Karbon en yüksek mukavemet değerine sahip, çelikten 2.5 kat daha mukavemetle yani sert bir malzemedir. Alu bunların ikisine sertlik konusunda yaklaşamaz. Ama avantajı daha esner olmasıdır. Burada bakçağımız aslında maddedini 1 gr mının ne kadar tokluk verdiği ölçüsüdür. Bu şuan karbonda da, alu da de çeşitlerine göre değişkenlik gösterir. Sağlamlık çok göreceli bir kavramdır. İşin içinde sertlik yani mukavemet, tokluk, esneklik ve bir ton şey daha girer. Mesela zirkonyum alaşımlı bir aluminyumun çekme mukavemeti 500 lerde iken çelikte 1300 lerde karbonda ise 4000 !! lerde dir ki bu tabiki karbon lifinin çekme yönünde tasarlandığını kabul ettiğimizde mümkündür. Yoksa mukavemti daha da düşer. Karbon hafiftir, mukavemeti yüksetir. Fakat çok esnek en azından alu kadar esnek olamadığı için, göçme eğrilme gibi durumlarda kırılabilir. Buda Bisiklet saçma sapan yerden mesela sağ tarfınadan üst boruya dik bir darbe aldığı zaman olur. Çünkü bu ekstra bir olaydır. Bisiklet, yere atılmadığı saçma sapan yerlerden darbe almadığı sürece, alttan gelen darbeyi en iyi emecek şekilde lifleri tasarlanan karbon kadro, çelikten de alu dan titanyum dan da daha mukavemetli bir malzemedir. Elestik bir malzeme değildir, o yüzden mesela bu elastikiyeti sağlamak için bazı yol Bisikletlerinin, üst çeki boruları yay gibi ve çok ince çeperli olur, bu esnemeyi maksimize etmek içindir, ama emin olun o narin görünen üst çeki boruları kendisinden daha çaplı alu veya çelikten daha fazla stres kaldırabilir. Bisikletin toplamı ve düşmeler olmadan düşünüldüğünde kaliteli bir karbon kadro sağlamlık bakımından teoride hepsinden daha iyidir. Çelik veya alu da sağlam değil diye birşey yok, olaya biraz esneklik kattığınızda ve bu esnekliği işlem süresince yapılan process lerle biraz azaltıp tasarımda da esnemez kadro yaptığınızda tokluk değeri karbon gibi olabilecek (Bisikletin toplamı) veya en azından ona yakın olabilecek kadrolar elde edebilirsiniz, ayrıyetten alu ve çelik her tarafa sadece kaynak noktalrında değil her taraftan gelen darbeye karbona yakın ve hatta bazı durumlarda daha fazla mukavemete sahiptir. Karışık malzeme bilimi