Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletinde fren sorunu?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Baran Altilar tarafından paylaşıldı.

  1. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arkadaşlar uzun araştırmalar ve forumdaki yol bisikleti kullanan arkadaşların cesaretlendirmeleriyle ilk yol bisikletimi aldım(scott s50).Bisikletle hemen her türlü yol şartlarında sürüş yapıp denedim(ikinci el aldığım için bayağı bi hoyratça davrandım merete) ama düşündüğümdende sağlammış bu yol bisikletleri.
    Neyse asıl konumuza gelirsek bisikletin hızlanması ivmelenmesi çok güzelde yalnız kolay kolay durmuyor bu meret,korkudan fazla hızlanamıyorum bisikletle,başka bir konuda kaliteli bi jant ve pabuç setiyle çözüleceği yazılmış ama benim ne jantlar(whr-500) ne pabuçlar(markasını yok) öyle kaliteli değil galiba,bu işin ekonomik bi kısmı yokmudur daha güvenli fren yaptıracak?
     
  2. hamibektas

    hamibektas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    2. El aldım dediniz. Papuçlarınız erimiş olmasın? veya fren mandalı da açık ise frenleme performansı düşüyor. Sonra jant yüzeyi de buna bir etken. Jant yüzeyi çok çok da etkili değil gerçi ama etken olabilir bence.
     
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    İlk olarak daha önce de yazdığım gibi fren pabuçlarının ve jantlarının temiz, yeni ve uyumlu olması gerekir.
    Bundan sonra yapılması gereken fren ayarının düzgün olması.
    Fren pabuçları jant yüzeyine tam ve düz olarak bastırması gerekir. Ondan sonra frenin janttan açıklığı da düzgün olmalı.
    Çok uzak olursa da çok yakın olursa da güçlü bir şekilde sıkamıyorsunuz kolları.

    Ek olarak her 2-3 sürüşten sonra fren pabuçları kontrol edilmeli. Çıkartıp durumuna bakmak gerek. Eğer bittiyse, değiştirilmeli.
     
    ihtiyar ve Baran Altilar bunu beğendi.
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Mtb yada şehir bisikletinden yol bisikletine geçtiğinizde ilk dönem bu sorunu yaşamanız normal ne yaparsanız yapın bir mtb yada şehir bisikletinin fren gücüne sahip olamazsınız ama zaman ile refleksleriniz ve göz aşinalığınız yeni frenlerinize alışacak bu fren gücü size normal gelecektir.yol bisikletinde fren durmak için değil yavaşlamak içindir :) değiştireceğiniz jant seti ve papuçlar mevcut durumunuzdan biraz daha iyi sonuçlar verecektir ama yine zannettiğiniz duruşu sağlayamazsınız.Kullanılan lastiğin inceliği ve yüksek basınçlı oluşu ,28 jant,küçük fren papuçları ,fren kollarının ve ayaklarının V frene göre daha az kuvvet uygulaması frenleme gücünün az olmasının başlıca etkenleridir.Bunları da değiştiremeyeceğimize göre yapacağınız en ucuz ve mantıklı işlem papuçlarınızın durumu kötü ise onları değiştirmek iyi bir lastik seçimi ile sürekli temiz tutmanız gereken papuç ve jant yüzeyidir.

    Edit:Gökhan 4 dakika diyor ama senin yazdıklarını okumadan yazdım biraz aynı şeyler oldu gibi :)
     
  5. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hami bey,arka papuçları yeni,önlerde çok bitik sayılmaz,jant yanakları çok iyi olmamakla birlikte fazla aşınmışda değil,bisikletçi arkadaşda yol bisikletinin fren performansı bu kadardır dedi,sizce doğrumudur bu teori,yokmu varmıdır başka bir çözümü?
     
  6. hamibektas

    hamibektas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Söylenecek teknik bütün olasılık ve ihtimalleri zaten ferhat abi ve gökhan abi söylemiş benim dediklerimin yanı sıra ferhat abinin dediği daha iyi bir fren performansı da sizin için ek bir seçenek. :) Ama bana sorarsanız ekonomik ve iyi bir jant, fren seti alıp performansı istediğiniz gibi yapma olasılığınız maalesef yok. Çünkü yol bisikleti jant setleri hafifledikçe fiyatları yükseliyor ve fren mesafenizi de düşürmek için jantınız oldukça hafif ve papuçlarınızında iyi bir ürün olması gerekir. Bu da maalesef ekonomik olmaz
     
  7. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Evet cevaplar benimde tahmin ettiğim gibi oldu ama belki farklı öneriler vardır diye ummuştum,alışmaya çalışacaz artık napalım,yapacak birşey yok o zaman.Düz yolda pek sorun olmuyor mesafemi ona göre ayarlıyorumda,yokuş aşağı inmek bayağı bi korkutucu açıkçası:)
     
  8. hamibektas

    hamibektas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Frenlerinizin fotoğrafını çekip yükleyebilir misiniz lastik hizasından ? En azından bir görmüş oluruz...
     
  9. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Söylediğim gibi fren durmak için değil yavaşlamak için.Uygun freni(ön-arka) doğru zamanda ve doğru basınçta uyguladığın zaman inişlerde çok keyifli olacak.Yeni geçtiğin için şu an kendini güvensiz hissediyorsun ama ileride hiç frene dokunmadan ineceksin önü açık inişleri.Tek tavsiye alışıncaya kadar virajlı inişlerde ,ıslak zeminlerde eskiye göre biraz daha dikkatli olmanız alışma dönemi geçinceye kadar risk almayın derim.Kuru yaz havalarında da bisikletin limitlerini deneyerek öğrenebilirsiniz.
     
  10. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Olur hami bey,yarın gündüz gözüyle bir kaç foto çeker yüklerim,teşekkürler.
     
  11. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İnişlerde frene biraz fazla yüklendiğimde arka tekerden ağırlığımın azaldğını hissediyorum ve allah muhafaza yanımdan hızla geçen arabaların filan altına atar diye korkuyorum biraz,mübarek adamlar neredeyse omuz hizamdan geçiyorlar arabayla koskoca yolda.Antalya-Kemer yolunu bilirmisiniz bilmem,bugün biraz orda kullandım,yolda pütürlü asfalt,hem bisikleti kontrol etmek hemde yokuş aşağı fren yapmak bayağı bi zorlayıcı oldu açıkaçası,belkide dediğiniz gibi yeni kullanmaya başladığımdandır,zamanla alışırım inşallah.
     
  12. hamibektas

    hamibektas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arabalar hepimizin derdi :( Adamlar haber vermek için korna çalıyor anlıyorum ama korna dediğin arada biraz mesafe olurken çalınır. Adam arka tekerime kadar geliyo birden daaaattt!! diye basıyo kornaya müslüman zaten kenardan gidiyorum ya :( Bari biraz geriden bas şu kornaya.... Sonra sırf tayt yüzünden dalga geçmeleri yokmu? Sinirden kuduruyorum ya :boese157:

    Her neyse sizin konunuza dönecek olursak ferhat abinin dediği gibi alışma süresi olacak biraz. Benimde bulunduğum konum dağın tepesi ve gerek turlar gerekse geziler için sarıyere inmem gerekiyor ve bazı yerler sert eğimler ve orada da benim frenler sizin gibi durdurma da zorlanıyor ama bisikletten biraz kalktım mı daha rahat duruyorum ben.

    Ama asıl olay az önce de denildiği gibi alışma süreci :)
     
  13. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Abi bu sürücü davranışları değişiyor heralde. ben fethiyedeyim 6 senedir her gün okula dersaneye herhangi bir yere bisiklet ile gidiyorum inanır mısınız bu süre içerisinde 2 ya da 3 kaza yaptım onlarda çok küçük şeylerdi Allaha şükür. maddi filan hiç bir zarar gelmedi. keşke bütün sürücüler buradaki gibi olsa. (Muğla Fethiye)
     
  14. hamibektas

    hamibektas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Keşkeee :( Burada sahilde tabiri caiz ise resmen bisikletcinin üzerine sürüyorlar! Bir kaç kez yaşadım ...
     
  15. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yol bisikleti şeytan icadı:D,bana göre bisiklette frenlemeyi etkileyen şeyler;Lastik kalınlığı-inceliği,fren pabuçları ve kişinin kilosu.Bisikletimde 2.2 Contınental lastikler var geçtiğimiz yaz tura çıkarken bagajda 20 kg'a yakın yük vardı,kendi kilom ise 70'di.Kendi ağırlığım üzerinde arka frene abandığım zaman lastik kitlenip kayıyordu,ama bagajda yük varken frene bastığımda lastik kitlenmesi filan olmuyordu ve daha hızlı bir şekilde durabiliyordum.Neredeyse ön fren performansı alıyordum.Daha kilolu arkadaşlarda durum ne bimiyorum ama bu dediklerim tecrübeyle sabit.
     
  16. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Lastiklerimi henüz yeni değiştirdim zımpara desenli olanlardan shwable lugano,çok üst düzey değil belki ama sağlam ve dayanıklı gözüküyorlar,hatta geçen yaptığım turda mıcır,cam ve stabilize köy yollarıda dahil hemen her yerde kullandım ve beni üzmediler maşallah:) frenleride her yönden kontrol ettim ferhat beyin dediği gibi bisikleti yavaşlatmada bi sorun yok ama hemen zank diyede durmuyor anladığım kadarıyla durum bundan ibaret,yapmamız gereken buna alışmak ve normal bisiklete göre çok daha dikkatli davranmak.Tabi pabuçlarıda yenilediğim zaman daha iyi bi marka almam lazım galiba,bunlar biraz dandik gibi ama şimdilik idare eder.
    Birde arka freni kontrol ederken,tekeri şöyle bi çevirdiğimde frene sürtmemesine rağmen uzun süre dönmüyor teker
    aynı şeyi
    ön tekere uyguladığımda ön teker uzun süre hareketli,acaba arka jantın akordumu kaçmıştır? gerçi akort ayarları yeni yapıldı ama bi süre taşlı mıcırlı yollarda kullandım bi etkisi olmuşmudur acaba?
     
  17. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Arka teker ruble, zincir ve hub kısmından dolayı bisiklet üzerinde söylediğiniz şekilde ön tekere göre az döner.Bu olayın akort ayarı ile alakası yoktur.
     
  18. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ferhat bey çok teşekkür ederim,valla sayenizde çok şey öğreniyoruz,yoksa bidaha bisikletçiye gidip akord ayarlarına baktırmayı düşünüyordum,zaten foruma da üye olmasaydık şimdi çift amörtüsörlü dağ bisikleti kullanıyırduk şehir içinde:)
     
    Uğurcan Avan bunu beğendi.
  19. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Baran hayırlı olsun dostum :)
     
    Baran Altilar bunu beğendi.
  20. Baran Altilar

    Baran Altilar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Teşekkürler kardeşim,darısı senin başına inşallah:) umarım gönlündeki bisiklete kavuşursun sende...