Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol Bisikleti ile Mtb Arasındaki Hız Farkı

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında çaylak26 tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. çaylak26

    çaylak26 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2007
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    144
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    öncelikle merhaba arkadaşlar sizce road ile mtb arasında gerçektende büyük hız farkları varmı
     
  2. smhcnr

    smhcnr Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Seviye:
    Hangi zeminde kullandığına bağlı:)
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Zeminden zemine, bacaktan bacağa, bisikletten bisiklete, havadan havaya vs.den vs'ye değişir ;).
     
    Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  4. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Aynı zeminde aynı bacakla yol 9 mtb 12 kg hava açık sıcaklık 25 derece :)
     
  5. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    Bana kızmayın ama mekan asfaltsa bence hiç tartışmayın.En aşağı 10km oynar.
     
    heng ve bikernomad bunu beğendi.
  6. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    saatte 10 km mi
     
  7. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ----aynakol ----ruble
    mtb -44---11
    yol -53---9-10-11 duruma göre

    yere temas eden lastik yüzeyinde çok fark var
    direkt sürtünme

    oturuş açısından rüzgara direnç de mtb de ki konum ile yoldaki konum ve gidonu elleri tutarken ki rüzgara direnç çok farklı...

    bence de 10km oynamasına sebeptir bu ve daha fazlası...
     
  8. Ginger Fergus

    Ginger Fergus Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    68
    Seviye:
    arkadaşlar sürtünmeden bağımsız basit bir hesap bile yapsak, aynı kadans sayısında teker devrindeki fark 44-11 ruble ile 53-9 ruble arasında neredeyse % 50 , ayrıca 26 inç lastiğe karşı 28 inçlik yol lastiklerindeki farkla beraber, basit bir hesapla 60 kadans çevrildiğinde bisikletlerden birisi yaklaşık 30 km yaparken diğeri 47 km yapıyor, kadans sayısı arttıkça bu fark daha da artar.üstüne birde aerodinamik koydukmu 60 kadansda aralarındaki fark 20 km üzerine rahatlıkla çıkar..
     
  9. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ercan'ım söylediklerin doğru ancak 9 no'lu dişlisi olan ruble ben hiç görmedim yahu var mı öyle bir şey?
    10'lusunu gördüm, onun da göbeği standart dışı bir şeydi. Fındık kadar bir şey zaten :)
     
  10. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yok canım o kadar da abartmayın:) 20 km/s fark olsaydı;ortalama 25 km ile gidebilen amatör bir mtb ciye yol bisikleti versek Fransa Turunu koşardı heralde rahatça.Maksimum 5-8 km/s arası oynuyor;taş çatlasa 10 km oynar ki o da imkansız gibi birşey.
     
    heng bunu beğendi.
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yok aradaki fark cidden 10 km/s veya üzerinde olabilir en ağır vites kombinasyonu, sabit kadans göz önüne alırsak. Çünkü bir defa ayna kol büyük olduğu için her bir pedal basışta arka tekerlek bir tur fazla dönüyor. Eh bir de tekerlekler büyük, lastikler dişsiz... :)
    25'le giden bir amatör dağ bisikletçisi Fransa Turu'nu koşamaz ;). Fransa turunda mesele hızlı gitmek değil, 150 km boyunca tüm o baskıya rağmen iradeni koruyup hızlı gidebilmek :cool: ve tabi ki bunu 3 hafta sürdürmek :).
     
    muratt35 bunu beğendi.
  12. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Merhaba.Halil,vites kombinasyonun hızlı gitmede bir etkisi yok ki.Oranlar büyük ama oranın büyük olması sana yüksek hızda avantaj sağlıyor.Yani bir Ford Focusa,Ferrarinin şanzımanını taksak daha hızlı mı gider.Gitmez tabi ki,hatta olduğu yere çakılır kalır.

    Tur koşmak için ne gerektiğini bende biliyorum tabi ki.Söylediğim şey
    arada o kadar fark olmayacağını göstermek için yapılan bir espri zaten.Eğer yol bisikleti kullanmadıysan,kullanınca ne demek istediğimi anlayacaksın.

    Görüşmek üzere
     
    muratt35 ve STORMER bunu beğendi.
  13. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    shimano "capreo" vardı.shimanonun tek seri üretim 9 dişlisi.kendi göbeği özeldi.türkiyeye sanırım gelmemiştir.ama ben normal göbeklere takılan 10 dişli biliyorum.biraz farklı bir sistemdi kapağı 10t ye entegreydi.avrupa kökenli bir firmaydı.tam hatırlayamıyorum adını.
    bunun dışında dağ ve yol bisikletinin hız farkını ikisinin de aynı yolda(asfalt tabiki) aynı hava direncinde aynı sürücü tarafından sürüldüğünü varsayarsak yol bisikleti fark atacaktır.optimum bi bisikletçinin kilosu ortalama 65-75 arası.yol bisikletinin tekerlerini 80 psı kadar şişirsek yere çok az sürtünmesi oluyor.mtbde bu biraz daha fazla ister istemez.eğimin sıfır olduğunu düşünsek aradaki 1.5 kilo kadar olan ağırlık farkı çok bir etki yapmaz.ama en radikal farkı ortaya çıkaran hava sürtünmesi.yol bisikletinde sürücü havayı daha iyi yaracak şekilde pozisyonlanıyor.buna ek olarak bisikletin inceliği de biraz katkı yapıyor tabi.bütün bunlara birde krank yaprağı büyüklük farkı ve teker çap farkını da ekledikmi sonuç daha belirginleşiyor.:in:
     
    muratt35 ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  14. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Sinan merhaba. Vites kombinasyonundan bahsettim çünkü sözünü ettiğim şey sabit kadanstı :). Sonuçta aynı devirde büyük olan oran daha fazla sürat demek (1. vites 2000 devir, 3. vites 2000 devir gibi yani), tabi ki çevirebilene...
    Yol bisikleti kullanmadım, daha doğrusu bir yol bisikletine sahip olmadım hiç ancak forumda SpeedBike veya RoadRunner diye aratırsan 39-53 ayna kolu olan bir bisikletim var onu görebilirsin. Standart dışı, antrenman ve keyif için yapılmış bir bisiklet kendileri.

    Capreo ise katlanır bisikletlere özel üretilmiş bir sistem. Zaten onun ayna kolu da 45'li. Garip bir ölçü... Aynı zamanda bahsettiğim gibi onun da arka göbeği kendine özel. Onun dışında Gryars tespitlerinde oldukça haklısın.
     
    muratt35 bunu beğendi.
  15. Ginger Fergus

    Ginger Fergus Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    68
    Seviye:
    matematik diye bişey var, formülde belli , verdiğim oranlardaki hesapları yaparsan hesabın doğru olduğunu görebilirsin , herşeyden önce 53-9 deil 53-11 kombinaysonunu bile yapsan sadece %25 teker devir farkı olur , ayrıca 28 inçlik her turda %5 hatta daha üzerinde fazla teker çevresinide düşününce aradaki farkların rahatlıkla 10 km nin üzerine çıkabildiğini hatta yüksek kadansda dahada arttığını görebilirsin..
     
    muratt35 bunu beğendi.
  16. Kamil

    Kamil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2006
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Diğer bütün koşullar sabit kaldığında senin son hızını belirleyen şey kuvvetindir.Örneğin yeterli uzunlukta bir asfalt yol olsa ve sen de hiç yorulmayan bir insan olsan,son hızın da 75 km/s olsa;bu hızda senin kuvvetin;bisikletin yerle arasındaki sürtünme kuvveti,bisikletin iç sürtünme kuvvetleri(zincir,pedal..vs.) ve havanın sürtünme kuvvetleri toplamına eşit olur.Dağ bisikletlerinde pedalı çevirmek için harcadığın enerjinin bir kısmının amortisörleri sıkıştırmaya harcanması,yol bisikletlerinin daha aerodinamik yapıda oluşu ve yol bisikletlerinin yerle arasındaki sürtünme kuvvetinin de daha az olması;senin gücün sabitken,bu iki farklı türdeki bisikletlerde farklı son hız değerleri elde etmene sebep olur.
     
  17. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Matematiğim yeterli çok şükür,o hesabı ben de yapabiliyorum ama tartıştığımız o değil.Siz son hızdaki farkı söylüyorsunuz.Eğer yokuş aşağı 53-11 i bitirecek kadar hızlı gidiyorsanız mtb nin vites oranı o kadar büyük olmadığından evet arada 20 km fark olacaktır.Bizim konuştuğumuz düz yolda veya hafif bir eğimde arada ne kadar fark olacağı.Bu şartlarda da mtb üzerindeki 44-11 oranı fazlasıyla yeter pedal çevirmeye.
     
    muratt35 bunu beğendi.
  18. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Burası paylaşımdan çok tartışmaya doğru gidiyor gibime geldi. Bu konu üzerine net bir cevap vermek zor olur. Hıza etki eden çok fazla durum var. En iyisi 2 tip bisikletede sahip olan birinin benzer şartlarda bir deneme yapması. Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda evde bisiklet yapmaya başlıycam yoksa :D
     
    muratt35 bunu beğendi.
  19. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    44-11 ile düz yolda rüzgarsız havada 30 dakika aralıksız, dolu pedal gidecek kaç adam var TR de? Ben gidemem mesela. Nevzat Kıral belki gider. 2. kişinin çıkacağını zannetmiyorum. Bu karşılaştırmalar çok doğru değil. O zaman DH parkurunda yol bisikleti tepe aşşaaa 53-11 çevirir ve DH yi geçer :D
     
    muratt35 ve STORMER bunu beğendi.
  20. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Uğur abi noktayı koymuşsun, sevgiler :)
     
    muratt35 ve Uğur Taşdemir bunu beğendi.
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.