Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikletini fix' e çevirme?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında ERSİN26 tarafından paylaşıldı.

  1. ERSİN26

    ERSİN26 Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2005
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    eskisehir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    selam arkadaşlar bayadır aklıma gelen, acaba olurmu diye düşündüğüm bir konu var.
    Normal yol bisikletini fix yanlış biliyor olabilirim tek arka dişli ve tek ön dişli hale getirebilirmiyim.?

    sürüş sırasında kendime hep en iyi vitesi bulup genellikle onunla devam ettiğimi farkettim. Tek ıhtiyaç hissettiğim vites ani hızlanmalarda
    ön vites değişimi oluyor. dolayısıyla neden kendime bu vitesleri ağırlık edıyorum? yeri geliyor düzgün geçmiyor catırtılar yok ince ayarı vs vs

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?


    http://www.bikesfixedgear.co.uk/specialized-langster-2011-single-speed-road-bike/
     
  2. ozgurerdem

    ozgurerdem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Eskişehir-Bolu
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    http://www.bisikletforum.com/forumdisplay.php?f=183. Basligin altindaki bazi konulari incelersen sana yardimci olur.
    Ayrica su ana kadar yaptigim fixed gear bisikletlerin hepsi yol-yaris bisikleti kadrolarindan oluşmakta.(daha cok yenileme ve fixed gear a çevirme oldugundan tercihimiz geri dönüşüme yatkin olduğu için klasik diye tabir ettiğimiz 80ler veya 70ler kadrolarini kullaniyoruz. Elindrki bisiklet konusunda biraz bilgi verebilirsen daha iyi olur. Fotoğraf paylaşiminda da bulunursan sana yardimci olabilecek çok kisi vardir.
     
    ERSİN26 bunu beğendi.
  3. ERSİN26

    ERSİN26 Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2005
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    eskisehir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    cevabınız için teşekkur ederim.
    bununla ilgili ayrı bir başlık dahi varmış :D hiç gözüme çarpmamıştı.
    elimde 2012 model scott LTD 50 model bir bisiklet var..
     
  4. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Selam,
    Öncelikle fixie bisikletlerde tek dişli / tek vites kavramını tek vitesi olan bisikletler olarak görmekten öte konuyu açmak gerekirse bu fixie denilen makinaların krank ve arka dişli oranının sürekli değişmez, birbiri ile tam senkronda çalıştığını düşünürsek sürekli pedal çevirmeniz gerektiğini unutmamak ve sürekli bu pedal çevirmenin yanı sıra bacaklara, adalelere binecek olan kuvveti de gözardı etmemeniz gerekmektedir. Şayet eğer bunları gözardı ederekten tamamen bu fixie bisikletlerin estetik görünüşüne kapıldıysanız sonucunda istediğinizi bulamayabilir, hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Bunları yazmamda ki sebepte şudur ki, bir kaç sene öncesinde bende başta heves olarak başladığım bu uğraşta bu çeşit sıkıntılar çekmiş sonunda elimdeki parçalar ve malzeme bilgime göre hayal kırıklıkları yaşamıştım. O sebeple diyeceğim o ki, tüm bunları göz önünde bulundurun sonra böyle bir projeye girişin. Linkte örnek olarak verilen Langster'a gelecek olursak bu tip üreticilerin bisikletlerine her zaman için karşı olduğumu da ciddiyetle söylemek isterim. Piyasaya farklı şekilde hakim olmak adına yapılan bu bisikletleri tamamen ticari ve sıradanlaştırılmış görüyorum. Neticede alt bir kültür olan fixed gear bisikletçiliği kendisine tarz edinen bir kesime bu şekilde hazır kalıplar halinde bu bisikletlerin gelişi güzel lanse edilmesini doğru bulmuyorum. Tamamen gelişi güzel malzemeler ile olması gereken fixie ruhundan ve kişiye has karakterinden uzak, sıradan gündelik ve tabi ki de büyük üreticilerin birer yeni piyasa hakim olma oyuncakları olarak görüyorum. Konu da fazla dağılmadan her yol bisikleti uyumuna gelecek olursak geometrisi, kadronun teker ebat standartı bir yana drop-outlarından tutun kullanacağınız malzemeye göre de değişiklik gösterebilmektedir.
    Sizin 2.mesajınızdaki Scott LTD 50 bisikletinize gelecek olursam da, vites kulağı dışarıdan ve entegre olmadığı için ne kadar başarılı olur bunu bir bilen ya da fized gear bisikletlere hakim birisi ile yakından görmek ve test etmek lazım. Görmek lazım çünkü bana ilk skid denemesinde bu gerilime bu kulak dayanamaz gibi geliyor. Hele hele vitesli bisikletlerde kırıldığına dair örnekleri göz önünde bulundurursak kırılması kaçınılmazdır. Kısacası başlangıç için fazla kafa karışmadan özetlemek gerekirse Ersin Bey öncelikle tavsiyem single speed ve fixed gear bisikletleri forumumuz ilgili bölümünden araştırın, sonrasında da yine kafanıza takılanları yine buradan bu alan konusunda deneyimli arkadaşlarla paylaşın. Eminim ki sorularınız cevapsız kalmayacaktır.

    Sevgiler.
    Doğukan Aksu

     
    ERSİN26 ve Gökhan Ö. bunu beğendi.
  5. ERSİN26

    ERSİN26 Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2005
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    eskisehir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Doğukan bey;
    ayrıntılı mesajınız için teşekkür ederim..
    single speed ve Fixed bisikletler bölümünü inceledim.
    Aslında istediğim şey tam olarak şöyle
    daha az vitesli mesela sadece önde 2 dişli arkada tek, yada arkada max 5 dişli (3 de olabilir) önde tek dişli bir sistem. yokuş çıkarken zaten vites değiştirmiyorum daha cok ayaga kalkıp bacaklarıma yükleniyorum. tek ıhtıyac hızlandıgımda pedalların daha sert olabilmesi. Fixed larda arkada tek dişli olduğunda pedalları sürekli cevirmek bana gore değilmiş okuduklarımdan anladığım bu.. zevk aldıgım sey yokus asagı ınerken süzülmek olur bu sırada neden pedal çevirmek isteyeyim ki diye düşünüyorum..