tcx 2 yi de begendim arastırma yaparkende .fren sistemlerinde farklılıklar. lastik yapısıda oldukca farklı. burada biraz kararsız kaldım. yorumlarınızla yol gosterirseniz sevinirim.


(link)

(link)

sizleride bugun yordum herkese cok tesekkurler. askere gitmeme 1 ay kaldı bir an once alip binmek istiyorum. ondan dolayı biraz dar zamanda karar vermeye calısıyorum.

bide ufak bi sorun daha var defy 3 kackar bisiklette 810 euro gozukuyo ama giant sitesinde 750 dolar bu kadar astronomik fark olması normal mi
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
TCX2 Cyclocross modeli. Tam olarak yol bisikleti sayılmaz yani. O yüzden onda istediğiniz performansı alamayabilirsiniz. Fakat şehir yolları için daha uygun olduğu gerçek.

2. model ise size daha uygun, en azından yol bisikleti olduğu için diğerine göre daha uygun. Çünkü modeli bilmiyorum tam olarak.
Fiyat farkı konusuna gelirsek, bu işler tamamen firma politikasıyla alakalı. TR'ye getiren firma nasıl istiyorsa öyle fiyat veriyor kısacası. O nedenle, olabildiğince pazarlık yapın derim ben :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL
Kayıt
4 Ağustos 2010
Mesaj
21
Tepki
5
Şehir
BURSA
Ben de yeni bir yol bisikleti binicisiyim. 2010 colnago prima kullanıyorum. Bisiklette kadronun çok önemli olduğunu biliyorum kesinlikle kaliteli bir kadro alın öncelikle. Aksam olarak da tiagranın aşağısını almamaya çalışın derim. Yalnız bisikleti aldığınızda en büyük probleminiz lastik patlaması olacak diye düşünüyorum. Ben de 90 kilo civarındayım. İyi bir kadro alırsanızsağlamlık konusunda endie etmeyin ama lastik patlaması olmazsa olmaz gibi bişey. Bunu önlemek için de muhakkak kaliteli ve göstergeli bir pompa alın derim. 60-70 lira civarında olacak bu pompa. ve 100 psi dan aşağı hava basmayın kesinlikle. Yanınızda 2 tane iç lastik pompa ve levye olmadan yola çıkmayın. Dış lastikleriniz bitince de arkaya kaliteli ve dayanıklı bir lastik taktığınızda da probleminiz çok büyük ölçüde ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL
Kayıt
4 Ağustos 2010
Mesaj
21
Tepki
5
Şehir
BURSA
Siz de benim gibi çok tecübeli değlsiniz herhalde. Bu sebeple bisikletinizi size yakın ve iyi servis veren bir bayiden alırsanız kesinlikle yaşayacağınız ufak tefek problemlerde sorunsuz servis alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
Dostum kaliteli bir çember ve göbekleride 36 ve üstü alabilirsen hiç bir problem olmaz.İnan 100 kilo birşey değil elin amerikalılarına satıyorlar bu bisikletleri herifler 130 140 kilo görüyorum forumlardada dünyanın yolunu gidiyorlar o kiloyla.Takma kafana yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat GÖNÜL