Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletinde lastik seçimi

Konu, 'Murat B.' kısmında Murat B. tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Forumda en başlık açılan konulardan bir tanesi lastik seçimi. Hem en hızlı aşınan parçalardan birisi hem de çoğu zaman bisikletin performansını arttırmanın en ucuz ve kolay yolu olması nedeniyle pek çok kullanıcının ilk değiştirdiği parçalardan birisi lastikler oluyor.

    Öncelikle, lastik seçerken hangi kriterleri göz önüne almamız gerektiğine bakalım.

    Yol tutuşu: Lastiğin temel fonksiyonu yol üzerinde ilerlemenizi sağlamak olduğu için bence en önemli kriterlerden birisi yol tutuşu. Özellikle virajlarda ve inişlerde sorun yaşamak istemiyorsanız, lastik seçiminde bu kriteri ihmal etmemeniz gerek.

    Yuvarlanma direnci: Lastik yuvarlak, üzerinde gittiğimiz yol ise düzdür. Tekerlek döndükçe lastiğin yol ile temas eden bölümü esneyerek yolun şeklini alır. Sürekli gerçekleşen bu esneme sırasında lastiklerin viskoelastik yapıları yüzünden bir miktar enerji kaybı olur. Bu enerji kaybından doğan, bizi yavaşlatan güce ise yuvarlanma direnci denir. Yüksek performanslı lastiklerin, diğerlerine göre en önemli farkı bu noktada oluşur.

    Hafiflik: Hepimiz bisikletimizin hafif olmasını isteriz, hafif lastikler de ağırlığı azaltmanın en kolay yollarından birisidir. Fakat gerçekçi olmak gerekirse lastik başına 50 gramlık fazladan ağırlığın performansımıza etkisi yok denecek kadar azdır.

    Patlak koruma: Bisiklet sürerken en sık rastlanan mekanik sorunlardan birisi lastik patlamasıdır. Bunu azaltabilmek için çoğu lastiğin içinde lastiği patlatabilecek nesnelere karşı bir koruma katmanı olur. Yetersiz koruma bir anda bütün neşenizi kaçırabilir, gerekenden fazlası ise hem ağırlığı hem de yuvarlanma direncini arttırır.

    Dayanıklılık: Kullandıkça lastik aşınır; ayrıca yoldaki çakıl taşı, cam kırığı gibi nesneler lastiği patlatmasalar bile sırt bölgesinde küçük kesiklere yol açarlar. Alacağınız lastiklerin birkaç ay sonra çöpe gitmesini istemiyorsanız kullanımınıza uygun dayanıklılıkta lastikler almanız gerekir.

    Farklı markalar bu özelliklerin hepsini farklı seviyelerde sunan lastikler üretiyorlar. Ancak temel olarak lastikleri birkaç gruba ayırmak mümkün.

    Giriş seviyesi lastikler: Hiç bir yönü fazla üstün değildir ancak hiç bir yönden çok zayıf da değillerdir, uygun fiyatları dolayısıyla giriş seviyesi bisikletler genelde bu tip lastikler ile satılırlar. Fazla kilometre yapmayan, yüksek performans beklentisi olmayan kullanıcılar için en uygun tercih olabilirler.

    Antreman/Ulaşım lastikleri: Uzun ömürleri ve yüksek patlak korumaları ile öne çıkarlar. Fiyat olarak giriş seviyesi lastiklerden daha pahalı olsalar da çok kilometre yapan biriyseniz uzun vadede daha hesaplı olurlar.

    Çok kilometre yapan ve fazladan patlak koruma için performanstan biraz ödün vermeyi kabul eden biriyseniz veya bisiklete bindiğiniz yollarda lastiğinizi patlatabilecek çok fazla nesne (cam kırığı, diken, vs) bulunuyorsa öncelikli olarak bu lastiklere bakmanızı öneririm.

    Performans Lastikleri: Hafiflik, düşük yuvarlanma direnci ve iyi yol tutuşları ile çoğu sportif kullanıcının tercihidir. Ayrıca patlak korumaları da genelde gayet iyi olur. Tek olumsuz yönleri yüksek fiyatlarıdır.

    Performans lastiklerinin bir alt türü olarak, çok hafif ve yüksek performanslı lastikler vardır. Yarışlara katılan biri değilseniz "Sadece 160 grammış, süper" diyip almanızı tavsiye etmem, dayanıklılık ve patlak koruma yönünden günlük kullanıma pek uygun değillerdir.

    Açık tubularlar: Genelde İtalyan olan firmalar ürettikleri fiyakalı lastiklere bu ismi verirler. Diğer lastiklerden iki farkı vardır: karkasdaki elyaflar çok daha incedir, tipik lastiklerde 60-100 TPI gibi (threads per inç - inç başına iplik) değerler varken bu lastiklerde 300 civarındadır ve kauçuğu sertleştirip daha dayanıklı hale getiren vulkanizasyon işleminden geçmemiştir. Bunun sonucu olarak daha yumuşak yapıda lastikler ortaya çıkar, bu da hem yüksek performans hem de eşsiz konfor sağlar. Ancak hem pahalıdırlar hem de çabuk aşınırlar.
     
  2. Sinan Çakır

    Sinan Çakır Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    457
    Beğeniler:
    484
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Teşekkürler, faideli bilgiler
     
  3. ahmetaldag

    ahmetaldag Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    299
    Şehir:
    Ankara Eryaman
    Seviye:
    Ben şunu merak ediyorum;700x23 veya 700x25 ölçüleri yol kadrosunda kullanılıyor. 700x28 de kullanılabiliyor mu? Bazı antrenman yaptığım bozuk yollar için böyle bir düşüncem-arayışım var. Acaba deneyen oldu mu?
     
  4. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @ahmetaldag
    kullandığınız kadroya göre değişir. 25mm lastiğin takılamadığı kadrolar da var, 30mm takılabilen de. "Endurance" sınıfında değilse genelde 28 lastikler için gerekli boşluk olmuyor.
     
  5. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    en kısa ömürlü lastikler performans lastikleri mi oluyor, ben patlak koruması yada hafiflik yada çok iyi bir yol tutuşu aramıyorum ama lastiğim uzun ömürlü olsun ve performansı da iyi olsun istiyorum bu durumda performans lastikleri mi yoksa dayanıklı lastikleri mi seçmeliyim
     
    GrandHan bunu beğendi.
  6. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Fırat Y.
    Schwalbe One, Continental GP4000SII gibi performans lastikleri hiç de kısa ömürlü değiller (ben birini 7000 kilometreden fazla kullandım, diğerini 4000 kilometredir kullanıyorum), ancak antreman lastikleri kadar dayanıklı olduklarını söylemek zor.

    Lastiğin uzun ömürlü olması için sert hamurlu olması gerekir, bu da yuvarlanma direncini arttırır. O yüzden hem çok dayanıklı hem de yüksek performanslı lastik yok. Hangisinden ne kadar istediğinize göre seçim yapmanız gerekir.
     
    GrandHan ve Fırat Y. bunu beğendi.
  7. r.ezk

    r.ezk Erdem YILMAZ

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    774
    Beğeniler:
    506
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sch.one kullandım şimdi conti 4 season deneyeceğim sezon gereği..(4 season ile 7000 km, tebrikler )
    Bir sonraki conti 4000s2 olabilir..
     
  8. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Harika konu, her gruba ait marka model fiyat örnekleriyle desteklenirse o zaman süper olur
     
    GrandHan bunu beğendi.
  9. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.980
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yaw ne iş,,,
    hem performansı yüksek olacak hemde ucuz olacak hafif olacak ,efendim çok uzun zaman dayanacak yok öyle yağma,
    ha olsa ne güzel olurdu tüketiciler olarak bayram ederdik,benim bir düşüm var,bu ülkede bir gün birisi dayanıklı ve ucuz bir yol lastiği yapacak ve piyasayı allak bullak edecek yabancı firmalar lastiklerini satamayacak ,ne güzel olurdu ,
    ha bu arada dolar uçtuuuuuuuuu,
    yakında topyekün uçacağız .
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  10. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Tatava yapma, GP4000SII al geç:)
     
  11. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.980
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    zati yapmıyorum kaan dostum:komik::komik::komik::komik: bu arada GP4000SII hakkında bilgi verirmisin .
     
  12. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Seçim'deki "tatava yapma" muhabbetine kinaye yapmıştım Kudret Bey :)
    1. jenerasyonunun (GP4000S) 23'lüğünü yol bisikletimde, 25'liğini (yedek) şehir bisikletimde kullanıyorum. Hem yuvarlanma direnci çok düşük, hem de patlak koruması "yeterince iyi". Cam kırıklarının falan üzerinden geçiyorum gayet korkmadan. Eskitemedim de bir türlü lastikleri. Yol tutuşu da gayet iyi, o sebeple hiç başka bir lastik araştırma/deneme ihtiyacı duymadım bile. II modeli herhalde daha da iyidir diye düşünüyorum (ben kullanmadım daha, 1leri eskitebilirsem hiç başka lastik bakmayıp direkt II alırım).
     
    GrandHan bunu beğendi.
  13. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.980
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    teşekkürler,bende şivalve -aktive -rugano var 25 hacim silik,fakat cam kırıklarına karşı zayıf,arka tekerde çizikler oluştu.bunu eskiteyim bilare sizin modele yöneleyim.
     
  14. emrejon

    emrejon Bisikletle işe gidenler

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    21 Mart 2015
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    emre özciftci
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Ben gecenlerde prof olarak bisiklet isiyle ugrasan bi arkafasin yazisini okudum lastiklerle ilgiydi oda diyorki kendileri 25 30 tl lik lastikler var cts veya rubenanin telli yapiya sahip be bieaz daha kalin agirlim olarak da 100 200 gram daha agir diger kaliteli lastiklere gore daha da zor takilip sokuluyo benim bi yol yarosimda vardi las tikler en ucuzundan hic patlamadi 3 ay boyunda katlanir lastik aldim taktim ertesi gunu patladi ve patlamayada devam etti dedim ki demkki dogruymus
     
  15. Melih Demir

    Melih Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    362
    Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Hali hazırda Schwalbe Lugano (700x25) kullanıyorum. 101kg ağırlığıma rağmen 1200km boyunca bir kez olsun sorun yaşatmadı. Ancak yol tutuşu konusunda oldukça sorunlu bir lastik. Özellikle ıslak zeminde Allah'a emanet gidiyorsunuz. Havalar hala sıcak olduğundan bir problem yok ancak kış için değişmesi şart.
    Yarışlara katılma gibi bir düşüncem yok ancak performans amaçlı kullanacağım (aynı rota üzerinde ortalama 80-100km, her hafta gidiş-dönüş süresini düşürmek için) diyebilirim. Antalya yağmuru bol memleket. Yağdıktan sonra en az 1gün yolların ıslak olacağını da hesaba katarak Conti GP4000 SII mi yoksa Conti 4Season mı işime daha çok yarar? Diğer bir sorum da 700x23 ile şu an kullanıyor olduğum 700x25 ebat arasındaki farkı çok hisseder miyim ve avanajları ne olur?
     
    ilkin bunu beğendi.
  16. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.089
    Beğeniler:
    1.882
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sizin koşullara en uygun lastik Conti 4Season. Adından da anlaşılacağı gibi 4 sezon boyunca güvenli bir şekilde kullanabilirsiniz. Kuru ve ıslak koşullarda sizi çok memnun edecek hemde performansınızı arttıracak oldukça iyi seviyede lastiktir. Yurtdışı kullancı yorumlarının %99 olumlu olan lastiktir.

    Kış için 700x25 lastik daha ideal olur. 25c ile lastik frenleme performansı biraz daha iyileşecektir. Continental 25c lastiklerin yuvarlanma dirençlerini 23c'ye göre daha düşük.
     
    Korcan F. bunu beğendi.
  17. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.980
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    malesef kaydırıyor ıslak zeminde,65 kiloyum zemin ıslak iken kaydırdı .lugano-700x25,
     
  18. Melih Demir

    Melih Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    362
    Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim tavsiyeniz için, kenara not alıyorum :)
    Kış gelmeden değiştirmek şart oldu artık.
     
  19. N. Burak Önder

    N. Burak Önder Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara - İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    6000+ km 700x23 Schwalbe Lugano kullandım toplamda 3- 4 kez anca patlamıştır. Patlaklardan sadece birinde hava hemen indi diğerlerinde eve kadar idare etti. İki haftadır Schwalbe One 700x25 kullanıyorum bakalım ne kadar gitcek. Lastik seçmekten başka önemli diğer konu iste doğru basınçta kullanmak sanırım. Her sürüşten önce kontrol ederim.
     
    ahmetaldag ve r.ezk bunu beğendi.
  20. Emre O.

    Emre O. Aktif Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    19 Mart 2014
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Kocaeli,Antalya
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye: