Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İnceleme Yol bisikleti ve rahatlık? Cannondale Synapse 105

Konu, 'İncelemeler' kısmında MehmetAliB. tarafından paylaşıldı.

  1. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.784
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Uzun zamandır yol bisikleti modellerine bakıyordum. Evdeki ikinci bisiklette gidince yeni bisiklet almak lazım geldi ve iyice araştırmaya başladım. O model senin bu model benim bakınırken özellikle dergi testlerine dikkat kesildim. Önce nasıl bir model alacağıma karar vermem gerekiyordu. Aero yol bisikletlerini seviyordum fakat almayı düşündüğüm model aero yol bisikleti olmamalıydı. Bu modeller sertlik bakımından isteneni verse de rahatlık bakımından geride kalıyorlardı. Cyclocrosslara baktığımda ise geniş lastik takma avantajının yanında çeşitli dezavantajlara sahip olduklarını gördüm.

    Alüminyum ya da karbon ilk başlarda pek önemsemedim. Ancak daha sonra karbonda karar kıldım. Nihayetinde sürekli kullanacağım için karbona terfi etmek yerinde olacaktı. Her ne kadar hobi kullanıcısı olsamda karbon keyfi yapmanın zamanı gelmişti.

    Sonunda endurance tarzında bir yol bisikleti almaya karar verdim. Bu modeller hızın yanında rahat sürüşü de vaad ediyordu. O inceleme senin bu test benim okurken Cannondale Synapse dikkatimi çekti. Oldukça fazla övülüyordu ve 2014'ten sonra yenilenmiş halinin memnuniyetsizine hiç rastlamadım. Ayrıca hız ve rahatlığı konusunda herkesin hemfikir olduğunu gördüm. Cannondale yanında Trek gibi bazı markaların endurance modellerine de baktım. Ancak ne yazıkki Türkiye fiyatları Avrupa fiyatlarına nazaran uçuyordu. Sonunda Cannondale Synapse modelini kafamda netleştirdim.

    1.JPG

    Buradaki satıcısına gittim ve denemek istedim. Elinde benim istediğim Synapse Carbon 105 6 modeli olmadığı için ön sipariş verdik ve beklemeye başladım. Ön sipariş beklemesi çok sıkıcı. Aylar sürünce çok çok sıkıcı. Neyseki kış sezonu olduğu için fazla bisiklet sürmüyordum. Sonunda kavuştuk ve bir süre kullandıktan sonra bu inceleme yazısını yazmaya karar verdim.

    Buradan ilgili davranışları ve bir miktar indirimi için Antalya Delta Bisiklete tekrar teşekkür ediyorum.

    2.JPG

    Bisiklet malum olduğu üzere karbon. Üzerinde 105 set takılı. Bisiklet markaları fiyatı düşük tutmak maksatlı bir kaç yeri grupsetin dışında markadan takarlar. Cannondale de öyle yapmış. Arka fren tektro. Aynakol FSA Gossamer. Sele borusu, gidon ve gidon boynu Cannondale C3. Sitesinde C4 yazıyor ama Türkiye'ye C3 geliyor. Cannondale'de bunların iyilik sırası C1'den başlıyor ve C4'e kadar gidiyor. Gidon boynunu azcık uzun geldiği için (kadro boyu 56. Benim net kadro boyum 55) 1 cm daha kısa Token'le değiştirdim. Gidon bandı jel diye tabir edilen türde. Eldivensiz kullandığım halde ellerimde acıma yok.

    Bunların dışında grupsetin tamamı Shimano 105 5800. 105 5800 hakkında bolca inceleme yazısı var. 5700'e göre iyileştirmeler yapılmış. Ağırlığı dışında gayet memnun kalınacak bir set olduğu söyleniyor. Nitekim ben de memnun kaldım. Bu arada aynakol kompakt 50-34, kaset ise alışılmışın dışında 11-32. Bu da geniş vites aralığı demek. Geniş vites aralığı benim gibi amatörler için sevindirici tabi.

    3.JPG

    Jantlar giriş seviyesi sayılacak Shimano RS 10. Bisikletle gelen herhangi bir yeri eskitmeden değiştirmeyi sevmediğim için değiştirmeyeceğim. Ama ilerde ilk yenileyeceğim yer sanırım burası olacak. Lastikler Scwalbe Lugano. Üzerinde minik dişleri var. Bence iyiki var. Ebat 622x25. Ben 28 isterdim lakin bundan da memnun kaldım. Bu arada Synapse'in bazı modelleri 25, bazılarıysa 28 lastikle geliyor.

    Selesi oldukça konforlu. Üzerine oturunca aşağı doğru çöken bir yapısı var. Yastık kısmından bahsetmiyorum. Kabuk kısmı bildiğiniz aşağı doğru çöküyor ) Alt tarafına baktığımda orta kısmının 10 cm kadar yarık yapıldığını gördüm. Yumuşak yastıklı konformist ) bir sele.

    Sele borusu alışılmışın dışında 25.4 mm tercih edilmiş. Tümsek çukur gibi yerlerden geçerken arkaya doğru hafifçe esneyerek arkaya yardımcı oluyor. İncecik selenin başka avantajı da aerodinami. Benim için önemli değil. Yalnız şekil olarak kadroya doğrudan monte edilmesini çok beğendim.

    Endurance konusuna yabancı olanlar için ekleyeyim. Dayanıklılık tarzı yol bisikletlerinde geometri; kabaca 1 cm kadar daha kısa uzanma mesafesi, daha uzun ön yükseklikle sağlanıyor. Daha uzun ön yükseklik alın borusunu uzatıyor. Bunun yanında iki teker arasındaki mesafe kısmen artırılıyor. Ancak bu tarz bisikletlerde fark sadece geometriyle sağlanmıyor. Asıl farkı oluşturan şey kadro özellikleri.

    jant.JPG

    Kadroya gelirsek. Cannondale'nin Ballistec adını verdiği katmanları farklı hazırlanmış kompakt yapıda gövdeye sahip. Bir iddiaya göre askeri teknoloji içeriyormuş. Alın borusundan alt çeki borusunun damla şekline kadar her yerde aero özellik katılmaya çalışılmış. Elbette aero kadrolar kadar değil. Yalnız bu kadronun asıl farkı daha başka. Asıl farkı SAVE PLUS adını verdiği titreşim emme özelliği. Arka çeki boruları yukarıdan aşağıya doğru inerken bükümlü bir şekilde iniyor. Aynışey zincir borusu için de geçerli. Aynı zamanda karbon örümü sertlik gereken yerlerde sertlik; darbe emme, rahatlık gereken yerlerde de rahatlığa göre örüldüğü için ciddi manada işlevli bir hale gelmiş. Bu özellik maşada da var. Üzerinde Micro Süspansion Zone yazıyor. Adlandırmaya bak )

    Orta kısımda Power Pyramid denen seat tube borusun alt kısmıyla göbeğe bağlanan yer ikili şekilde hazırlanmış. Bunu ilk fark ettiğimde rahatlık odaklı zannetmiştim ama tam tersine sertlik ve tam güç aktarımı için yapılmış. Nedenini ben anlayamadım. Anlayabilen varsa beri gelsin.

    Göbek demişken göbek kısmı malum Cannondale buluşu BB30. Pardon, BB30A. BB30'un halkalarından (spacer) birini göbeğe entegre etmişler ve olmuş BB30 A.

    powe pryi.JPG

    Bisiklette beğenmediğim bir yer oldu. Gidon boğazındaki halkalar çok uzun kalıyor. Maşa borusunu kısalttırdım ve halkaların tamamını çıkardım. Şu anda bile furç kısmının çıkıntısı bir miktar uzun geliyor. Aksi gibi yarı entegre. Furç çıkıntısını kestirmek için iyi bir yer bulmam gerekecek.

    Sürüşe gelince. Hızla konforun birleşimi dersem yeterli olur. Daha da açmam gerekirse bisikleti bir parçammış gibi yönlendirebiliyorum. Hız konusunda beklentilerimi karşıladı. Benim asıl beklentim rahatlık yönündeydi. Uzman veya yarışan biri değilim. Herhangi bir hobi kullanıcısıyım. Şimdiye kadar denediğim yol bisikletlerini rahatsız bulmuştum. Synapse ise harika bir şekilde rahat. Taş kaldırım, asfalt yol, toprak yol nerede sürersem süreyim yüzümde acı ifadesi yerine gülümseme oluyor. Hatta işi eğlenceye vurup bazen abartılı yerlere sürüyorum.

    7.JPG

    Daha fazla bilgi için güzel bir tanıtım sayfası hazırlamışlar
    http://www.cannondale.com/synapse

    Tasarımdan üretime kadar öyküsü için (Enter)
    Cannondale Synapse regenerated - BikeRadar

    İşte böyle. Yazmak uzun sürdü. Şimdi bisiklete binme zamanı. :)Yüzünüzden gülümseme eksik olmasın.
     
  2. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Böyle bir inceleme bekliyordum uzun zamandır.Bana göre bisikletlerin Maseratisi, Cannondale.Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.Heyecanlı bir şekilde okudum neden bilmiyorum :D
     
    Ulaş Çavuşoğlu ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  3. Erdem Yıldırım

    Erdem Yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    konya-Akşehir
    Seviye:
    Güzel bir inceleme olmuş.Ellerinize sağlık.
     
  4. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yalnız sormayı unuttum da, bisikletin ağırlığı ne kadar acaba? Yabancı forumlarda biraz ağır olduğunu söylüyorlardı
     
  5. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Güzel bir inceleme yazısı olmuş. Bilgiler için teşekkürler.
    Yüzünüzdeki gülümseme eksilmeden kullanın hep:harika:
     
  6. OsmaniyeRehber

    OsmaniyeRehber Forum Bağımlısı

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    3 Mart 2015
    Mesajlar:
    670
    Beğeniler:
    675
    Şehir:
    Osmaniye
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Eline sağlık harika bir inceleme olmuş.Fiyatı ve ağırlığını yazarmısın ?
     
  7. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Hayırlı olsun, hemen kendinizi kaleiçine mi attınız :p:harika::)
     
  8. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Hayırlı oldu güzel bir inceleme bu zamanlara kadar pek yol bisikleti incelemesi yoktu umarım daha da artar.
     
  9. Klasikci

    Klasikci Kıdemli Üye

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    28 Nisan 2015
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Yavuz.O.YILMAZ.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Çok güzel bir inceleme olmuş fikir açısından her ne kadar klasikci'de olsam almayı düşünenlere bir rehber olmuş güle güle kullanın kazasız belasız günler dilerim.
     
  10. eness

    eness Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hayırlı olsun, güle güle binin.
     
    fatihaniz bunu beğendi.
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    @MehmetAliB.
    Bir solukta okudum, elinize sağlık. Güle güle kullanın :)
     
  12. Özgür R

    Özgür R Karanlık Taraf

    Kayıt:
    17 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    3.202
    Şehir:
    Aydın
    Seviye:
    Hayırlı olsun..Çok güzel bir bisiklet.:harika: Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim..
     
  13. Hami Bulut

    Hami Bulut Bisiklet doğa ile iç içe olmanın koşullarındandır

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    23 Nisan 2015
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    muğla
    Adı:
    Hami Bulut
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş
     
  14. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelikle inceleme için teşekkürler. Bisikletiniz de hayırlı olsun, güle güle kullanın. Benim de önümüzdeki yıl için almayı düşündüğüm modellerden birisi Synapse. Kullandıkça uzun soluklu yorumlarınızı paylaşırsanız çok faydalı olur.

    [​IMG]

    Power Pyramid konusunda yapmaya çalıştıkları bence öncelikle BB genişliğini artırmak, Cervelo gibi diğer üreticiler de sertliği/esnemezliği sağlamak ve güç aktarımından ödün vermemek için benzer yollara başvuruyor. Ancak kırmızı ile gösterilen BB bölgesi genişledikçe, üstündeki "seat tube" yani alt sele borusu da buna ayak uydurmak durumunda. Kendi ilkel çizimlerimle anlatmaya çalışayım:

    [​IMG]

    Şekil-1'de standart BB genişliğini görüyoruz diyelim. Şekil-2'deki gibi BB shell genişliğini arttırdığımızda hem sağ ve sol bölümde kalan uçlar üstteki boruya direk bağlı olmadığından sağlamlık azalıyor, hem de seat tube tek ayak üzerinde durmaya çalışan bir insan gibi dengesiz bir şekil alıyor. Bunu dengelemek ve sağlamlaştırmak için seat tube genişletiliyor.

    Tabi böyle olunca da boru şekil-3'deki gibi şişkin bir hal alıyor, hem aerodinami, hem de görsellik bozuluyor. Ayrıca seat tube dip kısmının sağlamlığını arttırmak gerekiyor çünkü o kısım genişledikçe zayıflıyor ve fazladan karbon fiber katmanları uygulanıyor. Tek bir gazete yaprağının kolayca yırtılmasına rağmen, 5-6 yaprak üst üste geldiğinde yırtmanın zorlaşması gibi - o bölgedeki karbon da bu şekilde güçlendiriliyor (tabi burada benim katman olarak ifade ettiğim yapı uygulamada farklı bir şekilde gercekleştiriliyor).

    Son olarak da bazı estetik ve fiziki kaygılar sebebiyle ortadaki kısım boş bırakılıyor. Bu, aynı zamanda sağlamlığa da katkı sağlıyor (katkı sağlamasa da herhangi bir zararı olmuyor diyebiliriz). O bölge tek bir geniş boru yerine, iki tane daha sıkı boruya dönüşmüş oluyor.

    Karbon malzemedeki bu tip dönüşlerin ve ayrılmaların da titreşimleri emme özelliğine sağladığı katkı göz önüne alındığında, tam da Synapse'in Save özelliğine uygun olarak o görev de yerine getirilmiş oluyor. Ortaya da şekildeki güzellik çıkıyor diyelim ve bitirelim :)

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 10 Mayıs 2015
  15. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.784
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Teşekkür ederim. Heyecanlı ve acele yazmıştım ondandır. Dar vakte denk geldi:D

    Teşekkür ederim. Amatörce olsa da incelemelerin artması dileğimle.

    Evdeki baskülle bakmıştım. Pedallarla 8.6 kg. Cannondale'de dikkatimi çeken Ultegra'ya kadar ağır jant kullanması oldu. Jant, aynakol, gidon, gidon boğazı normalden ağır. Buralar değişken parçalar olduğu için sorun değil.
    Bazı markalar gidon, gidon boğazı, sele ve sele borusunu hafif tutuyor. Böylece yarım kilo hafiflik;) sağlıyorlar. Parça kalitesi belli değil. Cannondale'dekilerin iyi olduğunu söyleyebilirim. Ömür boyu garanti...

    Teşekkür ederim.

    Teşekkürler. Fiyatı aldığımda daha ucuzdu. Bisikletforum vs. sohbet ettik, biraz indirim yaptırdım. Şu an 7000 TL. Ağırlığını yukarıda yazdım.

    Sabahları Kaleiçi'ni seviyorum. O saatlerde tenha oluyor. Kaldırımlarda ve taş yollarda bu bisiklet bambaşka. :harika::cool:
    En sevdiğim yarış Paris Roubaix;)

    Teşekkürler. Bilgi paylaştıkça güzel.

    Teşekkürler. Klasik bisikletlerin estetik yapısını ben de seviyorum.

    Teşekkürler.

    Teşekkür ederim.

    Peter Sagan beceriksizine bile klasik kazandırdı.:cool::D Teşekkür ederim

    Teşekkürler

    Açıklayıcı yazınız için çok teşekkür ederim. Gayet bilgilendirici oldu.

    Bisiklet özelliklerine meraklı biriyimdir. Almayı düşündüğünüz Synaps'i bu açıdan kesinlikle tavsiye ederim. Yazımda bütün özellikleri yazmadım ama daha farklı küçük ama faydalı detaylarla dolu. Mesela SI (sistem entegrasyonu) yapılan bazı yerler var. Yahut göbek altındaki kabloların ustaca yönlendirilişi...
    Kullandıkça yorumlarımı eklerim.
     
    Son düzenleme: 10 Mayıs 2015
  16. Ahmet Faruk Eğit

    Ahmet Faruk Eğit Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    550
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Ayrıntılı bir inceleme olmuş. Konudaki mesajlar da epeyce bilgilendirici. Kazasız belasız güle güle kullanın inşallah
     
  17. özgür duygu

    özgür duygu Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2014
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Açıklayıcı incelemeniz için çok teşekkürler.. Bisikletiniz hayırlı olsun.
     
  18. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    949
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @MehmetAliB.
    İnceleme için teşekkürler.
    Elemeleri yaparken canyon modelini de değerlendirmiş miydiniz? Merak ediyorum da.
     
  19. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.784
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    İnşallah. Teşekkür ederim.
    Teşekkürler
    Evet tabi. Speci, Domane, Canyon, Cervelo R2... Canyon hakkında düşüncelerimi çeşitli defalar dile getirmiştim. Beğendiğim bir firma.
    CANYON'dan Yeni Kadrolar - BisikletForum
    Bike of The Year 2014/15 - BisikletForum
    Canyon mu, Cannondale mi?
    Cannondale her ne yaparsa kendine özgü yapıyor. Ar-ge'ye çok açık bir firma. Uzun geçmişini de bir kenara bırakalım... Benim için bisiklet önce kadrodur. Donanım ise sonra gelir. Bu yüzden (bence) Cannondale.
     
  20. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    803
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    hayırlı olsun abi bisikletin inceleme yazında çok güzel olmuş