Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikleti sürmenin kuralları nedir?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında bigboss.fatih tarafından paylaşıldı.

  1. bigboss.fatih

    bigboss.fatih Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2008
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    mersin
    Seviye:
    arkadaşar ben de yeni yeni yolcu oldum.....bir çok şeyi merak ediyorum.... sele yüksekliği nasıl olamalı?..... vücüdumuzun yerle yaptığı açı ? ....... dizler hafif içe mi bükük olmalı??? .... vb....... bir bilen arkadaşımız birer cümleyle bu tür teknikleri açıklarsa çok sevinirim...
     
  2. deli kadir

    deli kadir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.268
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    suz
    Seviye:
    oooooooo hayırlı olsun kardeşim... valla bana da yok sele yüksekliği şöle olacak yok böle olacak die herkez bi dünya bişey dedi ama bence nasıl rahat ediyorsan o düzeyde kullanman gerek.. bence deneme yanılma yöntemi en kralı:D
     
  3. bigboss.fatih

    bigboss.fatih Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2008
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    mersin
    Seviye:
    evet....bencede ama her işin bi usulü var........ yine de öğrenmek lazım....
     
  4. proteo

    proteo Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2007
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Bildiğim kadarı ile bende nette araştırırken öğrenmiştim pedal saat 6 yönünde ve ayak topuğumuz hiç bükülmeden pedalın üstünde. Bu pozisyon en ideali gibi gerçekten. Uzun sürüşlerde fazla yormuyor dizleri.
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    75
    Seviye:

    Yol bisikletinin eşsiz dünyasına hoşgeldiniz. :)
    Aşağıdaki linkten size yararlı olabilecek bilgiler edinebilirsiniz:

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20154


    Sorduğunuz soruların cevapları oldukça geniş olmakla birlikte birkaç cümleyle özet geçelim.
    Diğer bilgileri forumu daha fazla inceleyerek elde edebilirsiniz.

    İdeal pozisyon olarak aşağıdaki örnek size bir fikir verebilir.
    Bisiklet üzerinde kambur durmadan yere paralel bir açıyla ilerlemeniz gereklidir.
    Bu da bisikletinizin ayarları ile vücut ölçüleriniz arasındaki doğru orantıya bağlıdır.


    [​IMG]
     
    proteo, d.berkay, cansın ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  6. ulubey

    ulubey Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2008
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Bence sele yukseklıgı en rahat ettiğin şekildir yuksek olursa belin ağrır alçak olursa bacaklar bukulu kaldıgı ıcın performansın dusuk olur ve bacakların 1 saatlık mesafede bıle agrır bencede deneme yoluna git ayak durusuda senın rahatına kalmıs.Ben bazen dizlerimi içe doğru bukerek suruyorum yoruldugum zaman daha rahat ettiriyor ve bacaklarımı rahatlatıyor.Ayrıca yorgunken bıle performansın yuksek olabiliyor tabi bunlar benım izlenimlerim sen kendin nasıl rahat ediyorsan...her yolu dene!!!
     
  7. bigboss.fatih

    bigboss.fatih Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2008
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    mersin
    Seviye:
    denedim....teşekürler...
     
  8. arifaksu

    arifaksu Misafir

    seleye oturduğun zaman ayak parmaklarının ucu yere değecek şekilde ayarla ideal olan yükseklik budur.
     
  9. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bu yöntem yetersiz. Diyelim aynı (bacak) boyda iki kişi var fakat ayakkabı numaraları farklı. Bu durumda ayakkabı numarasından dolayı farklı yükseklik çıkar, oysa bacak boyları aynı olduğundan aynı yükseklikte sele ayarlamaları lazım.
     
  10. mbg11

    mbg11 Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Londra
    Seviye:
    tam olarak ayarlamak istiyorsan aci olcer lazim. seleye otur ayaklar pedalda olsun dus bir sekilde duvara yaslan( saha ve sola egik olmamaya dikkatet) . Sag yada sol ayagin saat 6 hizasinda olsun , bu durumda iken dizinin acisi 25 ile 35 arasinda olmali. hangisi sana uyuyorsa artik.
     
  11. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Peki virajlarda nasıl oluyor, ben MTB kullanıyorum da. Hiç yol bisikleti kullanmadım desem yeridir, yani bisikletin virajlarda yatma ve kayma olayları nasıl oluyor? O ince tekerler virajlarda kaymıyor mu? Sanki hemen düşecekmişim gibi geliyor
     
  12. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hayır, tabiki hemen düşmessin. Kuru zemin asfaltta yol bisikletleri çok daha iyi yol tutarlar. Bunun sebebi çok yüksek basınçlı lastikleridir. Bir arazi bisikletinin lastiği 40, maksimum 60 psi değerleri arasında şişirilir. Yol bisikletleri ise 100-125 psi..! Bu sebeple lastikler ince olmasına rağmen zemine uygulanan basınç çok yüksektir ama tabi sürtünme yüzeyinin düşük olması frenlemeyi olumsuz etkilier. Bu yüzden yol bisikletleri daha zor dururlar, tek dezavantajları budur.
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  13. bigboss.fatih

    bigboss.fatih Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2008
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    mersin
    Seviye:
    ama ıslak zeminde benim tekerler sabun gibi kayıyor... normal mı bu??
     
  14. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Evet. Hele ki lastiğiniz desensiz slick (sıfır desen kuru zemin lastiği) bir lastikse hiç su tahliye etmeyeceği için çok daha fazla kayar ve çok dikkatli olmanız gerekir. Islak zeminde ince lastiğin yere olan sürtünme yüzeyinin düşüklüğünden dolayı tahliye edebildiği sıvı miktarıda çok düşüktür, buda suyu tahliye edemeyen lastiğin kızaklamasına neden olur.
     
  15. Özgür Yalçın

    Özgür Yalçın Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    peki o zaman,
    yagmurlu havalar icin, onumuz sonbahar malum, ne marka lastik tavsiye edersiniz?
     
  16. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Lastikte markaya pek takılmam. Yağmur kanallı ve yumuşak hamurlu bir lastik seçin, lastiğiniz 700*23 ise ve jantınız uygunsa 700*25 e çevirmekte sonbahar ve kış için faydalı olacaktır.
     
  17. Özgür Yalçın

    Özgür Yalçın Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    markadan ote gorsel olarak, nasıl "kanallar"ı olmalı lastiğimizin...zira 3-4 marka arasında gidip geliyoruz hayatımız boyunca. dükkana girttiğimizde, "göreceğimiz" lastiği merak etmiştim. bir link verebilir misiniz...
    teşekkürler
     
  18. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Burdakiler gibi olmalı...Ağır şartlar için düşünüyorsan kanallar daha sık, hafif yağmur için düşünüyorsan daha seyrek olmalı...
    [​IMG]
    [​IMG]