Murat B.
Forum Trolü
- Kayıt
- 23 Eylül 2013
- Mesaj
- 4.097
- Tepki
- 12.203
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Specialized
Sram'ın dağ bisikletinden sonra cyclocross bisikletleri için de 1x11 sistem çıkardığını gördükten sonra aklıma geldi, neden yol bisikletlerinde de bu tip sistemler kullanmıyoruz?
Kendi adıma konuşayım, 52/36 aynakol ve 12-28 ruble kullanıyorum. Yarışlara katılan, ya da eğlence olsun diye sprint atan birisi değilim, genelde yokuş inerken de pek pedallamıyorum; dolayısıyla 52 dişli aynakoldayken arkadaki 12 ve 13'lü dişlileri neredeyse hiç kullanmıyorum, 14'ü de ancak rüzgar arkamdan esiyorsa kullanıyorum. Yani 20 vitesin 3'üne aslında pek ihtiyacım yok, ilaveten 4 vites oranı da aynakolun her iki dişlisinde de sağlanabildiği için tekrar eden oranlar. Demek ki 20 vitesin 13ünü kullanıyorum, bu 11'e düşerse çok fazla kaybım olmaz. Daha somut konuşmak gerekirse, 40'lı bir aynakol ve 11-32 ruble ile hem yokuşlar için 36/28'den daha düşük bir vites oranı elde ederim, hem de 52/14'e oldukça yakın bir en yüksek vites. Vitesler arası aralıkların biraz artması söz konusu, fakat buna katlanılabilir diye düşünüyorum; 12-28'de vitesler arasındaki ortalama fark %9,9 en yüksek fark ise %13,3, 11-32'de ortalama fark %11,3 en yüksek fark %15,8.
Öte yandan vites kolları grupsetin en karmaşık parçalarından birisi; dolayısıyla hem ağırlar, hem de pahalılar. Bunların birinden, ön aktarıcıdan ve kocaman bir dişliden kurtulmak hem toplam ağırlık hem de fiyat yönünden çok ciddi avantaj sağlar; %20-30 gibi bir fiyat ve 200-300 gram gibi bir ağırlıktan bahsediyoruz, neredeyse bir alt setin fiyatına bir üst setin ağırlığını elde etmek gibi bir durum. Sistemin basitleşip bakımının kolaylaşması, bütün viteslerin sıralı olması da cabası.
Öyleyse başa dönelim, neden böyle sistem yok?
Kendi adıma konuşayım, 52/36 aynakol ve 12-28 ruble kullanıyorum. Yarışlara katılan, ya da eğlence olsun diye sprint atan birisi değilim, genelde yokuş inerken de pek pedallamıyorum; dolayısıyla 52 dişli aynakoldayken arkadaki 12 ve 13'lü dişlileri neredeyse hiç kullanmıyorum, 14'ü de ancak rüzgar arkamdan esiyorsa kullanıyorum. Yani 20 vitesin 3'üne aslında pek ihtiyacım yok, ilaveten 4 vites oranı da aynakolun her iki dişlisinde de sağlanabildiği için tekrar eden oranlar. Demek ki 20 vitesin 13ünü kullanıyorum, bu 11'e düşerse çok fazla kaybım olmaz. Daha somut konuşmak gerekirse, 40'lı bir aynakol ve 11-32 ruble ile hem yokuşlar için 36/28'den daha düşük bir vites oranı elde ederim, hem de 52/14'e oldukça yakın bir en yüksek vites. Vitesler arası aralıkların biraz artması söz konusu, fakat buna katlanılabilir diye düşünüyorum; 12-28'de vitesler arasındaki ortalama fark %9,9 en yüksek fark ise %13,3, 11-32'de ortalama fark %11,3 en yüksek fark %15,8.
Öte yandan vites kolları grupsetin en karmaşık parçalarından birisi; dolayısıyla hem ağırlar, hem de pahalılar. Bunların birinden, ön aktarıcıdan ve kocaman bir dişliden kurtulmak hem toplam ağırlık hem de fiyat yönünden çok ciddi avantaj sağlar; %20-30 gibi bir fiyat ve 200-300 gram gibi bir ağırlıktan bahsediyoruz, neredeyse bir alt setin fiyatına bir üst setin ağırlığını elde etmek gibi bir durum. Sistemin basitleşip bakımının kolaylaşması, bütün viteslerin sıralı olması da cabası.
Öyleyse başa dönelim, neden böyle sistem yok?