Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol Bisikletine Disk Fren Uygulama

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında systemscode tarafından paylaşıldı.

  1. systemscode

    systemscode Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Aralık 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Dünyada
    Yarış bisikletine disk freni takmak istiyorum bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    Ayrica nerden bu takimi satin alabilirim ?

    Not: 2. EL disk Fren Takimida olur

    Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar

    Her başlangıcın bir sonu vardır. Her sonun bir başlangıcı olduğu gibi. :)

    [​IMG]
     
  2. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yarış frenine disk fren takma sebebiniz nedir? Disk fren ağırlığı artıracaktır ve yarış bisikletine uymlu olanını bulmakta zorlanırsınız. Çok gereksiz. Disk frenler çamur & dağ ikilemi için daha uygundurlar.

    Saygılar.
     
  3. tolga_durudogan

    tolga_durudogan Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yarış bisikletleri için disk fren kullanılması, en başta ağırlıktan ötürü tercih edilen bir şey değil, bildiğim kadarıyla üretilmiyor da...
    Erkut'un dediği gibi, disk frenlar daha çok bul çamurlu ortamlar için kullanılan sistemler.
     
  4. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yarış bisikletine disk fren takmak mümkün ancak iki şey lazım:

    1- Disk uyumlu kadro-çatal. Bu kadrolardan üretiliyor. Mesela giant marka bir tur kadrosu var, çatalıyla beraber. Disk uyumlu. türkiye'de var mı bilmiyorum. 29er denen 28 inç jantlı dağ bisikleti kadrolarının hepsi disk uyumludur, bunlardan bir tane (tabii ki) yurtdışından getirtilerek dediğiniz tarz bir bisiklet yapılabilir. Pahalıya patlar.

    2- Yol bisikletine uygun disk fren. Yol bisikletinin STI kollarına uygun disk fren üreten marka çok yok. Avid'in böyle bir disk fren seti var. Tabii Türkiye'de yok.
     
    systemscode ve Uğur Taşdemir bunu beğendi.
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Tayfur söylenecek pek söz bırakmamış.
    Tabi bir de yol bisikleti tekerleklerinin durumu var. O incecik tekerlekler frenler ne kadar güçlü olursa olsun, bisikletin duracağı mesafeyi uzatıyor. Çift pivotlu frenler yol bisikletine fazla bile :).
     
    bfatih, systemscode ve tayfur bunu beğendi.
  6. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Halil sürtünme konusunda doğru söylese de çift pivot fren konusunda bence biraz farklılık var. Yol bisikleti kavramı Türkiye'de biraz muğlak kısaca 28 inç tekerli bisikletlerde diyelim şu anda yaygın olarak kullanılan en kuvvetli fren sistemi Cyclocross bisikletlerinde kullanılan Cantilever fren sistemidir. Çamura-yağmura ve sert kullanıma en dayanıklı fren sistemi ise İngilizcesi Drum-brake olan kampanalı sistemdir. Kampanalı sistem ülkemizde çok yaygın değil, Cyclocross diye birşey zaten yok. Yani Türkiye'de 28inç dendi mi akla tek bir tip ¨yarış bisikleti¨ geliyor. Yurtdışında ise durum çok farklı.

    Ah bir 29er'ım olsa, ra ra ra ra ra ra :D
     
    bfatih ve Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  7. systemscode

    systemscode Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Aralık 2006
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Dünyada
    Hepinize teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için. Benim bunu yapmamdaki esas amacım kafamda tasarladığım bi bisikleti yapabilmek. Ben daha önceden de bi bisiklet tasarlayip binmistim. Bu bisiklet aslinda çok az binilecek ve modifiye bisiklet kavramını açacak bir bisiklet olacak. İnşallah en kısa zamanda bitirip size gösterebileceğim. Hepinize teşekkür eder. Yolunuzun açık bisikletinizin sorunsuz olmasını dilerim.
     
  8. tolga_durudogan

    tolga_durudogan Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Fotograflarini da gonder de agzimizin suyu aka aka "masaallah" cekelim hep beraber :))

    Bekliyoruz...
     
  9. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Disc brake sistemi 80' lerde bazı yol bisikletlerinde denendi, zannediyorumki
    tutmadı ( elimde foto yok maalesef). Cyclocross bisikletlerinde disc brake kullanıldığını gördüm, sanıyorum özel imalat kadrolarda bu aksam eklenebiliniyor.
    Tayfur arkadaşında belirtiği gibi cyclocross bisikletlerinde kullanılan en kuvvetli fren sistemi Cantilever fren sistemidir. Şimdilik en yaygını bu.

    Yol bisikletlerinde disc fren sisteminin dezavantajı ile ilgili okuduğum yazılardan:
    1) ağır olmaları
    2) fren merkezinin, bisikletin merkezinden sola kayık olması, yüksek sürat virajlarda frenlemede bisikleti savurabildiği gibi bir açıklamaydı.
     
  10. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Cannondalenin 28'' Touring bisikletlerin de bu uygulama mevcut.
    Günümüz yol bisikletlerin de bööllle bir uyguluma yok.
    İlle de disk tercihiniz ise mtb derim.
     
  11. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:




    arkadaşım kusura bakma ama geçenler de tv de görmüştüm vatandaşın biri hummer'a lpg taktırmıştı senin ki de ona benziyor
     
    JaN, Alican ve Campagnolo bunu beğendi.
  12. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Zuuuuuhhhhhhhaaaaahhhhhaaaaaaaaaaa bir saçma konu ancak bu kadar kesigin bir dil ile sonuçlandırılır , gönülden tebrikler !
     
  13. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2008/urban/portland/portland/

    aslında böyle şeyler var... Ama tanımı doğru yapmak lazım bu kadro bir "yarış" kadrosu değil, hızlı bir şekilde ulaşım sağlamak için tasarlanmış, zaten dendiği gibi eğer bir yol-yarış bisikletine disk fren takıyorsanız abesle iştigal edilmiş olunur, zira hiç bir getirisi yok ve daha pahalı ve ağır bir sistem olucaktır.

    bu arada modifiye bisikletten kastınızı tam olarak anlayamamakla beraber insanlar benim bildiğim bir yüz senedir filan bisikletlerini daha verimli, güzel, ilginç vs vs hale getirmek için üzerinde değişiklikler yapıyor.
     
  14. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:

    armstrong dan sonra trek piyasada kaybettiği yerini geri alabilmek için yakında 2 çeker ful abs, asr donanım da üretecek sanırım
     
  15. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Valla "sawas" doğru söylemiş.

    3 Vitesle başladık, 8 li vites yetmedi 10 a geçtik, yakında 12. vitesde gelir.
    Zaten elektronik vites sisteminide kurcalayıp duruyorlar. Yolda yedek lastikle birlikte bide pil taşırız artık.

    "bak compact kadro bu, çok hızlı gidiyo" dediler yol kadrolarına borudan tasarruf edip MTB geometrisini yerleştirdiler.( oldumu sana slopee )

    "Technofashion " bu sağı solu belli olmaz. "Hay allah disc frenler 15% daha güçlü tutuyormuş" deyip yol-yarış bisikletlerine discfren yerleştirmelerine çok bi zaman kalmadı bence.:D
     
    bfatih bunu beğendi.
  16. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    2030 senesinde tour de france'ta uçaklar yarışıcak sanırım. O sırada birinin "birşeyler yanlış sanki ama ne?" demesini bekliyorum. : )

    Yanlız mustafa bey sizce o yukarıdaki Portland gibi bir kadroda disk kullanılması çok mu saçma? Yani sonuçta yağmur çamur gibi şartlarda fren tutsun diye düşünmüşler, gerçi şehir içinde ne kadar çamura maruz kalmayı başarıcaz o da başka bir soru...
     
  17. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    [​IMG]
     
  18. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Mert bahsetiğin bisiklet ( portland) gayet hoş görünümlü bir bisiklet, ama sordun söyliyeyim evet o bisiklette discfren kullanımı gerçekten saçma.
    Ama dediğim gibi bu iş "teknomoda" meselesi, ürünü satmak için her yol mübah.

    Şunu hatırlatayım cyclo-cross yarışlarındaki bisikletlerde halen cantilever fren sistemi kullanılır, yağmur çamur, dağ bayır hiç farketmez gayet iyi işliyorlar.
    Hatta diyebilirimki tecrübe ettiğim en güçlü frenler bunlardır.

    Ayrıca yol bisikletlerinde jant seçimininde çok önemi var.
    Kullandığım Campagnolo omega 19 ve Araya RC540 jantları yağmurlu koşullarda
    mükemmel sonuç verdi. Mavic MA3 kullandım ( bu jantların fren yüzeyleri tornalanmıştır) bu jantlar ıslak kondüsyonda diğerlerine göre zayıftırlar.
    Mavic Open Pro Ceramic de tornalanmıştır fakat seramik kaplaması nedeniyle
    ıslakta frenlemesi mükemmeldir.
     
    bfatih ve MertDokur bunu beğendi.