Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti için tubeless lastik

Konu, 'Tekerlekler' kısmında tunacalis tarafından paylaşıldı.

  1. tunacalis

    tunacalis Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba,

    Yol bisikletime tubeless lastik takmak istiyorum. Forumda konu ile alakalı yazıları okuyorum. Fakat tam olarak anlayamadığım noktalar var aşağıdaki sorular için yardımcı olabilir misiniz ?

    1) Şuan kullandığım jantın üzerinde şu yazıyor: Jalco DRX6000 Alloy 606I ETRTO 700C 622x14; tubeless'a geçersem bu jantıda değiştirmek zorundamıyım. (Bisikletim Scott Speedster S50, üzerindeki jant ve teker aldığımda var olan takımdır.)
    2) Joe's ya da Stans's gibi sıvılar nasıl lastiğin içine dolduruluyor. 60 ml koyulacak yazılmış forumda, 60 ml koyduğunuzu nasıl anlıyorsunuz. Bu ürünleri sıkarken, özel bir gösterge mi var ürün içinde ?
    3) Yol bisikleti için tubeless mı yoksa iç lastikli tekeri mi önerirsiniz ?
    4) Yol bisikleti için önereceğiniz tubeless lastik hangisi ?
    5) Tamir kiti için hangi markayı tavsiye edersiniz ?


    Çok soru sormuşum,

    Teşekkürler şimdiden...
     
  2. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yine ben atlamış olacağım ama :)

    Yol bisikleti için tubeless lastik henüz cok yeni bir konsept. Hava haçmi cok az olduğu için herhangi bir kit ile dönuşüm yapamazsın. (Elbette yaparsın ama güvenilirlik cok düşük derecelerde kalır. Sürekli iner.) İllada yapıcam diyorsan yeni cıkan shimano road tubeless jantlardan ve yeni cıkan hachinson road tubeless lastiklerden alman gerekicek. Su anki sartlara göre profesyoneller için bile fantezi.

    Eger cukur vs sebebi ile fazla yılan ısırıgı patlagı (jantın iç lastiği kesmesi) yaşıyorsan tubular lastik kullanman cok daha mantıklıdır. Ama ciddi maliyetlidir.

    Yol bisikletini tubeless yapmakda pek mantık yok bence. Bu yazıda belirtilen avantajlardan sadece patlamama yol bisikletinde etkili. Diger tubeless avantajları yol bisikletinde yok. Normal iç lastikli sistemden cok farklı olmaz bence.

    Sen boşver fantezi yapma kafan da rahat olsun cebin de :)
     
  3. İsmailÇağrı

    İsmailÇağrı Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    TR
    Seviye:
    Bozcan Bey (sanırım artık forumda eskisi kadar yok) iki yıl önce malum soruya günün koşullarında muhteşem bir yanıt vermiş. Günümüzde acaba durum nedir? tubular jant seti sahipleri ne tür lastik kullanıyor? tubular lastiklerin bugün artık alımı zor değil, fiyatlar birbirine yakın fakat tubuları janta yapıştırıcı yapıştırmanın bedeli nedir? kendime yeni bir 700-23 dış lastik aradığım için bu sorunun cevabını bekliyorum.
     
  4. ömer korkmaz

    ömer korkmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    769
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    Eskişehir - Ankara
    Seviye:
    Konu hortlamış. Ben iyice hortlatayım:). Bilgisi olan arkadaşlar , konu hakkında bilgi verebilir mi acaba?
     
  5. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    konu 2 kez hortlatılmış fakat forum sakinleri bu hortlağı görmezlikten gelmeye devam ediyor ve ben de şansımı deniyorum çünkü 700*23 lastiğimle başım dertte, bu lanet lastiğe elimdeki zefal pompaya rağmen hava basamıyorum yani bugün hava güzeldi yola çıkmadan evvel lastiğin basıncını biraz daha artırayım dedim ama demez olaydım lastiğe hava vuramadım ve presta sibobun kılavuzu kırıldı ve sonra ..sonra işte burdayım ve derde deva olacak bir cevap bekliyorum.
     
  6. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Emir bey,bu kadar umutsuzluğa düşecek bir durum yok.Hava basarken klavuz kırıldıysa,ya iç lastiğiniz çok kalitesiz,ya hava basarken,pompa ile sbop arasındaki açıyı zorladınız ya da pompanızın presta'ya uygun adaptöründe bir sorun var.Bildiğiniz gibi presta 40-60 mm cıvarı sbop var.Öyle zannediyorum ki sorun iç lastiğinizin sbobunda.İyi bir iç lastikle bir deneme yapmanın vakti gelmiş.Yok öyle çözülmezse,pompanızın iç adaptötü (zaten çok nazik bir parçadır) zarar görmüştür.
     
    emir yakup bulut bunu beğendi.