Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletinde Tubular mı ? yoksa Clincher mi ?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Campagnolo tarafından paylaşıldı.

  1. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Özellikle yarışta virajda daha iyi yatmamız için Tubular lastikmi ? yoksa açma tabir edilen clincher lastik mi kullanmamız lehimize olur ?
    Bu konudaki önemli fikirlerinizi bize ışık tutacaktır.
     
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Eğer "ultimate perfonmance" dan bahsediyorsak tartışmasız TUBULAR. Bunu bütün antranörler, takım mekanikleride söylecektir.

    Neden?
    1) Jantaki şişmiş halleri çok daha dairesel kesittedir yani "roundness".
    Bu durum virajlarda çok yüksek süratlere güvenlice varabilmenizi sağlar, yani yol tutuşu üstündür.
    2) Lastik janta yapıştırıldığı için ( çok belalı bir iştir kullanan bilir) merkezkaç etkisi lastikte daha az etki yapar, yani lastik jantta daha sabit ve oturaklıdır.
    bu yine yüksek sürat inişler ve virajlarda avantajlıdır.
    3) Clincher lastiklere nazaran daha hafifdirler, en önemlisi tubular jantlar clinher
    jantlara göre jant başına en az 80gr. daha hafiftir ve daha rijittir.

    Şimdi size Top yarış malzemelerinden bir örnek vereyim( lütfen weight weenies
    arkadaşlarım kalkıp bak daha hafifi var diye çıkmasın, ben yarış standartlarından bahsediyorum, biblotek süsü başka birşey)

    Araya RC 540 clincher jant 415gr. Bu janttan daha hafif yarış kanıtlamış bir alu. jant yok. Hala top yarışlarda mekaniklerin tercihlerinden biridir.
    Araya Gold Tubular jant 335gr. Bu jantta Keirin yarışlarından tour de France'a kadar kullanılan Top Aluminium janttır. Bu ağırlıktan altı yarışlarda kullanılmaz.

    Bu aşağıdaki lastiklerde yarış- kanıtlanmış lastiklerdir.
    Veloflex Clincher lastik 190gr. 8bar. 22mm.
    Veloflex Tubular lastik 140gr. 9bar. 22.mm.
    Gördüğünüz gibi tubular lastik/jant kombinasyonu 130gr. tek tekerlekte avantajlı olduğu gibi en rijit ve yol tutuşu en üstündür.

    4) Top tubular lastikler 100$ dan açılır nedenmi? Çünkü 300tpi (thread per inch) ipek ve natural rubber örgüdür. İpek bilinen en güçlü malzemelerden biri,
    kevlardan bile daha sağlam ve esnek. Natural rubber ise yolu en iyi tutan ve form alan malzemelerden hala. Dezavantajı ise çabuk erir yani 2000-3000 km. yi zor çıkarır.
    Ayrıca iyi bir tubular lastiğe 9bar. a kadar hava basabilirsiniz, buda daha ağır yarışçıların ( daha çok sprinters) lastiği ezmeden sürüşü demektirki bu özellikle
    sprintlerde çok önemlidir. Tüm pro Keirin pist yarışlarında tartışmasız tubular
    kullanılır, bunu amacı hafiflik değil tubular' ın yol tutuş kalitesidir.
    Eğer benim clincher lastiğim 9bar kaldırır deyipte yola çıkarsanız er yada geç
    lastik altınızda en ufak bir darbede parçalanır.
    5) Tubular lastiklerde jantı vurmanız çok zor, lastik kesiti buna clincherde olduğu gibi izin vermez.

    Bütün bunların dışında şimdi biz "Tubular" lastikmi kullanalım? Ben şehsen o lastikleri bırakalı 15 sene oldu, ne ona yetecek param var nede kazanacak yarış.
     
  3. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Pardon Mustafa ağabey bu mesaja sadece siz cevap yazmayın diye not yazmayı unutmuşum. Fakat aydınlatıcı bilgilerin için size çok teşekkür ederim , bu kadar güzel açıklanabilirdi.
     
  4. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    mustafa tubular lastikle yolda tek başına giderken lastik patlattığını düşünsene üstünde en az iki takım hazır setle bir mekanik aracının seni takib etmesi lazım yoksa yandın demektir
     
    JaN bunu beğendi.
  5. sprint

    sprint Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    598
    Beğeniler:
    310
    Seviye:
    yok yaw tubuların(biz dublex derdik :D ) lastik değişimi o kadarda zor değil. sadece canta yapışık olduğu için çıkarmak biraz zahmetli yanında tornavida taşımana da gerek yok hani. QR tornavida yerine geçiyor. yanlız yapıştırmadan uzun süre kullanmak iyi değil virajlarda çıkma tehlikesi var.en önemlisi ise tubuların patlak tamiridir. tam bir cerrah hassasiyeti gerektiriyor önce dış kumaş fitil, jiletle yarılacak içerideki içlastiği kesmeden tabi , sonra içerideki çok ince dış lastik hafifçe çekilecek sonrası malum ve aynı hassasiyetle ile dedemin tespih ipi ile dikilecek (en sağlamı o) . heleki o rus lastikleri tamir etmek tam bir işkenceydi hemen kopardı namusuz .niyse dostalar hadi benim ocakta yemeğim var dibi sarmasın sonra devam ederiz .:D :D :D
     
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Valla dediğin çok havalı olurdu, kiralamışın şöförü, arkadan mekanik aracı gibi geliyor, bak o zaman trafikte nasıl yollar açılır, zincir kırana kadar bas gitsin.
    Pil bitincede " abondene oldum, çek beni eve".:)
     
    Osman D. bunu beğendi.