Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol Bisikleti Lastik Önerisi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Ahmetgitar tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.036
    Beğeniler:
    4.561
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    lastik önerisi çok kez forumumuzda işlenmiş, konuyu açmadan önce hepsine baktım ancak yine de kendim için bir öneriyi tam olarak bulamadım (eski başlık ve cevaplar sonrası yeni marka/modelller çıkmış olabilir vb) , gözden kaçırdıysam da kusuruma bakmayın lütfen.

    Konu başlığındaki gibi, lastik önerisi istiyorum.

    Bisikleti bir hafta önce aldım ve bugün ön lastik kötü bir şekilde patladı. Ben taş çiziği olduğunu sanıyorum.
    Bisikletimin lastiği schwable (çokça öneriliyor ama ben soğudum) , evet belki çok iyi bir lastik-bu patlama da 1000 km'de de olmayabilirdi, ilk metreden de olabilirdi ama ben bu lastiklerle güvenip de uzun yola biraz zor çıkacağım gibi.

    Ağırlık gibi hususlar -söz konusu lastik olunca- benim için çok önemli değil.
    O sebeple bana performansından ziyade dayanıklı olan, Türkiye'de -Ankara olsa daha da iyi - mağazada bulunabilen (çünkü yurtdışı alışveriş yapmıyorum/kredi kartı kullanmıyorum) bir lastik önerebilir misiniz?

    Bir de yeri gelmişken, bazı sıvılar var, patlama önleyici, onlar gerçekten işe yarıyor mu, ya da sürüşte konforu bozabiliyor mu?

    Şimdiden teşekkür ederim...
     
  2. r.ezk

    r.ezk Erdem YILMAZ

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    774
    Beğeniler:
    506
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Lastik havanız yeterlimiydi? Lastik değiştirmek gereksiz olabilir.
    Ayaklı pompa ile kaç psi basıyorsunuz, lastiğiniz tam modeli nedir?
     
  3. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.036
    Beğeniler:
    4.561
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Hava yeterliydi, zaten bisiklet birkaç.günlük ve Delta'nın yetkilileri çok iyi şekilde elden geçirip ayarları yapıp öyle verdiler bisikleti bana.
    Schwable Lugano,.lastik.
    Cannondale CAAD 10'un üzerindeki orijinal lastik.
     
  4. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.500
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    yol bisikleti lastiği yüksek basınçlı olduğundan durduğu yerde basıncı kolayca inebiliyor, 1 haftalık sürede hiç kontrol etmediyseniz 2-3 bar inmiş olabilir evde ayaklı bir pompa bulundurup her sürüşten önce düzenli kontrol etmenizi öneririm ben de lugana kullanıyorum 6000 km yi aştım tabii ki patlak sorunları yaşadım , pahalı lastikle yaşanmayacağının da bir garantisi yok ama hava basıncı çok önemli
     
    Ahmetgitar ve Atilla G. bunu beğendi.
  5. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.773
    Beğeniler:
    2.159
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Taş çiziği nedir?

    Dış lastikte bir şey yok ama iç lastik yarılmışsa bu ya lastiğin havasının az olduğunu ya da jantta koruma bandı olmadığından jantın iç lastiği kestiğini gösterir.

    Dış lastik de yarılmışsa o zaman lastiğin havasının düşük olması büyük ihtimal.

    Lugano modeli ise patlaklara karşı özel dayanıklılığı olan bir model değil dolayısıyla shwalbe'den soğumanız gereksiz.

    Lastik almadan evvel basınç göstergeli bir pompa edinin. 110psi basıp öyle gezin ve sıklıkla basıncı kontrol edin.

    İçiniz rahat edecekse...
    Her markanın farklı ihtiyaçlar için farklı modelleri olur. Siz kendinize uygun bir model bakın marka değil.

    Mesela schwalbe maraton plus. Veya conti gatorskin.
     
  6. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.810
    Beğeniler:
    4.242
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kesinlikle lastik basıncını istenilen seviyede tutmazsanız en iyi lastiği bile patlatırsınız. Tecrübeyle sabit. Ben daha önce patlattım ve lastiğin havasının inik olduğunu biliyordum. Bir şey olmaz demeyin sakın ve lastik havanızı ihmal etmeyin.
     
  7. N.ÖZKAN

    N.ÖZKAN Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2012
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Ahmetgitar Alacağınız lastiğe karar verdikten sonra size tek önerim, yurt dışı sitelerine bakarak fiyat karşılaştırması yapmanızdır.
    Yurtdışından alacağınız 2 lastik fiyatına, Türkiyeden nerede ise sadece tek lastik alabilirsiniz.
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.
  8. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.036
    Beğeniler:
    4.561
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Dün sürüşte çok sert sivri ve büyükçe bir taşın üzerinden geçtim,sonrasında lastiğin patlamış olduğunu farkettim.
    zaten dış lastikte de tırnak ucu genişliğinde bir iz var ,yarık gibi bir yıpranma.
     
  9. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.773
    Beğeniler:
    2.159
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Lastiğin havasının az olması veya tam olsa bile lastiğin hacminin yetmediği anlarda iç lastik taş ile jant arasında sıkışır ve yarılır. Bu çok doğal, ve patlamaya karşı zırhlı olan lastiklerin de bu durumda yapacağı bir şey yok. Patlamaya dayanıklı lastikler aslında delinmeye dayanıklı lastiklerdir. lastiğin havasına dikkat edeceksiniz o kadar. bu arada sürekli bozuk yerlerde gidecekseniz 28c bir lastik bakmakta fayda var.
     
    navigraph55 ve Ahmetgitar bunu beğendi.
  10. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.036
    Beğeniler:
    4.561
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    @Ozan k. Çok teşekkürler, "c" dayanıklı lastikler için bir kod mudur acaba?

    Sürekli bozuk yerlerde sürmeyeceğim, hatta Ankara'da hep asfaltta sürüyorum, sanırım yol kenarındaki cam kırıkları, taş vb olumsuzluklar tek sıkıntım şimdilik.

    Bir de genele sorayım, basınç göstergeli pompalar için bir marka model önemli mi? Yoksa genel olarak hepsi doğru basınç gösterir mi?
     
  11. r.ezk

    r.ezk Erdem YILMAZ

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    774
    Beğeniler:
    506
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    kilo + bisiklet ağırlığı + diğer ağırlıklar bunları gözönüne alarak lastiğe göre hava basılmalı.. yoldaki cam taş vb .lere de dikkat ve biraz da şans olmalı,
    yeni başlamışsanız, normal bu durumlar.. bdeğiştirmeye lüzum yok gibi.
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.
  12. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.036
    Beğeniler:
    4.561
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Çok.ileri düzey korusun demiyorum aslında ama sanki az daha Korusa fena olmaz.
    Tabi şans işi.

    On-on beş yıl önce.üniversite döneminde beldesan yol bisikletim vardı, Trabzon gibi yerde 4 yıl her gün uzun uzun sürdüm. Kimi zaman bisiklete bmx muamelesi yaptım. Kaldırımdan falan hoplaya zıplaya indim. Bir kez patlamadı lastik. Bu bisikletin ise üzerine titriyorum, 90'ıncı kilometrede patlattım lastiği :)
     
  13. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.773
    Beğeniler:
    2.159
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hayır 23c 25c 28c gibi değerler lastiğin hacmini gösterir. Çoğu kişi kalınlığı da der ama aslında hacmini belirtir.

    Sizin lastik ya 23 ya 25'tir. 28 yaparsanız bu tür patlamaları bayağı azaltırsınız. Bir de delinmeye karşı koruması varsa (gatorskin, marathon plus falan) gerçekten patlaması çok zor bir Lastiğiniz olur.
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.
  14. navigraph55

    navigraph55 Safety first,then BİKE

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    24 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    SAMSUN
    Adı:
    navigraph55
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Vittoria nın KEVLAR iç takviyeli ''adventurer touring '' modelini keyfle kullanıyorum tavsiye ederim.. ama Hutcinson dan da memnun kalmıştım..Neticede lastiklerimiz çok beklenmeyen şartlara maruz kalmadıkça eskisi gibi deforme olmuyorlar...
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.