Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol Bisikleti Tercihi Konusunda Tavsiye

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Orcun tarafından paylaşıldı.

  1. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar bu sizlere ilk mesajım; forumu epeyce bir süredir okuyucu olarak takip etmekteyim. Hali hazırda bir dağ bisikleti kullanıcıyım. Şuan bir yol bisikleti edinmek istiyorum. Önümde bir kaç alternatif var. Sizlere belkide yüzlerce defa böyle başlıklarla düşünceleriniz sorulmuştur. Banada yardımcı olmanızı dileyerek alternatiflerimi sıralıyorum;
    (Bisiklet donanımından pek anlamadığımı göz önünde bulundurarak yorum yapmanızı rica ediyorum.)
    İlk tercihim 2. el 2000km'ye yakın kullanılmış bir Giant Scr -2- 850,00-TL.
    Bisiklet ne kadar güzel kullanılmış olursa olsun ikinci el bir bisikleti içime sinerek kullanacağımdan pek emin değilim.
    KADRO: ALUXX SL-Grade Aluminum
    ÖN AMORTİSÖR: Giant ALUXX SL
    ARKA AMORTİSÖR: N / A
    GİDON: Giant SCR ALLOY, 31.8
    BOĞAZ: Giant SCR ALLOY
    SELE BORUSU: Giant ALLOY, 30.9
    SELE: Giant Performance Road, Men's
    PEDAL: Wellgo LU-933A ALLOY
    VİTES KOLU: Shimano 2300
    ÖN VİTES: Shimano Sora
    ARKA VİTES: Shimano 2300
    FRENLER: Shimano 2300
    FREN KOLLARI: Tektro Performance Road R310
    RUBLE: Shimano HG50, 12x25, 8-Speed
    ZİNCİR: KMC Z72
    AYNAKOL: Prowheel OUNCE 34/50
    ORTAMİL: VP-BC73
    JANT ÇEMBERLERİ: Giant 28H Double Wall
    GÖBEKLER: Giant Alloy 28H
    JANT TELLERİ: Stainless Steel, 14g
    DIŞ LASTİKLER: Kenda Kontender K-196 700x26C
    2.Tercihim ise sıfır Btwin Triban 3 Yol Bisikleti 949,90-TL.
    Stoklarında artık Beyaz renginin kaldığı söyleniyor ve maşasının kırmızısı gibi karbon maşa olduğundan pek emin olamadım. Stokta bulunan rengi hoşuma pek gitmese de taksit imkanı açısından fiyatı uygun geldi açıkcası.
    3.Tercihim ise yine sıfır Sedona 610(2014 model) Yol Bisikleti 1.350,00-TL.
    Bu bisiklet acaba verdiğim meblağaya değer mi bilemiyorum ama renkleri çok iyi. 1.350,00-TL beni zorlar açıkcası. Bisikletten pek anlamadığımı göz önünde bulunduracak olursak ayrıca cahillik mutluluksa bu bisiklet de beni mutlu edebilir.

    KADRO 6061 ROAD ALUMINIUM
    BEDEN 50/53/56
    RENK TBD
    VİTES SAYISI 16
    MAŞA RIGID ALLOY
    ORTA YATAK Shimano BB-ES25 Octalınk
    AYNAKOL Shimano Claris
    VİTES KOLU Shimano Claris STI
    FREN TEKTRO 312
    ZİNCİR YBN S8C
    VİTES / ÖN Shimano Claris
    VİTES / ARKA Shimano Claris
    KASET Shimano CSHG50-8
    GİDON BANDI VELO GEL
    GİDON SEDONA ROAD 31.8 DROP
    BOĞAZ SEDONA 31.8
    SELE BORU SUSEDONA 31.6
    JANT ÇEMBERİ SEDONA DA40
    HAZNE / ÖN Shimano Claris
    HAZNE / ARKA Shimano Claris
    FURÇ TAKIMI NECO 142
    PEDAL WELGO C21
    SELE SEDONA 1091
    LASTİK SCHWALBE LUGANO 700X23
    Değerli yorumlarınız için teşekkürler.
     
  2. Ufuk Bal

    Ufuk Bal Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    pendik - üsküdar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    birinciyle üçüncü arasında pek fark yok. bildiğim kadarıyla 2300'ün ismi değişip claris oldu zaten bu sene. bence sıfıra o kadar para vermektense ikinci eli alınır. triban 3 bi ay öncesine kadar 750 liraydı. microshift var üstünde. dikkatli kullanırsan pek sıkıntı çıkarmaz o da. jantlar filan zaten üçünde de giriş seviyesinde onlara bişey demek yanlış olur. triban'ın kadrosunun avrupa'da çok tutulduğunu ve çok kaliteli olduğunu da biliyorum. sanırım giant da öyle. sedona'yla ilgili bi şikayet hiç duymadım ama yine de pahalı.
     
  3. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Teşekkürler. Tribandaki indirimi kaçırmışız o halde :/ Peki Triban 3'ün maşasının karbon olup olmadığı hakkında bilginiz varmı?
     
  4. Berk Mercancı

    Berk Mercancı Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.264
    Beğeniler:
    977
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Claris, 2300'lerin yerini aldı evet ama kesinlikle 2300'ler kadar kötü değiller. Aksine eski Sora'lardan (gri renkli, vites kolu baş parmakta olan) bile iyi olduğunu söyleyebilirim.
     
  5. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Yani dostlar tamamda nihayetinde karar vermemde daha düz yollardan yardımcı olsanız :)
     
  6. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sedona'yı alabilirsiniz sıfır ve 2014 model, tasarımı da güzel başlangıç için ideal.
     
    Berke bunu beğendi.
  7. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Peki Sedona ile Triban 3 arasında 400TL fark var bu meblağaya değer mi ?
     
  8. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Triban 3 de microshift diye duymadığım bir vites sistemi mevcut sedona da shimano claris set var her parça aynı uyum açısından iyi ve 2014 bisiklet değer bence.
     
    Berke bunu beğendi.
  9. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Çok sağol Berke tavsiyelerin için.
     
  10. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    triban 3 lerde microshift 8 li vites sistemi var. önceden microshift in vites sistemini kullanmış biri olarak görüşlerimi belirteyim. microshift in 2010 model arsis vites sistemini kullandım çokta memnundum o zamanlar. shimanoda ultegra dengi malzemelerdi ve kısmen karbondan yapılmış oldukları için ultegradan daha hafifti. çalışması konusundada hiç sıkıntı görmemiştim gayet güzel çalışıyordu. ve hatta microshift arsis set in 2012 modelini almayı çok istemiştim görüntüsü falan çok hoşuma gitmişti ama türkiyede çok nadir bulunabiliyor. microshift in en güzel yanı şu bence viteseleri kolların yanındaki 2 tuştan yapıyorsunuz bana çok kolay geliyordu vites değiştirmek tuşa çıt bastığınız anda vites düşüyor yada yükseliyor. geçtiğimiz yaz 2 tane arkadaşım triban 3 aldı. ikiside memnundu. bir süre kullandıktan sonra microshift sistemden memnun olup olmadıklarını sordum. 2 sininde cevabı mükemmel derecede memnun olduklarıydı. microshift parçalar shimano ve compagnolo ile aynı sistemde çalışır. uyum sorunu yoktur aralarında. ancak tek sıkıntıyı yedek parça bulmakta yaşayabilirsiniz. dediğim gibi ben 2012 model arsis set çok aramıştım ama bulamamıştım. yarın bir gün aktarıcı kırsanız vs bir sorun yaşasanız aynısından bulamayabilirsiniz belki. ama uyumlu oldukları için onun yerine shimano yada compagnolo alabilirsiniz.

    genel olarak 3 şık vermişsiniz bence 3 üde güzel. sonuçta bu bisiklet sizin yol arkadaşınız olacak bende siz en çok hangisini beğendiyseniz onu bir adım önde tutun.
     
    ufuk şimşek bunu beğendi.
  11. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Ne bakımdan iyi, açıklar mısınız?
     
  12. Berk Mercancı

    Berk Mercancı Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.264
    Beğeniler:
    977
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Başta vites değiştiricisinin frenin altında olması en iyi özelliği bana göre. Zaten sadece bu bile onu eski Sora'lardan adım adım ileri götürür. İkinci olarak daha rahat bi yapıya sahip. Bu fotoğraf ilk yol bisikletime ait

    [​IMG]

    Kolları burdaki gibi yukarı kaldırınca daha rahat ediyordum ama bu sefer de droplardan tutunca fren kolları yukarıya doğru kaçtığından frenlemesi zor oluyordu. Yeni Sora ve Claris'ler de bu şekilde yukarı kaldırıldığında fren kolu droplara yakın kalıyor, 7800 Dura-Ace'ler veya şimdiki Tiagra'larla yapısı birbirine çok yakın.

    Benim gözlemlediklerim bunlar. Vites geçişi, frenleme vesaire uzun süre kullanmadığım için bilmiyorum.
     
  13. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla gidonunuz çok ama çok yanlış takılmış.
    İlk olarak gidonu aşağı doğru indirmeniz gerekiyor. Altı yer ile 0-5 derece açı yapana kadar.
    Daha sonra da fren kollarını uygun konuma, yukarı doğru kaydırmalısınız.

    ekleme;
    Şimdi gördüm ki fotoğraf ilk yol bisikletinizdenmiş. Muhtemelen şu an kullanmıyorsunuz.
    Fakat bilgi olması için bırakıyorum mesajı, silmek istemedim.
     
    Berk Mercancı bunu beğendi.
  14. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Claris'in de artık 2013 Sora ile aynı sisteme sahip olduğunu mu söylüyorsunuz? Eğer öyleyse ben de önermekte beis görmem şahsen. Ben öyle değil diye hatırlıyorum, yanlış hatırlıyormuşum demek ki. :)
     
  15. Berk Mercancı

    Berk Mercancı Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.264
    Beğeniler:
    977
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Doğru artık kullanmıyorum, zaten o açıyla ve 60 cm kadroyla nasıl kullandığımı da bilmiyorum. Her şeyiyle yanlıştı benim için. Aslında fren kolunun o uzaklığı belki de gidon açısının yanlış olmasından olabilir mi ? Belki o konuda yanlışım olabilir emin olamadım şimdi.

    Evet öyleler. Shimano bu sene parçalardaki kaliteyi arttırmış gibi gözüküyor. Mesela 2300'lerdeki vites attırma koluna basınca kırılacakmış gibi hissediyordum, Claris'lerde öyle bi durum yok.

    Claris STI kollar
    [​IMG]
     
  16. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.736
    Beğeniler:
    10.790
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ben Sora kullanırken aynı sorun bende de vardı. Gidon alttan tutulurken vites koluna yetişemiyordunuz.
    Daha sonra, ilk fırsatta Tiagra kollara geçmiştim zaten.

    Shimano'nun bu sistemi kullanmasının tek sebebi de sanırım Campagnolo'ya kötü yorum yapılmasını sağlamak.
    Campy kollar da baş parmak ile vites düşürüyor, ve Sora kullanan herkes (denemeden önce ben de) bu sistemden oldukça korkuyor.
     
    Berk Mercancı bunu beğendi.
  18. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için.

    Gerçekten güzel bir alternatif olacak benim için sağolun.
     
  19. tuna karahan

    tuna karahan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    2x9 microshift kullanıyorum ben de. herhangi bir kalite sorunu yok. sora ve tiagra da kullandım. deneme turu olaraktan. onlardan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. biraz gürültülü çalışıyor hepsi bu :) hatta şu an 10 lu sistemini takacağım. microshift white a geçeceğim komple.
     
  20. Orcun

    Orcun Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Seviye:
    Teşekkür ederim. Konuyla alakasız birşey soracaktım senin imzanda olduğu gibi bir çok arkadaşın imza bölümünde veloviewer.com üzerinden istatistiki bilgiler sunuluyor. Merak ettim nasıl bir sistem acaba bu ?