Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti lastik problemleri

Konu, 'Tekerlekler' kısmında bpbatur tarafından paylaşıldı.

  1. bpbatur

    bpbatur Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2004
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Herkese merhaba...
    Bir süre aktif olarak yol yarışlarına katıldım... her gün antreman yapar, dolayısıyla çok sık bisikletime bakım yapar, her gün lastik havalarını da kontrol ederdim...
    Gün geldi bisikleti rafa kaldırdım ve bu sene beşinci sene itibariyle yeniden binmeye başladım. İşten eve - evden işe... ama şimdi artık üç günde bir lastik şişirmek zor geliyor.
    Soru: Yol bisikletlerinin lastiklerinin bu kadar çabuk basınç kaybetmesi normal mididr?
    Şu slime bu işe de bir çare olabilir mi?
    Keza farkettim ki (her şeyi unutmuşum!) bu incecik lastikleri değiştirmek de çok zor oluyormuş...
    Var mı bunlara birer çare?
    (0) mesajlı değilim sanırım artık.... taktım ben bu meseleye!
     
  2. Admin

    Admin Yönetim Kurulu

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.035
    Beğeniler:
    3.680
    Seviye:
  3. specialagent

    specialagent Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Eylül 2004
    Mesajlar:
    562
    Beğeniler:
    389
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    valla dostum bana göre yol lastiklerinin bu kadar kısa sürede başnıç kaybetmesi doğal değil..bende yol lastiği kullanıyorum...lastiklerim kenda marka..ama şişireli de bayağı uzun bir zaman olmasına karşın hali hazırda tabiri caizse "taş gibi" hala lastiklerim..üşenmedim şimdi tekrar bakıp geldim..zerre kadar iniş yok..fakat şunları söyleyebilirim..yol lastikleri yapıları itibariyle patlamaya hazır ve hassas lastiklerdir..küçük ve keskin parçaları rahatlıkla bünyelerine kabul ederler..gerçi gürsel abi bu mesajı en doğru yanıtlayacak kişidir ama benim tavsiyem.(yaptınız mı bilmiyorum)lastikleri sökerek iç lastikleri mümkünse bi kova y ada leğen gibi bişiyin içinde kontrol etmek dış lastiklerin iç yüzeylerini de muhtemel kesici ve sivri cisimleri tespit için elle yoklamak olacaktır..
     
  4. bpbatur

    bpbatur Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2004
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    yeni değiştirdim lastiği, içini de kontrol ettim... hatta çok da zorlandım sökerken... iç lastikle ilgili bir problem olsa gerek... bunu anladım sayıyorum ve idare ediyorum.

    Şu patlamaya karşı hassaslık konusunda... bu lastiklerde slime kullanılır mı?

    bir soru da... sökmekte gerçekten çok zorlandım. önceden var olan 3 plastik levyemi de kırdım... yerlerine 3 tornavida kullanıo dış lastiği çok fazla zedeleyerek de olsa çıkardım... bu normal midir? Gidip kendime adam gibi metal levyeler alayım mı, yoksa bu işin bir kolay yolu var mı? ( slime gibi :) buna da taktım sanırım! ;) )
     
  5. bpbatur

    bpbatur Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2004
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    yeni değiştirdim lastiği, içini de kontrol ettim... hatta çok da zorlandım sökerken... iç lastikle ilgili bir problem olsa gerek... bunu kabul ediyorum, her seferinde çok şişiriyor ve uzun süre idare ediyorum.

    Şu patlamaya karşı hassaslık konusunda ise... bu lastiklerde slime kullanılır mı?

    bir soru da... sökmekte gerçekten çok zorlandım. önceden var olan 3 plastik levyemi de kırdım... yerlerine 3 tornavida kullanıp dış lastiği hafif zedeleyerek de olsa çıkardım... bu zorlanma normal midir? Gidip kendime adam gibi metal levyeler alayım mı, yoksa bu işin bir kolay yolu var mı? ( slime sıkıp bir seneliğine kurtulmak gibi :) buna da taktım sanırım! ;) )

    sorular bitmedi... sürüyor... yarış bisikletlerinde tubeless lastik kullanmanın ağırlıktan başka bir avantajı var mıdır? Araba-motosikletler için olan tubeless lastikler gibi bunlar da uzunca bir süre havanın kaçmasını önler mi? (maliyet, jant değiştirme vs. konularını tamamen bir kenara bırakıyorum...)
     
  6. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    Bu lastik patlama olayını ben de çok yaşadım.Benim Trek in orjinal bontrager lastiklerini değiştirip , Kenda cross pluss taktım 3 günde 3 kere patladı.Gürsel Abiyle konuştuğumda Slime kesin çözüm olur dedi.Yanlız iğne sibop lasliklere slime yapmak zor onun için benim jantın sibop deliğini büyütüp normal siboplu iç lastik takıp slime basacağız.
    Ben bu konularda Gürsel Abiye danışırım ve kendisinede çok güvenirim.sende danışa bilirsin her konuda . Telefonu www.yesilbisiklet.com sayfasında var.
    Buradan da cevap verebilir.
     
  7. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ya bende de yarış var en son lastiklerine yazın sonlarına doğru hava bastım hala taş bence senin lastiklerde var bişey yada siboplarını kontrol ettir..!
     
  8. bpbatur

    bpbatur Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2004
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    hmmm... gayet net anlaşıldı arkadaşlar durum... benim bir an önce lastikleri söküp yeniden kontrol etmem gerekiyor anlaşılan...
    çok teşekkürler...
     
  9. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam Çağatay..
    Yani şimdi senin lastikler bir kaç aydır hiç mi inmedi? Ne marka şu senin iç lastikler ?Mucize gibi valla...

    Arkadaşlar lastikler plastik levye ile sökülür.. (Tabi ki metal levyeler de vardır ama kullanmayın işte..) Lastiği rahat sökmek için tamamen indirdikten sonra lastiğin jantın dışına oturan tel bölümünü jantın ortasına alın. Burasının çapı kenarlardan daha azdır. Lastik bollaşır, rahat çıkar. Eğer lastik çok direniyorsa 2 ya da 3 levye ile sökülmesi kolaylaşır...

    Yarış bisikleti yerine "Yol bisikleti" diyelim arkadaşlar.. Dağ bisikletiyle yarış yapılmıyor mu?Bu işin öncüleri adını koymuş. Road Bike, Mountain Bike diye..

    Neyse yol bisikleti lastiklerine de slime sıkılabilir. Fakat genelde bu bisikletlerin lastik sibopları presta yani iğneli tipte olduğu için slime'ı buna uygulamak zor oluyor. Ama bazı bu tip sibopların bazılarının iğne bölümü vidalı ve çıkartılabiliyor. Geriye slime boşaltılabilecek bir boru kalıyor.. Bu tip siboplar alman Schwalbe marka iç lastiklerde bulunuyor (Ülkemizde de bulunduğu için bunu yazdım. Tabii ki başka markalarda olabilir)

    Slime'ın içinde pamuk benzeri lifler vardır. Nasıl ki duşta saçlar deliği tıkar su zor akar, burda da aynı olay. Lifler deliği tıkar hava kaçmaz. Ama slime'ın çalışması için deliğin lastiğin dış yüzünde olması gerekir. (Zaten dış etkilerle %99 burdan patlar)Slime Jant telinin patlatmasını engellemez. Çünkü janta bakan yüzde liften tıkacı durduracak elastik bir duvar yoktur yerine sert jant vardır. Slime sanılanın aksine havayla karşılaşınca donmaz,sertleşmez. İçindeki sıvı ancak lastik içinde 1.5-2 yılda uçar, geriye pamuk benzeri lifler kalır. Yani Slime'ın ömrü bu kadardır.Ama bence değer..Bu sürede olabilecek patlak sayısını düşününce..


    Bazı iç lastikler daha çabuk hava kaçırabilir. Özellikle latex (kırmızı veya yeşil renkli) olanlar çok çabuk hava kaçırır. Ama bunlar da lastik içinde az direnç yaparlar ve rahat bir dönüş sağlarlar..
    Selamlar..
    Gürsel




     
    nime bunu beğendi.
  10. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam..
    1- Yol bisikletlerinde "tubeless" lastik olmaz. Fakat "tubular" olur (du) . Modern bisikletlerde artık klasik iç lastik-dış lastik kombinasyonu kullanılır. Tubular lastik uçları dikilmiş, içinde bildiğimiz iç lastik olan "borusal" lastiktir. (Tubular da zaten "borusal" demektir) TubeLESS ise iç lastiksiz demektir.. Son yıllarda sadece 26" dağ bisikletlerinde kullanılan bir teknolojidir.. Oldukça pahallıdır.. Az lastik patlama, iyi konfor gibi avantajları vardır. Fakat bir çok dezavantajı da vardır..

    Tubular lastiklerin jantı da özeldir. İç yanağı yoktur. Borusal lastiğin iç yüzeyine ve janta Bally benzeri bir yapıştırıcı sürülür ve lastik yapıştırılır. Patlamaya dayanıklı değildir. Patlarsa tüm lastiği (elle) söküp yenisini takarsınız. Tamiri zahmetli bir iştir. Lastiği zor bulunur, pahallıdır. İyi yapışmamışsa virajda yerinden çıkma riski vardır.. Tüm bu nedenler yüzünden bu lastikler yıllar önce ortadan kalkmıştır.. (Bazı radikal Türk bisikletçi arkadaşlarımız hala bu duruma direnir)

    Tubular lastikler diğer lastiklerden daha hafif değil hatta daha ağırdır. Dağ bisikletlerinde kullanılan tubeless lastikler ise bazen normal lastik-jant kombinasyonuna göre daha ağır olabilir. Normal sistemi tubeless hale getirmek daha hafif olabiliyor.

    Selamlar..
    Gürsel




     
    nime bunu beğendi.
  11. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    valla gürsel abi bende lastikleri 3 günde bir bakımı yaparım.ne zaman baksam taş gibiler maşallahı var.bisikletin yapısı kalitesine gelince amatör bir yarıştan ne beklenir ki. çok profesyonel parçalarda yok.ama ne hikmetse inmiyor işte lastikler.ayrıca bunun içinde ek bir çaba göstermiyorum. :D
     
  12. Bibendum

    Bibendum Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Aralık 2004
    Mesajlar:
    1.263
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Zübüşler Diyarı
    Seviye:

    Nasıl lastikmiş bu merak ettim.Hava basacan anladığım kadarı ile 3 ay aynı kalacak üstelik yol bisikletinde !... İyi jantlarını yamultmadın arkadaşım .... :crazy292:
     
  13. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Valla ben de çok merak ettim.. Dünyada öyle lastik yapılmış da bizim mi haberimiz yok??

    Selamlar..
    Gürsel
     
  14. TARIK

    TARIK Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Beşiktaş / Istanbul
    Seviye:
    Valla yakında Michelin yeni lastiklerini tanıtacak, tamamen havasız. Ama simdilik sadece otomobiller icin tasarlanmıs. Bisikletler icinde birseyler yaparlar belki...
     
  15. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    valla lastiklerim çoooookkk kaliteli bişi değil.27" jant için goodyear bulamadım.bende hali ile ucuz lastik aldım.idareten ama lastikleri hava amaçlı kaymadırmadıkça gayet güzel viraj filan alabiliyorum.lastiklerinden şu anda çok iyi biraz daha kullanacakmışım gibime geliyor.
     
  16. Bibendum

    Bibendum Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Aralık 2004
    Mesajlar:
    1.263
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Zübüşler Diyarı
    Seviye:
    Michelin Yeniliği ....
    Sizin söylediğiniz otomobiller için tasarlanmış Pax system ....

    Sistem kısaca şöyle çalışıyor.
    Lastik topukları özel bir jant flanşına oturuyor.
    Ve jantın içinde get var.
    Daha sonrada araç üreticisinin tavsiye ettiği başınç değeri tekerleğe uygulanıyor.
    Hehangi bir zamanda lastiğiniz patlayıp tekerlek içindeki hava basıncı dışarı sızınca lastik bu jant üzerindeki get'e oturyor.
    Fakat lastik topukları jant flanşına dik olarak oturduğu için tekerlek içinde hava yokken bile lastik janttan ayrılmıyor.
    Ve siz 90 km/saat hızla 120 km mesafeyi kat edebiliyorsunuz.
    Bu mesafe içinde'de tamirci bulup lastiğinizi soğuk tamir yaptırıyorsunuz.

    Sistemin faydalarına gelince ....

    Araç üreticileri artık stepne lastik arabaya koymayacaklar. Böylece aracın bagaj kapasitesi
    daha artacak...

    Bu lastiğin yanak yüksekliği yani h/s oranı daha düşük dolayısı ile araç altına giren hava daha az olduğundan yüksek süratlerde yola tutunma ve araç kontrolü daha mükemmel ...

    Inch cinsinden daha büyük Janta lastik monte edildiğinden araç üreticileri daha büyük fren diski kullanabilecekler. Bu durumda fren mesafesini kısaltacak ...

    Dışarıda yağmur yağıyor ve siz akşam yemeğinden çıkmışınız yanınızda'da karşı cinsten bir arkadaşınız lastiğiniz patlamış sorun yok siz önce işinize bakın lastiği ertesi gün tamir ettirirsiniz ...

    Fakat şunu hiç unutmayalım !...
    Jant,lastik,sübap ve en önemlisi HAVA veya Nitrojen (N2) olmadan araba,uçak,bisiklet ... v.b
    araçların tekerleği olmaz.Kısacası tekerlek bu dört ana unsurun birleşmesinden meydana gelir.

    Michelin ilerlemenin en iyi yolu !...
    Çünkü en iyi performans sürekli olandır...
     
  17. TARIK

    TARIK Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Beşiktaş / Istanbul
    Seviye:
    Bilgilendirme icin tesekkürler Bibendum,

    Sanirim bu haberde bazı seyleri eksik yazmıslar. Ancak hayatımıza büyük bir kolaylık getireceği muhakkak.

    Sevgiler

    Tarık
     
  18. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bana road bıke konusunda yardım edebilecek birisi var mı? varsa dj_dodo_333@hotmail.com msn adresimden bana ulaşabilirler mi?
     
  19. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam Çağatay..
    Bu yardım nasıl olacak? Teknik bilgi mi arıyorsun? Malzeme mi almak istiyorsun? Yoksa yol arkadaşı mı arıyorsun?..vs. vs..

    Arkadaşlar noolur biraz detay yazsanız ya? Her gün benzer soruları (burda değil) sormaktan iş yapamaz hale geldim.. Kendinizi benim yerime koyun..2 satır yazı bu kadar zor mu?

    Gürsel

     
  20. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    valla bu konuda ne desen haklısın.gürsel abi ben haziran ortalarında bisiklet almayı düşünüyorum. ve şimdiden içime bir kurt düştü.MTB mi? yoksa road bıke mı? zaten senle bu konuyu telefondada konuştuk.ama hala satın alacağım bisiklet türünü bilmiyorum.aslında bu işlerde yazışarak olmaz.bi gün senin yanına gelsem.diyeceğim.ama okul ve iş yüzünden sadece haftada cumartesi günleri boşum eğer bir cumartesi günüde gelirsem.işlerin aksar diye gelmek istemiyorum.( zaten bu dükkana gelme konusunda bi hadise vardı bilirsin :D ) yanı bir gün ben senin yanına belip canlı canlı bu konuyu konuşmamız sence daha iyi olmaz mı?