Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti ve Rüzgar

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Süleyman Uzunköprü tarafından paylaşıldı.

  1. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Yol bisikleti ile yaptığım sürüşlerde rüzgarın sağa sola savurmasından dolayı tedirginlik yaşıyorum. Özellikle viyadük geçişlerinde savurma olayı aşrı bir şekilde artıyor, bununla ilgili neler yapılabilir, nasıl bir teknikle sürüş yapılır?
     
  2. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    eğer tek kişi antreman yapıyorsan yapabileceğin fazla bişey yok. kendini rüzgarın estiği tarafa yatırarak yol almalısın eğer birden fazla kişiyseniz öndeki sürücünün yantaraflarına girerek bir nevi korunabilirsiniz tabi sık sık değişmeniz gerecek eşit olarak rüzgara karşı mukavemet sağlanır . yol yarışlarında takım yarışlarında bu teknik kullanılır adına da rüzgara girme (deryar)denir.
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  3. Murat Çiftci

    Murat Çiftci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2008
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    250
    Şehir:
    çanakkale
    Seviye:
    Maalesef arkadaşımızında dediği gibi yalnızsanız yapacak bir şey yok.
    Siz gelin birde Çanakkale'yi görün. :)
    Kışın inanın bisiklet üzerinde durmakta güçlük çekiyorsunuz.Rüzgara karşı 20km/hız ile gitmek bile güç oluyor.Yaz-kış her zaman rüzgarlı burası.İnsan yeri geliyor rüzgardan dolayı bu sporu yaptığına pişman oluyor. :)
     
  4. cihan aksoy

    cihan aksoy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    454
    Şehir:
    Çanakkale ve İstanbul
    Seviye:
    Murat çok sıkı estiği zaman gel Güzelyalı'ya beraber windsurf yapalım
    Sevgiler. :in:
     
  5. Murat Çiftci

    Murat Çiftci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2008
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    250
    Şehir:
    çanakkale
    Seviye:
    Ooo Cihan abi şimdi çıkardım ya sizi. :) Daha öncede burada fotografını görmüştüm ama çıkaramamıştım.Kusura bakma valla :)
    Teklifin için sağol teşekkür ederim ama windsurfu başarabileceğimi sanmıyorum :)
    Saygılar...
     
  6. cihan aksoy

    cihan aksoy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    454
    Şehir:
    Çanakkale ve İstanbul
    Seviye:
    Tabii ki başarabilirsin.Malzeme,eğitim hatta sana göre elbise benden. Aklında bulunsun.
    Fırtına da hep sudayım Güzelyalı'da. Diğer zamanlar da bisiklet ile her yerde.

    Görüşmek üzere.Sevgiler.
     
  7. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    32mm kalınlıkta Panaracer Pasela lastikler bence çözümdür. Rüzgar nereden eserse essin dengenizi sağlayacak rahatlığı tanıyorlar. Sürtünmesi çok aşırı olmadığı için kuvvetinizi boş harcamıyorsunuz. Patlaması mümkün değil diyemesem bile çok zor.

    Tek kötü yanı her kadroya uygun olmaması. SLR 2000'e uyar mı bilmiyorum.
     
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Yol bisikleti üstünde rüzgâra karşı giderken sağa sola savrulabilmek için rüzgârın gerçekten çok kuvvetli esmesi gerekir.
    Çünkü gerek bisikletiniz ( Bianchi hafif bir bisiklet sayılmaz ), gerekse sürücünün kendi ağırlığının buna karşı koyacak güçte olduğunu düşünüyorum. ( Benden daha ağır olduğunuza şüphe yok ). Çünkü kendimden örnek vermem gerekirse: Alaçatı gibi bir yerde sürüş yapmış olmama rağmen rüzgârla ilgili ciddi bir problem yaşamadım. Sürüşlerinizi nerelerde yapıyorsunuz bilmiyorum ama, eğer şehir içiyse bu durum biraz şaşırtıcı.

    Bunun çözümü olarak, doğru ve aerodinamik pozisyonu seçmeniz, rüzgârda daha çok antrenman yapmanız, ve aerodinamik yapıyı bozacak kıyafetler giymemenizi tavsiye edebiliriz.
     
  9. keremkeke

    keremkeke Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2007
    Mesajlar:
    930
    Beğeniler:
    474
    Şehir:
    İstanbul / Haliç
    Seviye:
    Zuhal benim kaç kilo olduğumu tahmin ediyorsundur
    inan kaç kez uçuyordum çok sert rüzgarlar olabiliyor kilo ile ilgili değilde sanırım daha çok aerodinamik pozisyonu seçmekle alakalı
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Evet biliyorum. Hatırladığım kadarıyla en son 100'e merdiven dayamıştın. :)
    Evet, ancak kilo rüzgâra karşı avantaj sağlayabiliyor; elbette yeterli değil. Rüzgâra karşı mukavemet kazanmak için doğru pozisyonda defalarca çalışmak gerekiyor.
    Ki rüzgârın yol bisikletçileri için iyi bir eğitici olduğu da bilinen bir gerçek.
     
    keremkeke bunu beğendi.
  11. keremkeke

    keremkeke Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2007
    Mesajlar:
    930
    Beğeniler:
    474
    Şehir:
    İstanbul / Haliç
    Seviye:
    91dim 83 kiloya indim :)
    rüzgarın en güzeli sizinde katılacağınız gibi arkadan esenidir

    yandan esen rüzgar yüzünden kaç grup kaza yapmıştır tahmin edebiliyorum
    aman arkadaşlar dikkat:eek:
     
  12. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Rüzgarın sizi savurması birazda tekniğinizle bağlantılı bir durum.
    Gidonu alttan ve sağlam tutun, kendinizi selede arkaya atın, kafayı aşağıya eğin ve mümkün olduğunca aero pozisyona geçin( yoldan gözünüzü ayırmadan).
    Ayrıca tayt ve bisiklet forması kullanmıyorsanız, kıyafetlerin bolluğuda yelken etkisi yaratacaktır.

    Grupla sürüşlerde: rüzgarlı havalarda grupla sürüyorsanız önünüzdeki bisikletçinin rüzgarına yani deryarına yatabilirsiniz, fakat bu takım antremanı görmüş birisi değilse bisikleti sağ-sol sallamlardan dolayı çok büyük tehlike yaratır, önünüzdekinin tekerleğine çok girmeyin ve eğer siz önde gidiyorsanız
    bisikleti mümkün olduğunca bir çizgi üstünde sallamadan sürmeye çalışınki arkadakiler deryara yerleşebilsin.:)

    Birde malzeme seçimi varki hatırlatmadan geçemiyeceğim; Aero jantlar, kesit yüksekliği 7-8 cm. yi bulan ve son zamanlarda Türkiyede'de sıkça gördüğüm bu moda jantlar tam bir rüzgar tuzağıdır.
    Yolda giderken rüzgar herzaman yön değiştirir ve özellikle rüzgar aniden yandan patladığında bu tarz jantlarla donatılmış bisikletlerin dengesi çok çabuk bozulur, özellikle yokuş aşağı gidişlerde rüzgar patlamaları sizi yoldan bile atabilir.
    Aero jantlar son derce spesifik etaplar ( saate karşı, pist vs.) ve hava durumları için kullanılmalıdır, genel yol sürüşlerinde veya yarışlarında sporcuya dezavantaj verir.
     
    STORMER bunu beğendi.
  13. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Kilom 87 civarı. Boy: 1.78 falan. Bisikleti şehir içinde bazen tek bazen (MTB cilerle takılarak) kullanıyorum. Rüzgar önden (hız kesmesi haricinde) ve arkadan esince problem yok, ancak yandan (hele şu son bir haftadır) öyle bir esiyorki tekerlek sağa veya sola doğru zorlanıyor. Rüzgar yönünün tersine kollarıma güç veriyorum, rüzgar kesilince verdiğin güc bir anda boşa çıkarak gidon ters yönde hareket ediyor, zor düzeltiyorum.
     
  14. Murat Çiftci

    Murat Çiftci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2008
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    250
    Şehir:
    çanakkale
    Seviye:

    Kusura bakmayın yarıştaydım ancak yazabiliyorum.
    Yardımınız için çok sağolun teşekkür ediyorum Cihan abi.Bir ara denemek isterim.
    Görüşmek üzere,saygılar...