@turky
Yillardir her ikisini de kullanan bir kisi olarak dag ve yol bisikletinin tamamen farkli iki konu oldugunu soyleyebilirim. Yol daha iyidir veya dag bisikleti daha zevklidir demek oznel bir yargiyi ifade etmekten oteye gitmiyor. Duruma gore - basit bir karsilastirmayla - birisi spor otomobil digeri Jeep gibi denilebilir. Farkli yerlerde kullanilmak icin tasarlanmislar; dolayisiyla karsilastirmayi kendi siniflarinda kendi aralarinda yapmak lazim. Bu nedenle, eger mtb'den yol bisikletine gecenlerden iseniz bunun temelli bir gecis olmasi gerekmiyor. Dag bisikletiniz evde durmaya devam edebilir. En azindan, arazi icin her zaman ona ihtiyac var.
Yol bisikletine gelince. Iki konuda belki uyariya ihtiyaciniz olacak. Eger kilitli pedal kullanacaksaniz ve bu eski tip karpiye degil de SPD olacaksa, yol bisikletini kullanim tarziniza gore, mtb icin uretilen SPD'leri tercih etmek isteyebilirsiniz. Sebebi basit, yol SPD'leri ayakkabinin altinda cikinti seklinde duruyor ve bisikletten herhangi bir sebeple (marketten su almak, vs icin) indiginizde normal bir insan gibi yuruyemiyorsunuz. Belki performans kayiplari oldugundan yarislar icin tavsiye edilmeyebilir ama antreman/keyif surusleri icin dag bisikleti ayakkabisi ve pedali daha medeni ve pratik bir secenek.
Diger konu ("daha once yol bisikletinin ustune bile binmedim," dediginiz icin) surus pozisyonu ile ilgili. Yol bisikletinde mtb'ye en yakin surus pozisyonu ellerinizi gidonun altinda degil, frenlerin ustunden tuttugunuz pozisyondur. Sirtinizin daha az zorlamaya geldigi durus budur. Her an frenleri kullanabilecek durumda olduguniz icin guvenlidir de.