@elise111s
Bu ağırlık mevzuatına bayılıyorum, her şeyi bir kenara bırakıyoruz gramaj duayeni oluyoruz.:ci:
Peki 28" ( doğrusu 700C dir) jantı bırakalım, 650C ye geçelim. Böylece bak bakalım virajlı bir yolda yokuş aşağı saatte 60km. ile giderken virajı toplayabilecekmisin, yoksa şarampolden uçuyormusun.
Aklıma bide şu geldi; MTB lerde 26" jant yerine 22" jant icat etsek daha hafif olmazmı?
Şaka bir yana, yol-yarış bisikletlerindeki 700C standartı son 90 yılda ileri geri oynamıştır, hatta 1990 larda zamana karşı bisikletlerinde ön jant 650C olarakda sıkça kullanıldı, yine bu dönemlerde Triathlon bisikletlerinde ön arka jant 650C olarakda kullanıldı.
Fakat 650C jantların pekde bir avantaj vermediği, hatta hızlı etaplarda virajlarda bisikletin dengesini bozduğu ( jiroskopik etki) ve lastik aşınma ömrünün kısaldığı gözlendi. Lastik ömrü deyince hemen atlanılmasın bu tarz pro yarışlarda kullanılan "tubular" yani dublex lastikler yol tutuşu üstün olması amacıyla natural rubber dan yapılırlar ve çabuk erirler.
Küçük çaplı jantlar Pist yarışlarındada sıkça denendi, baştaki hızlanmaları iyi olmasına karşı, rolling durumunda yol tutuşlarının zayıf olduğu ve hız kaybı nedeniyle kaldırıldı.
UCI' ın kurallarına göre ön ve arka jant ebatları aynı olmak kaydıyla 650C veya 700C tekerlek kullanabilirsiniz, fakat kadro ölçüsü çok küçük olmadıktan sonra ( size 51cm. ve altı) 650C jantın kullanımına rastlanmaz.