Yol bisikleti pabucuyla mtb pabucu arasındaki fark

Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
49
Tepki
15
Şehir
İSTANBUL
arkadaşalar salcano xrs 800 bisikletimin papuçları aşırı ses çıkarıyor hatta korna niyetine kullanılacak türden adeta teknik servis ayar yapmıştı artık yapcak bişi yok pabucu değiştirin dedi. Baradine papuç almayı düşünüyorum fakat mtb pabuç alsam olurmu yada ne kadar fark olur 2 si arasında şu 2 ürün arasında kaldım yorumlarınıza ihtiyacım var, başka tavsiyeler de alabilirim.
 
Scudo

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
MTB fren pabuçları ile Yol fren pabuçlarının boyut farkları var. Büyük ihtimal MTB için olanları yol bisikletinde kullanamazsınız (veya tam tersi).
Ayrıca bağlantı vidalarına bakarsanız, MTB pabucunu yol frenine takarsanız muhtemelen pabuç direk jant yanağına yapışacaktır.
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Yol bisikleti frenlerinin, Dağ bisikleti frenlerinden biraz daha küçük olmasının nedeni, bir yol bisikleti tekerleğini kilitlemek için fazla güç gerektirmemeleridir. Hepsi bu. Tekerleği kilitleyebildiğiniz sürece, frenleriniz yeterince güçlüdür.

Burada en önemli faktör, lastiklerin tutuşudur. Yol bisikleti lastikleri yere daha küçük bir alanda temas eder. Yüksek hava basıncına sahiptir ve slic'tir, Dişsiz lastikler kullanılır yani. Tüm bunlar, yol bisikletlerinin tipik olarak performans frenlemesine ihtiyaç duymaması nedeniyle ileriye gitme performansını geliştirmek içindir. Yol bisikletlerinin fren pabuçlarının daha kısa olması, daha büyük bir güç veya daha fazla yüzeye temas ederek daha ani duruşları gerektirmemesi içindir.

Kısa olan pabuçlar yerine daha uzun mtb pabuçları kullanılsaydı, lastik söküp takarken engel olabilirdi. Bir lastik sökmek için bir fren pedalını gevşetmek yerine komple çıkarmak gerekebilir.

Drop bar tarzı gidonlarda fren pedallarına sadece parmağının ucuyla basmak yeterli olurken, mtb'de avucunun içiyle asılırsın, sıkar da sıkarsın. Hal böyle iken daha büyük bir frenleme alanınna ihtiyaç var mıdır?

Bir dağ bisikleti tipik olarak sürücünün arka lastiğe doğru daha fazla ağırlık aktarmasına izin veren daha "geri yatırılmış" bir geometriye sahiptir. Bu nedenle ağırlık merkezi daha fazla arka teker üzerindedir. Ön tekerleğe binen ağırlık daha hafiftir. O nedenle arka freni sıkmak, ön freni sıkmaktan daha fazla güç harcamaya sebep olur.

Bir dağ bisikleti, bir yol bisikletinden daha ağırdır; bu nedenle, her ikisi de aynı hızda olduğu takdirde bir mtb daha fazla kinetik enerjiye sahiptir. Bu nedenle durmak için daha fazla enerjiden kurtulması gerekir: Yani daha fazla fren gücüne ihtiyaç duyar.

Öte yandan yol bisikleti sürüşleri daha yumuşak hız kontrolleri gerektirir. Acil durumlarda ani fren ihtiyaçları elbette vardır ama bu bir genele vurduğumuzda çok azdır.

Tüm bunları bir bir araya getirdiğimizde, bir dağ bisikleti bir yol bisikletinden daha kolay durur, daha güçlüdür sonucu ortaya çıkıyor. Ancak asıl soruya cevap vermek gerekirse, yol frenlerinin gücü düşük değil, MTB frenleri aşırı kuvvetlidir. (aynı koşullar göz önünde bulundurulduğunda)