Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletiyle yokuş çıkmak

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında aykutozalan tarafından paylaşıldı.

  1. aykutozalan

    aykutozalan Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    hatay
    Seviye:
    Arkadaşlar,

    Foça Turu'na gittiğimde rampaları çıkamadım. Bisikletimi elime alıp yürümek zorunda kaldım. Rampa çıkarken çok zorlanıyorum; eğer belirli bi tekniği varsa beni bilgilendirir misniz? Şimdiden teşekkürler.

    Saygılar
     
    kev1ncon, UMUT ALAÇİÇEK ve cato bunu beğendi.
  2. tunacalis

    tunacalis Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sende yol bisikletine benim gibi yeni başladıysan, bu çokta anormal bir durum değil. Sürdükçe, kilometre yaptıkça performans artıyor. Bu arada, özel pedallar yokuş tırmanma işini kolaylaştırıyor. Normal pedal kullanarak çıktığım yokuşları, yeni aldığım kalpiyeli pedallarla daha rahat çıkıyorum. Hem tırmanış sırasında ayağa kalkıp bisikleti sağa sola yatırarak tırmanabiliyosun hemde yukarı çekme hareketi nedeni ile bacak daha dengeli yoruluyor.

    Youtube'da Lance Amstrong'un tırmanış videoları var. İzlemeni tavsiye ederim. Youtube'a giremiyorsan aşağıdaki linki kullanabilirsin.

    http://www.beatfiltering.com/index....15747?search_query=yol+bisikleti&search_type=
     
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Sorununuzun çaresi daha çok yokuş antrenmanı yapmak, fazla kilonuz da varsa beraberinde vermek. Diğer geçici çözümler ise daha büyük dişlili ruble almak ve/veya aynakolu üçlü sisteme geçmek bu tabii vites kollarının ve diğer bazı şeylerin (vitesler vs) de değişimini gerektirdiğinden çok pratik değil.

    Antrenmanla zaman içinde gelişirsiniz, yol bisikleti alan birçok kişi başta bu sorun yaşar genellikle...
    Hakan Yazman
     
  4. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Birde yapılan yorumlara hepsine katılmakla beraber ek olarak, vücut ağırlığınızı mümkün olduğu kadar ön teker üzerine çekmeye çalışın, oturur pozisyonda iken de selenin mümkün olduğu kadar önüne gelin.
     
  5. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar bazı yanıtları yazmışlar...rahat nefes alabilmeniz ve göğüs kaslarının gevşek olmaları için gidonunuzu gidon boğazına yakın yerlerden yani üstten kavrayınız.
    Yokuşta gidonu asla en alttan kavramayınız.
     
  6. dinamo_35

    dinamo_35 saygi

    Kayıt:
    1 Aralık 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    kiel
    Adı:
    ucar
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    selam .

    Arkadaşlar çok güzel bilgiler vermişler.
    tabiİ ki bisiklet, düzenli periotlarda antreman yapılması gereken dünyanın en zor sporlarından biridir...
    Geneliklede yeni başlayanlar için yokuşlar tam bir sorundur ama bun sorunu yokuş antremanlarıyla giderebilirsin.Yokuşta önemli olan omuz genişliği ile direksiyon genişliğinin eşit olmasıdır.Bu teknik sorun ortadan kalkarsa yumuşak pedel dediğimiz;sol dan basıp sağdan çekme yada tam tersi sağdan basıp solda çekem, ilkesiyle verim almak mümkün...
    Yokuşta yol alabilmeyi engelleyen en önemli faktör kilodur kuşkusuz
    ve hafif bir bisiklette yokuşu çıkmanızda size yardımıcı olacaktır.
    Son olarakta bisiklet sporu vücudumuzdaki bazı ters kaslar grubunu çalıştır.bu daha önce geliştirmediğiniz kaslar da olabilir.bunu unutmayın profesyonel yarışçılar bile sezon dışında bu ters kas gruplarını geliştirmek için fitness center lere giderler...bunun faydasınıda ben çok gördüm...
     
  7. aykutozalan

    aykutozalan Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    hatay
    Seviye:
    bir sorum daha olacaktı arkadaşlar.turda sürekli gidonun üst tarfndan tutmak zornda kaldm normal olrak fren kollarının ordan tutunca boynum ağrımaya başlıyor sizce sorunum nedir?
     
    Murat Vural bunu beğendi.
  8. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gidon boğazı vücut ölçüne göre uzun olabilir, hali ile gidon sana uzak kalıyor. Yada, selen çok geride olabilir bu sebeple yine gidon sana uzak kalıyor:) Sele ve gidon mesafesini biraz daha birbirine yaklaştırmayı dene.
     
  9. aykutozalan

    aykutozalan Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    hatay
    Seviye:
    selem raylı olduğundan öne alma imkanım var en kısa zamanda alıp denicem yolda.turdan yeni geldiğim için bitik bi haldeyim.birde yol bisikleti ile ilk tur olunca :D
     
  10. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Kondisyon eksikliği vardır.
     
  11. Ali AKTAŞ

    Ali AKTAŞ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    1.027
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:

    Alışkın olmadığınız için :in: ve de yeterince antrene değilsiniz muhtemelen !

    Yol bisikleti dağ bisikletine hiç benzemez ! Herkes dağ bisikletine binebilir bi şekilde belirli bir mesafe de alabilir, yokuş çıkabilir de. Ancak yol bisikletine binmek belirli bir kondisyon -güç seviyesi gerektirir.
    Bu konunun gözardı edildiğini düşünüyorum, Standart bir yol bisikleti 39-53 ayna, bunun yanında 23-21---- 11 dişli aralığında olur en hafif dişli de bile kullanmak , yani yokuş çıkmak, belirli seviyede güç gerektirir.

    Dağ bisikleti nispeten daha kolaydır yol bisikletine göre. İşte ön kısımda 3lü aynakol kullanmak, arka rubleyi de 27-12 gibi rubleler kullanmak basit çözümler olabilir yada daha çok bisiklet binmek :)
     
  12. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    aynakolun uzunluğundanda kaynaklanıyor bende ilk geçtiğimde zorlanmıştım 170 lik aynakol varmış 175mm aynakol ile faydası oluyor
     
    aykutozalan bunu beğendi.
  13. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Herkese tavsiye ettiğimi tekrarlayacağım.bisikletinizi doğru viteste kullanın.Doğru vitesin tanımı çok basit.Zinciri belli belirsiz hissettiğiniz vites.Herkeste farklı olabilir.Zincir zorlanıyorsa hemen vites küçültmekten çekinmeyin.Değilse çok kısa bir süre sonra bir yerine birçok vites küçültürsünüz ve de adelelere olması gerekenden fazla yüklendiğiniz için büyük ihtimal yoldan düşersiniz.
    Kalanları zaman içinde tecrübelerizle öğrenirsiniz.İyi bisikletci olana kadar selede kalkarak pedal çevirmeyin.SELE BOYU ve PEDAL ORTA NOKTASI İZDÜŞÜMLERİ(ileri geri ayarları diyelim ona da).Lastik hava basınçlarından emin olun.her lastiğin üstünde yazar.kendi ağılığınıza ve yol şartlarına uyarlayın.Az hava ile düşersiniz.Aşırı havada kayarsınız.Eğer çok zorlanırsanız.büyük ruble(Arka dişli)ve/veya küçük oranlı aynakol (crank shaft) da çözümdür.Mesela ben 48 yaşındayım.80 kilodan 93 kiloya çıktım.hala da hiçbir yokuşta inmiyorum.kullandığım oranlar(önceki mesajlarda başka bir bisiklet dostunun da tavsiye ettiği gibi) Ruble 12-27 Aynakol 34-50.
    Kadans çevirme.Çıkış iniş teknikleri vs.hep sonra.Önce doğru viteste hobby bisikletçiliği.
    Değinmek istediğim iki önemli nokta daha var.
    1-sele eğimi.Selenin bir tek eğimi olur.Yere paralel.Öne doğru kayarsın.Arkaya doğru baskı yapar.Doğru sele+doğru yükseklik ayarı+doğru ileri geri ayarı(doğru kadro boyu aslında) sanılandan çok daha fazla performans artırıcıdır.
    2-bisiklete binen arkadaşlar.Su içiiiin.Sudan kaçmayıııın.Mineral kaybına ve de kan şekerinin düşmesine izin vermeyiiin.Ve de adalelerinize yüklenmeyin(yarışçılar sprint hali hariç).Mutlaka ısıtın adalelerinizi.(çok basit bir yöntemi var tembeller için)ilk 8-10 km.yi çok düşük viteste gidin.
    herkese saygılar
     
  14. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Ali bey teşekkür ederiz verdiğin bilgiler için.Ben Serdar Gaziantepten denizlili hatırlarsınız belki.Ne kadar çok çevirirseniz zamanla yokuşları daha iyi çıkarız
     
    Ali AKTAŞ, aykutozalan ve STORMER bunu beğendi.
  15. Bora TİRKİ

    Bora TİRKİ Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.344
    Beğeniler:
    1.975
    Şehir:
    Bisiklet Antrenörü
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Beyler

    Bilgi paylaşımınız harika , yorumlarınızı okudumda herkes bilgilerini çok güzel bir dille aktarmış.

    Hepinizi seviyorum.:in:
     
  16. sarman174

    sarman174 Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2008
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    istanbul
    Bu, kadron büyük demek oluyor.
    -Seleyi öne yaklaştırmak çözüm değildir. Selenin pozisyonu KOPS (Knee Over Pedal Spindle) prensibine göre belirlenir. Binici tarzına göre (yüksek kadansta biraz öne alçak kadansta biraz geriye olabilir) 1 cm önde veya arkada olabilir.
    -Gidon borusunu (stem) kısaltmak bir miktrar işe yarayabilir, ancak direksiyon stabilitesinin bozulmaması için 85mm'den kısa tavsiye edilmez.
    -Gidonu yükseltebilirsin. Başlangıçta sele ile aynı yükseklik ya da en fazla 2-4 cm kadar gidon aşağıda olabilir. Kondüsyonun arttıkça gidonu aşağı indirebilirsin.
     
    Ali Hekimoğlu, serkkan ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  17. cato

    cato Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2008
    Mesajlar:
    166
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    BAYRAMPAŞA/İSTANBUL
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisiklet Kullanıyorsanız.önemli Olan Devamlılıktır.birdenbire Hiç Birşey Olmaz.yokuşlar Ha Deyince çıkılmaz. .davamlılık . .
     
    aynakol, aykutozalan ve Ali AKTAŞ bunu beğendi.
  18. surfer

    surfer Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    selam herkese,

    yol bisikleti ile yokuş çıkma deyince benim hemen aklıma gecen yaz tatilimi geçirmek için gittiğim Amasra geldi. Bu sefer dağ bisikletimi değil yol bisikletimi götürdüm oraya ve götürmeden önce çok düşünmüştüm.. o bölgede yokuş kelimesi biraz hafif kalıyor hatta, düz yer yok gibi ve ben orada kaldığım 7-8 günün 3-4 ünde değişik parkurlarda her çıkışım ortalama 100 km. civarında turlar yaptım tek başıma..

    uzun ve yer yer çok dik olan rampaları çıktım, buraya kadar zaten herkes yapılması gerekenleri yazmış, ben bir de özellikle dag yollarında eğimin etkisini azaltabilmek için zaman zaman güvenliği tehlikeye atmayacak şekilde yolu çaprazlamalar yaparak çıkıyordum.. özellikle rampa çok uzun ve dik olduğu zaman arada bu zigzaglarla bacakları biraz da olsa dinlendirebilirsiniz.. ama tabi aman dikkat ! arkadan ve karşıdan gelecek trafiğe karşı ..
     
    aynakol, aykutozalan ve STORMER bunu beğendi.
  19. burgazz

    burgazz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    366
    Şehir:
    Istanbul / Çapa
    Seviye:
    ha bide cok dık yokusları ''Richard Virenque'' tarzı diyelim ayakta ve ön tekerleği saga sola cevırerek agırlıgı dırek on teker uzerine verıp cıkmak var kı tırmanmada bence son noktadır ,zevklı ve oldurucu bır stıldır.
     
  20. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Bu yolu uzatır ve yarış esnasında zaman kaybı olur.Sağlam kondiyon ve iyi çalışma herkesi kurtarır.
     
    aykutozalan bunu beğendi.