Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletini en fazla kaç derece yatıra bilinir.

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında murathan. tarafından paylaşıldı.

  1. murathan.

    murathan. Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2012
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Murathan Şahinkara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Özellikle yarışlarda görüyoruz o kadar ince tekeri o kadar yatırıpta nasıl düşmüyorlar diye sizce en fazla kaç derece yatırılır malı? 45 55 arası son mudur ?
     
  2. Ferhat Öz

    Ferhat Öz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    Ankara-Seydişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Eğer lastiğin yanaklarının yol tutuşu iyiyse son değildir.Şöyleki yarış motoru kullananlar motoru dizleri yere değinceye kadar yatırıyorlar.Bunu sağlayan merkezkaç kuvvetidir.Ne kadar hizli giderseniz bu kuvvet o denli artar.Bu yüzden daha çok eğilmek zorunda kalınır.Bisiklettcilerin kac km yle inis yaptigi olculup hesaplanmasi lazim.Ayrıca bisikletin agırlik merkezi yere ne kadar yakinsa o kadar egilmek zorunda kalinir.
    Dediginiz gibi 45 50 arasi olabilir.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  3. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Bu tamamen parkurun durumuna ve lastiğin yapısına göre değismektedir. Lastikte kalitesi dısında yapı itibariyle de değisiklik gösterir. Clincer yapıda lastiklerde bu oran düsükken, tubular diye tabir ettiğimiz cok daha yüksek tpi/ psi değerlerine sahip lastiklerde bu oran daha fazladır.
     
    Raven_35 ve ihtiyar bunu beğendi.
  4. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    http://content.delius-klasing.de/interfaces/payment/?id=1942

    Bu sayfadaki 1. tabloya gözatarsaniz, dünyanin en büyük bisiklet dergisinin yol bisikleti lastikleriyle yaptigi bir testi görürsünüz. Sayfa almanca oldugu icin sadece 1. siradaki lastik icin degerleri yaziyorum. digerlerini kendiniz anlayabilirsiniz.


    Yaricapi 3,9 metre viraj Degisik yaricaplardaki virajlarda ulasilabilecek hizlar
    Azami sürat Yatma acisi Sürtünme katsayisi Yaricap 5 m 10m 15m

    Schwalbe Stelvio 24,1 km/h 49,6° 1,17 27,3 km/h 38,3 km/h 47,3 km/h


    En alttaki 2 lastik Conti Supersonic ve Stelvio Light yüksek süratler icin yapilmis, farkli karisimi olan lastikler. Bu yüzden virajlarda digerleri kadar emniyetli degiller.

    Bu testi nasil yaptiklarini bir videoda görmüstüm. Gercekten her seferinde sürati yavas yavas artirarak bu yaricaptaki virajda bisikletci kayip düsünceye kadar deniyorlar. Tabi testi yapan düsmeye uygun giyiniyor.


    Asagidaki resimde görülen bisikletci, motosikletcilerin uyguladigi viraj teknigiyle, bisikleti yatirarak agirlik merkezini yere yaklastiriyor. 50-55° arasinda tahmin ediyorum.
    [​IMG]
     
  5. murathan.

    murathan. Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2012
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Murathan Şahinkara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Mükemmel bir açıklama olmuş bu :) Yani burdan çıkacak sonuçlar: Lastik seçimi, parkurun yapısı ve doğru denge ile 45 50 dereceye kadar yatırabilmek mümkün.Ben o kadar zorlamam ayrı konu :)
     
    Tolga Günsezer ve ihtiyar bunu beğendi.