Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti Klasik kadrodan vitesten STI geçişe yardım..

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Ercan Bayram tarafından paylaşıldı.

  1. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar

    Forumda daha önce satılık olan Colnago kadroyu Arkadaşımdan satın aldım
    Boya sökme işlemlerine başladım bile :)

    şimdi sorunum benim sti kolların kadrodaki bağlantı noktası internette baktığım
    Colnago master larda gayet muntazam yerinde fakat bendeki biraz cins bir yerde

    nasıl yaparım ne ederim bilgisi olan varsa yardım ederse sevinirim :)

    Biliyorum diyeceksiniz klasik tip kullan daha bir güzel :)

    Ama ben STI koldan çok memnunum ve kullanmak istiyorum hertürlü öneriye açığım ;)

    bendeki kadronun vites resmi..
    [​IMG]

    olması gereken tip
    Colnago master
    [​IMG]
     
  2. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Ercan, kabloların gidişi nasıl? Orta göbek kısmının altından mı geçiyor?

    Sanırım en kolayı, -yanılmıyorsam- çelik kadro olduğundan furş yatağı borusunun (head tube) sağ ve sol tarafına kablo girişi için birer mini boru kaynattırman. Boya işleminden önce yaparsan oldukça orijinal bir görüntü yakalayabilirsin. Eski bağlantı noktası da düzgün bir işçilikle çıkartılır ise boyadan sonra izi bile kalmaz.
     
  3. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    [​IMG]
     
  4. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Altboruya da yapılabilir fakat ben biraz daha ince olacağı düşüncesi ile önermedim. Ne de olsa sonradan yapılan kaynak (ısıl işlemi bozduğundan) çeliği zayıflatacaktır. Daha kalın olan alın borusu en uygun yer bence.
     
  5. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
  6. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim..

    Başar eğer dediğin parça ile olurmu diyorsan çizdim bak nasıl olacağını
    bağlantı parçası üstte telin geçeceği yer altta olunca peş geçecek kadro üstünde..

    [​IMG]

    Çizimim kötü idare edin :)
    Paintte bu kadar oluyor :p

    peki şöyle yapılabilir mi?

    Şimdi eddy merx tipi (kesi yanlış yazdım affola :)) kadrodan vitese tasarlanmış

    onu biliyorum ve o tipte bağlarsam kadro içinden gidiyor teller
    rulmanlı kare milli göbek bakıyorum şuan.. eski tip ama en sağlam denilen model..

    şimdi ben çizeyim siz bakın kablo geçişlerinde sorun olurmu acaba kasılma gibi vs sizlere sorayım...

    Kadrodaki eski tip girişe direkt vites kablosunun ucunda son bulsa içeriye tel salınımlı orjinalde gittiği gibi kullanılsa

    resim
    [​IMG]

    direkt giriş verirsem ayar mekanizmam olmayacağı için bu şekilde bir parçaya ihtiyacım var..
    gerçi çok da şart değil 1 sefer ayarlandımı çok fazla sorun çıkmıyor daha ben hiç dokunmadım ayarlarına vs..
    resimdeki parça http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=5251

    Her türlü fikire açığım :)

    şimdi kadroya tel girişi vereceğim için orda bir kablo kalınlığından dolayı bir burulma olacak tel geçişi rahat olmadığı için vites geçişi de dolayısı ile zorlaşacak bir nebze...

    Şu zımpara işi bitince bu işi çözmek istiyorum bir an evvel de :)


    Gürol abi cevabını okudum
    En sağlam nokta alın borusu farkındayım o fikir de hoşuma gitti ama ben hiçbir ekleme kesme çıkartma yapmadan çözemezsem o yola başvuracağımız kesin..

    Kadro içinde hazır bir geçişimiz varken dıştan geçirmek bir garip olacak ve orayı iptal etmesi kesmesi felan beni üzecek :(

    kadroya zarar vermeden çözemezsem en son baş vuracağım husus ;)

    çünkü o şekilde yaparsam haydi alın borusuna parça kaynattık diyelim
    bottom bracket altına da ray takmak lazım... :)

    niye gülüyorum Colnagonun kocaman sinek amblemi var delik...
    kesin bir problem de rayı montajlarken çıkar :)

    [​IMG]
     
  7. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    801
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    cannonfire kullanıcısına danis mtb kadrodan çevirdi birde eski sistem eddy mercx topladılar sti kollar ile,yardimci olabilir
     
  8. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    hmmm anladım. İşin zor o zaman. Kabloların kadroya girdiği kısım detay fotografını yayınlayabilir misin?
     
  9. M.Huzeyfe ÇAVUŞOĞLU

    M.Huzeyfe ÇAVUŞOĞLU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2007
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    size kolay gelsin
     
  10. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    :)
    Abi kadro bisikletçimde boyayı söktüm
    şuan 600 - 1000 - 1200 zımparayı sırayla yapmaya uğraşıyorum ve

    hala 600 lük kısmın yarısına bile ulaşamadım :)

    işin kötü yanı da zımpara bitmeden resim çekmem mümkün görünmüyor

    Tasarım ve boyama işlemlerine başlamadan önce arkadaşımla fotoğraf çekip Adobe ilistratör de üzerinde ne yapacağımızı uygulama yapacağız o kadar uğraştık birşeye benzesin istiyoruz vs...

    göbek de italyan göbekmiş :) bu kadro sevdası bana baya uzun süre bir iş çıkarttı denebilir :)

    şimdi resim konusuna gelince en erken çarşamba felan resim ekleyebilirim daha erkeni mümkün görünmüyor...

    o da birisinden emanet kamera bulabilirsem....

    Paint çizimlerim kötü idare edin :p
     
    Hasan Hakan Koç bunu beğendi.
  11. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Zımpara işi yorucudur, kolay gelsin...

    Elimde kutusunda 2007 ultegra italyan göbek var, işini görebilirse mutlu olurum.

    Dediğim bağlantı parçasını 3-4 cm daha aşağıdan tutturman çalışmasına engel olmaz diye düşünüyorum, ama bence Tuanela nın tavsiyesine uyarak benzer işi daha önce yapmış birilerine danışman doğru olur.
     
    bisikletci bunu beğendi.
  12. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çözüme çok yaklaştım :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Almanyadan haber gelmezse irtibata geçelim ;) (göbek için)

    Birisinden haber bekliyorum...

    msn e ekleyebilirsin : bayramercan@akdeniz.edu.tr

    EDIT: Göbek 2007 yazmışsın sonradan gördüm
    bendeki eski shimano 600 aynakol eski ultegra ;)
    Kare göbek..
    :)
     
  13. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Zımparayla niye uğraşıyosun kum püskürtme ile şipşak çıkarıyolarmış boyayı
     
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    Kum püskürtmede kadro malzemesi çok yıpranıyo kumlamadan çıkınca ilk kullanımda kırılan çok kadrolara rastladım o sebeple tansiye etmiyorum... Özelliklede eski bile olsa bir Colnagoya...
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  15. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende düşündüm ve birkaç kişiye sordum çağrınınkine benzer cvp aldım ve vazgeçtim :)

    en güzeli yavaaaş yavaş zımparalamak zaten acelem de yok :)
    yavaş olsun temiz olsun güzel olsun dedik :)

    farklı tasarım düşüncelerimiz var bakalım eski colnago için...

    bitince kadro ve bisiklet olarak resimlerini paylaşacağım :)

    uğraşıyoruz o kadar
    güzel olacağına eminim ;)
     
  16. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    Ercan! Abicim! Her nalburda bulabileceğin boya sökücü senin her işini görecektir niye zımpara falan uğraşıyosun. Boya sökücüyü sürüp 3 dk bekle ve tel fırça ile dal makineye sadece ince yerleri sökmeyecektir daha doğrusu sökemeyecektir.2 en fazla 3 aşamada boyanın %90'nından kurtulursun sonrada 600'lük zımparayı mazot ile ıslatarak zımpara yapacaksın zart diye bütün boya çıkar! Boyadan önce metal filit alıp astar atmadan sakın boyamayın en ufak çarpmada boya patlar yoksa.İstanbulda olsan vallaha gelir bizzat yardım ederdim sana! Kablo bağlantısı için Pedal Bisikletten( reklam saymayın yardım ediyom) Bülent abiyi arayarak sendeki kadroya uygun outer stopper bulabilirsin.Adamda yol makinesi ile ilgili aklına gelmeyecek her şey var valla! Yada; normalde eski tip vites kollarının bağlandığı vida deliğini az bişey matkap ile genişleterek yeni tip stopper kullanabilirsin ama deliği genişletirken fazla hırpalamamaya çalış yoksa daha büyük vida takman gerekebilir.

    Yardım lazım olursa elimden geleni yapmaya çalışırım.4 dene imal ettim 5incisi bu kışa!
     
  17. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    çok belli olmasada buradaki kablo bağlantı uygulamasını görebilirsin!

    [​IMG]
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  18. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    :)
    Cevapların için çok teşekkür ederim bu konuda yardıma ve fikirlere her zaman ihtiyacım var
    msn e eklersen sevinirim... (bayramercan@akdeniz.edu.tr)

    bende boya sökücü ile söktüm
    sulu zımpara aldım 600 le başladım hala duruyor...

    şuan için bisikletçimde yatıyor kadrom
    haftaya bütünlemelerim var ilgilenebileceğimi pek sanmıyorum kadro ile..

    Delik açma işini pek düşünmüyorum ama stopper için araştırmam sürüyor..

    bulamazsam pedalbisikleti aramayı düşünüyorum birkaç arkadaşım daha orayı tavsiye etti özellikle yol bisikleti için...

    kameramı satmamış olsam ayrıntılı resimleri atacağım ama atamıyorum :(

    araştırmaya devam resimler için teşekkürler ;)

    vidanın delineceği yerin belirlenmesi baya zor iş o yüzden hiç girişmek istemiyorum beni aşar :)

    en son çıkmaz sokağı görürsem kadroyu istanbula şutlarız yapabilecek birileri olacağını düşünüyorum :)

    haydi hayırlısı acelem yok ;)

    Deniz bey resimleri atacağım ama şu hali ile çeksem de birşeye benzemiyor inan
    öyle bir astar atmışlar ki 600lük sulu zımpara ile uğraşıp duruyorum
    hele kaynak birleşim yerlerindeki girinti çıkıntı şekiller beni bayaaa bir uğraştıracak :)

    yardımlarınız için çook teşekkür ederim soracağım birşey olursa bu başlıktan devam ederim ;)
     
  19. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    Ercan bence bizim dün akşamki konuşmanın kaydını buraya da ekle faylansınlar abi.Projeler kısmı hariç ama:D :D :D
     
  20. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Projeler kısmını çıkartmam epey bir sürer :)

    bakalım belki eklerim :p
    :D