Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletinde fren bacaklarının önemi

Konu, 'Frenler' kısmında Eren D. tarafından paylaşıldı.

  1. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Fren bacakları frenleme performansına ne kadar etki ediyor? Triban 3'ün üstünde gelen Tektro yapımı bacaklarla Baradine 2 renkli pabuçlar var. Performansından genel olarak memnunum ama hissiyatını sevemedim. Uzun inişlerde el ağrıtıyor biraz, ayrıca sünger gibi esniyor inişlerde sert frenleme yaptığımda. Daha keskin bir hissiyatı nasıl elde edebilirim? Fren bacakları dışında tel değişimine kadar fark eder, hangisine öncelik vermeliyim? Ayrıca fren bacakları arasındaki performans fark edilebilirmi?


    Ayrıca Triban 3'ün üstündeki kollarla kullanabilirmiyim linkteki frenleri? Açıklamada uygun çekiş oranını sağlamak için 2-3 tane kol yazmış da, kafam karıştı.

    Shimano 105 BR-5800 Road Bike Brake Callipers - Black - Pair | Brake Calipers | Merlin Cycles
     
  2. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Eren D. Ben de Triban 3 kullanıyorum. Uzun süredir jant yanaklarını temizlemediyseniz frenlerinizde bahsettiğiniz esneme ve gecikme hissediliyor.

    Dün akşam üstü Bakırköy civarına turlamak istiyordum. Saat biraz geç olmuştu ve ben de turlamaktan vazgeçip bisiklete ince temizlik yapayım dedim.
    Jant yanaklarını da ıslak mendil ile bastırarak temizledim. Islak mendili yanağa sürdüğünüzde hiç siyahlık gelmeyecek şekilde...

    Normalde bisikleti hemen hemen hergün kullanırım. Ertesi sabah (bu sabah) erken saatlerde tura çıktığımda frenlerin harika tuttuğunu farkettim. Hatta frenlemekten haz aldım diyebilirim. :) Frenı sıktığım gibi bisiklet duruyordu.

    Bence bir de bu şekilde denedikten sonra hala hissiyatınız değişmezse o zaman fren bacaklarını değiştirmeyi düşünün.
     
  3. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Uğur S. Jantlar yeni, ayrıca yeni temizlendi. Eskiye görebir performans kaybı yok, hatta pabuçları değiştikten sonra daha da iyi oldu ama o sünger hissiyatını atamadım bir türlü :D
     
    Uğur S. bunu beğendi.
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.050
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Sünger hissiyatı kablo setten ve kablonun rotasından da kaynaklanabiliyor.
    Fren tellerini çıkarıp, gresleyip geri takmak işe yarayabilir. Gerekiyorsa kabloları uzatıp, kısaltmak da işe yarayacaktır.
     
  5. dr_mrh

    dr_mrh Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Benim yeni topladığım bisikletin de arka frenleri bir turlu düzen tutmadı
    jant değişti
    fren pabuçları değişti
    telleri değiştim
    olmadı bisikletçiye tekrar ayar için gittim fren kolları değişecek dedi
    ama en sonunda gördüm ki dış kablonun fren koluna girdiği parça genişlemiş
    ben fren yaptıkça orası esniyor

    [​IMG]
    Bu resim de fren kolu ile dış kablo arasında bir parça var o plastik ve dış fren telini tutması gerekirken içine kaçırıyor
     
    Eren D. bunu beğendi.
  6. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Gökhan Toros Bisikletin bakımını yaparken arka kabloyu kısaltmıştım biraz, fark etmişti frenleme konusunda. Ön kısımda fazla pay olmadığı için elleyemedim. Telleri takarken gres yoktu yanımda, o yüzden kablo içlerine makina yağı damlatıp takmıştım, bilmiyorum tabii doğru bir şey mi yaptım

    @dr_mrh Benim fren kabloları gidon sargısının altından geçiyor, çıkartıp bakmam gerekiyor onun için. Son çare olarak ona bakarım, tekrar sarmakla uğraşmak istemiyorum çünkü :/
     
  7. dr_mrh

    dr_mrh Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Fren bacakların kısaltırken ucuna parça taktınmı
    benim paylaştığım resimde şu siyah kablonun ucundaki metalik renkli

    Fren kablosu yazacaktım yanlış oldu

    Ben de de yoktu ondan esneyip sonunda içine girdi
     
  8. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kabloların içlerini yaplamak doğrudur ama önemli olan jant yüzeyleri ve pabuçların temizliği. Baradine daha çok erimeyen papuç yapar dolayısı ile yüzeyi kirlenir erimediği için temizlenmez. Her turdan dönünce yada giderken pamuk ve kolonya ile silin. Fren Ayakları aşağı yukarı aynıdır sadece biraz daha ayrı bozulmaz falan. Bir UpGrade arıyorsan jantları değiştir tribanların jantları çok ağır ve çok dayanıksız.
     
  9. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @dr_mrh Taktım tabii, sadece kabloyu kısalttım, ucundaki parçayı tekrar taktım.

    @zekeriya Jantları R501 ile değiştirdim zaten,kir konusunda haklısınız, 1-2 haftada bir sağlam temizliğe giriyorum, o ara pabuçları, jant yüzeylerini falan detaylıca temizliyorum. Pabuçların tutuşundan ziyade kolların hissizliğinden şikayetçiyim, bir yerden sonra sıkmaya devam ediyorum ama frenleme artmıyor
     
  10. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Şuraya bir güncel çekeyim. Ne alaka diyeceksiniz ama lastikleri değiştirdikten sonra frenleme muazzam oldu. Hutchinson'lardan GP 4000 SII'ye yükselttim lastikleri. Hiç beklemiyordum böyle bir etkiyi. Ne alaka ben de anlamadım zaten, fren aksamına dokunmadım, hatta temizlemedim bile. Yol yüzeyi arttı desem, 23mm lastiklerle arasında o kadar büyük bir genişlik farkı yok, hatta neredeyse aynı. Önceki lastiklerde droplardan tutup köklesem dahi arka kalkmıyordu, şu an hoodlardan sıkayım arka kalkıyor hemen. Neden oldu anlamadım ama hoşuma gitti :D Var mı açıklama getirebilecek bu duruma ciddi merak ediyorum neden böyle olduğunu
     
  11. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Lastikleri söküp takarken yanaklar papuçlara sürmek sureti ile temizlik yapmıştır.
     
  12. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Fren iki etaplı olarak düşünülmeli.
    İlk etap fren kolu fren teli aracılığı ile fren bacağını sıkar, fren bacağı fren pabucunu jant yüzeyine bastırır, oluşan bu sürtünme tekerleğin dönmesini durdurur.
    İkinci etap ilk etabın sonucu dönmeyi durdurmaya çalışken fizik kanunları gereği (eylemsizlik ilkesi) ilerlemeye devam etmek isteyen bisikleti durduracak tek kuvvet lastiğin yere basan yüzeyi ve bu yüzeyin oluşturduğu sürtünmedir.

    Aslında biraz yakalamışsın cevabı, "yere basan yüzey aynı 23c". Tam cevap: İki lastik arasında hamur dolayısıyla yol tutuş farkı fren gücü farkını yaratıyor.

    Birsürü laf kalabalığı yaptım ama sadece cevabı vermek istemedim, genel olarak sisteme hakim olursak daha iyi olur diye düşündüm.
    Sadece ilk etapta yapılan iyileştirme tam anlamıyla sonuç vermeyebilir sistemi bütün olarak ele almak gerekiyor.
     
    Cihan Şar bunu beğendi.
  13. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Zekeriya Çab Temizlik yaptığımda bile bu kadar olmuyordu, sıfır aldığımda bile böyle iyi değildi diyebilirim

    @Tolga Günsezer İlk aklıma gelen oydu ama daha farklı bir hissiyat var, fren pabuçları jant yüzeyini daha bir iyi ısırıyor gibi hissettiriyor. Vallahi kafam karıştı ama mutluyum. Hem lastik sorunum, hem de fren sorunum çözüldü, bir taşla iki kuş :D
     
  14. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Belki diğer lastik toz tıpluyordu yada bir ayarsızlık vardı sen takıp çıkarırken ayarı düzelttin belki göbekte doğru yerde durmuyordu söküp takınca 1-2 mm daha ileri giden fren yüzeyi Performansı arttırdı.
     
    Eren D. bunu beğendi.
  15. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bir de fren pabuçlarını janta ayarlarken pabuçlarla jant arası açısının tam paralel olmamasına dikkat edilmeli. Fren pabucu janta ilk teması ön veya arka uçtan olup basınç artıp sıktıkça tamamı janta temas etmeli. Bu şekilde hem pabuçlar ses yapmaz hem de daha iyi bir frenleme yapılır.

    Sizin daha önce pabuç jant açılarınız tam paralel olup lastikler değiştiğinde çok az da olsa açılar değiştiyse bu hissiyat olmuş olabilir.
     
    orneken bunu beğendi.
  16. Eren D.

    Eren D. Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    3 Aralık 2014
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Eren Demirbaş
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bilmem mümkün değil artık ne olduğunu çünkü bu sabah o hissiyat yoktu. Sanırım dün jant yüzeyinde bir şeyin kalıntısı kalmıştı, ses yapıyordu çünkü fren yapınca ucundan köşesinden wd40 yemiş gibi ama bayadır wd40 kullanmamıştım bisiklet üstünde. Bir de ayaklı pompa aldım bugün, 100 psi hava vurdum. Dünden beri olan değişiklikler bunlar. Arka kalkmıyor belki ama yine de iyi duruyor namussuz :D