Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti mi alacaksın? Önce bunları öğren

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Ahmet Fidancı tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    451
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yol-Yarış bisikletini araştırıp alanlardan araştırmadan ve tavsiye üzerine alan ve pişman olanların sayısı bir hayli fazladır. Biliyorsunuz ki insanlar farklı yapılara sahiptir. Dolayısıyla aynı boyda olsanız da aynı boy kadro uymaya bilir.

    İşte tam buradan başlıyor araştırma. İlk önce kesinlikle boyunuza uygun kadrolu bisiklet almanız gerekiyor. Bu hesap ile belirlene bilecek birşey.

    Bacak boyunuz X 1,09= Çıkan sonuç bisiklet alınca lazım olacak
    Çıkan sonuç X 0,6 = İşte sizin ideal kadro boyunuz.

    Bisikletinizin uygun olmadığını bir çoğunuz şimdi anladınız. Çok büyük kadro seçtiğinize eminim. Çünkü satış verileri de bunu gösteriyor.

    Bisikletin gidon genişliği için kolun omuz bağlantısında hareket noktasını ölçün. Yani sol kol ile sağ kol eklem arasını.
    İşte bu sizin gidon ölçünüz dür. Genelde 40-44 arasıdır bu ölçü.

    Bisikleti aldınız. Kilitli pedalınızı taktınız. Şimdi kişisel ayarda sıra. Kadroyu çıkan hesaba göre bir tık büyük almışsanız gidon boğazını (standart ölçü 10 cm dir) da bir tık kısaltmanız gerekecek. Küçük almışsanız tabii ki uzatmak. Genelde ulusal yarışlarda küçük kadro tercih edilir. Bunun nedeni aerodinamik bir yapı kazanmak içindir. Yani daha çok öne yatarak rüzgar direncini azaltmak.

    Çıkan sonuç bisiklet alınca lazım olacak demiştik bu hesap sonucu ise sele ayarında kullanılacaktır. Pedalı en alta getirip üzerinden metreyi tutup selenin boruya gelen kısmının en üzerine bakıp bu hesap sonucunu tutturmaya çalışın. Bu sonuç aktivite sırasında bacağınızın gerilmesini önleyeceği gibi diz kısmının 10-15 derece arasında kalarak yüksek güç aktarımında fayda sağlayacaktır.

    Bu ayarları yaptıysanız sizin yolda performan olarak etkileyecek iki faktör kalıyor. Bunlar tamamen duygusal ve iradei durumlardır.

    Duygusal derken seçeceğiniz bisikletin hangi alaşım ve donanıma sahip olacağı, yani ne kadar kaynak ayırdığınızın sonucuna bakar. İradei derken de kondisyon seviyenizin ne olduğudur. Bu oran çalışma, azim ve devamlılıkla artan bir değerdir.
    İyi pedallar dilerim.

    Ahmet FİDANCI
    EXTREM YOL GRUBU
     
    Son düzenleme: 18 Nisan 2016
  2. Rusengrgnl

    Rusengrgnl Yeni Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    29 Mart 2016
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ruşen Gürgünlü
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Gerçekten güzel bilgiler. Teşekkürler.
     
    gmfaruk ve Ahmet Fidancı bunu beğendi.
  3. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.209
    Beğeniler:
    2.328
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    84.5*1.09= 92.105*0.6= 55.263 Benim kadro 55 :) Zaten sürerken farkediyor insan doğru kadro olduğunu.
     
    soneryen ve Ahmet Fidancı bunu beğendi.
  4. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    451
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @mehmet.ali yazımın başında da yazdığım gibi araştırıp almak sonradan pişman olmanın önüne geçiyor. Ancak genelde 170 boylarında ki arkadaşlar da 54-56 arası kadro seçimi yapmışlar ve geride kalmalarını kondisyon eksikliğine bağlıyorlar. İşin garibi bu ölçüyü tavsiye edenler bisiklet satıcıları oluyor. Yani bisikleti meslek edinmiş kişilerin dahi bu tür bilgilerden yoksun olduğunu görüyoruz.
     
    Zafer KAPLAN bunu beğendi.
  5. ismail_32

    ismail_32 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    11 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ismail
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok faydalı bilgiler . Yazınız çoğu arkadaşa derman olacaktır . Bir de her bisiklet markası aynı ölçülerde yapmıyor bisiklet kadrolarını. Bu boy , bacak , kol oranlarıyla bisiklet ölçü terimlerini karşılaştırmayı yazarsanız sevinirim.
     
    Ahmet Fidancı bunu beğendi.
  6. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.209
    Beğeniler:
    2.328
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @Ahmet Fidancı Aslında bilgi yoksunluğu değilde elinde olmayan kadro boyundan dolayı elinde olanı satöa çabası diyelim.
     
  7. Aspirin

    Aspirin Aktif Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Aralık 2014
    Mesajlar:
    192
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    Tekirdağ
    Adı:
    Eyüp BOZKURT
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    T. Süren, Onur İstanbul ve Özgünn bunu beğendi.
  8. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    451
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @ismail_32 aslında kadro çeşitliği bu hesapları değiştirmiyor. Kadrolar genelde kullanım alanlarına göre yapısal değişikliklere uğruyorlar. Endurance tipi kullanılan kadrolarda orta boru daha uzun tutuluyor. Gezinti tur amaçlı kadrolarda alın borusu biraz daha uzun bırakılıyor ki bunda amaç insanın daha dik oturup seyir zevkini yükseltmektir. Aynakol ileri alınıp, yani dik boru daha yatık halde iken gidon daha üstte bırakıla biliyor. Yarış tipi kadrolarda ise üst ve sele altı aynı ölçü tercih ediliyor ve dik boruda mümkün oldukça açı azaltılıyor. Bu insanı daha aerodinamik bir şekilde bisiklet sürmesini sağlıyor. Genelde bu spora aşına olmayanlar bu tip kadrolardan şikayetçi olurlar. Bütün bu değişik yapıdaki kadroların binen kişide ki değişikliği bel kısmında oluyor. Yani daha dik, daha eğik vs. gibi. Bu da insanın ne amaçla bisiklet kullanmak istediğine bağlı seçim yapmasını sağlıyor.

    @Aspirin evet bir çok benzer site var. Ama nedense bu sitelerde birisinde çıkan sonuç diğerinde farklı çıkıyor. Yukarıda yazdığım hesaplama bir çok yarış kulübü için universaldir. Bazı firmalar 1,09 değerinin büyük olduğunu iddia ederler. Bu ölçü dik borunun açısına göre çok az değerlerde aşağı yönde değişmelere uğrar. Bu oran 0,02'yi geçmez.
     
    celilcetiner, NZH ve ismail_32 bunu beğendi.
  9. ismail_32

    ismail_32 Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    11 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ismail
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Ahmet Fidancı Çok saol bilgilendirmeler için hocam . Bisiklet güzel spor ancak teknik açıdan basit görünse de karışık .
     
    Ahmet Fidancı bunu beğendi.
  10. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.206
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kadro boyu secerken sahsi fikrim alinacak olan markanin "size chart" tablosuna bakilmasidir.Bu tur hesaplamalar markalardan tutunda modellere kadar farkliliklar gosteriyor.Kimi marka 55 kadro uretiyor top tube 57 cm iken seat tube 54 oluyor.Kimi markada bu 55-55 seklinde oluyor.Kimi marka düz top tube kullanirken kimisi egimli kullaniyor.Sahsen seat tube onemsiz bir olcu,artik tasarimsal olarak cok farkli olculer cikiyor karsimiza 58 kadrolarda 54 seat tube cok rastladim cunku.
    Muhim olan top tube ve reach'dir diyorum.Kendi ulkemizdeki kadro secimlerine deginecek olursak da genellikle benim gordugum hep kucuk kadro seciliyor olmasidir.
    Saygilar.
     
  11. smclk89

    smclk89 Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    31 Aralık 2015
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    semih
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    çok ciddi bir indirim ile giant istanbuldan 55.5 boy bir bisiklet sipariş edecektim. 1.74 boy dedim adama kesinlikle göndermem dedi zar zor aldım adamdan biz doğru ölçüleri satma taraftarıyız diye epey diretti ama kol ve bacak boyum ciddi manada 55.5 de rahat etmemi sağlıyor kesinlikle büyük gelmedi bisiklet 83 bacak arası boyum var kollarımda anthony davis kıvamında sele borusunu 16cm kaldırmış şekilde gayet rahat kullanıyorum 11.5 gidon boğazını da 10.mm yaptım 1cm kadar da seleyi öne aldım herşey yolunda. tam 54.5 bir bisiklet olsa tam olurdu belki ama 53.5 net küçük geliyor.
     
    mustafa ç bunu beğendi.
  12. Lovless

    Lovless Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2015
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    GökaLp
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Faydalı bir paylaşım olmuş, açıkcası beni aydınlattı, teşekkür ederim.
     
  13. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.203
    Beğeniler:
    5.038
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Oldukça sıkıntılı bir süreç olan doğru kadro boyu seçimi konusunda faydalı bir içerik olmuş. Lakin ben de @Selami53 Bey'e katılıyor ve üreticinin geometri tablosunun muhakkak incelenmesi gerektiğini düşünüyorum. Markalar ve modeller arasında gezindikçe karşınıza çok çeşitli ölçüler çıkabiliyor. Dahası aynı boy ve bacak boyuna sahip iki kullanıcı arasında bile kilo, vücut esnekliği, antrenman hedefi gibi farklılıklar kadro boyu tercihini etkileyebiliyor.

    Örneğin ben 1.78-83cm ölçülerimle CAAD10 kadroda 54cm ölçüsünde rahat ederken (sizin hesap 54.2cm çıkıyor) Synapse kadroya geçtiğimde 56cm ölçünün tam geldiğini farketmiştim.

    Geometri tabloları ilk bakışta karışık görünse de biraz incelendiğinde en kesin veriyi sağlıyor. Bu konuda geçtiğimiz yıl @Edip Dinçer tarafından hazırlanan şu makaleyi tavsiye ederim.

    Analitik geometrinin yanında halt ettiği "Bisiklet Geometrisi"
     
  14. C. Tiryaki

    C. Tiryaki Panic Button

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    15 Nisan 2014
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    Göztepe / ISTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aşağıdaki konularda ve bu konuda bahsedilen kadro boyu hesap yöntemleri doğruluğu kesin olmayan değerler verir. Sadece ortalama sonuçlar ortaya koymaktadırlar.

    Bu ve benzeri başlıklara ya da kadro boyu hesabı yapan sitelere güvenerek bisiklet almayınız. Dokunmadan, üstüne çıkmadan bisiklet alınmaz. Her markanın ölçülerini ayrı ayrı araştırın.

    Bisiklet alırken boy seçimini doğru yapmak

    Rehber: Yol Bisikletine Başlangıç...

    Edit: Ohoo ben yazıp gönderene kadar yazılmış zaten. Neyse linkler için dursun burda.
     
    mustafa ç bunu beğendi.
    Son düzenleme: 19 Nisan 2016
  15. Morningstar

    Morningstar Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    534
    Adı:
    Oğuz T.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Evet demekki kron,salcano,bianchi,carraro,ümit,bisan vb markalardan almıyoruz bu durumda(tek yerli var sedona)onun dışında yine el mahkum elin oğluna desenize.
     
  16. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.203
    Beğeniler:
    5.038
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Morningstar

    Saydığınız "yerli" markaların hemen hepsinin kadro ve bileşenleri ithal edip burada montajladığı malum. Bu durumda ürünü zaten elin oğlu üretmiş oluyor.

    Montajını yapan "yerli üretici" ise alıcıya biraz saygı gösterip devlet sırrı gibi sakladığı kadro geometrisini paylaşırsa mevcut durumdaki deneme-yanılma (genelde yanılma) ihtiyacı büyük oranda ortadan kalkabilir.
     
  17. Ahmet Fidancı

    Ahmet Fidancı Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    451
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ahmet Fidancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @ismail_32 aslında kadro çeşitliği bu hesapları değiştirmiyor. Kadrolar genelde kullanım alanlarına göre yapısal değişikliklere uğruyorlar. Endurance tipi kullanılan kadrolarda orta boru daha uzun tutuluyor. Gezinti tur amaçlı kadrolarda alın borusu biraz daha uzun bırakılıyor ki bunda amaç insanın daha dik oturup seyir zevkini yükseltmektir. Aynakol ileri alınıp, yani dik boru daha yatık halde iken gidon daha üstte bırakıla biliyor. Yarış tipi kadrolarda ise üst ve sele altı aynı ölçü tercih ediliyor ve dik boruda mümkün oldukça açı azaltılıyor. Bu insanı daha aerodinamik bir şekilde bisiklet sürmesini sağlıyor. Genelde bu spora aşına olmayanlar bu tip kadrolardan şikayetçi olurlar. Bütün bu değişik yapıdaki kadroların binen kişide ki değişikliği bel kısmında oluyor. Yani daha dik, daha eğik vs. gibi. Bu da insanın ne amaçla bisiklet kullanmak istediğine bağlı seçim yapmasını sağlıyor.

    @Aspirin evet bir çok benzer site var. Ama nedense bu sitelerde birisinde çıkan sonuç diğerinde farklı çıkıyor. Yukarıda yazdığım hesaplama bir çok yarış kulübü için universaldir. Bazı firmalar 1,09 değerinin büyük olduğunu iddia ederler. Bu ölçü dik borunun açısına göre çok az değerlerde aşağı yönde değişmelere uğrar. Bu oran 0,02'yi geçmez.

    Alıntı yaptığım ilk mesajda aslında sorularınızın cevabı gizli. Kadro boyu ile geometriyi karıştırmamanızı tavsiye ederim.
    Arkadaşlarınızın boylarına ve kullandıkları bisikletlerin kadro boyunu kıyaslayın. Bu hesap ile 5 mm yüksek yada alçak olabilecek kadroyu bulacaksınız. Ancak 52 kullanması gereken birinin 56 kadro almasına engel olacaktır.
     
  18. Morningstar

    Morningstar Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    534
    Adı:
    Oğuz T.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @Sadettin Z. Ben ondan bahsetmiyorum'ki sedona dışında yerli markaların hangisinde açılar,veriler mevcut o bir muamma burda elin oğlu derken trek,scott,cannondale gibi dünya devlerinden bahsediyorum adamlar nerde bizimkiler nerde.
     
    mustafa ç ve Ahmet Fidancı bunu beğendi.
  19. Hastateker

    Hastateker Forum Bağımlısı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    603
    Beğeniler:
    484
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Osman Özgün Yıldız
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @Ahmet Fidancı
    Elimize sağlık öncelikle :)
    Ben yol bisikleti alacağım zaman compotitive cycling den ölcümlerimi yapmıştım. 58 kadro boyum çiktı 58 küsür daha doğrusu. Şimdi sizin hesabınızla da 59 oldu.
    Ama yol bisikleti değil de fitness bisikleti aldım. Daha küçük kadro boyunun daha aerodinamik ve daha sportif olduğunu öğrendiğim için 22.5 kadro boyu yani 57 cm aldım. Trek fx 7.0 en büyük kadro boyu da buydu zaten.
    Sele yüksekliğini de ağabeyim yardımıyla yaptım. Topuklarım basarken seleye ağabeyim seleyi kasıklarıma oturttu. Parmak uçlarımda yani ayağımın poduyla pedalladığım için sizin dediğiniz 10 15 derecelik açı oluştu.
    Yanlış bir şey yapmış mıyım?
    Teşekkürler iyi günler
     
    Ahmet Fidancı bunu beğendi.
  20. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.206
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Ahmet Fidancı bende diyorum ki,her geometri farkli bir ölçü sunuyor kullaniciya. Örnek :
    @Sadettin Z. Beyin dedigi gibi mesela caad 10 kadroda 54 cm makul iken synapse kadro da 56cm makul oluyor.
     
    mustafa ç ve Ahmet Fidancı bunu beğendi.