Yol bisikletleri alimünyun kodromu yoksa karbon kadromu almalıyım?

Scudo

Kamil BULUT

Daimi Üye
Kayıt
8 Eylül 2011
Mesaj
315
Tepki
206
Şehir
Konya
Bence ikisi de dayanaklıdır.Ama kıyaslamayı düşündüğünüz kadroları yazarsanız konu hakkında bilgisi olanlar için daha kolay bilgi verilmesi söz konusu olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Günay

MuhammedErkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ağustos 2011
Mesaj
892
Tepki
419
Şehir
Sivas
Kadroların karbonu da alüminyumu da sağlamlıkları değişiklik gösterir. Kamil BULUT'un dediği gibi hangisini düşünüyorsanız onlara göre yorum yapalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Günay

Cem AKINCIOGLU

Daimi Üye
Kayıt
10 Ağustos 2011
Mesaj
211
Tepki
37
Şehir
Samsun
karbon kadro hafif olmasının yanı sıra daha dayanıksızdır aluminyum ise ona oranla daha agır ve saglamdır ama yol bisikletinde karbon kadro tercih edilir
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Günay

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Karbon dan karbona fark olduğu gibi aluminyumdan da aluminyuma fark var. Örneğin 3K örgü 250 dolarlık bir çan çin çon karbon kadro, fiyatı 1000 ila 3000 dolar arası değişen Columbus Zonal veya Airplane borular (7005 triple butted T6) ile yapılmış bir aluminyum kadronun yerini asla tutmayacağı gibi, sıradan bir aluminyum kadro da 3K örgü bir karbonun yerini tutmaz. Bu önce ihtiyaç, bütçe ve sonrasında işçilik, mühendislik meselesi. Dandirik sıradan bir karbondansa yüksek kalite aluminyum her zaman tercih edilmelidir.
 
Kayıt
17 Ağustos 2011
Mesaj
99
Tepki
122
Şehir
Acıbadem-İstanbul
İsim
Tayfun Kutlu
@Aytaç Biber

Specialized Tarmac kadrolar için de yorum yapabilir misiniz?
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
@Tayfun Kutlu

Tarmac' lara karşı özel bir ilgim ya da hayranlığım yok ancak güvenilir bir üreticinin ürünü olması belli bir kalite ortalamasının üzerinde olduğunu zaten gösteriyor.
 

Berk Yıldız

Aktif Üye
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
108
Tepki
59
Şehir
Mersin/anamur
Bisiklet
Salcano
alimünyum kadrolu karbon maşalı bir model düşünün :D
 
Kayıt
10 Ağustos 2011
Mesaj
64
Tepki
20
Şehir
Ankara
Berk Yıldız kardeşime katılıyorum. Eğer yarış için değil de spor, hobi içinse karbon kadroya gerek yok
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Ben aşağıda olumlu ve olumsuz özellikleri ile ilgili bir şeyler yazmıştım. ("bisikletlerimizin fotoğrafları" başlığı altında ki yazım daha önce okuyanlar tekrar link e bakmasın diye belirteyim)
(link)
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
çelik yere mi battı :) iyi işlenmiş bir çelik kadro da düşünebilirsiniz biraz ağır olurlar ama tabiri caizse çelik gibi olurlar :)
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Bende GIANT karbon kadro yol bisikleti var . Aynı kalite aliminyum bisiklet olsa muhakkak alırdım . Çünkü karbon kadronun kırılma ihtimali , aliminyum kadrodan çok daha yüksek . Tabii aynı kalitede ürünler için konuşuyorum . Ancak iyi aliminyum kadro bulmak da mesele . Başta bütçe meselesi
 

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Karbon en yüksek mukavemet değerine sahip, çelikten 2.5 kat daha mukavemetle yani sert bir malzemedir. Alu bunların ikisine sertlik konusunda yaklaşamaz. Ama avantajı daha esner olmasıdır. Burada bakçağımız aslında maddedini 1 gr mının ne kadar tokluk verdiği ölçüsüdür. Bu şuan karbonda da, alu da de çeşitlerine göre değişkenlik gösterir. Sağlamlık çok göreceli bir kavramdır. İşin içinde sertlik yani mukavemet, tokluk, esneklik ve bir ton şey daha girer. Mesela zirkonyum alaşımlı bir aluminyumun çekme mukavemeti 500 lerde iken çelikte 1300 lerde karbonda ise 4000 !! lerde dir ki bu tabiki karbon lifinin çekme yönünde tasarlandığını kabul ettiğimizde mümkündür. Yoksa mukavemti daha da düşer. Karbon hafiftir, mukavemeti yüksetir. Fakat çok esnek en azından alu kadar esnek olamadığı için, göçme eğrilme gibi durumlarda kırılabilir. Buda Bisiklet saçma sapan yerden mesela sağ tarfınadan üst boruya dik bir darbe aldığı zaman olur. Çünkü bu ekstra bir olaydır. Bisiklet, yere atılmadığı saçma sapan yerlerden darbe almadığı sürece, alttan gelen darbeyi en iyi emecek şekilde lifleri tasarlanan karbon kadro, çelikten de alu dan titanyum dan da daha mukavemetli bir malzemedir. Elestik bir malzeme değildir, o yüzden mesela bu elastikiyeti sağlamak için bazı yol Bisikletlerinin, üst çeki boruları yay gibi ve çok ince çeperli olur, bu esnemeyi maksimize etmek içindir, ama emin olun o narin görünen üst çeki boruları kendisinden daha çaplı alu veya çelikten daha fazla stres kaldırabilir. Bisikletin toplamı ve düşmeler olmadan düşünüldüğünde kaliteli bir karbon kadro sağlamlık bakımından teoride hepsinden daha iyidir. Çelik veya alu da sağlam değil diye birşey yok, olaya biraz esneklik kattığınızda ve bu esnekliği işlem süresince yapılan process lerle biraz azaltıp tasarımda da esnemez kadro yaptığınızda tokluk değeri karbon gibi olabilecek (Bisikletin toplamı) veya en azından ona yakın olabilecek kadrolar elde edebilirsiniz, ayrıyetten alu ve çelik her tarafa sadece kaynak noktalrında değil her taraftan gelen darbeye karbona yakın ve hatta bazı durumlarda daha fazla mukavemete sahiptir. Karışık malzeme bilimi :)
 

CenkT

Üye
Kayıt
14 Nisan 2013
Mesaj
43
Tepki
12
Şehir
Çorlu
Bisiklet
Carraro
Konuyu hortlatmak gibi olması ama salcanonun xrs030 kadrosu alüminyum, xrs022 kadrosu ise karbon. Üzerindeki set ve bileşenlerin aynı olduğunu (her ikisi de tiagra ya da ultegra vb.) varsayarsak. Uzun ömür ve kullanım açısından hangi kadroyu tercih ederdiniz?
alü kadrolu XRS 030 APEX 8,5 kg ve karbon kadrolu XRS022 RIVAL 8 kg. 0,5kg fark az değilmi ?

Bu bölümde okuduklarım bir kısmınızın alü kadrolardan yana olması. Bilgiğim kadarı ile gelen kuvvetler doğrultusu bilinir ve karbon lifleri buna göre örülürse muazzam bir direnç ve hafiflik sağlar ki bu nedenle yarış otomobilerinde kullanılır. Fakat istem dışı kuvvetlerde (F1 araçlarındaki ufak dokunmalar ya da bisikletçinin düşüşü gibi) camdan farkı yoktur.

Kadro seçimine yabancı ve ilk yol bisikletini alacak biri olarak (bisikleti aldıktan sonra 2 sene kadar iyi ya da kötü komponentli herhangi bir değişiklik yapmak istemiyorum) alü kadrolu mu yoksa karbon kadrolu tercih etmeliyim?
 

Batu.ers

Üye
Kayıt
24 Mart 2012
Mesaj
94
Tepki
80
Şehir
ankara
alüminyum kadro karbon maşa diyorum. hem içiniz rahat olacak kırılma tehlikesi ıvır zıvır yok. hem yolu daha az hissedersiniz karbon maşa sayesinde tabii bu yüzde 80 asfalta bağlıdır :)
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Paran varsa yada paraya kıymak istersen iyi bir karbondan şaşma derim ; hızlı sürmenin tadına varırsın
 

Batu.ers

Üye
Kayıt
24 Mart 2012
Mesaj
94
Tepki
80
Şehir
ankara
alü kadrolu XRS 030 APEX 8,5 kg ve karbon kadrolu XRS022 RIVAL 8 kg. 0,5kg fark ne kadar hız katabilir ki
 

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Mesaj
517
Tepki
360
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
aksine ağır bir kadro ile daha hızlıda gidebilirsin... karbonda süratli gitmenin nedeni bence rijitlik.
alüminyumdan karbona geçince, pedala yüklendiğinde her uyguladığın kuvvetin karşılığını yüksek oranda alabiliyorsun gibi geldi bana.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
caad 10 gibi bütün bisiklet yayınlarında rüştünü ispatlamış bir alü kadrolu bisiklet dahi olsa yinede aklında bir keşke kalmaması adına karbon al derim. salcanoya alternatifler (fiyat)
1- ktm strada 3500
2-lapierre sensium 100 cp
3-cube gtc agree