Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletine hangi gidon boğazı yakışır hangisi işimi görür?

Konu, 'Soru ve Cevap' kısmında mywashere tarafından paylaşıldı.

  1. mywashere

    mywashere Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Mehmet YILMAZ
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Şuanki yol bisikletim fazla eğilmem sonucu boyun ve omuz ağrısı yapıyor uzun yola çıkmaya soğuttu desem yeridir bir yandan da bisiklet görüntüsünü korusun istiyorum açısı ayarlanabilir boğaz büyük ölçüde beni rahatlatır ama biraz sırıtacaktır aynı şekilde yükseltme aparatı biraz bozabilir

    Soruma kısa gidon boğazları var onlar ne kadar işe yarar? Kullanan faydasını gördü mü?

    Birde gidon yükseltme aparatlarının farklı ölçüsü var mıdır yoksa standart mıdır?
     
  2. Fakir Kemancı

    Fakir Kemancı Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    25 Ocak 2015
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    236
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Adı:
    Serkan G.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Gidon boğazlarının açısı vardır +- şeklinde belirtilir, sizin yapmanız gereken ortalama üzerinde açısı olan bu boğazlardan almak. Ayarlanabilir demiyorum bakın yüksek açıda +- boğaz almak. Boğaz ölçüsü de kısa olursa sizi yukarda tutar 80-90 mm +-9 derece gibi.
     
    mywashere bunu beğendi.
  3. Fat1h

    Fat1h Agresif

    Kayıt:
    4 Nisan 2013
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    377
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Fatih ÇAKMAKCI
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    mywashere bunu beğendi.
  4. Özgünn

    Özgünn Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    278
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @mywashere Gidon boğazının uzunluğunun size uygun boyda olduğuna eminmisiniz aynı ağrılar gidon boynu uzun olduğunda da ortaya çıkıyor.
     
    mywashere bunu beğendi.
  5. Ahmet.YILDIZ

    Ahmet.YILDIZ Doğaya Aşık Asfalta Yoldaş Rüzgârla Kardeş..

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    18 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    ordu
    Adı:
    Ahmet YILDIZ
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Araya bir bilgi eski bisikletime aldığım ve kullandığım ayarlı gidon boğazı aldığım yol bisikletlerine olmadı gidon kalınlığı açısından dar geldi. BUnlara dikkat edin.
     
    mywashere bunu beğendi.
  6. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öncelikle bir boyun (belki + omuz ) MR çekimi ve beyin cerrahi muayenesi öneririm.
    Belki tamamen yol bisikletini ve performans amaçlı kullanımı bırakıp, gezinti amaçlı düz gidon bisiklete geçmeniz gerekebilir.
     
    mywashere bunu beğendi.
  7. celikkadro

    celikkadro Too old to downhill, too young to die

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    4 Haziran 2016
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tayfun
    Seviye:
    Oncelikle bisikletin kadro boyu ve gidon bogazinin uzunlugu sana uygun mu? Bisikletin Mosso'nun tca serisinden ise, bu modelin kadro geometrisi one egilip yuksek performansli suruslere uygun.

    Gidon bogazlarinin cogunlukla +/- acisi vardir ve asagi bakacak sekilde takilmis olurlar. gidon bogazini cikartip ters cevirmek gidonu biraz yukari alir. Yalniz gidon bogazi yukari bakacak sekilde takilmissa, ters cevirmek gidonun yukari degil asagi alir. Bir deneyip duruma bakabilirsin.
     
    mywashere bunu beğendi.
  8. Haluk Eke

    Haluk Eke Aktif Üye

    Yaş:
    67
    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @mywashere bisiklet türleri sürüş amaçlarına göre şekillenmiştir. Sizin yol bisikletiniz de genellikle sert kaplamalı zeminlerde az veya çok hızlı sürmek için dizayn edilmiştir. Bu nedenle belirli bir geometriye sahiptirler ve kullananlar da bu geometriye uygun pozisyonlarda sürerler onları.

    Diğer taraftan bisikletleri ufak tefek ayar ve modifikasyonlarla beden özelliklerine uydurmak mümkündür. Örneğin ortalama insanın kol, üst beden, bacak boyu ölçülerinden farklı bir vücut yapısına sahipseniz, standart yol geometrisindeki bir kadroyu gidon boğazını "biraz" uzatıp kısaltarak veya seleyi "biraz" öne arkaya, yukarı aşağı ayarlarak kendinize uyarlayabilirsiniz. Onun dışındaki modifikasyonlar sizin o bisikletin orijinal sürüş özelliğini kaybetmenize yol açar.

    Ayrıca yaptınız her düzeltmenin başka bir yerde başka bir soruna yol açabileceğini de unutmayın. Örn. gidonu yükselttiğinizde beden ağırlığınız seleye doğru kayacak ve bu defa sele ağrısı çekeceksiniz. Bunu düzeltmek için konforlu sele deneyeceksiniz. Sonunda kullandığınız şey yol bisikleti değil, karışık bir araç olacaktır. Sürüş pozisyonunuz da değişmiş olduğu için bisikletinizin seriliği, ataklığı kalmayacaktır.

    Benim önerim ergonominin ikinci kuralını uygulayın. Bisikleti kendinize uydurmak yerine kendinizi bisiklete uydurun. Yani eğer sürüş sırasında kollarınız, omuzlarınız, boynunuz veya beliniz ağrıyorsa buralarınızı güçlendirecek beden egzersizleri yapın. Bu konuda nette ve forumuzda yeterli bilgilere ulaşabilirsiniz.

    Kendinizi bisiklete adapte etmede başarısız olursanız çözümü çok daha rahat geometriye sahip şehir bisikleti türlerinde arayabilirsiniz.
    Sağlıklı sürüşler dilerim...
     
    ScaryEnemy ve mywashere bunu beğendi.
  9. mywashere

    mywashere Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Mehmet YILMAZ
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Öneriler için teşekkür ederim ağrı sızı olmadığı sürece biraz daha yavaş gitmişim problem değil benim için ilk önce boğazda değişiklik yapıyım +35 dereceli bi gidon boğazıyla denicem bakalım