Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikletini hafifletmek icin...

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında canberk hulusi ekin tarafından paylaşıldı.

  1. canberk hulusi ekin

    canberk hulusi ekin Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Arkadaslar elimde bianchi slr 500 var fulk sora gidon ve gidon bogazi deisti baya hafifleriyle sele deisti carbon sele ile ama dahada hafifletmek istiyorum elimde 1000tl lik butce var ne alirsam hem hafifler hem performas artar?
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Yol bisikletinde değişime göre en çok performans alacağınız parça jant setidir.

    İlk olarak jant setinizi, lastiklerinizi ve iç lastiklerinizi düzgün bir modele geçirin.

    Daha sonra aynakol ve göbek. Orada da çok güç kaybınız oluyor esneme nedeniyle. Zaten bütçeniz bu parçalara tam olarak yeter. Artarsa daha devam ederiz :D
     
  3. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.894
    Beğeniler:
    9.318
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bisikletin, orjinal agirligi 10,5kg. Gidon, gidon bogazi ve sele degistikten sonra nekadar hafifledi? Bence bayagi dedigin agirlik bayagi degil de az bir sey hafiflemis olabilir. Biskletin agirligini kaca düsürmek istiyorsun, bence en az bi 2kg düsürürsen emegine deger. Ama 10,5dan 9,5a düsürmek degmez. Gelelim 1000tl bütcene, bu bütceyle fazla bir düsüs bekleyemesin. Beni yanlis anlama olurmu.
     
  4. canberk hulusi ekin

    canberk hulusi ekin Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Anladim jant degisecek ozamn :) birde hangi ic ve dis lastikleri onerirsiniz? Ve 105 aynakol uygunmudur yoksa ultegra dahami cazip arada bi 400 tl var cunku

    Estafurullah farkindayim butce simdilik bukadar da elimden geldigince birseyler yapmaya calisiyirim :)

    Hatta en son olarak aletteki vidalari dokiyim dedim :D pek randiman vermedi
     
  5. Hamza Hakkı

    Hamza Hakkı Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    105 5700 ve Ultegra 6700 aynakolları arasında 97 gram fark var. Ultegra 6700 97 gram daha hafif tabi vites geçiş performansları ve dayanıklılıkları arasında da fark olacaktır. Aynakol dan önce mavic aksium jant setine ve hafif bir lastiğe geçmenizi öneririm. Böylelikle daha az bütçeyle daha çok hafifleme sağlarsınız
     
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    konunun yeri bura degil ama yazip oyle tasiyayim hem 1000 liraya da ne kadar dusecegini anlarsin bazi yorumlar hatali cunku.

    eskiden celik masa vardi o kadro sette 1050 gr 250-300 liraya alacagin carbon masayla yaklasik 700 gr hafiflersin
    jant seti gokhanin dedigi gibi onemli alacagin 300 liralik rs 10 ile uzerindeki 2250 lik jant setine gore 300-350 gr daha asagi inersin.

    uzerinde lugano olur onlarda 330 gr ve ic lastik 100-110 gr dir.yine 200-250 liralik bir butceyle ic dis lastiklerden 250 gr azaltirsin

    ne etti :) 850 filan

    eger aynakolun hallowtech II degilse ki degildi eskiden 150-200 liraya alacagin bu aynakol ile yaklasik 300 gr azalirsin.

    ne etti gramaj :) yaklasik 1,5 kilo
    eski jant setini 100 lastiklerini 40 aynakolunu 70 liradan satip elde edecegin parayi da sele ve borusunu degistirerek yaklasik 200 gr daha inebilirsin.

    nereden mi biliyorum :) 8 kilo civarinda bianchi slr 200 um vardi :) tabi bu yazdiklarim eski donanim bilgisine gore mevcut sistemindeki agirliklari yazarsan daha net cevap verebilirim.masa carbon deme tart piyasadaki pekcok carbon masa 700 gr civari buna scott da dahil
     
    Çağlayan ve ToffieBoi bunu beğendi.
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ağırlık farkından çok, tasarım farkı devreye giriyor.
    6700, 6800, 7900 ve 9000 serilerinde shimano dövme aluminyum kol ve yaprak kullanıyor. Bu 3 boyutlu tasarım da esnemezliğe gerçekten katkı sağlıyor.

    Ben 6600 aynakoldan 6800e geçtiğimde bu farkı hissettim.
     
  8. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.123
    Beğeniler:
    3.895
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Konu sahibi arkadaşımızın affına sığınarak bahsettiğiniz konu hakkında bir şey danışmak istiyorum.


    Shimano FC-R565 50-34 aynakol'dan, Ultegra 6700 50-34'e geçiş yapmak sizce ne kadar mantıklı? Bir süredir böyle bir değişiklik düşünüyorum ancak performans adına bana neler katacağını tam olarak kestiremiyorum.

    Fikir verirseniz memnun olurum, teşekkürler.
     
  9. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Naçizane tavsiyem önce vücud ağırlığınızı bir miktar azaltın ( Kilo fazlanız var ise ) Akabinde bacak kaslarınızı bisikletinizin ağırlığına dokunmadan güncel haliyle bol bol tırmanarak güçlendirin uzun vadede verim aldıktan sonra hafifleştirmeye geçerseniz sürüşünüzün tadından yenmez kolay gelsin