Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti patlama sorunum. 700*23

Konu, 'Arşiv' kısmında Hakkı Derik tarafından paylaşıldı.

  1. Hakkı Derik

    Hakkı Derik Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    eskişehir
    Adı:
    Hakkı DERİK
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Klasik yol-yarış bisikleti kullanıyorum. Geçtiğimiz günlerde 2 kere çukura girme sonucunda arka iç lastiğim yarıldı ve yama yapamadım, iç lastik değiştirmek zorunda kaldım. Oldukça can sıkıcı bir durum.

    Çukura girdğimde sert çarpma sonucu iç lastik yarılıyordu. Markası belli olmayan bir dış lastiğim vardı. Lastiğimi michelin dynamic sport ile değiştirdim. Jantın iç kısmına da elektrik bandı sardım. Çukurlara da artık çok daha dikkatli oluyorum. Önceki patlamalarım da görmeden girdiğim çukurlardan dolayı olmuştu.

    Bu konuda sıkntı yaşayan, tavsiye vermek isteyen olursa seve seve dinlerim.

    Bir diğer sorunum da yama sorunu. İç lastik çok ince olduğundan 23" yama yapamıyorum. Hatta arkadaşların tavsiyesi üzerine sıcak yama yaptım eski usül o da tutmadı. Yapışkanlı yama olarak da şu sarı paket ucuz yamaları kullanıyorum. Mtb iç lastikleri için gayet kullanışlı ancak yol lastiği yama yapamadım. Her seferinde iç lastiği mi değiştireceğim :(


    Bir diğer sorum ise dış lastiğim 700*23" iken iç lastik olarak 700*35" taktım mecburiyetten. Şimdilik bir sıkıntı yok. Sizce sıkıntı olur mu? 23" kullanmam şart mı?
     
  2. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.154
    Beğeniler:
    5.164
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Hakkı Derik o 23 lastigin icerisine 35 ic lastigi nasil oturttunuz?
     
    ercst0rm, Emre Varol ve Volkan AYAZ bunu beğendi.
  3. gokhankoc

    gokhankoc Aktif Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    19 Mart 2015
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    604
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Koç
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Lastik basınçlarını kontrol edin muhtemelen yeterince hava basmamışsınız.
     
    furkan.zaman, Murat B. ve denizsmr bunu beğendi.
  4. Ömer Çolak

    Ömer Çolak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Eylül 2013
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    Kartal
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben de YOL'a yeni geçtim daha tecrübeli olan arkadaşlar öneride bulunacaktır ama bir kaç şey söyleyeceğim.

    Michelin lastikleri de genelde iyi yol tutuşu olan fakat yumuşak hamur patlama direnci düşük lastikler diye biliyorum. Ayrıca yolda en önemli husus lastiklerin hava basıncı çıkmadan kontrol edip uygun basınçta olmasını sağlamalısınız. Yoksa bolca patlakla karşılaşmak mümkün. Tabi asfalt kesiği veya çıkıntılara dikkat etmek gerek onlar da çok kolay patlamaya sebep oluyor.
     
  5. Hakkı Derik

    Hakkı Derik Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    eskişehir
    Adı:
    Hakkı DERİK
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @Kuzey Ege Hocam yanlış yazmış da olabilirim ancak 35" olması gerekiyordu. Geçen gün ilk şehirdışı (eskişehir - kütahya) turumuzu yaptık. İç lastik yama tutmayınca arkadaşın şehir bisikleti var onun iç lastiğini taktık. Biraz sıkıştırma vs. havayı bastık ve bi sıkıntı olmadı. Hala takılı duruyor.

    @Ömer Çolak Hocam aslında basıncı kontrol ediyorum. Ancak lastikten ziyade jant kesmesi sonucu iç lastiklerim yırtılıyor. Yama konusunda da kimse bir şey yazmamış. 23" lastiği yama yapan yok mu?
     
  6. srdrmrs

    srdrmrs Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    524
    Şehir:
    İST
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    3 senedir 23mm lik lastik kullanıyorum. 3 sene içirinde beykoz, şile , tuzla ,yalova , caddebostan sahil yolalrındaki camlar ve bilimum yol üzerinden geçtim. 3 sene içerinde en fazla 4-5 defa lastiğim patladı. önceden scwalbe kullanıoyordum şimdi de conti. (ultra sport) her seferinde yola çıkmadan lastiklere hava basıyorum ben. balkonda durdugu için 10-20 psı arası düşme oluyor. lastiğim 120 psı ye kadar desteklediğini söylüyor bende 120 psı basıyorum. çevremde gördüğüm okudugum bu patlamaların %80i lastik basıncı yüzünden. 120 psı lik bir lastik ile caddebostandaki cam parçaları üzerinden defalarca geçtim.

    yama kısmına gelince. ben yama kullanmıyorum. decathlonda 15 liraya 2li yama var.
    Lastik Grubu - 2 Adet 700x18/23 Presta Bisiklet İç Lastiği

    sele çantamda hazırda bekliyor her zaman.

    bu arada can kesmesi sorunu tamamen basınç sorunu. iyi bir pompa alın ve her sürüşden önce havayı basın.
     
    Kazuya bunu beğendi.
  7. Bora Kıraç

    Bora Kıraç Rifa Siempre

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    5 Nisan 2013
    Mesajlar:
    236
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Bora Kıraç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Diğer konularda cevap verilmiş yeterli ölçüde ama bir hatırlatma yapayım, 35''lik iç lastik o tekerin içinde fazla dayanmaz. Zaten oturması mucize, acil değiştir derim.
     
  8. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Ayni sorunlari daha once yasadim diyebilirim.

    Sorunun lastik basincinda ben 30 ile giderken asfalt kesiklerinden geciyorum hicbirsey olmuyor jantlara ve lastiklere.

    Yapman gereken elektrik bandindan kurtulman ve duzgun bir bant alman , ben bikecomponentsten edinmistim bir cift. Elektrik bandiyla 100 psi hava basamazsin bassan bile bu sefer jant tellerinin deliklerine girer ic lastigin ve orada balon yaparak patlar . ayrica elektrik banti dis lastigin yanaklari ile jant arasina kayiyor ve dis lastiginin tam oturmamasina neden oluyor.

    Yine kalin ic lastik kullanmanda bir dezavantaj cunku onunla beraber dis lastigi takman bir çileye dosunuyor ve yine elektrik bantinda oldugu gibi dislastik ile jant arasina ic lastik girebiliyor.

    Kisaca edinmen gereken 3 şey var . ic lastik , jant banti ve basinc olcer ozelligi olan bir pompa
     
  9. Hakkı Derik

    Hakkı Derik Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    eskişehir
    Adı:
    Hakkı DERİK
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @srdrmrs Hocam sipariş vereceğim 2 li iç lastiği. Ben de gördüm. Fiyatı da uygun.

    @furkan.zaman Teşekkür ederim hocam. Jant bantları çok pahalı bence, bant pek sorun olmaz diye düşünüoyrum daha önce de kullanmıştım. Yani bantsız haline göre bant bir avantaj gibi. Aliexpres dışında hiç alışveriş yapmadım yurtdışı sitelerinde.

    İç lastiğim gelince dediğiniz gibi yapayım o zaman. Hava basıncını 100 civarı tutmaya çalışayım. Bir de el pompası ile o kadar hava basılabiliniyor mu? Ben max 60 basıyorum el pompası ile. Daha da zorlamıyorum.
     
  10. Emre Keklik

    Emre Keklik Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Lastik basincini yeterince yuksek tutmazsaniz cukurlarda ve tumseklerde jant lastigi cimdikler. Yama da yapamazsiniz
     
  11. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    @Hakkı Derik el pompasiyla en fazla 80 gordum ben o basinc kesinlikle 23 mm lastige yetmiyor. Yolda lastigim patlarsa 80 psi hava vurup yavas yavas eve donuyorum ben mecburen. Ben 1.2€ ya almistim bantlari. Simdilik idareten eski bir ic lastigi inceltip kullanmaya calisabilirsin ama bu bantlar gercekten cok rahatlik sagliyor.

    Dedigim gibi elektrik bantiyla 100 psi hava vurmak mantikli degil. Banti patlatir ve balon yapar ic lastigin .
     
  12. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Jant şeridi önemli,iç lastiğin yarılmasının sebepleri, jant şeridinin olmaması, uygun iç lastik olmaması, iç lastiğin içeride katlanmış olması, olması gerekenden fazla hava basılması, dış lastik içerisin de kum,cam vs kalıntılar olması. İç lastiği takarken mutlaka pudralayın, çok az şişirip tekerleği döndürerek yere vurup yanlardan parmaklarınızla baskı uygulayıp iç lastiğin tam oturduğuna emin olun, azamı havayı basıp yine yanlardan balon yapıp yapmadığını parmaklarınızla baskı yapıp kontrol edin. Bu arada Jant şeridi yerine elektrik kablo bantı da kullanabilirsiniz.