Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti vitesleri ile mtb vitesleri farkı nedir ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında furkan k. tarafından paylaşıldı.

  1. furkan k.

    furkan k. Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    8
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öncelikle herkese iyi akşamlar bildiğiniz gibi hybrid bisikletlerde hem yol bisikleti vitesleri 105,sora,claris gibi hemde mtb vitesleri kullanılıyor.Peki aşşağı yukarı aynı kalite ve fiyat oranına sahip yol ve mtb vitesinin farkları nelerdir ? birbirlerine karşı avantajları nelerdir,sağlamlık olarak bir farkları olurmu ?
     
  2. OnurA

    OnurA Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yol bisikleti vites sistemlerinin dişli oranları farklıdır.Bu da daha torklu ve hızlı sürüşler yapmanıza yardımcı olur.Tabi bunun için pedala daha fazla güç vermeniz gerekir:) Yokuş çıkarken ne demek istediğimi anlarsınız:)Hybrit olup yol komponentleri ile donatılmış bisikletler genelde fitness bisikleti diye adlandırılıyor.Bunlarda maşa düz lastikler görece daha incedir.Ben başlarken mtb komponenli bir şehir bisikleti ile başmamıştım.Yokuşlara çabuk adapte oldum böylelikle.
     
    x-rayted ve furkan k. bunu beğendi.
  3. Hakan Gencer

    Hakan Gencer Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2012
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul, Şişli
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Onur beyi ben tamamlayayım, Fitness bisikletine alternatif olarak aynı görüntüdeki MTB komponentleri olan bisikletlere de Urban bisiklet deniyor. Açıkçası Fitness bisikletler klasik yol gidonu (boynuzlu gidon) sevmeyenler ve sürat yapmak isteyenler için tasarlanmıştır.

    Özetle yol komponentleri sürat odaklı, MTB komponentleri ise dayanıklıklık odaklılığı için tasarlanmıştır.
     
    x-rayted, fatihtemizer ve furkan k. bunu beğendi.
  4. furkan k.

    furkan k. Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    8
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Daha onceden kondisyonumuz varsa o zaman yol komponentleri daha mantikli

    uzun yol sehir ici genel ulasim icin seri olsun ama uzun yol sartinada dayansin dersek urban dediginiz turde bir bisiklet almamiz gerekiyor degilmi ?
     
    x-rayted bunu beğendi.
  5. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.298
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    fark şöyle, örneğin bir mtb aynakolu 44x34x22 gibi bir dişli sayısına sahiptir, yol aynakolu ise 50x34. yani küçük dişli yok, ruble yani arka vites mtb için 11-34 olabilir, yolda ise 12-28 en fazla olur. özetle yol bisikleti vites oranları daha ağırdır daha güçlü olmanızı gerektirir, düzenli spor yapanlar için uygundur, ayda yılda bir bisiklete binen ve ulaşım aracı olarak kullanacaklara tavsiye etmem, hele tur yapacak heybe takacaksanız hiç tavsiye etmem... veya 3lü aynakol kullanan yol setleri var onlar daha uygundur.

    yani seçim sizin kondüsyonunuzla ilgili... dayanıklılık olarak pek fark edeceklerini sanmıyorum.

    fark şöyle, örneğin bir mtb aynakolu 44x34x22 gibi bir dişli sayısına sahiptir, yol aynakolu ise 50x34. yani küçük dişli yok, ruble yani arka vites mtb için 11-34 olabilir, yolda ise 12-28 en fazla olur. özetle yol bisikleti vites oranları daha ağırdır daha güçlü olmanızı gerektirir, düzenli spor yapanlar için uygundur, ayda yılda bir bisiklete binen ve ulaşım aracı olarak kullanacaklara tavsiye etmem, hele tur yapacak heybe takacaksanız hiç tavsiye etmem... veya 3lü aynakol kullanan yol setleri var onlar daha uygundur.

    yani seçim sizin kondüsyonunuzla ilgili... dayanıklılık olarak pek fark edeceklerini sanmıyorum.
     
  6. furkan k.

    furkan k. Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    8
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Emrah abi cok tesekkurler ama dediginiz gibi 3 lü aynakol olan yol viteslerinden kullanirsam sanirim disli oranlari denklenicek buna ragmen mtb vitesleri ile aralarinda bir fark olusurmu
     
  7. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.298
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    yinede fark oluşur, 3 lü aynakolda en düşük dişli 30 diştir, mtb de ise 22 diş... Eğer bisiklet tecrüben yoksa mtb vites sistemi senin için daha iyidir. Bu işi spor amaçlı düzenli yapacaksan yol bisikleti iyidir, hatta belli kondisyondan sonra 2li aynakol yeterlidir.
     
    furkan k. bunu beğendi.
  8. Gökhan Sümer

    Gökhan Sümer Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2011
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bende de üçlü ayna kollu yol bisikleti var. Bende ilk sefer de şaşırmıştım, 1. vites mtb'dekinden daha sert gelmişti; daha fazla güç uygulamak zorunda kalıyorsun. Bende şimdi burada arkadaşların yorumunu okuyunca nedenini öğrenmiş oldum :)
     
  9. furkan k.

    furkan k. Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    8
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Demekki yol her türlü agirligini ortaya koyuyor :D
     
  10. meseduzu

    meseduzu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    mtb'lerde öndeki dişliler ufak olduğu için torku, gücü yol bisikletine nazaran daha yüksektir. bu sebepden rampaları, bayırları, toprak yolları yara yara zorlanmadan çıkabilirsiniz. ama hız yapmaya gelince ne kadar çevirirseniz çevirin belli bir noktaya kadar hızlanırsınız, bacaklarınız çok seriyse yokuş aşağı giderken boşa çevirdiğinizi bile fark edersiniz bazen, ama yol bisikletlerinde öndeki dişliler büyük olduğundan devri daha yüksektir devirden kastım arka tekerleği döndürme tur attırması yani misal olarak kabaca geçende kendim bir deneme, yani bir gözlem yapmıştım. öndeki dişlerin tekeri ne kadar döndüreceğine dair. Bu denemeyi ayar sehpasında yapmıştım. hiçbir şekilde yük bindirip dişleri ve zinciri bozmamak için. gelelim deneye; arka en ufak dişlideydi arka dişliyi hep sabit tuttum ve öndeki dişlerle oynadım en ufak dişlideyken pedalı bir tur döndürdüğümde arka teker 1,5 tur döndü, öndeki dişliyi ortaya aldığımda teker 2,5 tur döndü en büyük dişliye aldığımda ise 4 tur döndü yani öndeki dişler nekadar büyürse sürat okadar artar bu artışla birlikde sizden istenen güçde artıcaktır. yokuş aşağı bile pedal çevirirken yorulursunuz. umarım faydalı olmuşdur. yanlışım varsada düzeltin affınıza sığınıyorum saygılar.
     
    furkan k. bunu beğendi.
  11. Celalettin aktaş

    Celalettin aktaş Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    3 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Niğde
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Peki soyle bir sorum olacak. 3 lu aynakola sahip bir mtb de lastik kalinligi ile kaybolan enerjimi daha fazla yoksa yol bisikleri disli oranlari ile kaybolanmi, mtb ile rampada vitesi dusuruyoruz ama yol bisikletinde lastik surtunmesi daha az, bu sekilde kiyaslama yaparmis
    iniz

    GT-I9500 cihazımdan tapatalk ile gönderildi. Bu nedenle Türkçe imla hataları içerebilir. Kusura bakmayın.
     
  12. Celalettin aktaş

    Celalettin aktaş Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    3 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Niğde
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar bu kıyaslamayı yapacak bir arkadaş yorum yaparsa memnun olurum. Aslında çevremde yol bisikleti yok olsa ve kendim tecrübeleyebilsem daha iyi olacak ama maalesef.
     
  13. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.298
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bende 3lü aynakollu yol bisikleti, şehir ve mtb var. hepsinin aşağı yukarı tepkisini biliyorum. Şu ana kadar anladığım tek şey var ki o da vites sisteminin bireysel olduğu. Yani her kişinin kapasitesi farklı ama siz ona aynı vitesi sunuyorsunuz.

    Şimdi diyelim ki elinizde 9kg bir yol bisikleti var ve 12kg bir mtb var. yol asfaltı kaymak çok iyi, başladınız tırmanmaya, burada tabiki yol bisikleti hafifliğinden dolayı ve açıları gücü asfatla vermek için tasarlandığı için avantajlıdır. Örneğin ben kabaca yol bisikletiyle 16km/s hızla çıktığım bir rampayı mtb ile 14 km falan hızla çıkarım tahminen. Ama çok dik %10 üzeri ve uzun 3 km tırmanış yapacağım yol da bozuk. işte orada mtb daha iyidir çünkü 27vites mtb ile 6-7km hızla ağır ağır tırmanırsız, ama yol bisikletinde 12km nin altına indiğinizde çok yavaş çevirmeniz gerekir ve durmak zorunda kalırsınız... Elinize bisikleti alır 5km/s hızla yürürsünüz.

    Düz yol kaymak gibi asfalt tabiki yol bisikleti farkını koyar. Benim demek istediğim aslında amatör kullanıcının ağır viteslerle işi yoktur. Önde 53/39 arkada 12-23 falan oranları ile diz sakatlanmalarından başka birşey elde edilmez. Çok iyi bisiklet sporcuları bile antenmanlarında kompakt dediğimiz 50/34 kullanıyorlar aynakolda. Benim gibi amatör bisikletçi için kompakt yada 3lü aynakol seçimi yerindedir.
     
    Murat B. bunu beğendi.