Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol Bisikleti Gidon Çeşitleri

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Eser Sevinç tarafından paylaşıldı.

?

Yol gidonunda hangisini tercih edersiniz?

  1. Compact

    60,0%
  2. Anatomic

    26,7%
  3. Traditional

    13,3%
  1. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar, sormak istediğim bir kaç konu var, bu konuda tecrübeli olanların bilgilerine danışmak isterim.
    Tur bisikletimde yol bisikleti gidonu kullanmaya başlayacağım ve gidon araştırıyorum. Genelde karşılaştığım iç tip gidon var, bunlar Compact, Anatomic ve Traditional. Bunları hepsinin reach ve drop mesafeleri farklı.
    Bu gidonların kullanım yerleri nerelerdir? Farklı reach ve drop değerlerinin avantaj ve dezavantajları nelerdir? Kısa olan reach veya uzun olan drop mesafesinin faydaları ve olumsuzlukları nelerdir.
    Bir de siz hangi kullanım amacıyla hangi gidon tipini tercih edersiniz?
    Tüm bu sorularıma cevap arıyorum :) yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
     
  2. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Benim de çok yakından ilgilendiğim bir konu ve uzunca bir araştırma yapmıştım,paylaşayım.Yol tipi handlebar'ların ergonomik yapıları birbirine çok yakın
    gibi gözükse de ,gerçekte durum çok farklı.Ortalama 50$ ile 450$ arasında değişen fiyatlarda en temel kriter Aerodinamik yapı ve hafiflik üzerine kurulmuş.Zamana karşı gidonlarında ise fiyatlar 1000$a kadar çıkıyor. (2012 3T Brezza II LTD Aerobar 850 $) Sadece 187 gr ağırlığındaki 2012 3T Ergonova LTD Carbon'un fiyatı 400$.
    Aynı fiyattaki Zipp VukaSprint V2 modelinde aerodinamik öylesine öne çıkmış ki ,alışageldiğimiz yuvarlak yapı yerine ince bir tasarım kullanılmış.

    [​IMG]

    300 $ ve üzeri gidonlarda ifade edilen ortak nokta,kıvrım açıları ve bunun hız esnasında yarattığı rüzgar direnci.Ben bu kıvrımınnbelirgin bir düzlükle birttiği bir modelle,daha yukarı kıvrıldığı bir modeli karşılaştırarak görüş istediğimde,yetkili,bu gidonların Amerika Californiadaki o meşhur rüzgar tüneli deneylerinin yapıldığı,teknoloji alanında test edildiğini söylemişti.
    Sonuç,elbette 300-500 $ verip gidon almak zor.Hem ucuz hem aerodinamik üstünlük diye bir şey de malesef yok.Çok ileri seviye olmayan bir kullanıcı için,biraz konfor,biraz performans ve biraz fiyat kriteri ile seçim yapmak en iyisi.
    Tur bisikletinizde yol gidonu kullanacaksanız,zaten yüksek süratli sürüşlerden bahsetmiyor olmalıyız.Kişisel tercihimin ise orta ayar karbon bir gidon olduğunu belirteyim.Gidonların rüzgar tüneli test sonuçlarını görüp değerlendiremeyeceğimize göre en iyisi bu.
     
    GökhanRR bunu beğendi.
  3. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bilgilendirme için teşekkürler Derya abi, bahsettiğin gidonlar bizim için çok fazla, yarış yapmıyoruz, bir iddiamız da yok :) zaten o gidonları parası bisikletim kadar neredeyse.
    Benim ilk önceliğim konfor, yabancı sitelerde kıt ingilizcemle :) biraz araştırdım Compact modelleri kullanan kişiler konfor ve frenleme konusunda çok memnun olduklarını belirtmişler. Diğer modellerde çok farklı yorumlar mevcut, memnun olan var beğenmeyen var. Compact model düşünmemin en temel nedeni de hem reach hem de drop mesafesinin kısa olması, eğer bahsedildiği gibi frenlemede diğer modellere göre avantajı varsa ve bar end shifter kullanacağım için de drop mesafesinin kısa olması benim kullanım amacıma göre daha kullanışlı gibi geliyor. İlk defa yol gidonu kullanıcam ve alışana kadar biraz bocalayacağımı düşünüyorum özellikle frenlemede.
    Önümde 1-2 haftalık süre var, sanırım burada yazılacaklardan sonra en ideal tercihi yapacağımı düşünüyorum.
     
  4. ogunseyrek

    ogunseyrek Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    "Road drop bar geometry" bu linkte anlatıyor ama ingilizce ingilizceniz iyiyse burdan kendinize uygun olan gidonu seçebilirsiniz.
     
  5. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Evet bu linki incelemiştim, hatta bu linke baktıntan sonra bikeradar sitesinde adresini hatırlamadığım bir başlıkta compact gidonlar hakkında yorumlardan sonra aklıma yattı. Sonuçta ben yol bisikletinde kullanmayacağım ve ilk önceliğim konfor.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bu iki resmi incelediğimde gerek vites sistemi için gerekse de fren kullanımı için diğerlerinden daha kullanışlı geldi gözüme
     
    kellemusic bunu beğendi.
  6. ogunseyrek

    ogunseyrek Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    Ben anatomic yol gidonu kullanıyorum gayet memnunum, drop mesafesi biraz daha fazla compact gidonlara göre. kadrom 52cm boyum 1.86 kadrom bana göre biraz küçük olduğu için bana daha rahat gelmiş olabilir.
     
  7. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Compact gidon sizin için daha uygun olacaktır diye düşünüyorum ben. Neden derseniz, tur bisikletinde gidonu alttan tutacağınızı pek sanmıyorum. Rüzgara karşı gittiğiniz yerlerde kısa sürelik de olsa yaparsınız bunu. Compact gidonlarda gidonun alt kısmı size daha yakın ve yukarda olacağı için, rüzgara karşı gittiğiniz bölümlerde gidonu oradan tutsanız bile sizi yormayacak, nefes almanızı zorlaştırmayacak bir pozisyonda olursunuz.

    İkinci olarak, gidonu sürekli kullanacağınız fren pabuçları ve gidonun orta kısmı var. Gidonun ortasının nasıl olduğu önemli değil, hepsinde aynı orası zaten. Burada da "reach" mesafesi devreye giriyor. Bu mesafenin kısa olması, yine size daha öne çok fazla eğilmeden rahat bir sürüş sağlayacaktır.

    Gidon seçerken, son olarak gidon genişliğine bakmanız gerekiyor. Bunu da omuz genişliğinize göre yapacaksınız. Muhtemelen biliyorsunuzdur ama yine de hatırlatmak istedim.
     
    Güvenç Terzierol bunu beğendi.
  8. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Teşekkürler Gökhan, bahsettiğin sebeplerden benim de aklıma compact yatmıştı, başka birisinden de aynı şeyleri duymak doğru düşündüğümü gösteriyor.
     
  9. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Gökhan arkadaşımız açıklamış ama gidon seçimi görecelidir.Firmadan firmaya bile gidon kıvrımları değişebildiği için en rahatını deneyerek öğreneceksiniz.
     
    Eser Sevinç bunu beğendi.
  10. Uğur SARIGÖL

    Uğur SARIGÖL Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ekim 2012
    Mesajlar:
    448
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Konu hort :) Öncelikle yarışmayacağımı belirteyim. 50 cm omuz genişliğine 44 cm anatomic daha uygun oluyor diye düşünüyorum.
    Beni doğrular mısınız? Yoksa 42 ya da 40 mı dersiniz? Neden?

    Edit: anatomic konusu tartışmaya açıktır. Alacağım model anatomic olduğundan öyle yazmışım. Oraya yoğunlaşmaya gerek yok. :)