Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletleri alimünyun kodromu yoksa karbon kadromu almalıyım?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında İbrahim Günay tarafından paylaşıldı.

  1. İbrahim Günay

    İbrahim Günay Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Çanakkale
    Seviye:
    Yol bisikletlerinde alimünyum kadromu yoksa karbon kodromu dayanıklıdır?
     
  2. Kamil BULUT

    Kamil BULUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2011
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Bence ikisi de dayanaklıdır.Ama kıyaslamayı düşündüğünüz kadroları yazarsanız konu hakkında bilgisi olanlar için daha kolay bilgi verilmesi söz konusu olacaktır.
     
    İbrahim Günay bunu beğendi.
  3. MuhammedErkan

    MuhammedErkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    Sivas
    Seviye:
    Kadroların karbonu da alüminyumu da sağlamlıkları değişiklik gösterir. Kamil BULUT'un dediği gibi hangisini düşünüyorsanız onlara göre yorum yapalım.
     
    İbrahim Günay bunu beğendi.
  4. Cem AKINCIOGLU

    Cem AKINCIOGLU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    karbon kadro hafif olmasının yanı sıra daha dayanıksızdır aluminyum ise ona oranla daha agır ve saglamdır ama yol bisikletinde karbon kadro tercih edilir
     
    İbrahim Günay bunu beğendi.
  5. levent türkmen

    levent türkmen Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Salihli
    Seviye:
    cem kafan mı güzel karbon hem cok hafif hem aşısağlamdır yarış arabalarında bile karbon kulanııo :D
     
    Ferhat Köse ve İbrahim Günay bunu beğendi.
  6. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Karbon dan karbona fark olduğu gibi aluminyumdan da aluminyuma fark var. Örneğin 3K örgü 250 dolarlık bir çan çin çon karbon kadro, fiyatı 1000 ila 3000 dolar arası değişen Columbus Zonal veya Airplane borular (7005 triple butted T6) ile yapılmış bir aluminyum kadronun yerini asla tutmayacağı gibi, sıradan bir aluminyum kadro da 3K örgü bir karbonun yerini tutmaz. Bu önce ihtiyaç, bütçe ve sonrasında işçilik, mühendislik meselesi. Dandirik sıradan bir karbondansa yüksek kalite aluminyum her zaman tercih edilmelidir.
     
  7. Tayfun Kutlu

    Tayfun Kutlu Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    125
    Şehir:
    Acıbadem-İstanbul
    Adı:
    Tayfun Kutlu
    Seviye:
    Specialized Tarmac kadrolar için de yorum yapabilir misiniz?
     
  8. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tarmac' lara karşı özel bir ilgim ya da hayranlığım yok ancak güvenilir bir üreticinin ürünü olması belli bir kalite ortalamasının üzerinde olduğunu zaten gösteriyor.
     
  9. Berk Yıldız

    Berk Yıldız Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Mersin/anamur
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    alimünyum kadrolu karbon maşalı bir model düşünün :D
     
  10. Onur Demirbilek

    Onur Demirbilek Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Berk Yıldız kardeşime katılıyorum. Eğer yarış için değil de spor, hobi içinse karbon kadroya gerek yok
     
  11. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.152
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben aşağıda olumlu ve olumsuz özellikleri ile ilgili bir şeyler yazmıştım. ("bisikletlerimizin fotoğrafları" başlığı altında ki yazım daha önce okuyanlar tekrar link e bakmasın diye belirteyim)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=92004
     
  12. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    çelik yere mi battı :) iyi işlenmiş bir çelik kadro da düşünebilirsiniz biraz ağır olurlar ama tabiri caizse çelik gibi olurlar :)
     
  13. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bende GIANT karbon kadro yol bisikleti var . Aynı kalite aliminyum bisiklet olsa muhakkak alırdım . Çünkü karbon kadronun kırılma ihtimali , aliminyum kadrodan çok daha yüksek . Tabii aynı kalitede ürünler için konuşuyorum . Ancak iyi aliminyum kadro bulmak da mesele . Başta bütçe meselesi
     
  14. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Karbon en yüksek mukavemet değerine sahip, çelikten 2.5 kat daha mukavemetle yani sert bir malzemedir. Alu bunların ikisine sertlik konusunda yaklaşamaz. Ama avantajı daha esner olmasıdır. Burada bakçağımız aslında maddedini 1 gr mının ne kadar tokluk verdiği ölçüsüdür. Bu şuan karbonda da, alu da de çeşitlerine göre değişkenlik gösterir. Sağlamlık çok göreceli bir kavramdır. İşin içinde sertlik yani mukavemet, tokluk, esneklik ve bir ton şey daha girer. Mesela zirkonyum alaşımlı bir aluminyumun çekme mukavemeti 500 lerde iken çelikte 1300 lerde karbonda ise 4000 !! lerde dir ki bu tabiki karbon lifinin çekme yönünde tasarlandığını kabul ettiğimizde mümkündür. Yoksa mukavemti daha da düşer. Karbon hafiftir, mukavemeti yüksetir. Fakat çok esnek en azından alu kadar esnek olamadığı için, göçme eğrilme gibi durumlarda kırılabilir. Buda Bisiklet saçma sapan yerden mesela sağ tarfınadan üst boruya dik bir darbe aldığı zaman olur. Çünkü bu ekstra bir olaydır. Bisiklet, yere atılmadığı saçma sapan yerlerden darbe almadığı sürece, alttan gelen darbeyi en iyi emecek şekilde lifleri tasarlanan karbon kadro, çelikten de alu dan titanyum dan da daha mukavemetli bir malzemedir. Elestik bir malzeme değildir, o yüzden mesela bu elastikiyeti sağlamak için bazı yol Bisikletlerinin, üst çeki boruları yay gibi ve çok ince çeperli olur, bu esnemeyi maksimize etmek içindir, ama emin olun o narin görünen üst çeki boruları kendisinden daha çaplı alu veya çelikten daha fazla stres kaldırabilir. Bisikletin toplamı ve düşmeler olmadan düşünüldüğünde kaliteli bir karbon kadro sağlamlık bakımından teoride hepsinden daha iyidir. Çelik veya alu da sağlam değil diye birşey yok, olaya biraz esneklik kattığınızda ve bu esnekliği işlem süresince yapılan process lerle biraz azaltıp tasarımda da esnemez kadro yaptığınızda tokluk değeri karbon gibi olabilecek (Bisikletin toplamı) veya en azından ona yakın olabilecek kadrolar elde edebilirsiniz, ayrıyetten alu ve çelik her tarafa sadece kaynak noktalrında değil her taraftan gelen darbeye karbona yakın ve hatta bazı durumlarda daha fazla mukavemete sahiptir. Karışık malzeme bilimi :)
     
  15. CenkT

    CenkT Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2013
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Konuyu hortlatmak gibi olması ama salcanonun xrs030 kadrosu alüminyum, xrs022 kadrosu ise karbon. Üzerindeki set ve bileşenlerin aynı olduğunu (her ikisi de tiagra ya da ultegra vb.) varsayarsak. Uzun ömür ve kullanım açısından hangi kadroyu tercih ederdiniz?
    alü kadrolu XRS 030 APEX 8,5 kg ve karbon kadrolu XRS022 RIVAL 8 kg. 0,5kg fark az değilmi ?

    Bu bölümde okuduklarım bir kısmınızın alü kadrolardan yana olması. Bilgiğim kadarı ile gelen kuvvetler doğrultusu bilinir ve karbon lifleri buna göre örülürse muazzam bir direnç ve hafiflik sağlar ki bu nedenle yarış otomobilerinde kullanılır. Fakat istem dışı kuvvetlerde (F1 araçlarındaki ufak dokunmalar ya da bisikletçinin düşüşü gibi) camdan farkı yoktur.

    Kadro seçimine yabancı ve ilk yol bisikletini alacak biri olarak (bisikleti aldıktan sonra 2 sene kadar iyi ya da kötü komponentli herhangi bir değişiklik yapmak istemiyorum) alü kadrolu mu yoksa karbon kadrolu tercih etmeliyim?
     
  16. Batu.ers

    Batu.ers Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2012
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    alüminyum kadro karbon maşa diyorum. hem içiniz rahat olacak kırılma tehlikesi ıvır zıvır yok. hem yolu daha az hissedersiniz karbon maşa sayesinde tabii bu yüzde 80 asfalta bağlıdır :)
     
  17. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Paran varsa yada paraya kıymak istersen iyi bir karbondan şaşma derim ; hızlı sürmenin tadına varırsın
     
  18. Batu.ers

    Batu.ers Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2012
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    alü kadrolu XRS 030 APEX 8,5 kg ve karbon kadrolu XRS022 RIVAL 8 kg. 0,5kg fark ne kadar hız katabilir ki
     
  19. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    aksine ağır bir kadro ile daha hızlıda gidebilirsin... karbonda süratli gitmenin nedeni bence rijitlik.
    alüminyumdan karbona geçince, pedala yüklendiğinde her uyguladığın kuvvetin karşılığını yüksek oranda alabiliyorsun gibi geldi bana.
     
  20. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.373
    Beğeniler:
    6.394
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    caad 10 gibi bütün bisiklet yayınlarında rüştünü ispatlamış bir alü kadrolu bisiklet dahi olsa yinede aklında bir keşke kalmaması adına karbon al derim. salcanoya alternatifler (fiyat)
    1- ktm strada 3500
    2-lapierre sensium 100 cp
    3-cube gtc agree