Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikletim jant akordu çok sık bozuluyor yardım rica ediyorum.

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Mert-Demir tarafından paylaşıldı.

  1. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba bisiklet forum .

    Öncelikle herkese teşekkürler bu forum sayesinde bisikletimi seçtim bir çok bilgi öğrendim eksik olmayın . Benim problemim arka jantın çok çabuk dağılması 1300-1400 kilometre oldu en az 15 kere jant akordu bozuldu artık gerçekten bıktım belgrad ormanında jantın akordunun yamulduğunu fark ettim ama gruptan kopmamak için elimden geleni yaptım gerçekten ne dizim kaldı ne bacağım bütün günümü rezil etti bebekten- kadıköye geldim o halde tabi artık insan düşünüyor ön jant hiç yamulmazken arka jantın bu kadar dağılması bir yanlış yaptığımı sanmıyorum bütün çukurlardan kaçıyorum jantı korumaya çalışıyorum ama jantta bir arıza olduğunu düşünüyorum bunun çözümü ne olmalıdır jant akorduna verdiğim para ile bir bisiklet daha alırdım jantı tekrar ördürmek bir çözüm müdür ya da çözüm öneriniz var mıdır? Yardım eden herkese teşekkürler:)

    Dipnot:İstanbul Anadolu yakasında güvenilir ve paragöz olmayan tamirci arıyorum bağdat caddesindeki karaktersiz kazıkçılardan bıktım.Bahsettiğim 2 yer içindir çok isterseniz isimlerini söylerim ama burda karalama kampanyası yapmak istemiyorum
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Jantınız kaç telli ,marka ve modeli nedir, sizin kilonuz kaç, lastik ölçüsü ne kullanıyorsunuz ve hangi hava basıncında .Bu bilgileri yazdıktan sonra daha mantıklı cevaplar bulabiliriz diye düşünüyorum .

    Akort ayarı konusuna da ilk söyleyeceklerim burada çoğu forum arkadaşımızın yaptığı gibi fren papucundan yada başka bir direngiden baz alınarak 5 liralık akort anahtarı ile yapılan, sadece bir iki bozuk yüzeye yönelik akort ayarları ilk başta çözüm gibi gözükse de ilerleyen dönemde sıkıntı oluşturur.Akort ayarı tıpkı bir bağlamanın tellerindeki ses uyumunu sağlar gibi tüm tellerin yaklaşık aynı gerginlikte ve oranda sıkılması jantın tam ortalı olarak ayarlanması ile uzun ömürlüdür bu da iyi bir usta, göstermelik değil iyi bir zaman harcama ve iyi bir akort sehbası ile gerçekleşir.
     
    Çağlayan ve Emre Sertkaya bunu beğendi.
  3. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.533
    Beğeniler:
    40.958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    ferhat dostum ..
    dün benim başıma bi olay geldi araca çarpmamak için fren sıktım ve gidonu sağa kırdım sert bi biçimde ve jantı yere vurduk .ön akort gitti 32 tel var teker hacmi 700 x32 ve 80 hava basmıyorum 75 hava basıyorum ama sert bi harekette akort gitti alexrims x 2100 model jant....26 jant kullandım cross ride 'lar asla bozulmamış idi...
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  4. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    öncellikle cevabınız teşekkür ederim bildiğim kadarı ile cevaplamaya çalışayım .
    Jant :Cole Rollen Elite arka jant 24 telli (yeni saydı
    Lastik :700x23 100 psi civarı basınçla kullanıyorum ki minimal yol bisikleti için
    90 kiloyum
     
  5. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Jant ayarı yapıldıktan sonra,tel başları(nipeller ve tellerin pasosuna) loctite yada daha ucuz yöntem olan 502 ile sabitlenmezse,ayar tutmayacaktır.
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  6. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bunları nerden temin edebiliriz ya da bisikçilerde bulunur mu çünkü hiç bi bilgim yok bu konuda ilk defa duydum
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  7. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Eğer tamir parası, jant parasını geçtiyse:

    Mevcut jantınız tek katlıysa, mümkünse çift katlı jant satın alın.

    Telleri de kaliteli ve yüksek mukavemetli teller olursa; kilonuza dayanıklı bir jant olmuş olacaktır.
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  8. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Hırdavatçılarda bulabilirsiniz.Loctite pahalı bir çözüm ama etkilidir.Daha uygun fiyatlı bir çözüm ise 502 yapıştırıcı ile yapmaktır.
     
  9. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    http://www.cole-products.com/pages/product_details.php?ids=10 jantım bu dostum
     
  10. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Kilonuz da önemli bu konuda.
     
  11. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    90 açıkcası 120 kilo yol bisikletine binen bi abimiz var onun jantına bir şey olmuyor :/ Bir de bildiğim kadarı ile bisikletde denge dağılımı %75 i önde %25 i arkada ön hiç yamulmuyor .
     
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Denge dağılımı frenlemede o şekilde. Onun dışında ağırlığın büyük çoğunluğu arka jant üzerinde.

    Genelde 80kg ve üstü sürücüler için 20-24 setleri pek önermezler, az telli olduğu için. Bozuk yollar nedeniyle de dayanıksız oluyor setler.

    Neyse, uzun lafın kısası 2 seçenek var.
    Birincisi; kilonuza göre az telli bir set kullanıyorsunuz.
    İkincisi ise akord yapan usta işini iyi yapamıyor.
     
  13. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    teşekkürler o zaman en kısa zamanda kilo vermeye başlıyorum değerli bilgileriniz için teşekkür ederim :)
     
  14. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisikleti 110kg iken almıştım. Şuan 100kg'deyim. Madone 3.1'deki bontrager jant setleri 3bin küsür km'den sonra bile halen ilk günkü gibiler.

    Bence arka tekerleğinizde bir sıkıntı var. Bukadar sık ayar istememesi gerekli.
     
  15. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    loctite yada 502 ye gerek yok daha önce kullanan da görmedim kullanıldığını tavsiye eden yabancı forum da okumadım.Mesleğimden ötürü loctite kullanıyorum ama uçak üzerindeki hassas civatalarda Neyse gelelim asıl mevzuya.

    90 kilo Gökhanın söylediği gibi riskli bir gurup 24 tel seçimi biraz hata gibi gözüküyor ama asıl problem bunda değil .Birinci mevzu Kudret abinin de başına geldiği gibi özellikle 26 ınch bisikletten yol bisikletine geçişlerde görülür ki kasislere ve janta yanal darbe gelebilecek noktalara dikkatsiz girilir.Jantın akordunu yeteri kadar sıkılmamış jant telleri ile (çok sıkarsanız da tel kırarasınız )yanal binen kuvvet bozar.Jant tellerinin sertliği ustanın işi olduğuna göre size düşen jantlarınıza yanal kuvveti mümkün olduğunca az uygulamanızdır buda kilonuz ile doğru orantılı olmakla birlikte kasislere giriş şekliniz virajlardaki tavrınız lastik basıncınız ve genişliiniz ile etkilenir.Size verilecek en ucuz ve mantıklı tavsiye bana göre 23 yerine 25 lik bir lastiğe geçmenizdir ki lastik yüksekliği artacağından ve hava basıncı düşeceğinden janta uygulanan yanal kuvveti biraz olsun azltmış olursunuz.Bununla birlikte jantlara zarar gelebilecek noktalardan mümkün olduğunca dik geçerek hatta tam o noktalarda seleden hafif kalkarak lastiğe gelen yükü azlatmanız çok faydalıdır.Aklıma ilk gelenler bunlar nasılsa ekleme yapacaklardır.
     
    uguryilmaz144 ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  16. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Abi lastik sağa dönük olduğundan ve fren uygulandığından merkezkaç kuvveti ile tüm ağırlık yanal olarak ön jantına binmiş bu durumda yapabilecek fazla bir şey yok akordun gitmesi gayet normal aynı şartlarda 26 jant da olsa (çap ufak oldugundan kuvvet çarpı dik uzaklık formülü ile 26 daha avantajlıdır ) muhtemlen yine akordun bozulacaktı.tekeri çevirdiğin için ve o anda frenlemede olduğundan yapacak hiçbir şey yok ucuz atlatmışsın bence :) sağlıcakla kal abi.....
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  17. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.390
    Beğeniler:
    6.434
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kudret abi, bisikletinde dikkatimi çekmişti. Tur amaçlı olmayıpta fitness tarzda kullandığın bisikletin için neden 20-24 telli jant setlerini kullanmıyorsun. Oysaki kilonda çok müsait...
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  18. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.533
    Beğeniler:
    40.958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    teşekkür ederim memet ,kilo 70 oldu 65 idim boy 1.74 , ama 5 kilo aldım bu aralar ,evet 32 tel var senin dediğin doğru evet 20-24 galba daha iyi olur diye düşünüyorum ,tabi iş geldi gene paraya ....
     
    mehmetsunu bunu beğendi.
  19. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.533
    Beğeniler:
    40.958
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    teşekkür ederim ferhat dostum bilgi için,
    hiç yapmayacağım bir işti ,ama kaçırdım mesafeyi ,çok yaklaştım araca vurmamak ,için sağa evet tekeri döndürdüm sert frene basınca olan oldu tabi..bi daha aynı hataya düşmemem lazım ...
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  20. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    110 Kg body'ci arkadaş kullanıyor bir kaç senedir 20-24 telli teker seti(1700 gr).Hemde 23c lastiklerle 120 psi basınçta.Bacak press(500 kg) çalışan bir arkadaş ki sprint yeteneği iyi.Tarafımdan toplanan bir teker seti.Hala jant ayarı kaçmamıştır.

    Eğer hazır teker setleri çok ayar yapılmışsa, loctite ile kilitli olan nipeller aşınıyor ve ayar tutmamaya başlıyor.Siz beni dinleyin,nipellere Loctite sürün ve iyi bir ayar yaptırın.Eğer ayar kaçarsa ben buradayım.14 senedir teker toplayan biri bir şey diyorsa,bazı bildikleri vardır.