Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletleri bu kadar dayanıksız mı?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Emre Akkanat tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Akkanat

    Emre Akkanat Forum Demirbaşı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    4 Haziran 2014
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    497
    Şehir:
    Çorlu
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Arkadaslar merhaba bıraz once forumda gezerken bir video gördüm bir bisiklet turu sırasında bir bisikletçi köpeğe çarpıyor ve ,,, lütfen izleyin ve cevap verın

    http://www.youtube.com/watch?v=c0dzMp61G5w
     
  2. GurkanSamet

    GurkanSamet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Gelir birazdan martyn ashton videosu :D
     
  3. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    kadir karademir bunu beğendi.
  4. Mustafae

    Mustafae bekleyen seyyah

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    648
    Beğeniler:
    277
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Reklam dediğin böyle olur. :D Yol bisikleti alırsam eğer birgün Colnago olur tercihim.:)
     
  5. Bahadır Aktaş

    Bahadır Aktaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2013
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    yorumlardan;

    Bike: made in China
    Dog: made in Germany

    Süper yorum. Köpek için de üzgünüm o ayrı.
     
  6. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    O video yazdığı üzere 2007 TdF yarışından. Karbon jantların yeni yeni kullanılabilir hale geldiği zamanlar. O yüzden de jantlat bugünkü jantlara oranla daha narin. Bugün benzer bir durumda günümüz teknolojisindeki jantlar o durumdan az hasarla çıkar..
    Bu arada köpekte de bir sorun olmamış sonrasında. Hatta yakın bir zamanda vefat etmiş sanırsam mutlu bir hayattan sonra:). Geçen gün bir belgeselde göstermişlerdi hatta köpeği:).
     
  7. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Tebrikler, Martyn Ashton videosunu paylaşan 1000. kişi oldunuz.
     
    Berke, Gün A., fatihaydın ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  8. Emre Akkanat

    Emre Akkanat Forum Demirbaşı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    4 Haziran 2014
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    497
    Şehir:
    Çorlu
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Olası bir darbe durumunda köpekler kendini kasıyor diye biliyorum hem bunun etkisi hemde karbon jantların daha kırılgan olması bu kazaya neden oldu o zaman :D
     
  9. Berk Mercancı

    Berk Mercancı Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.264
    Beğeniler:
    977
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Dikkat ederseniz köpeğe direk değil, biraz yanlamasına çarpıyor adam. Alüminyum jant o şekilde çarpsa yamulmayla atlatabilirdi durumu ama karbon jant yandan darbeyi alır almaz kırılmış.
     
  10. ihsangencer

    ihsangencer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    701
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    beyler bisiklet jantı tampon değil, elbette kırılabilir yamulabilir, kaldı ki son anda gidonu çevirmiş, o süratte kırılması, yamulması heleki gidonu çevirince gayet normal
     
    Murat B. bunu beğendi.
  11. Emre Akkanat

    Emre Akkanat Forum Demirbaşı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    4 Haziran 2014
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    497
    Şehir:
    Çorlu
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Çok haklısınız fakat adam yarışlara katıldığına göre gayet iyi bir bisikleti vardır.Sadece bır darbeyle ortadan ikiye gidiyorsa bence normal değil :D
     
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Narin narin. Çok dayanıksız. Sakın almayın.
     
  13. verisakeet

    verisakeet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    Boyle bir basliga verilmesi gereken cevap gercekten buydu.
     
    Edip Dinçer ve Oguz_ bunu beğendi.
  14. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Abicim başlıkta bir garip. :D
    Mevzu jantın kırılması ama başlık yol bisikletinin dayanıklılığı. :D
     
    Berke bunu beğendi.
  15. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:


    Sayın emre o yarışlara katılan bisikletler senin benim öyle çok rahat alıpda binebileceğimiz bisikletler'den değil onların en hafifi 5-6 kg ona göre yapıları var amaç burda yarışmak ve uzun tur ve yarışlarda performanslı bir sürüş sağlamak normal bir bisikletciden alacağımız carbon bir bisikletten hem hafif hemde dahada narinler.ama merak etme camdan yada gofret'den imal edilmiyorlar:):):) sevgili genç arkadaşım.ayrıca 2007'den bu yana öyle aman,aman bir carbon jant teknolojisi çıkmadı daha kırılmasındaki yada yamulmasındaki neden bana göre çok başka.
     
  16. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Yanlış biliyorsunuz. 2007 yılından beri karbon teknolojisi tahmin edeceğinizden çok daha fazla gelişti.
    Bunu eski ve yeni karbon kadroları karşılaştırarak anlayabiliyorsunuz çok rahat.
     
  17. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bir örnek verirseniz sevinirim gökhan bey.
     
  18. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Evet kendi örneğimi kendim vereyim.http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=69749 eğer buysa bunların bence benim nazarımda bir anlamı yok.gelişme bana göre bu madde'nin sahip olduğu bisikletin tamir olup geri kazanılması ama oda yok dünyada belki ama türkiyede yok!!!
     
  19. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon fiber malzemesinin kullanımı aynı. Fakat Mitsubishi, Toray gibi büyük karbonfiber üreticileri zaman geçtikçe daha yüksek kalitede karbonfiber üretimi yapabiliyorlar. Bu konuda bir gelişme var. Bunların maliyetinin azalması ile de bisiklet firmalarının bunları kullanabilme şansı doğuyor.

    Böylece, ilk olarak daha az malzeme ile aynı sağlamlık yakalanabiliyor. Bu da daha hafif kadro üretimine olanak tanıyor. Daha rijit kadroların daha ucuza üretilmesi de son kullanıcıların daha iyi kadrolara daha kolay ulaşabilmesi sağlanıyor.
    Ayrıca bisiklet üreticileri aynı malzeme üzerinde tecrübe kazandıkça, çok daha iyi dizaynlar ortaya çıkıyor. Malzeme daha iyi tanınıyor ve tasarımlar gelişiyor.

    Bu konulara örnek görmek isterseniz, herhangi bir markanın her yıl çıkan, aynı model kadrolarını inceleyebilirsiniz. Kendi içlerinde her zaman karşılaştırma yapıyorlar ve farklılıkları yazıyorlar.
    Çok benzer, hatta aynı geometriyi kullanan Specialized Tarmac modelleri buna örnek olabilir. Her yeni model çıktığında yüzde şu kadar daha rijit, şu kadar daha hafif diye anlatıyorlar.
    Bunlar hep karbonfiber üretiindeki gelişmeler nedeniyle mümkün oluyor.

    Hasarlı karbonfiberin tamiri ise yıllardır olan ve başarı ile yapılan bir işlem. Yurtdışında daha yaygın ama Türkiye'de bu işi yapan bir kaç firma var. Aluminyuma yapılan kaynak işleminden çok daha kolay ve çok daha başarılı karbonfibere yama yapmak.


    Bu konuya bir örnek olarak kendi kullandığım kadroyu verebilirim.
    HongFu marka bir kadro kullanıyorum. Küçük bir Çin'li üreticinin sattığı bir kadro.
    Büyük bisiklet markalarının 3 yıl önce ulaşılamaz olarak gördüğü ağırlık ve rijitliği şu an Çin'de ufak bir üretici yakalayabiliyor, bunu da oldukça uygun fiyatlara üretip satabiliyor...
     
    fatihaydın ve Oğuzhan Y. bunu beğendi.
  20. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    UCI kuralı: Yol bisikleti 6.8 kg daha hafif olamaz.
     
    fatihaydın bunu beğendi.