Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikletine başlangıç

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında turky tarafından paylaşıldı.

  1. turky

    turky Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    BEŞİKTAŞ / İSTANBUL
    Seviye:
    arkadaşlar,

    haftaya salı ya da çarşamba ilk yol bisikletim geliyor. corratec dolomiti tiagra. daha önce bir yol bisikletinin üzerine bile çıkmadım,

    tavsiyeleriniz varsa faydalanmak isterim,

    şimdiden teşekkürler

    iyi pedallar
     
  2. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Boyunuza ve fiziğinize göre ergonomi ayarlarını yaptırın...Mazgallara dikkat edin :) ve bolca pedal basın :)
     
    özcan topal ve turky bunu beğendi.
  3. Cycleone

    Cycleone Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    855
    Beğeniler:
    480
    Şehir:
    İstanbul-Erenköy
    Seviye:
    Kendinizi eşekten inip yarış atına binmiş gibi hissedeceksiniz.İlk başlarda dizginleri elinizde tutun , kendinize hakim olun.Yavaş yavaş atınıza dehh demeye başlarsınız :)

    Hayırlı olsun , güle güle kullanın.
     
    özcan topal ve turky bunu beğendi.
  4. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    MTB gibi kullanmayın yeter. Yol bisikletinde önemli olan hızınızı sabit tutabilmektir. Her zaman yapılacak ani ataklar sizi yoaup ortalamanızı düşürür.
     
    mustafa yuksel ve turky bunu beğendi.
  5. kayhan

    kayhan Misafir

    slm

    yol bisikleti çok güzeldir. yol bisikletinder sele yükseklik selenin ön ve arkada olması gidon boynu uzunluğu çok önemlidir. bu ayarları iyi yaparsanız zevkli ve sağlıklı bir sürüş olur
     
    turky bunu beğendi.
  6. Necatii Durmaz

    Necatii Durmaz Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    emin olun katılıyorum.. bir yarış bisikletiyle sıcak asfalt eğimsiz bir yola çıkın rüzgarı da arkanıza alın. bir daha mtb yi gözünüz bile görmeyebilir.. yarış bisikleti ayrıdır ya:) ama tavsiyem ilk başlarda pek rampa yapmayın, çünkü her zaman yol bisikletinin en küçük vitesi bir mtb nin en küçük vitesinden kat be kat zorlar sizi.. ilk önce düz yolun keyfini cıkarın.. hele ki birde spd pedala geçerseniz emin olun bırakmazsınız:)

    hayırlı olsun iyi pedallar..
     
    turky bunu beğendi.
  7. Oğuzhan Kukul

    Oğuzhan Kukul Üye

    Kayıt:
    8 Mart 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    ayarları ne kadar düzgün yaparsanız yapın boynunuz sırtınız bir tutulacak ilk seferde.. o yüzden ilk kmleri düşük tutun bence. ama sakın bu sizin moralinizi bozup yol bisikletinden soğutmasın.
     
    turky bunu beğendi.
  8. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Yillardir her ikisini de kullanan bir kisi olarak dag ve yol bisikletinin tamamen farkli iki konu oldugunu soyleyebilirim. Yol daha iyidir veya dag bisikleti daha zevklidir demek oznel bir yargiyi ifade etmekten oteye gitmiyor. Duruma gore - basit bir karsilastirmayla - birisi spor otomobil digeri Jeep gibi denilebilir. Farkli yerlerde kullanilmak icin tasarlanmislar; dolayisiyla karsilastirmayi kendi siniflarinda kendi aralarinda yapmak lazim. Bu nedenle, eger mtb'den yol bisikletine gecenlerden iseniz bunun temelli bir gecis olmasi gerekmiyor. Dag bisikletiniz evde durmaya devam edebilir. En azindan, arazi icin her zaman ona ihtiyac var.
    Yol bisikletine gelince. Iki konuda belki uyariya ihtiyaciniz olacak. Eger kilitli pedal kullanacaksaniz ve bu eski tip karpiye degil de SPD olacaksa, yol bisikletini kullanim tarziniza gore, mtb icin uretilen SPD'leri tercih etmek isteyebilirsiniz. Sebebi basit, yol SPD'leri ayakkabinin altinda cikinti seklinde duruyor ve bisikletten herhangi bir sebeple (marketten su almak, vs icin) indiginizde normal bir insan gibi yuruyemiyorsunuz. Belki performans kayiplari oldugundan yarislar icin tavsiye edilmeyebilir ama antreman/keyif surusleri icin dag bisikleti ayakkabisi ve pedali daha medeni ve pratik bir secenek.
    Diger konu ("daha once yol bisikletinin ustune bile binmedim," dediginiz icin) surus pozisyonu ile ilgili. Yol bisikletinde mtb'ye en yakin surus pozisyonu ellerinizi gidonun altinda degil, frenlerin ustunden tuttugunuz pozisyondur. Sirtinizin daha az zorlamaya geldigi durus budur. Her an frenleri kullanabilecek durumda olduguniz icin guvenlidir de.
     
  9. turky

    turky Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    BEŞİKTAŞ / İSTANBUL
    Seviye:
    çok sağolun. bende mtb için kullandığım SPD lerden monte istedim. sanıyorum farklı ayakkabı da gerekiyor yol spd için.

    müthiş tavsiyeler geliyor. çok teşekkürler arkadaşlar
     
    hakano bunu beğendi.
  10. Aykut Subaşı

    Aykut Subaşı Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    496
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Hayırlı olsun.Umarım bu kategoride de başarılı olursunuz.
     
    turky bunu beğendi.
  11. serkkan

    serkkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yanınıza mutlaka küçük pompa,yedek iç lastik alın türkiye şartlarında patlama riski çok fazla oluyor , sonra ilk sürüşte hüsran olmasın :D
    yanına alien anahtar alarak sele ayarını yolda yapabilirsin normalde mtb deki kadar dik oturmaman gerekiyor ama pro olmadığın sürece bunun çok önemi yok sanırım,
    Bol pedallı günler dilerim....
     
    turky bunu beğendi.
  12. kayhan

    kayhan Misafir

    yol bisikletinde lastik hat safhada önemlidir. bu sezon üstündeki lastikleri bitirince seneye iyi bir lastik almakta fayda var. iyi lastik konfor ve sürati en az %20 arttırır. pedal konusuna gelince ne yazıkki dağ bisikleti için kullanılan sistem yol için uygun değil. kullanabilirsin ama tadı olmaz. dağ bisikleti ve yol bisikleti pedallarındada performans farkı en az %10. bu da normal dağ bisikletinde ikide bir tak çıkar gerektiği için pedal ile ayakkabı arasındaki temas alanı küçük. bu da kayıplara yol açıyor. yolda ise bir inince takıyorsun birde sürüş bitince.:) neyse lafı uzatmayım. şimdilik böyle başla seneye lastik ve ayakkabı pedal sistemini tekrardan gözden geçirirsin.
     
    turky bunu beğendi.
  13. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hayırlı olsun öncelikle, ama bir anda masraf yapmayayım derseniz eğer, mtb pedalıyla sürmenin bence bir sakıncası yok. İkisini de ayrı kullananlar farkı anlayabilir, yol pedalının alanı daha büyük o yüzden daha oturaklı hissi verebilir, ama mtb ayakkabınız düzgünse önemli olan tabanın ne kadar rijit olduğu. Pedalın performansı çok etkilediğini düşünmüyorum o nedenle.
     
    turky bunu beğendi.
  14. ibrahim ALBAY

    ibrahim ALBAY Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Kuzey Kıbrıs / Gaziantep
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hayırlı olsun öncelikle YOL bisikleti kullanmanın Zevkini bindikden sonra anlıyacaksın MTB nin konforu güzelligi başka ama YOL bisikletinin güzelligi kat kat daha fazla. bugun YOL bisikletine binen coğu arkadaşım SPD pedal kullaniyorlar Şart degil Lock Tarzı Yada Shimano 105 - Ultegra Pedal alman şimdilik elinde olanlarla idare et.bindikde birseyleri hep degişesin gelicek :D
     
    turky bunu beğendi.
  15. kayhan

    kayhan Misafir

    çok doğru tecrübelendikçe ihtiyaçlar daha iyi tespit edebilirsin. ama denemeden de bir şey öğrenemessin bir fırsat bulunca yol pedalı denemen faydalı olur.
     
  16. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben de yol bisikletimde spd pedal kullanıyorum (egg beater). Bunu almaktaki sebebim hakkında çok olumlu şeyler duyduğum ve yol pedallarına göre çok daha hafif oluşuydu (pedal+kilit takım olarak). Bir de acemisi olduğumdan daha kolay takıp çıkarılabilen bir sistem istiyordum. Ayakkabım spd kilidi takılabilen bir triatlon ayakkabısı.

    Artık yol bisikletlerine özgü pedallara geçiş ihtiyacı hissediyorum, çünkü kadans ve pedala pasma gücüm arttığı için ayağım pedalın üzerinde yüzüyor gibi hissediyorum. Başlarda pedaldan kurtulur muyum endişesi yaşarken artık o yok, ama bir laçkalık hissi var. MTB kullanırken sanırım istenen bir özelliktir, ama yol'da daha sıkı bir bağlantı istiyor insan, bisikletle bütünleşebilmek için..

    Kullandıkça ne demek istediğimi anlayacaksın, başlangıç olarak mantıklı ama spd kullanmak.
     
    turky bunu beğendi.
  17. turky

    turky Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    BEŞİKTAŞ / İSTANBUL
    Seviye:
    arkadaşlar yeni bir soru daha,

    tiagra yerine 800 lira kadar daha fazla verip 105 mi almalı,

    şimd, tiagra alırsam sonra başımı taşlara vurur muyum?

    ne dersiniz
     
  18. kayhan

    kayhan Misafir

    hayır sora bile yeter o 800 lirayı ve lastik ve ayakkabı için harcayabilirsin. dağ bisikletinde xt ile xtr arasında bile ciddi fark vardır ama yol bisikletinde yarış koşmadıkça vites sisteminin seriliğine çok ihtiyaç duymayacaksın diye düşünüyorum çünkü ani dik yükseltilere girip zincir yükteyken vites düşürme durumu pek yaşamassın.
     
    turky bunu beğendi.
  19. baslanhan

    baslanhan Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Mart 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Arkadaşlar ben de mtb den sonra yol bisikletinin de tadına bakmak istedim, dayanamadım:) triple mı compact mı derken, compact bir yol bisikleti sahibi oldum. sitede bununla ilgili konular var mı bilemiyorum ama yavaş yavaş forum u karıştırıyorum. 3 lü aynakoldan sonra çok farklı geliyor. şimdilik dikkatli ve biraz da tedirgin kullanıyorum. böyle bir geçiş yapan varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim. vites geçişlerinde nelere dikkat etmeliyim, özellikle yokuşlar(henüz başlamadım) Bir de virajlar... virajlara girerken nasıl davranmalıyım yol tutuşları çok mu azalıyor...