Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

yol bisikleti hakkında yepyeni başlayanlara tavsiyeleriniz neler?

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında thomisus lx tarafından paylaşıldı.

  1. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    konu nerelere taşınır bilemiyorum ama yol bisikletine başlayayım diyorum.
    21 yıldır dağ bisikleti kullanan biri olarak, tavsiyeler, öneriler ve merak bir araya geldi ve ben de bir yol bisikleti alayım dedim ama bazı kaygılar oluştu bende.
    artılarından ziyade eksilerini öğrenmek istiyorum. tüm eksilerini bilerek almak istiyorum.
    lastikleri çok sık mı patlar? jantlar çabuk mı eğilir? azıcık rampa görse epey zorlar mı? aklıma gelmeyen tüm eksilerini sıralayabilir misiniz?

    saygılar.
     
  2. Özhan Akgöğ

    Özhan Akgöğ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    546
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    açıkca güzel bir dış lastikle ve doğru psi da epey dayanıklı oluyor lastikleri. Bir de tabi mtb gibi kullanamıyorsunuz kaldırımdan inmek çukura girmek konularında dikkat etmelisiniz. Ve yoldaki taşlar en büyük sıkıntı yüksek hızda giderken taşlara dikkat etmelisiniz yoksa lastiği patlatıyor. Jant akordları biraz hassas ama çift kat jantlar yine dayanıklı düzgün kullanırsanız 2-3 ayda bir ancak akord etmeniz gerekecektir. Yağışlı havalarda yavaş sürmek gerekiyor malum lastiklerin yol tutuşu düşük. Rampalarda zorlar yine ruble ve aynakol diş sayılarının mtblere oranla farklılığından fakat alışınca emin olun 1. vites az geliyor 2-3 le çıkmak istiyorsunuz tabi çok dik yokuşlar hariç. Rampalar için 3lü aynakollar var veya rubledeki en yüksek diş sayısı arttırılabilir. genelde 24-27 aralığında oluyorlar. Ama oldukça akıcı ve özellikle uzun yollarda çok keyiflidir bence bunların hepsine değen bi sürüş keyfi var. Alışmakla alakalı eğer mtb de vitesi çok düşük kullanmıyorsanız (3-4. viteslerden yukarı) yol bisikletiyle rahat edersiniz. Kullanıyorsanız da 1-2 ay içerisinde zaten kaslarınız alışır. Açıkca ben eksi yönünden daha çok artı yönü olduğunu düşünüyorum. Çok da hassas değiller sertleşmiş toprak yolda vs. de idareten kullanılabilir. Bir de ilk başlarda kullanımda biraz bozuk yollarda titreşimden ve lastiklerin çok sert ve inceliğinden ötürü kolda ve oturan yerlerde uyuşmlar olabilir. Hepsi zamanla aşılıyor.
     
    thomisus lx ve Murat Sarp bunu beğendi.
  3. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    ileride belki tur için kullanırım diye kadrosunda arka bagaj takılabilecek tarzda üretilen hibrit denilen kadrolardan düşünmeye başladım açıkçası. gaint defy ler şimdilik favorim gibi. bnakalım kısmet. birisi beni ikna ederse almamaya, almayacağım.
     
  4. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bahsettiğiniz eksiler şehir efsanesi. Bu konuda Ferhat Köse ile görüşebilirsiniz benden çok deneyimlidir. Ucuz lastik kullanmadıkça uygun basınçta patlakları unutabilirsiniz kolay kolay patlamaz. Çukurlara çok hızlı girmediğiniz, çukurdan veya engelden geçerken selede oturmadığınız sürece orta ve üstü jantlarınızın akordu MTB nizden önce bozulmaz. Yokuş kısmı ile ilgili özhan akgök herşeyi yazmış eline sağlık. Lastikleri standart 23 değil de ön 25 arka 28 (çoğu kadro 28 kadar destekler sormanızda fayda var) yaparsanız konforunuz çok artar.

    Gelelim tur işine. Bu tarz yol bisikletleriyle uzun turları hele yük ile turları unutun. Bagaj takıp tur yapacaksanız Giant Defy, specialized sirrus elite ( benim favorim) hakkını fazlasıyla verir. Hem şehir içinde yol bisikletine yakın performans alırsınız hem de turlarda.