Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti vites sistemi mi yoksa jant mı?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında alicanm tarafından paylaşıldı.

  1. alicanm

    alicanm Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Drag master bisikletim var 2300 8 li sistem fakat jantların akıcılığındanda sanki pek memnun değilim ayrıca benim için ağırlık pek problem değil grup set değişirse belki baya bir kazanıcam ama sizce önce hangisine yönelmeliyim.Eninde sonunda vitesi atıyoruz yol alıyoruz fakat akıcılık sanki yeterince iyi değilse burada baya bir güç kaybı oluyor gibi bir düşünce içindeyim.Ayrıca daha çok triathlon maksatlı sürüyorum bisikleti ve sürekli kuvvet dayanıklılık kasıyorum yani sürüş esnasında daha çok bacaklara yükleniyorum ve çok fazla vites değişimi yapmadığım için sürtünmesiz bir jant, uygun bir de lastik seti almak daha doğru mu olur?
     
  2. Kkazim

    Kkazim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    Bolu
    Seviye:
    Vites sistemi ile sorununuz yoksa jant setini değiştirmeniz daha mantıklı gibi geliyor bana. Triathlon için kullanılacaksa aero jant seti alabilirsiniz.
     
  3. fatihaydın

    fatihaydın Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.003
    Beğeniler:
    381
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Look
    Seviye:
    bence de jant setini değiştirmelisiniz öncelikle.benim bisikletimde mavic aksium var gayet memnunum akıcılığı çok iyi...
     
  4. alicanm

    alicanm Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Teşekkürler ederim,öyle yaptım bende shimano rs20 aldım yabancı forumlardanda akıcılığı üzerine iyi yorumlar gördüm fiyatıda uygundu.Çember aero profil sayılır,jant telleride aero felan bakalım hayırlısı olur artık inşallah bir süre kullanayım foruma jant hakkında yorumda yazarım bakalım ekonomikliği kadar performansıda iyimi.
     
  5. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    jant setine yönelmekle mantıklı olanı yapmışsınız yolda akıcılık gerçekten çok önemli
     
  6. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    uzun yillardan beri yurt disindayim. Sürekli olarak bu "Akıcılık" kelimesini görüyorum. Bunun karsiligi yabanci dillerde nedir. Türkce de neyi kastetigini maalesef tam anlamis degilim.
     
  7. Emre Aslan 1981

    Emre Aslan 1981 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Tokat - Kayseri
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Konu dışından atlıyorum ama bir süre cevap verilmeyince cevap verme ihtiyacı hissettim;
    Benim akıcılıktan anladığım sürtünmenin daha az olması, basılan her pedalın karşılığının daha iyi alınması. Bir pedal bastığınızda bisikletin 100 metre gitmesi mesela. Daha net bir ifadesi ya da İngilizce karşılığı da vardır belki.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  8. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Akıcılık kelimesi yol bisikleti kullananlar arasında jant setine ait olan göbeklerin tellerin ve çemberlerin kalitesine bağlı olarak
    ( genellikle rulmanlı olanların ) aynakola uygulanan watt gücünü yola en iyi aktarabilen setler için kullanılır
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  9. alicanm

    alicanm Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Sonuçta bisiklet iki göbek üzerinde gidiyor elbetteki rijitlik ve güç aktarımı için geometri ve kadro malzemesi çok çok önemli ama benim ki gibi bir durumda karbon bir look kadro alamayacağıma göre :)) jant herhalde bu enerji kaybını önlemenin en iyi yolu, para olsada daha iyi bir jant alabilseydim keşke deneyceğiz artık.Bu arada akıcılık derken sanırım rolling resistance diye geçiyor genel olarak ingilizcede.Bisiklette dönen her parçanın bir rolling resistance'si var buda türkçede sürtünmeye karşılık geliyor.Lastiklerin yolla olan ilişkisi,orta göbek ve jant göbekleri bu sürtünmenin temelini oluşturuyor bir nevi fren etkisi yaratıyor newtonun 1. hareket kanununa dönersek :) bu sürtünmeleri ne kadar azaltabilirsek(lastiklerde ters sanırım yola ne kadar sıkı tutunursa bir lastik o kadar enerji aktarır-sanırım clincher lastiklerin pürüssüz olması bu yüzden)o kadar harcadığınız enerji karşılığını buluyor,boşlukta çevirdiğiniz teker sonsuza kadar döner mesela,önemli bir mesele ama test sonuçları felan pek yok piyasada yada ben bulamıyorum hangi ekipman hangi kuvvet altında ne kadar enerji üretebiliyor...
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  10. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Rolling resistance = Rollwiederstand (almanca)= résistance au roulement(fransizca) tabirleri benim bildigim, dis lastik ile yol arasindaki direnci ifade eder.
    Bisikletin teker göbeklerinin, kullanilan jantin rolleri sayilamayacak kücüktür. Esas olarak kullanilan lastigin yüzeyi, yolun evsafi ve lastiklerin basincina bagli bir deger.
    Beni yaniltan da, bu yüzden "bisikletin akiciligi" gibi tabirler. Aciklamalar icin tesekkürler.
     
  11. adilcan adısanoğlu

    adilcan adısanoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    jant setine yönelin bir arkadaşımda altında slr 200 var ama jantları Rh-500 Adam Türkiye 3. yol bisikleti Zamana karşı Oğuz Başarkanoğlu isterseniz araştarın.
     
  12. Kkazim

    Kkazim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    Bolu
    Seviye:
    Tam olarak dış lastik ile yol arasındaki sürtünme demek bence yetersiz olur. "Rolling Resistance" ın Kelime anlamı olarak dönme direnci gibi bir manası var, buna etki eden faktörler nelerdir; sürtünme, rijitlik, atalet, aerodinamiği, göbeğin mekanik özellikleri vs sayılabilir. Akıcılık bakımından jant setinin bunların hepsine etkisi var (Ağırlık farkının yarattığı ufak etkiyi saymazsak jant setinin sürtünmeye etkisi ihmal edilebilir).
     
  13. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Hocam önce şunu söyleyeyim; Akıcılık derken, kimin ne kastettiğini ben de tam anlamış değilim. Anladığım kadarıyla, genel olarak bisikletin seyir esnasında minimum hız kaybetmesini sağlayan mekanik durum kastediliyor. Bu noktada sanırım tüm sürtünmeler gözönünde bulunduruluyor. Ancak, yine gördüğüm kadarıyla sürücüden kaynaklanan hava sürtünmesinden pek bahsedilmiyor! Bana öyle geliyor ki, üstündeki sürücünün hava sürtünmesi en düşük düzeylere çekilmedikçe, bisikletin sürtünmelerinden oluşan kayıpları yok etmeye çalışmak yeterince etkin olmayacaktır. Aerodinamik denilen mühendislik alanının boşa ortaya çıkmadığını düşünüyorum! Kafa kapasitemin yettiği kadarıyla genel görüşüm budur. Keyifli pedallamalar dilerim.
     
  14. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Akıcılığı daha iyi diyerek bir dükkandaki satıcı da bana Mavic Aksium jant satmaya kalktı. Durduk yerde aklıma soktu demek daha doğru olur. Mevcut jantlarıma göre daha akıcıymış. Mevcut jantlarımla hiçbir sorunum olmamasına rağmen sürekli bak takdığında ne kadar farklı olduğunu göreceksin diyor. :)

    Ama ben vazgeçtim. Aynı satıcı bana başka hangi parçaları değiştirirsem bisikletim ne kadar hafifler onun hesabını yapıyor. Parça satmak için insanın aklını çeliyor. Bisikleti gram gram hafifletmenin anlamlı olmadığını düşünüyorum sonuçta 69 kg yim. Daha hafiflemek için önce kendimden başlamalıyım. 65'e gelebilsem yeterli olacak zaten.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  15. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    "Dis lastik ile yol arasinda sürtünme" tabirini kullanmadim. Burada kastettigimi cok iyi anlamissiniz. Yuvarlanma direnci daha da dogru olacaktir. Direnc kelimesini birebir tercüme ederek ayni seyi söylüyoruz. Sadece sürtünmeden kaybolan enerji miktari cok az oldugu icin hesaba katmaya cok gerek yok.

    [​IMG]

    Ayni agirlik ve basinctaki iki lastigi ele alirsak, büyük lastigin yere basan yüzeyi, daha uzun ve incedir. Lastik dönerken K noktasi bir engelmis gibi sürekli üzerinden atlamaya calismaktadir. Yol düz bir yüzeye sahipse, daha büyük ve daha cok basinci olan lastikte, kaldirac kollari "r" ve "h" arasindaki oran büyüyecegi icin, "yuvarlanma direnci= dönme direnci= rolling resistance = rollwiederstand = résistance au roulement" azalacaktir.
     
  16. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu yaklasima 10 üzerinden 10 puan!:):)
     
  17. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Eğer yarışlara girilmiyorsa bisikleti gram gram hafifletmenin bence anlamı yok. İnsan bisikleti ile konforluysa acayip paralar ödeyip parça değişikliğine gitmemeli. Bisikletinin tadını çıkarmalı. Bir makalede bisiklet ağırlığının bisiklet performasına etkisinin çok az olduğunu anlatmış. Daha önce de paylaşılmıştı ben bir daha paylaşayım: http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1313
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  18. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben de yaklasiminizi dogru buldugum icin "10 puan" verdim. Buralarda bir kural vardi. "Bisiklet 10 kilonun altina düsünce, her yarim kilo az icin fiyatina 500€ eklemek gerekir" denilirdi. Simdi teknoloji cok ileri gittigi icin 8 kilonun altindaki her 0,5 kilo eksik icin 500 € demek daha dogru olacak.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  19. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Konuyu yeni fark ettim İhtiyar abimiz gerekli açıklamaları yapmış zamanında, bugün de eklemiş bende bir iki ekleme yapayım.Özellikle yol jant setlerinde teker göbeklerinin akıcılığından ( bu akıcılık kelimesini bende çok önemsemem) daha önemli özellikleri yada şöyle söyleyeyim pahalı setlerin asıl özellikleri stabil olmaları rijit olmalarıdır.Bunu da açarsak özellikle yanal esneme yapmamalarıdır.Akıcılık diye insanlara gösterilen tekeri kaldırıp boşta Çevirmek ve uzun süre döndüğünü göstermektir ki acaba üzerinde 100 kilo yük varken öyle rahat dönebiliyor mu :) dediğim gibi asıl önemli mevsu esnemezlik özelliğidir,fren yüzeyinin kalitesidir.

    Murat bey sizin de 69 kilodan 65 e düşerim olayına bir eklemek istediğim var.kendi vucut ağırlığınızdan azaltacağınız 2 kilo ile bisikletin ağırlığından azalacak 2 kiloyu kesinlikle bir tutmayın.İkisinin vereceği karşılık aynı değildir.Hafif bisiklet özellikle rampalarda büyük avantajdır.Ağır bisiklet de zamana karşı yarışlarda veya düz yol ağırlıklı yarışlarda avantajdır.Tabiki bu binlerce lira harcamak anlamına gelmez .Benim için yol bisikletinde 7.5-8 kilo ideal seviyedir altına inmek için ekstra para harcanmasına gerek yoktur.tabi bu benim tercihimdir.
     
  20. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Bisiklet ağırlığı mı toplam ağırlık mı? Pedala bastığımda toplam ağırlığı itip çekmiyor muyum?
     
    ihtiyar bunu beğendi.