Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikletinde pedala bastıkça zıplamak...

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında yusuf gürler tarafından paylaşıldı.

  1. yusuf gürler

    yusuf gürler Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Ben daha yeni yol bisikleti aldım ve sürerken biraz sorun yaşıyorum daha doğrusu yüksek vites ve yüksek kadansta kullanırken. Hızıma göre biraz anlatmak istiyorum. Şimdi hızım 20 km cıvarında iken bi sorun yok ama hızlanmak istediğimde vitesi yükselttiğimde ve aynı zamanda kadansımını arttırıp 35 km üstüne çıkmaya başlayınca selenin üstünde zıplıyorum hafif hafif. Dahada toparlamak gerekirse pedala basış kuvvetimi arttırınca oluyo bu olay. Sanki altımda amortisör varmış gibi. Bu beni çok rahatsız ediyor. Tekerlek basınçlarım yerinde arka 110 ön 100 psı. Bu neden oluyor anlamadım sele yüksekliğiylemi alakalı yoksa başka bi sorun mu siz tecrübeli arkadaşlara danışmak istedim yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler. Bu arada boyum 1.87 bisikletin kadro boyu 58 .
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  2. Aydın Diricanlı

    Aydın Diricanlı Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.197
    Beğeniler:
    1.876
    Şehir:
    Üsküdar/İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bulunduğun vitesin oranına göre fazla kadans yapıyorsun...Zıplama başlamadan aynı kadans ile bir üst vitese geçersen sorun çözülür.
     
    BrkrTrn ve Barış TURAN bunu beğendi.
  3. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Eğer yol merdiven gibi değilse:), zıplamanın bir tek nedeni vardır. Pedal çevirme antrenmanları yapmanız gerekiyor. Bu konuda pek çok topikte, pek çok internet sitesinde izahatler vardır. Bisiklet okulunun ilk derslerinden birisidir.
    İki eksersiz yazayım.
    1. Yüksek viteslerde, düzlük ve yokuşlarda tek bacakla pedal çevirmeye çalışın. İki bacağı da alıştırın.(Süre: 30 saniye - 2 dakika arası)
    2. En küçük viteslerde, ayağa kalkıp vücudun üst kesimi hiç hareket etmeden, sadece yüksek devirle pedal çevirin. Bunu yaparken gidona hiç yüklenmeyin.( Süre: 15 saniye - 60 saniye)
    Her antrenman çıkışının 15 dakikasını bunlara ayırın. Ayaklarınızın pedallara bağlı olması daha fazla yardımcı olacaktır.
     
  4. yusuf gürler

    yusuf gürler Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Ben sorunun ne olduğunu tam anlamamıştım, şimdi sorunun ne olduğunu anladım. Siz sorunun ne olduğunu söyleyince bir kaç makale buldum bu konu ile ilgili ama yinede bir önerisi olan varsa pedal çevirme antrenmanı ile onları öğrenmek isterim tekrar teşekkür ederim cevaplarınız ve yardımlarınız için.