Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti için Sedona'dan iyi bir haber

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında gurol tarafından paylaşıldı.

  1. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Merhaba, bildiğiniz gibi bir süredir Sedona için Aslı Bisiklet bünyesinde çalışmaya başladım. Sedona'nın gelişimini hızlandırmak ve Türkiye'deki yerli yol bisikleti model açığını biraz olsun kapayabilmek için 2008 modelleri içine bir tane yol bisikleti modeli ekledik. 411 modeli bu senelik tek konfigürasyonda ve iki kadro ölçüsünde üretilecek. Biz bu sene kendi başımıza düşünerek malzeme ve model seçimi yaptık. Bu senelik buna sadık kalacağız. Sizlerin de görüşleri önemli. 2009 çalışmalarımız sırasında Türkiyedeki yol bisikleti fanatiklerinin de görüşleri ile yeni modellere şekil vermeyi hedefliyoruz. İşte modelimiz:

    [​IMG]
     
    BuRroM, bulent40, canyon ve 16 kişi daha bunu beğendi.
  2. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.133
    Beğeniler:
    802
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    sanırım küçük bir kadro bu.tiagra komponentler ve WH-500 teker seti mi var üzerinde? bir de fiyat nekadar düşünülüyor?
     
  3. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Evet donanım Tiagra ve jant seti de Shimano R500.

    965dolar perakende fiyatı olacak.

    Resimdeki 50cm olarak isimlendirilen efektif üst borusu 54cm olan kadro. Birde 53cm olan modeli olacak (57cm efektif).
     
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Faydalı bir girişim olmuş Gürol abi.Bu fikirde emeği olan herkese teşekkür ederim.Üzerinde illaki Duraace ile gelecek diye bir kaide yok.Tiagra uygun bir seçim olmuş.
    Maşanın özelliklerini bilmiyorum.Sağlam ve karbon bir maşa iyi olacaktır.
    En çok önemsenmesi gereken, ülkemizin bozuk, çukurlu asfaltlarına uygun, konforlu, çok sağlam teker setine sahip olmalarıdır.
    Shimano tekerler, bilindiği üzere sağlamlar.Bundan sonraki üretimlerde belki daha da sağlamları bulunabilir.Bu konuda fikrim yok, bilenler daha spesifik yorum yapabilirler.
    Emeğinize teşekkürler.
     
  5. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.133
    Beğeniler:
    802
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bencede tiagra uygun bir giriş donanımı olmuş, sedona'nın daha bu kategoride piyasaya yeni girdiğini düşünecek olursak uygun olmuş. başlangıç için bir bisiklet sececekler için de fiyatı uygun olmuş. insallah önümüzdeki senelerde daha cok cesit ve kombinasyon görürüz bu marka adı altında.
    athletic'in dediği gibi karbon bir maşa daha iyi olurdu ama bunada eyvallah. tekrar hayırlı olsun.
     
  6. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Karbon maşa açısından haklısınız. Rakip Tiagralı modellerin hepsinde karbon maşalar (alloy-carbon) mevcut. 411'in maşası 7005 aluminyum ve 715gr ağırlığında.

    Duraace, gelecek sene de olmayabilir. Bu tamamen Sedona markasının yol bisikletine olacak talebe bağlı.
     
  7. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    maşa açısından bir öneride bulunmam gerekirse ki gerekmez heralde Amoeba carbon maşa kullanılabilir mesela...
    Güzel bi yol bisikleti ....
     
  8. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Ülkemizde ki yol bisikleti çeşitlilğindeki eksiklik düşünülünce güzel bir atılım olmuş. Peki renk seçenekleri olacak mı ?
     
  9. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Her şey bir yana, Sedona'nın böyle bir atılımda bulunması tek başına takdire şâyan. Ama bana sorarsanız geç bile kalındı derim. Sözkonusu bisiklet modeli yol bisikletine yeni başlayacak müstakbel bisikletçiler için bence düşünülebilir. Kadro (malzemesi, garantisi?) bisiklet ağırlığı, donanım gibi ayrıntılar belirleyici noktalar olacaktır. Buna mukabil, bisikletçilerin kafasındaki fiyat/bisiklet orantısı ile de ölçüşüyorsa favori olmaması için engel yok diye düşünüyorum.
     
  10. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Gayet güzel görünüyor, bir Türk firmasının yol bisikletine atılım yapması gerçekten ileriyi gördüğünü ve pazar yapısını iyi analiz ettiğini gösteriyor, benimde genel görüşüm üst seviye bisikletçiler arttıkça yol bisikletine talebin her geçen gün daha da arttığı yönünde...
     
  11. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Tek kelimeyle "Bravo", Sedona'yı ( Aslı Bisikleti) ve bu ürünün bize ulaşmasında gayreti bulunan herkezi tebrik ediyorum.
    Sonunda bir Türk firması adam gibi bir Yol kadrosuyla geldi.

    Eleştrilerimi (yapıcı anlamda) şöyle sıralayabilirim:

    1) Boya ve grafiklerin sadeliği çok güzel, aynı sadelikte farklı 1 yada 2 renk opsiyonuda umarım katılır. Fakat tek renkte kalmakda bence tamamdır.

    2) Giriş (entry level) olarak kullanılan komponentler bence gayet uygun, eğer
    kadro tek başınada fiyatlanıyor ve alıcının arzusuna göre komponentler "upgrade" edilebiliyorsa harika.

    3) Entry level olarak sunulan bisikletteki jantların örgülerinin radial yerine
    ( biliyorum radial 75gr. daha hafif ve "cool" ama!) 32 delik ve 3X(cross) örgü olmasını özellikle tavsiye ediyorum (eski bir lisanslı sporcu olarak). Türkiye şartlarında bu jantlar bizim yollarımıza dayanmaz. Bütçesi sınırlı bir sporcu jantlarıyla sorun yaşamak istemez.

    4) Sanıyorum "integrated head set" kullanılmış ( umarım yanılmıyorum), eğer standart head-set 'e geçerseniz bence çok iyi olur, gerek kadro ömrü gerekse dayanıklılık açısından kaliteyi bir gömlek yukarı çekersiniz.

    5) Kadro ağırlığı verilmemiş, gerçi çok önemli değil, önemli olan kadro geometrisi
    kaynak işçiliği ( buradan göremiyorum) ve sürüş kalitesi.
    7005 serisi Alu. bir kadro için 1400-1500 gr. bence gayet iyidir.

    6) MAŞA!, burda sorun var. İlk önce maşada aluminium kullanılması bence hata. Birkaç nedenden ötürü; alu. maşaların sürüş kaliteleri çok kötüdür ve en ufak bir kazada kırılma riskleri çok yüksektir veya uyarı yapmadan kırılmaya eğilimleri yükselecektir. Ayrıca 715gr. ağırlıkta bir maşa çok ağır, bugünkü üretimlerde çok rahatlıkla 620gr. larda uni-crown çelik bir maşayı aynı fiyata temin edebilirsiniz. Hem neredeyse 100gr. hafifletir, hemde dayanıklı ve sürüş kalitesi çok iyi bir maşayı kadronuza bağlarsınız.

    Bu kadroda karbon maşaları görmek bence en iyi çözüm, fiyatlarda hesaplı, ağırlık olarak 450-500gr.'larda bir karbon maşa fiyata en fazla 100ytl. fark ettirir ( ettirmeli) vede ağırlığı 200gr. aşağıya çeker. Buda kadroyu bir gömlek yukarı çıkaracaktır.

    7) Kadro ölçülerini (size) umarım 4-5 gruba çıkarırsınız, uzun arkadaşlarımızda var.
    Kadro geometrisinde "Compact" (slope) seçmişsiniz. Bunu anlarım, bugün moda ve ağırlıkta 50gr. indiriyor ( sele borusunda 20gr. ekliyor). Fakat bu kadroyu klasik geometridede üretirseniz işte o zaman bu kadro ölümsüz bir design olur. Kadro yapımcılarının önderleri şimdiden klasik geometriye dönmeye başladılar, sizde bu öncülerin arasına katılabilirsiniz. İnanınki " compact" geometri , moda olduğu kadar rijid değil.

    8) Kadronun sürüş kalitesi olarak hiç bir şey diyemem çünkü kullanmadım.
    Eğer bana test için sağlayabilirseniz ( pedal ve ayakkabılarımı ben getiririm), memnuniyetle denerim.:) ve görüşlerimi paylaşırım.

    9) Umarım kadronu üzerinde " Design-in Turkey, Made-in neredeyse" etiketlenmiştir, bunu görmekten gurur duyarız.

    Son bir şey daha; umarım bu bisikletleri Milli Takımımızın altında yarışırken
    görürüz.

    Mustafa İçdağ
     
    Raven_35, BuRroM, bulent40 ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  12. Fatih Ertörün

    Fatih Ertörün Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.281
    Beğeniler:
    1.093
    Şehir:
    izmir/bostanlı
    Seviye:
    Birşeyi merak ediyorum, bu kadro acaba Türkiye'de mi üretildi? Yoksa Taiwandan getirilip üzerine Sedona etiketi mi yapıştırıldı?
     
  13. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.133
    Beğeniler:
    802
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bence birşey farketmez, sonucta bir türk firması nerede ürettirirse ürettirsin türkiye pazarına yeni bir alternatif sokmus oluyor ki bu ülkemizdeki yol bisikletciliği için guzel bir adım.
     
  14. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bunu merak etmekte haklısın, ama sorunun gidişi yanlış.

    Sedona' lar Türkiyede tasarımlandı, nerede yapıldığı ise önemli değil, bu bilgi
    üretimcileri tarafından açıklanabilir.

    "Hangi markalar nerelerde yapılıyor?" uzun bir hikaye ama bazı örnekler vereyim
    konuya açıklık gelsin;
    Bianchi USA: tamamı Taiwan'da, Canondale: karbonlar Asya'da, Colnago ve Pinarello' lar: düşük model karbonlar Taiwan'da, Felt: tamamı Asya'da,
    Giant (Taiwan bazlı şirket) Taiwan'da ve Çin'de, Trek: OCLV kadroları hariç tamamı Taiwan ve Çin'de, Look(France): bir kısmı Asya'da, Cervelo:tamamı Çinde, Orbea: alu. kadrolar hariç tamamı Asya'da, Scott USA tamamı Asya'da
    , Specialized: tamamı Asya'da ve geriye kalan ne kadar bilindik avrupa-USA markası
    varsa 95%' i Asya'da üretiliyor, marka oldukları ülkede etiketleniyor.
     
    Raven_35 ve Berkay Benli bunu beğendi.
  15. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    "Etiket yapıştırıldı" deyimi de pek yerinde değil. Açıklayayım.

    Kadronun teknik çizimlerini biz yaptık. Grafik tasarımını da biz yaptık. Malzeme ve boru kesitlerini de biz seçtik. Kısacası mühendislik dahil her tür tasarımını yaptık. Türkiye'de bu üretime cevap verecek bir kadro fabrikası yok. Bu yüzden atladık Tayvana gittik. Axman fabrikası ile görüştük ve kadrolar Axman tarafından üretildi. Çeşitli diğer görüşmelerle 14 gün süren bu yolculuk sonunda Axman çalışanları ile uzun saatler geçirip (tüm Sedonalara ve) 411'e son hallerini verdik. Örnek kadrolar üretilip dayanım testlerinden geçti. Boyanıp buraya yollandı. Bize de montaj düştü. Güzel bir boya kalitesi var ve etiketleri vernik altı.
     
  16. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Bencede kadroların tayvanda üretilmesinde bir yanlış yok. Ancak Gürol Bey'in dediği gibi teknik özelliklerine müdahale yapılması kaydıyla. Aksi hale ver ordan 100 tane kadro düşüncesi Türk bisikletlerine birşey katmaz. Kutluyorum.
     
  17. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Öneclikle ilginiz ve eleştiriniz için teşekkürler.

    Bu sene tek renk. Evet yaptık ama piyasanın Sedona yol bisikletine tepkisini görmek de lazım. Malum dağ bisikletinde tanınırlık ve kabul edilişi yakalamak 3 sene aldı. Dolayısı ile tek renk tek model ve iki boy olarak planladık. İnşallah ilgi yüksek olacak ve pişman olacağız. Bu durumda Seneye 2-3 model 2-3 renk seçeneğine geçeriz.

    Dolaylı olarak bayilerimiz bu seçeneği her zaman sunacaktır. Tek kodro satışı da olabilir ama ilk aylarda böyle bir niyetimiz yok. En azından şimdilik yok.
    Aslında R500, Shimano'nun giriş seviyesi teker seti. Ama 32 3lü kros konusunda haklısınız. Ben dağ bisikletimde radyal yada az telli teker tercih etmiyorum. "Dayanmaz" tanımı da biraz acımasız olmuş. Sağlam olacağını düşündüğümüz ve bisikleti nispeten daha alımlı yapacağından seçmiştik.
    Bu eleştirinizden gayet gelenekçi olduğunuzu anlıyorum. Ben de dağ bisikletimde harici furş kullanıyorum. Ama artık yol bisikletlerinin nerdeyse tamamında, karbon dağ ve yol bisikletlerinin tamamında integrated kullanılıyor. Biz de bu modaya uyduk diyelim.
    Kadromuz süper hafif değil. 1700gr. Ama oldukça sağlam. Buna rağmen bisikletin genel ağırlığı bu fiyat aralığı için oldukça uygun olduğu görüşündeyim.

    Vallahi bunu da çok düşündük. Full karbon bir maşa maliyeti tahminizden çok artırıyor. Bu seviyede diğer dünya markalarının kullandığı gibi aluminyum üzerine karbon bir maşa çözümü sunulabilirdi. Biz bu noktada bunun kullanıcıya kalmış bir opsiyon olmasını istedik. 411'in hedefi ulaşılabilir ve yeterince kaliteli bir model olmaktı. Aluminyum maşa da bu ulaşılabilirliği sağlayan faktörlerden.

    Ben kendime sordum, karbon maşa kullanırmıydım diye. Açıkcası 411 edinirsem son 10 yıldır benim ilk yol bisikletim olacak. Kendimi yeni başlayan biri olarak tanımladığımda karbon maşayı gereksiz buldum. Şuna eminim ki bir kaç bin kilometreden sonra karbon maşalı bir bisiklet deneyince farkı anlayabilirim. O zaman bir upgrade olarak düşünür yenilerim.

    Benim gibi yeni bir çok kullanıcı bu biçimde düşünecek.
    Kadro ölçüsü belirttiğiniz gibi kısıtlı. 50 ve 53 olarak isimlendirilen kadrolarımız yine belirttiğiniz gibi sloping top tube olarak tasarlandı ve efektif 54 ve 57cm ölçüsündeler. Bu yaklaşık olarak Small ve Medium ölçüler. Buna bir de Large eklenebilirdi. Buna karar verirken yaptığımız anketin istetistikleri ve Türkiye insan boyu istatistikleri etkili oldu. Biz genelde S ve M boyunda bir milletiz.

    Bu senelik böyle.
    Olmaz idye bişey yok. Mart ortalarında bu konuyu görüşelim.
    O yok işte. Açıkcası kanunlardan dolayı "madi in Türkiye" yazmak mümkün değil, doğru da olmaz. designed in Türkiye (yada Türk Tasarımıdır) yazılabilirdi, tabi siz burda söyleyene kadar aklıma gelmemişti. Uygun olup olmadığını Aslı Bisiklet bünyesinde görüşmemiz lazım.
     
    Raven_35, Bulunmaz, borab ve 6 kişi daha bunu beğendi.
  18. candede

    candede Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.095
    Beğeniler:
    1.088
    Şehir:
    DÜŞ BAHÇESİ
    Seviye:
    Sevgili Gürol,sen güzel İnsanın nezdinde Aslı Bisikleti kutluyorum.Sunum boyunca başından sonuna özellikle yol bisikleti konularına vakıf olma adına takip etmeye çalışıyorum.Bisiklette vazgeçemediğim aşklarım var.Yarışlarıma fırsatlarım ve ekonomim el verdiğince sevdamla katılıyorum.Uzun soluklu turlarıma yine izinlerim ve ekonomim el verdiğince Sevgimle katılıyorum.
    Son bir senedir rüyalarımı süsleyen aşkım'ı arıyorum.Tercihimi nerden nasıl yaparım diye uzun uzun araştırmalar yapıyorum.

    Sevgili Gürol sanırım ben aşkım'ı buldum.Ekonomim bana izin verirse(Banka dolandırıcılarının eline düşen talihlilerden biriyim.Bankadan sonucu bekliyorum.)Sevda ve Sevgi'nin yanına arkadaş olarak Aşkım'ı koymak istiyorum.
    [​IMG][/QUOTE]
    Hayatımda ilk defa bir yol bisikletim olacak. Bunun Sedona olmasını çok istiyorum.Senin nezdinde Aslı bisiklete sesleniyorum.Aşkım'a Türkiye de ilk binen ben olmak istiyorum.İlk güzel Projemi de onunla ben gerçekleştirmek istiyorum.

    Aşkım'la daha güzel serüvenlere...

    Yüreğim ve Sevgimle...
     
  19. canyon

    canyon Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    acaba bu bisiklete lastik daha büyük ebad takılabilirmi yani şu an 700-23 var üzerinde bunu 700-25 yapmak mümkünmü acaba :?
     
  20. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Mümkün. ()
     
    canyon bunu beğendi.