Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti lastik genişliği

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında murat songür tarafından paylaşıldı.

  1. murat songür

    murat songür Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    bazı yarışçıların lastik ebatlarını incelediğimde ön tekerin 22 arka tekerin 24 genişliğinde olduğunu farkettim bunun artı ve eksileri nelerdir acaba keskin virajlarda veya dik yokuşlarda ne gibi etkisi olur yol tutuşu değişirmi
     
  2. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Belki bozuk olan yollarda arka tekerleğe daha fazla ağırlık bindiği için arkayı 24 yapmışlardır. Yol tutuşla ilgili birşey olduğunu sanmıyorum. Benim fikrim tabi bu
     
    sonEr´´ ve murat songür bunu beğendi.
  3. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    İri ve ağır cüsseli yarışçılar ve özellikle sprinter'ler bunu kullanırlar.

    Sprinterlerin amacı ataklarda bisikleti yola sabitlemek ve max. yol tutuşunu sağlamakır. Lastik yolu ne kadar iyi tutarsa, sporcu max. pedal gücünü yola vermiş olacaktır. Bu adamlar öyle muazzam pedal gücüne sahiplerki, bisikleti düz yol finish'lerde son 50 metre içinde saatte 50-55km. den 75km. hıza kadar çıkarabiliyorlar.

    Tabii kalın lastik kullanmanın artı-eksileri var, sürtünme çoğalacaktır. Lastik yolu daha iyi kavrıyor diye her sporcuda kalın lastik kullanmak mecburiyetinde değil.
    Bu sporcunun tekniği ve fiziksel durumuyla bağlantılı.
    Genelde kabul edilen lastik kalınlığı 22 veya 23mm. dir. Yolun veya parkurun durumuna göre bu kalınlık 25-28mm. lere kadar çıkar.
     
    uguryilmaz144, Berke, Canince ve 9 kişi daha bunu beğendi.
  4. Doğukan Akdoğan

    Doğukan Akdoğan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Continental Grand Prix Attack/Force
    bu tip bir lastik seti mesala ön 22 arka 24
    Front and rear tires have different tasks. Steering and braking forces are transmitted on the front, Whilst the rear transmits the driving forces and bears the majority of the cyclist's weight. Subsequently, the two tires in the Continental tire positioning system (TPS) have been designed differently.​
     
    murat songür bunu beğendi.
  5. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    biraz konuyu hortlatmak gibi olcak konuyu google dan buldum bildiğim kadarıyla 18 mm lastiklerde kullanılıyor ama siz 22 ve 24 den bahsetmişsiniz acaba ne tür şartlarda ya da yarışlarda 18 mm lastik kullanılır.
     
  6. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    24 MM lastikler genelde çok kullanılmıyor, kullanan var mıdır ? İç lasik açısından da sanki piyasada çok 24 mm ye uygun iç lastik yok avantaj ve dezavantajları nelerdir bilen var mıdır ?
     
  7. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    24 mm nin bir avantajı yada dezavantajı varsa Buda marka ile ilgilidir. Evet pek yok ama iç lastik olara 18-23 24 e gayet olur. Ben 25 e kullanıyorum. 23 mm bir lastikten daha az sürtünen ve daha iyi devrilme katsayısı veren 24 ve 25 mm lastikler var ama marka ile alakalı daha çok.
     
  8. Nefes

    Nefes Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    kayseri
    Adı:
    Talip
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    25 GP 4000sII kullanıyoru m gayet iyi
     
  9. Sedat Arda

    Sedat Arda Go Beyond

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Sedat Arda
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bir yol bisikletine(misal Trek 1.2;görece tur bisikleti gibi de bir yerde duruyor) maksimum kaç ebatlarında(genişlik) lastik takılabiliyor?Bunun bir genellemesi var mıdır?Bir gravel bike ya da cycloross gibi 30 üstü olabileceğini düşünmüyorum elbet ama... ?!?
     
  10. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.203
    Beğeniler:
    5.033
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @Sedat Arda

    Yol bisikletleri de malumunuz tek tip olarak üretilmemekte. Racing, Endurance, Aero, TT gibi farklı alt grupları mevcut. Dahası farklı üreticiler tasarladıkları kadrolarda farklı teker boşlukları bırakabiliyorlar.

    Bunların arasında en dar toleranslar haliyle TT ve Aero kadrolarda, en geniş boşluklar ise Endurance kadrolarda bulunur. Racing geometriye sahip Trek 1.2 için resimlerden gördüğüm kadarıyla 700x25 ideal, 28 ise zorlama olur.

    CAAD10 bisikletimde 700x25'den yukarısı mümkün değilken şu an kullandığım Synapse için 700x28 sorunsuz uyacaktır.
     
    Sedat Arda, sedatergun ve Güray Görkem bunu beğendi.