Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikletinin birbirinden daha akıcı olma sebepleri?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında burhanozer tarafından paylaşıldı.

  1. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    arkadaşlar bianchi slr 1000 bisikletim var
    mono karbon kadro karbon maşa
    full sora sistem
    swalbe lugano lastikler

    esas sorum şuaynı ayarda bir bisikletin ağırlığı daha fazla olmasına rağmen benim bisikletimden daha akıcı olma sebebi nedir
    vites sistemleri aynı varsayalım
    kadro boyunuda
     
  2. turan kelleci

    turan kelleci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    sivas
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    tekerlek göbekleri olabilir...
     
  3. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Jant göbekleri, lastik seçimi, kadro açıları, aynakol ve ruble dişli sayıları gibi birçok sebep olabilir.
     
    Cyclist999 bunu beğendi.
  4. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Bir çok etken söz konusudur kadro geometrisi, lastik hava basıncı, dişli oranları ve tabi ki de birincil öncelik olarakta göbekler.
     
  5. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Göbeklerin rulmanlarının sürtünmesi,lastiklerin dönüş direnci ve aerodinami diyelim.

    Aynı özellikteki iki bisikletten gidonu daha alçak olan bisiklet daha akıcıdır.Tecrübeyle sabittir.
     
  6. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Söylediğiniz gibi daha ağır olması. Ağır olan bir şeyi hareket ettirmek zordur ancak ilk hareketi verdikten sonra sürekliliği sağlamak daha kolaydır.
     
  7. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    fikirleeriniz için teşekkür ederim yanlız bir sorum daha olucak
    lastikleri vites sistemini lastik havalarını ve ağırlığı göz önünde bulundurmazsak
    geriye göbekler ve kadro açıları yani aeoro dinamik yapısı kalıyor

    peki bisikletim bianchi slr 1000 göbekler qanda açısını bilemiyorum
    sizce açısı kötümü yada yanlışmı yada göbeklerimdenmidir akıcı olmayışı?
     
  8. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    AÇıdan kastedilen kadronun açıları.Quando göbekler çabuk dağılan göbeklerdir.(tabi ben mtb göbekleri üzerinden konuşuyorum) kadro açıları hakkında çok detaylı bilgiye sahip değilim bilen abilerim ilaki cevap vereceklerdir.
    Göbek konusuna gelince sonuçta bisikletin üzerinde gittiği yer jant göbekleri.Jant göbekleriniz ne kadar üst sınıf olursa akıcılık o kadar fazla olacaktır.Tecrübeyle sabittir. :)
     
  9. sinan hüner

    sinan hüner Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    çorum
    Seviye:
    Bir örnek vermek gerekirse benim bisikletimde kullandığım mavic aksium göbklerle shimano r500 göbekleri arasında çok fark oluyor bu da akıcılığı tabi ki de etkiliyor rulmanlı göbekler daha iyi dönüyor gördüğüm kadarıyla..
     
  10. bicylerace

    bicylerace Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    slr200 var bende de teker bilyalarında haddinden fazla sürtünme var akıcılığı etkiliyor.
     
  11. İsmailÇağrı

    İsmailÇağrı Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    TR
    Seviye:
    Selam, birlikte sürerken inişlerde gerisinde kaldığın arkadaşların; senden hatırı sayılır biçimde kilolu olmalı.. Bence akıcılığı tek başına değil tırmanışlarınla birlikte gözlemlemeli ve ele almalısın.
     
  12. burhanozer

    burhanozer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Şubat 2012
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    tesekkür ederim
     
  13. adilcan adısanoğlu

    adilcan adısanoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    lastik havası,jant çapı mesela benim bisikletim 9,02kg ama bisikletim uçuyor sora sistemi var ama jantları çok fark ediyor.