Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti ön göbeği için resimdeki parçaya (Cone) ihityacım var.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Tuncay Üner tarafından paylaşıldı.

  1. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar;

    Aşağıdaki resimde "cone" diye adlandırılan parçaya ihtiyacım var. Bisikletin ön tekerleğinin göbeğindeki bu parça aşınmış. Dolayısı ile değiştirmem lazım. Aslında yeni jant seti planlarımda var ancak önümüzde Çanakkale turu vs var onlara kadar yetişmeyeceğinden kötü bir süpriz ile karşılaşmak istemiyorum.

    Bu parçanın bir standardı var mıdır? Her göbeğe uyum sağlar mı?

    Aslında ben göbeği değiştirmek istedim ama 24 delikli göbek bulamadım piyasada. Tabii tellerin uyum sağlayıp sağlamayacağı da mechul.

    [​IMG]
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Parçanın bilya yatak kısmındaki izden bahsediyorsanız o aşınma normal, parçanın orjinal fotoğrafını koyarsanız(aşınmanın olduğu bölgeyi) daha iyi yorum yapabilirim.Bisiklet parçası satan yerlerde bulabilirsiniz(ayrı satılmayabilir komple göbek mili ile birlikte kesinlikle satılıyor taiwan malı ürünler 10 lira civarında) bulamaz iseniz özelden ulaşın bende bir tane olması gerekiyor shimano R 500 janttan çıkma.
     
  3. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Başka bir arkadaş forumda yazmış. Burada kırmızı çember içindeki yer. Sanırım değişmesi gerek.

    [​IMG]
     
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Eğer bu fotoğraf sizin kendi bisikletinizin teker milinin fotoğrafı ise oldukça kötü duruma gelmiş kesinlikle değiştirmelisiniz.Bu tip çukurlaşmalar ileride kilitlenmeye sebep verebilir malum ön teker kilitlenmeleri de riske atılacak durum değildir.Bir merak ettiğim konu da siz bisikleti alalı çok olmadı bu kadar kısa sürede bu kısım bu hale gelmemesi gerekir bunu da yazarsanız sevinirim.İlk mesajımda belirttiğim gibi bisiklet parçacılarında komple mil olarak bulabilirsiniz taiwan malı olanlar 10 lira civarında ve gayet dayanıklılar sorunsuz kullanabilirsiniz bulamadım dersenizde bende bir tane r500 den çıkma var gönderebilirim.Acelem yok derseniz de Çanakkaleye elden getirebilirim.
     
  5. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Yukarıda gösterdiğim fotoğraf yine bu bölümde (Tekerlek) başka bir kullanıcının aynı sorun için açtığı bir başka konudan alınma. Arkadaşınki bu hale gelmiş. Benimki de bukadar olmasada buna yakın sayılır.

    Evet bisikletimi alalı 6 ay civarı oluyor. Bu aşınmaları girdiğim çukurlara bağlıyorum. Yani büyük ihtimal öyle olmuş olmalı. Belki göbeğin o kısmındaki parça kalitesiz kullanılmışta olabilir. Her markada bu tip sorunlar çıkabiliyor.

    Aklıma başka bir ihtimal daha geliyor: Ön göbeğin fazla sıkılmış olması.

    Şöyle ki, ben bisikleti aldıktan 4 ay sonra göbek bakımlarını kendim yaptım. (Trek Türkiye umursamamıştı) Ön ve arka göbeği sökmeden önce elimle döndürdüm. Arka göbek gayet rahat dönüyordu ve herhangi bir bozulma hissetmiyordum. Ancak ön göbek zor dönüyordu ve bozulmaları hissediyordum.

    Ön göbeğin bakımını yaptım. Boşluk kalmayacak gibi göbek somunlarının sıkımını tamamladım kesinlikle boşluk kalmamıştı. Çok ince bir ayar yaptım. Daha sonra ön göbeği yine elimde test ettim eskisinden daha rahat ve pürüzsüz dönüyordu.

    Eğer çukurlardan olmadıysa muhtemelen fazla sıkılmış olmaktan kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
     
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Fazla sıkmaktan olabilir veya gevşekken girdiğiniz çukurlardan da olabilir sonuç olarak resimdekine benzer bir hal aldıysa değiştirmekte fayda var riske girmeye gerek yok.Zaten pahalı bir parça değil dediğim gibi siz bulamaz iseniz bende bir adet var olmadı Eskişehirden komple mil alıp gönderebilirim yada Çanakkaleye getirebilirim.

    Benim elimde olan bir tane sizin iki taraf bozulduysa çift değiştireceksiniz.Değiştirirken göbeğin asıl taşıyıcısı olan iç tarafta kalan geniş yatakları da kontrol edin o kısımlarda bozulma olması daha kötüdür bilyalar asıl o kısımlara yük verir taşıyıcı kısım orasıdır bu kapaklar sadece tutucudur.
     
  7. meseduzu

    meseduzu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    öncelikle mandallı göbekmi, somunlu göbekmi? çünkü bu olay benimde başıma geldi. gittim mandalsız somunlu göbek için olandan buldum ve elimdeki mandallı göbeğe biraz geniş geldi uymadı. buna dikkat edin. satıcı size uyar der verir. eve gelirsiniz baktınızki olmuyor. ikinci olarakda o takım olarak vidası ve o somunlarıyla beraber satılıyor. ön jant için olanları kısadır ve bilyaların geldiği yer arkadakine nispeten ufakdır. olurya, bulamassınız ön göbek için olandan alayımda, buda olur derseniz oda olmaz. fiyatıda arkadaşın dediği gibi 10 tl ben 7.5 tlye almışdım. sirkecide bisikletçilerde var ben şansıma mahalle arasındaki bisikletçide buldum. sıkıntı yapmayın bulunmicak şey değil.
     
  8. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @ferhat köse: abi teşekkürler. ben temini kendim yapayım çünkü hem iki taraftada hasar var. ayrıca dediğin gibi işi şansa bırakmamak lazım.

    @meseduzu: verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. ozaman bu parçayı almaya giderken bendeki göbek milini ve somunlarını söküp gitmeliyim. en garanti o şekil olur.
     
  9. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Eski milini kullanabilirsin eğer yeni alacağin milin uzunluğu farkli cıkarsa.Eskiyi yaninda götürmek avantajina olacaktir.Baska sorun çikarsa yazarsin bakariz çaresine.
     
  10. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Göbek milinin üzerindeki konik yataklarin sag ve sollarinin uzunluklarinin farkli olmasi lazim. Buna dikkat edin, sonra kadroya tekeri takarken genisligi uymayabilir.
    Yan bilgi olarak yaziyorum, eger dikkatinizi cekmediyse!
     
    MUSTAFA ŞEKER ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Abi Tuncay ön teker milinden bahsediyor ön tekerde konik yataklar eşit boyda diye biliyorum ( şimdiye kadar açtığım tüm setlerde eşit çıktı) arka göbeklerde bazı modellerde söylediğin gibi uzunluk farkı olabiliyor.Sebebi freehub kısmından kaynaklı.
     
    Tuncay Üner bunu beğendi.
  12. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bisikletinizle çok çukurlara girdiyseniz ve bahsettiğiniz bu hale geldiyse,en güzeli komple göbek mili satın almaktır.
    Bu tavsiyem şundan sebeptir:eski milinize o parçayı taktığınızda miliniz eğrilmişse,tekerlek göbeğine de zarar verebilir.
    Ferhat abinin dediği gibi bugün komple mil maliyeti:10 Tl ise yarın tekerlek göbeği maliyeti:100 TL olur.
     
    Tuncay Üner bunu beğendi.
  13. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Evet ! Ön göbek kismini atlamisim. Ön göbekte ikise de ayni! Özür
    dilerim yanlis uyari icin!
     
    Tuncay Üner ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  14. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Edindiğim bilgilere göre, zaten komple mil olarak satılıyormuş. Bu arada o parça hariç bilyelerde ve dış bilye yatağında herhangi bir aşınma mevcut değil.

    Estafirullah abicim. :)
     
  15. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    452
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Arkadaşlar aslında o ezilme ve bozulmalar göbek kapağının olmayışı yada bozuk olmasından grese karışan pisliklerin zedelemesinden meydana geliyor. Göbek mili ile birlikte alabilirsiniz. Ancak Mil çapını ölçün ve bu bilgiyi satıcıya iletin. Tavsiyem eğer milde bükülme bozulma yoksa sadece yuvayı değiştirmeniz. Yine göbekle birlikte verilen rulmanları da kauçuk gresle bolca destekleyip takın. Tabii ki kapak takmayı da unutmamak şartı ile, kapak rondelaya benzer bir yapıya sahip, plastik ve çelik sac olanları mevcut ve araya sıkıştırılıyor. Orijinal parça işini gördüğü sürece her zaman için muadilinden daha iyidir.
     
  16. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Resimdeki parça yerine monte edilip kontra vidaları (locknuts) sıkıldıktan sonra kapak gibi lastik bir madde ile girişler izole ediliyor. Grese karışan pisliklerin o ezikleri oluşturması pek mümkün gözükmüyor zaten ilk bakımı yaptığımda özellikle gresi niceledim herhangibi bir parça göremedim.
     
  17. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    452
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Pislikler gözle görünemeyeceği gibi elle de hissedilemeyebilir. Çünkü rulmanlarca ezilmiş olabilir.
    Pislikten olmadığını var sayarsak; O halde kontra yaparken göbeği fazla sıkmış olabilirsiniz. Rulmanlar genel olarak Yataklardan çok daha sert malzeme ile yapılırlar. Eklediğiniz resimdeki görüntü bende de bir çok kez oldu. bakımda kauçuk gres yerine kırmızı gres kullanılırsa bir süre sonra bozulan kırmızı gres parçaların bir birine sürtüşmesine sebep oluyor. Sebep bu da olabilir. Ama resimdeki kesinlikle pisliklerden kaynaklanmış. Fazla sıkmadan olsa milde eğilme ve rulmanların yol açtığı oyukların olması gerekirdi. Yanlış yağ kullanımından olsa mutlaka rulmanlarda kırılma vb görsel arıza olurdu.
    Size 10 TL lik göbek milleri yerine 25 - 30 tl civarında fiyatları olan Deore mil almanızı tavsiye ederim.
     
    Tuncay Üner bunu beğendi.
  18. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:


    Resimdeki gibi değil tam olarak. Fotoğrafını çekmek isterdim ancak daha yeni söküp bakımı yaptığım için zor geliyor şimdi sökmek. Bu hafta kısmetse mili değiştireceğim ozaman detaylı fotoğraflarım.

    Deore mil yol bisikletine büyük ihtimal uymaz, eğer bulabilirsem shimano tiagra veya 105 milini alabilirim.

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. :)
     
  19. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhabalar,ilk fotoğrafta Dust Cap diye bahsettiğiniz şey benim bisikletin ön göbeğin sağ tarafında yarı dışarı çıkmış vaziyette;yani o kapağın yarısı dışar'da yarısı içer'de duruyor diğer tarafa baktığımda ve arka göbeğe baktığımda bunlar düz duruyor.Sorun nedir?