Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti ölçüleri + Sele ayarı

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Erhan1 tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba herkese iyi bayramlar,
    Yol bisikletimin ayarları konusunda bazı sorularım var.
    Bisiklet bana geldiğinde standart 42 cm gidon(cc) ve 95mm boğaz vardı.
    Ayrıca bisikleti almadan önce vücut ölçülerimi Wrench science adlı bir siteden ölçmüştük ve bana uygun kadro 52 olduğunu gördük ,kadro boyları 50-53 şeklinde olduğundan 53 kadroda karar kıldım(sloping denen şeklide krank milinden sele boru birleşimine 53cm)Bir süre bu durumda kullandıktan sonra dizlerimin ayakta sürüşlerde gidona (az da olsa ) değmesi yüzünden yeni bir boğaz ve gidon gerektiği sonucuna vardım, ayrıca "competitivecyclist" sitesinden yeniden farklı ölçülerimi alarak yeni sonuçlar elde ettim.

    1-Competitive,eddy ya da french , sizce hangisi en ideal?

    2-Gidon boğazı 110-115mm öneriyor(competitive)sözgelimi 120mm de olabilir mi?ayrıca ilk ölçülerimden çok farklı olmaması için yeni gidonun erişim boyunun daha kısa olmasını düşünüyorum(eskisi cc 110mm,yeni 78mm) bu yöntem uygun mu sizce?

    3-Son konu verimli güç aktarımı için selenin olması gereken konumla ilgili.Benim uygulamam krank kolları yere paralel durumda iken diz hizasından uzatılan şakülün pedal miline denk gelmesi şeklinde.Sizce en uygun yöntem bu mudur?
    Herkese iyi seneler dilerim...teşekkürler..
     
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Cevap;
    1) Eddy kullanacaksın, diğeri biraz daha touring için.
    2) 42cm. gidon OK, boğaz 9-10cm. dene. Dizlerinin ayaktayken kesinlikle gidona çarpmaması şartı ile.
    3) Bahsettiğin krank paralel, diz merkez aksı pedal mil aksına denk yada, diz aksı 1cm kadar ileride OK dir. Yinede yola çıktığında yanında bir alyen anahtar
    taşı ve seleyi ileri geri bir-iki dene ve neticesini gözle. Bunun dışında sele yüksekliğini ayarlamayı biliyorsundur herhalde, crank arm yere dik iken bir ayağının hafif kırık olması gerekir. Selenin ucu ve arkası arasında tutacağın bir cetvelin de yere paralel olmasına dikkat et. Selenin öne eğik olması genelde yapılan bir hatadır.
     
    hrnca, Erhan1, HaliliOzturk ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:


    dizinin gidona deymesi sanki normalden çok daha küçük bir kadro almışsın gibi düşündürüyor insanı ayrıca bahsettiğin bisiklet cannondale se kadro boyları hazır bisikletler de 50 52 54 diye gidiyor yanlız kadro almak istediğinde ancak ara size ları sipariş verebiliyorsun ayrıca 9,5 gidon boğazıda çok kısa sayılmaz sele ayarı konusunda mustafa en uygun ayarı yazmış zaten boyun kaç merak ettim
     
  4. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aslında bisikletimin geometrisi klasik yol geometrisinden farklı(ön arka teker açıklığı,üst boru daha dik olması vb.)yani biraz daha konfor ve uzun yola uygun tarzda.
    1-Bu durumda competitive daha uygun olur sanırım,siz ne dersiniz?

    2-Şu an kullandığım gidon boğazı 95 mm ve dizlere biraz değiyor.110 ya da 120mm hangisi uygun ve bu sürüşte önemli bir fark yaratır mı?
    3-Boğazı 110 ya da 120mm seçtiğimde ve gidonun (öne doğru olan)erişim mesafesini kısa tutarak (sözgelimi 105 mm den 78 mm e) arkaya çektiğimde oluşacak konumla,önceki konuma en yakın pozisyonun bulacağımı düşündüm.
    Sizce bu uygulama doğru mu?
    En çok merak ettiğim 3. soru ,deneyimlerini paylaşanlara teşekkürler..
     
  5. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Kadro boyları 47 50 53 olarak gidiyor,klasik yol dizaynından farklı..kadro küçük değil onda bir sorun yok sadece yeni ölçülere göre boğaz uzamalı diye düşünüyorum.boy 174 bacak arası ,77cm ve diğer detaylı ayarlar da önemli herhalde,çünkü competitive de farklı ölçüler istenmiş.
     
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Eros, söylediklerinde biraz tutarsızlık var, ön arka teker açıklığı nedir?, neye göre uzun yada kısa anlaşılmıyor. Klasik yol kadro geometrisinin açıları zaten çok dik değildir, tersine daha yatıktır. Söylediklerinden anladığım kadarıyla
    kadro sana ufak geliyor.
    Neyse, Competetive'i falan bir kenara bırak şimdi. Gidon boğazı sana kısa geliyor anlaşılan, 11cm.'e geç, bacaklarını kurtaracak kadar seleyi geriye çek tamamdır. 12cm stem bana kadro boyun için uzun geliyor, olmazmı olur, fakat
    uzun stemler yokuş tırmanırken biraz daha fazla esner ( çok da dert değil gerçi) .
     
  7. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
     
  8. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:


    bu bisikletin bir resmi yok mu çok merak ettim benim boyum 1.82 iç bacak boyum 85 cm 56 cm kadro kullanıyorum 11 cm gidon boğazıyla dizimi pedal da gidona en yakın pozisyona getirdiğim de dizimle gidon arasında 12 cm den fazla mesafe var yani dizimin gidona deymesi için en az 46 cm filan bir kadro olması gerekir çok ilginç geldi bana

     
  9. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Eros, kadro ölçümleri için aşağıdaki linke bir bak, orada detaylı anlattım.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=261605#post261605

    Ben sana kendi ölçümlerimden örnek vereyim, belki biraz daha yardımcı olur.

    Boy 168cm., bacak arası 78cm.
    Bütün ölçüler merkezden merkeze ( c.t.c):
    Kadro boyu 53cm.(c.t.c), benim kadrom slope değil, yani bu durumda
    seat tube 53cm. oluyor( daha iyi anlaşılsın diye belirtiyorum.)
    Top tube: 53cm.(yere paralel oluyor), wheel base 98,4cm.
    Dropbar(nitto) 44cm.( aslında 42 kullanmam lazım, ben 44'e geçtim)
    Bar drop 14cm., bar reach 10.5cm.
    Stem:Nitto 10cm.,
    Bu ölçüler bende işe yarıyor, sele ayarı ise, ileri geri bulduğum bir pozisyonda.
    Şöyle diyebilirim, sele ucuyla gidon arası 49cm. de. ( gidon merkezi değil)
    Çok yokuşlu turlarda( özellikle inişli) seleyi biraz daha geri çekmek işime geliyor.
     
  10. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben ayakta sürüşte ve ayağımın ucunu biraz indirince değdiğindeen bahsettim zaten başta,normalde zaten değmesi imkansız tabi.
     
  11. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ayrıca kadroda koskoca 53 cm yazarken ve ben haftalarca araştırmışken siz 50 almışsınız denir mi?
    İlk mesajımın dikkatli okunmaması konuuyu başka noktalara getirdi ve asıl boğaz ve gidonla ilgili soruya yanıt bulamadım.
    Ve sloping denen üst borunun eğimli gelmesiyle kadro boyunu hesaplamak yöntemi de değişiyor herhalde,yani üst borunun paralel bir hatla hayali olarak ulaştığı nokta gerçek kadro boyunu verir,burası da sele borusunu birleştiği nokta oluyor.Ve kadrolar 50-52 değil 47-50-53-56 şeklinde gidiyor .
    Teşekkürler...

    Teşkkürler, konu kadro geometrisine kaydı aslında boğaz ve gidon ilişkisi ile ilgiliydi.Bir de kavramlarda anlaşmazlık olabilir.
    Mesela c.t.c ile center to center mi kasdettiniz?
    nitto tam olarak nedir.
    44cm merkezden merkeze mi?

    Sizin de belirttiğiniz gibi kadronuz slope değilmiş(slope =eğimli denebilir) bu durumda benim verdiğim ölçülere göre hesabım doğru,ve hatta 1cm büyük,çünkü wrenchscience adlı sitenin istediği verilere göre tesbit etmiştik.Bu site farklı veriler istiyordu ,competitivecyclis de ise fazladan istenen ölçüler vardı ve bana daha doğru gibi geldi.Yine ek olarak bacak arası,üst beden ,kol,dirsek vb ölçülere göre aynı boyda iki kişi farklı kadro kullanabilir herhalde.
    Madem kadro boyundan açıldı eğimli(slope) kadrolarda diğer ergonomik ayarlar için hesaplama için en doğru yöntem nedir,yeni soru bu oluyor.
    Resim gönderebilseydim kadronun ve competitivecyclist önerdiği ölçüleri gösterecektim.
    Gidon erişim mesafesi bende de 10.5cm ve boğaz 9.5cm.
    Yeni boğaz 11cm olacağından gidonun erişim mesafesi kısa olanını seçmeyi düşündüm(mesela ea70 78mm),eski pozisyona en yakını korumak amacıyla.
    Sizce bu gerekli mi ,gidon da eski ölçülere yakın olabilir mi?
    Yorumlarınız için teşekkürler..
     
  12. murattaner

    murattaner Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    İçerenköy/Ataşehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Üfff gözüm kortktu ya :eek: .Ben MTB'ciyim ve günün birinde yola geçmeyi düşünüyordum ama konu yol olunca,bisikleti almak bile bayağı çetrefilli bir işmiş.Durum anladığım kadarı ile MTB'deki kadar kolay değil :bilmiom:
     
  13. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:

    bence sen haftalarca süren doğru bir araştırma yapmış olsaydın şimdi bisikletinle ilgili enteresan sorunlar yaşamazdın ben yazdığın konudan senin anlatabildiğin kadarını anlayabildim (tutarsız bilgiler olduğu yanlız benim fikrim değil!!) normalden küçük bir kadroya biniyorsan gidon boğazı ve sele ayarının sana pek de bir faydası olmaz normal kadro boyun da daha konforlu sürüş için sele ve gidon boğazının yararı vardır
     
  14. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İlk mesajda ayağa kalktığımda biraz değiyor diyorum ,siz normal sürüşte nasıl değer şeklinde yorumlamışsınız.Burada konuyu ben mi anlatamadım yoksa siz mi yanlış anlamışsınız bence yeniden mesajlara bakınız.
    Tutarsız bilgiler hangisi,açıklayın.. burada dedikodu yapmıyorum sadece danışıyorum ve deneyimlerimi paylaşıyorum,ama kalkıp da birine sen yanlış kadro almışsın denince garip oluyor.Ek olarak burada soru soranlar ve bir konu danışanlar da diğerlerine birşeyler öğretiyor,çünkü bilindiği sanılan bir konunun bile detayları ortaya çıkabiliyor,yani tek yanlı bir durum yok.
    kimseyle tartışma konumuna girmek istemem ,alınganlığımız varsa bisiklet aşkımızdan kaynaklanıyordur !neyse sonuçta iyi niyetle yanıtlayanlara teşekkür ederim.
     
  15. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Böyle bir endişen olmasın murat , MTB yada Yol bisikleti her ikisininde kendine has kuruluşları ve tabiiki işin başında biraz kadro ve malzeme seçimi konusunda zorlukları olcaktır. Yukarıdaki örnekler biraz uzaktan kumanda ve herşeyin cevabını kataloglarla bulma eğilimini taşıdığı için gözüne zor gelmiş olabilir.

    Eğer niyetin yeni bir yol bisikleti hazırlamak ise, forumda siteleride olan son derece değerli ve tecrübeli bisiklet mağazaları var. İşe ilk önce bunlara gitmek ve birkaç bisiklet denemekle başlıyabilirsin. Bütçeni oluşturur ve daha sonra bu mağazalardaki tecrübeli arkadaşlar sana işin detaylarında yardımcı olur.
    Ayrıca forumda yol bisikleti konusundaki tecrübeli üyeler sana her zaman detaylar konusunda yardımcı olacaktır.
     
    murattaner ve tecadisk bunu beğendi.
  16. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bu konu kapanabilir soruma tatmin edici yanıt burada bulamadım,ama uzaktan kumandayı çalıştırınca dış kaynaklı bir çok site var onlar daha özgür .Konuyu açtığıma da pişman oldum diyebilirim ,çünkü konu biz biliriz sen yanlış yapmışsın düzeyine doğru gitmeye başladı.
    Forumun temel sorunlarından biri de bu vesileyle ortaya çıktı bence,burada gerçek anlamda özgürlük ,dayanışma ve empati yok.
    Biraz eleştiri yapan ,sitem eden kişi banlanıyor,mesajı siliniyor ,kimseden ses çıkmıyor,neden?
    Forum diyeceksek özgürlüğe izin verelim, yoksa forum demeyelim..
     
  17. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Sarkastik cevaplarla ve polemiklede forum olmuyor ama! Bahsettiğin özgürlüğün
    birde sorumluluk yanı var, birazda onu hissetmeye çalışsak kimse rencide olmaz.

    Soruna tatmin edici cevabı burada bulamamanı anlayabilirim, fakat sanıyorum
    sorularına gereği kadar özenli ve detaylı cevap verilmeye çalışıldı ( sadece ben üç detaylı cevap yazdım), bu dayanışma ve empatidir.

    Burada hiç kimse senin ev ödevini yapmaya mecbur değil, sen sorularını özgürce sordun, bazılarımızda bunlara vakit ayırıp, bütün samimiyet ve bilgi dağarcığıyla cevap getirmeye çalıştı. Yok eğer bu cevaplar anlaşılmadıysa
    ki üç cevaptan sonrası bunu gösteriyor, senin sorduğun sorularla ilgili biraz daha araştırma yapman gerekiyor demektir. Bunuda uzaktan kumandaylamı yaparsın, dış kaynaklı sitelerlemi, seçim senin. Fakat bu araştırmaları senin adına şahsen ben veya diğerleri yapmak zorunda değil, eh buda bizim özgürlüğümüz.:mad:
     
    A.Bülent Yamaner ve tecadisk bunu beğendi.
  18. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bu böyle sonsuza dek gidebilir, siz haklı ben haklı. yine son sözü siz söyleyin sorun değil.
    Sorun diğer arkadaşın yazımı yanlış yorumlayıp senin kadron 50 demesiyle başladı,yeterince araştırmamışsın dendi,sonra tutarsız olduğum söylendi (tutarsızlığı açıkla deyince yanıt yok !)ardından uzaktan kumanda sözü bilinçsizce konuya yaklaştığım ima edildi vb.
    Bu durumda (sarkastik)duruma kim maruz kaldı okuyanların yorumuna bırakıyorum.
    Sezarın hakkı sezara,özelde siz forumdaki nadir bilgili kişilerdensiniz,bunun farkındayım,sizle neden didişeyim.Ayrıca polemik "yazılı tartışma" anlamına gelir,burada tartışma yapılması istenmiyorsa o ayrı.(fikirleri tartma anlamında)
    Konuyu baştan sona okusun herkes asıl soru olan gidon boğazı -gidon ilişkisi ile yanıt yok,yanıt alamadığım nokta bu.
    Diğer serzenişimi de genel olarak bisiklet ile ilgili forumlara yönelikti,ona da yanıt -yorum yok,napalım.
    buradan da ayrılır rahatlarım..
     
    A.Bülent Yamaner ve tecadisk bunu beğendi.
  19. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    şimdi her kadronun üst boru uzunlukları da değişim gösteriyor örneğin 53 cm bir kadronun üst boru uzunluğu varsayalım 55 cm geliyor.diğer bir 53 cm kadroda üst boru 50 cm gelebilir. kron ve sedona markalarda bu böyle iken trek markalarda üst boru uzunluğu oldukça uzun.şimdi 9.5 cm bir boğaz ile ayağa kalktığında ayağın gidona değiyor ise 12 cm lik bir boğaz tavsiye edicem .sebebide dediğim gibi kadronun üst borusunun kısa olmasından kaynaklanabilir.12 cm boğaz dene bence uzun geliceğini zannetmem zaten sele ile oynayarak 2-3 cm tolerans yakalayabilirsin.aynı problem bir ara bizim Ercan BAYRAM da vardı bisikletin üstünde bir resim gönderdi.ve sorunu daha iyi anlayabilmiştik.
     
  20. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teşekkür ederim ,konunun tekrar doğal yönüne dönmesi için iyi fırsat oldu.
    Baştan sona düşününce konuyu daha ayrıntılı olarak nasıl açıklayabilir miydim diye düşündüm,belki kullanılan kavramlarda da anlaşmazlıklar olabilir.Ayrıca soru soran ve yanıtlayanların uslupları farklı olduğundan yanlış anlamalar olabilir.
    Ben zaten konu hakkında bilgi eksiklerim olduğundan burada konuyu açma gereksinimi duydum,ama eksik de olsa bir deneyim paylaşıyorum ve eksikler ve doğrulardan oluşan diğer yanıtlarla birbirimizi tamamlayarak süreç devam ediyor,herhalde en sonunda da konuyla ilgili en doğru bilgiler süzülerek ideale biraz daha yaklaşıyoruz.Konunun bilimsel bir tarafı varsa herhalde yöntem de bu olmalı.
    Baştan şöyle bir özetlersek hangi ölçütler kullanılırsa kullanılsın çok kesin bir kadro +beden ölçüleri bütünü bulunamıyor.Yani küçük oynamalarla deneyerek kendimize en uygununu bulacağız.
    Ayrıca zaten benim için gidon boyu konusu çok da önemli bir sorun değildi, daha uygun ölçü hangisi arayışı idi.Herhalde belli kadro boyları için belli boyda standart boğazlar takılıyor.
    Benim kadronun üst boru uzunluğu 54.5 , 120mm de olabilir mi emin değilim çünkü boğazın birden bu kadar uzaması sürüş hissinde büyük fark yaratabilir gibi geliyor.
    Zaten ana sorum "boğazı 95mm den 110mm ye uzattığımda gidonun erişim mesafesini eskisi gibi 105mm mi yoksa daha kısa (78mm) seçerek eski sürüş hissine en yakınını bulmak mı daha doğru? " şeklinde idi.
    İyi günler teşekkürler...