Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletiyle yapılan uzun inişlerde lastiğin patlaması

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında uguryilmaz144 tarafından paylaşıldı.

  1. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.596
    Beğeniler:
    3.664
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arkadaşlar merhabalar;

    Bugün 7km uzunluğunda ve ortalama %6 eğime sahip, 600m irtifa kazanımı olan bir rotayı tırmandım. Rota çok virajlı olduğu için ve asfalt kalitesi kötü olduğu için inişte hızımı kontrol altında tutmak için sürekli fren yaptım. Sorun şu ki, frenleme esnasında fren pedleri ve jantlar arasındaki sürtünmeden dolayı jant çok fazla ısınıyor ve devamında lastik basıncı yüksek değerlere ulaşıyor. Zaten ağır bir kullanıcı olduğum için 120psi'da kullanıyorum. Frenleme sonucu basınç daha da artıyor ve lastik patlıyor. Durduğumda jant çemberi elle dokunulamayacak bir sıcaklıktaydı. Mekanik ve hidrolik disk frenlerde jantlar ısınmadığı için bu problem olmuyor. Bu sorunu yaşayanlar nasıl çözüm buldu acaba? Bunun tek çözümü disk fren midir ?

    Yorumlarınızı bekliyorum...
     
    Savaş Acıboz bunu beğendi.
  2. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    İç lastiğiniz Btwin mi?
     
  3. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.596
    Beğeniler:
    3.664
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Evet.
     
  4. Godzilla

    Godzilla Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    1 Eylül 2016
    Mesajlar:
    181
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Sivas
    Adı:
    Godzilla
    Seviye:
    @Ali.K Yorum efsane hocam :D
     
  5. kuşlar gibi özgür

    kuşlar gibi özgür Bisiklet tutkunu ^^

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    27 Ocak 2016
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @uguryilmaz144 Daha kaliteli bir iç lastik alabilirsiniz. Konunun ustalarından merakla cevap bekliyorum :)
     
  6. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.780
    Beğeniler:
    2.170
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben de 110 120 basiyorum, böyle inişlerde freni hep kesik kesik yaparak pedlere ve janta hava aldirtiyorum böylece sistem hiç fazla isinmiyor.
    Aslında tüm motorlu araçların da uygulaması gereken bir teknik bu. yokuş aşağı inerken stop lambası sürekli yanan bir aracın sürücüsü bilin ki acemidir...
     
  7. Godzilla

    Godzilla Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    1 Eylül 2016
    Mesajlar:
    181
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Sivas
    Adı:
    Godzilla
    Seviye:
    Hocam jantinizin o kadar isinmamasi lazim bence, fren sisteminizin marka ve modeli nedir?
     
  8. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.181
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Valla o jantlar yanar bile, bunun pek cozumu yok, tek cozum disk fren.
    Bir de fixed tabii :) bu durumda motor freni yapiyor olmaniz da bacaklarinizda ilginc ilginc kaslarin ortaya cikmasina neden olacaktir.
    Bu arada @Ali.K arkadasimizin ic lastiklerin btwin oldugu konusundaki tahmini efsane olmus :D
     
  9. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.123
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Müsadenizle bir soru da ben sorayım. Jantınız Shimano R500 serisi veya muadili bir marka mı? :)
     
    mustafa ç bunu beğendi.
  10. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    920
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Btwin iç lastik kullanıyordum hava sıcaktı o zaman artık lastik nasıl ısındıysa bir anda patladı sesten ürküldüm baktım çivi falan mı batmış lastiğe birşey batmadı ancak o gün anladım bu lastiklerle uzun süre bisiklet kullanılmaz.
     
    mustafa ç ve Kuzey Ege bunu beğendi.
  11. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.181
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu lastikler ancak yedek ic lastik olur hocam. Bi arkadasin lastigi durup dururken patlamisti :)
     
    Uğur S. ve Ertan M. bunu beğendi.
  12. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    920
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Yedek iç lastik bile olmaz normal de yanıma 2 yedek lastik alarak çıkarım bir gün gene lastik patladı yedek lastik btwin marka değiştim lastiği ancak sübap kısmında bir sorun vardı şişmesi Allah tan diğer iç lastik bozuk çıkmadı yoksa yolda kalacaktım o yüzden birdaha kullanmıyorum.
     
    aytunctarakci bunu beğendi.
  13. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.596
    Beğeniler:
    3.664
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Ozan hocam turbodizel arabamın 70000km'den beri fren balataları değişmedi. Sebebi de motorun yüksek strok ve sıkıştırma oranından dolayı yüksek kompresyon oluşturarak frenlere yardımcı olması. Şehir içinde 200m önceden kırmızı ışıkları gördüğümde 3. vitesin kompresyonu arabayı frene basmadan 30 km/h hıza kadar yavaşlatıyor. Fren kullanmayınca da balatalar aşınmıyor haliyle. Ama bisiklette böyle bir durum olmadığı için fren kaçınılmaz oluyor. İndiğim yokuşlar çok dik olduğu için ve virajlar olduğu için fren yapmama gibi bir durumum da yok. Tabi ki sürekli fren yapmıyorum, ara ara fren yapıyorum ama durum söylediğim gibi...


    Jant mossonun orjinal jantları. Frenler de 4700 tiagra.


    Aslında çok haklısınız. Fixie bisiklette ciddi frenleme gücü oluşturulabilir. Ama fixie bisiklet ile o eğimleri çıkmam pek olası değil :) Kamyonlardaki motor freni ve retarder'in karşılığı bisiklet camiasında fixie bisikletmiş :D :D


    Yok hocam jantlar mosso'nun orjinal jantları. Ağır bir kullanıcı olduğum için 32 telli olması işime geliyor açıkçası...


    Öyleyse iç lastik tavsiyesi bekliyorum. Michelin mi? Continental mi? Rubena mı? Şaka şaka rubenayı söylemedim say :D :D Şaka bir yana adamlar 12tl'ye 2 iç lastik veriyor. O fiyatta btwin'in rakibi yok gibi...

    Bu arada arkadaşlar bir düzeltme yapmak istiyorum. Bildiğiniz gibi mossoların üzerinde gelen iç lastikler ve jant bantları çok uyduruk. Jant bandı almak yerine izole bant ile 3 tur atarak kendimce geçiçi bir çözüm bulmuştum. Bu akşam incelediğimde tel deliklerinin olduğu bölümde izole bandın deforme olduğunu gördüm. Zaten patlak da dışta değil jant bandı tarafındaydı. Belki de ben jantın ısınma olayını psikolojik olarak abartmış olabilirim. Şu an jantlara btwin'in jant bantlarını yerleştirdim ve sıfır btwin iç lastik taktım. Biliyorum düz yolda problem çıkmayacak. Ama yine aynı inişi yaptığımda ak koyun kara koyun belli olacak. Eğer lastik yine patlarsa, jant çok ısınıyor demektir. Eğer patlamazsa banttan demektir...

    Bir de şunu eklemek istiyorum. İzole bandı 3 tur sardığımda mekanik olarak oldukça sağlam görünüyordu. Tel deliklerini parmağımla bile zor bastıyordum. Fakat benim burada yaptığım en büyük hata, izole bandın ısındığında dayanımını kaybedeceğini hesaba katmamış olmamdı. Dolayısıyla inişte frenlere yüklendiğimde izole bant deforme oldu, iç lastik de janta temas ettiğinde kesildi. Senaryo böyle görünüyor şimdilik. Umarım adam gibi jant bandı yerleştirerek sorunu tamamen çözmüşümdür...
     
    aytunctarakci bunu beğendi.
  14. darkdream

    darkdream Mühendis ve de teknik sevdalı.

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    17 Eylül 2015
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Rubena iç lastik hakkında ufak bir tecrübem var ki kendi dengesiz şişiyor. Ambalaj, üstünde baskılar, jan jan 10 numara fakat işlev 0. Altı üstü iç lastik fakat 15 senelik eski iç lastiğimden kötü çıktı.
     
  15. Haluk Eke

    Haluk Eke Aktif Üye

    Yaş:
    67
    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @uguryilmaz144, aynı sorunu yaşamış ve her 5 km'de "düzenli" olarak aynı şekilde lastik patlatmış bir kişi olarak şöyle bir çözdüm bu problemi:

    Alexrims r450 jantlarımın tel başı deliklerini el motoruna uygun çapta küre (veya konik de olabilir) taş uç takarak deliklerini hepsinin çevresindeki çapakları temizledim ve hafif havşaladım (delik kenarkarını hafif konikleştirdim). Daha sonra ince zımpara ile elle üzerlerinden geçtim.

    Eski iç lastikten boylamasına kesip (yeniyi de kesebilirsiniz, btwin = 6 TL) uçlarını yapıştırarak oluşturduğum jant içi korumasını bu defa sadece delikleri örtecek kadar değil daha geniş yaptım.

    Hala btwin'nin ikisi 12 liralık lastiğini kullanıyorum. 8-9 aydır hiç patlak yaşamadım. El beceriniz yeterliyse ve biraz zamanınız varsa öneririm.

    Ucuz ürünlerde ne yazıkki bü tür kalitesizlikler oluyor. Ama o zayıf noktaları ortadan kaldırdıktan sonra (eğer yapabiliyorsanız tabi) ürünü sorunsuz kullanabiliyorsunuz. Düşük basınçta kullanıldığı için MTB ve diğer kalın lastiklerde olmayan bu sorun, yüksek basınçta kullanılmak zorunda olan yol jantlarında dert kaynağı oluyor.

    Keyifli inişler dilerim...
     
  16. kuşlar gibi özgür

    kuşlar gibi özgür Bisiklet tutkunu ^^

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    27 Ocak 2016
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
  17. h.kozan

    h.kozan Aktif Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    15 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    H.Kozan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben de Schwalbe iç lastikleri öneririm. 100 liraya 4 tane iç lastik aldım. Bu paraya ön arka tekerlek seti alırdım. Ama biliyorum ki paranın hakkını verecekler.
     
    kuşlar gibi özgür bunu beğendi.
  18. kuşlar gibi özgür

    kuşlar gibi özgür Bisiklet tutkunu ^^

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    27 Ocak 2016
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @h.kozan Aynen öyle. Kalitesi anlaşılıyor hemen :)
     
  19. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.586
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu sorun iç lastikten olduğu kadar janttan da kaynaklanıyordur. Ben de btwin iç lastik kullanıyorum, jantlarım fulcrum racing quattro eylül ayında hava 30 derecedeyken 900 ve aynı hafta içerisinde 1100 metre kadar kesintisiz iniş yaptım, kilom da 95kg bi sorun yaşamadım.
    İlave: Lastiklerinizin psi çok fazla ben 100psi kullanıyorum 120psi kullandığım dönemde iki sefer düz yolda iç lastik patladı btwin değil vittoria markaydı, iç lastikle beraber dış lastikte yanaktan yarıldı.
     
  20. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.596
    Beğeniler:
    3.664
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Haluk abi tavsiye için teşekkürler. Hobi amaçlı bir dremel setim var. Onunla tel deliklerini konikleştirebilirim. Jant bandını takarken bu çözüm aklıma gelmişti. Fakat bütün bisikletçilerin bu işle uğraşmaktan ziyede jant bantı takıp geçtiklerini gördüm. Şu an jant bantlarını değiştirdim. Eğer aynı problem devam ederse tel deliklerini konikleştireceğim.

    Yalnız iç lastik sarmanın şöyle bir dezavantajı var. Arka lastik çok yük altında kaldığı için 24" iç lastiği uygun genişlikte kesip jant çemberine geçirmiştim. Fakat kalınlık olarak daha fazla olduğu için yol lastiklerini takıp çıkarma esnasında ciddi problem oluyor. O yüzden arka lastikte patlak sorununu çözmüş olmama rağmen 24" iç lastiği çıkarıp jant bandı taktım. Bakalım nasıl olacak...


    Malesef basıncı çok azaltma şansım yok. Şehir içinde konforlu bir yolculuk için 100psi yeterli olurken, tırmanışlarda ayağa kalkınca özellikle ön lastik çok fazla eziliyor. O yüzden 110 psi'ın altına düşmemeye çalışıyorum.
     
    Haluk Eke bunu beğendi.