Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti geliştirmek

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Cerit200 tarafından paylaşıldı.

  1. Cerit200

    Cerit200 Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Canakkale
    Adı:
    safa cerit
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar nerden estiyse sadece 2-3 gün aklıma bisiklet girdikten sonra 1300 tl ye bianchi slr200 yol bisikleti aldım,böyle olacağını tahmin etmiyordum ama bi merak sardı.Genelde ilgi duyduğum konularda sürekli uğraşmayı severim bu yüzden bi kaç sey sormak istiyorum öncelikle kadroyu sevdiğimi ve beğendiğimi söyleyebilirim fakat donanımsal olarak sırf uğraş olsun diye masrafa girebilirim.başta dediğim gibi aklıma böyle birşey de olmadığı için biraz aceleye geldi tabi doğru bi karar mı verdim bilmiyorum.Size tek sorum kadro iş görür mü zamanla üst düzey bişeyler çıkarabilirmiyiz ? yoksa yol yakınken satıp farklı bisiklet mi tercih etmeliyim ? kadroyu beğendiğim için satma taraftarı değilim ama sizin yorumlarını da almak istiyorum
     
    Mümtaz Öztürk ve rohe bunu beğendi.
  2. CemBilgin

    CemBilgin Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    7 Kasım 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Manisa
    Adı:
    Cem Bilgin
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bianchinin bu işte salcanodan kötü olduğunu düşünüyorum
     
    caesar bunu beğendi.
  3. Cerit200

    Cerit200 Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Canakkale
    Adı:
    safa cerit
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    keşke konuyla bağlantılı bi cevap olsaydı :) teşekkürler
     
    moderen ve rohe bunu beğendi.
  4. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.203
    Beğeniler:
    5.032
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bütçeniz dahilinde alacağınız bisiklet de SLR200'e kıyasla çok üstün olmayacaktır. Bu nedenle şimdilik bisikleti değil kendinizi geliştirmeye odaklanın.

    Bir süre kullanıp yol bisikleti sürüş stiline iyice adapte olduktan sonra jant setini daha iyi bir modele yükseltip uzun müddet kullanmaya devam edebilirsiniz.

    Şu aşamada full karbon bir yol canavarı ve SLR 200 arasında sizin açınızdan ciddi bir fark olmayacaktır.
     
  5. kemalkeskin

    kemalkeskin Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    8 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Kemal Keskin
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Aynen kadrosu çok şık duruyo ama ben geliştirmeye gerek olarak gormuyorum yol bisikleti olarak. Tabi yapılabilir ama baya para ister onun yerine para biriktirerek ve bu bisikleti satarak daha iyi bir bisiklet alinabilir. Tabi ozamana kadar bu bisikleti doya doya kullanirsin
     
    yusuf tunçer bunu beğendi.
  6. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.720
    Beğeniler:
    10.676
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    O bisiklet cok dandik. Bizim mahallede bi cocukta vardi herkes geciyodu onu.

    Bir an once sat onu
     
  7. hlksnrr

    hlksnrr Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    476
    Beğeniler:
    550
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Haluk ŞENER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yeni bisiklet almış hevesli bir arkadaşa saçma sapan , hevesini kıracak mesajlar yazılması gerçekten bu foruma hiç yakışmıyor.

    Değerli arkadaşım başladığın bisiklet zaten adı üzerinde başlangıç , sen tamamen alışmaya ve bisiklete başlamaya odaklan 2 sene kullan sonra satarsın.Bu arada bisikleti geliştirmek yerine kaliteli ve uzun ömürlü ekipmanlar al.

    Bisiklet için gerekli aletleri , kaliteli bir ayak pompasını , bir adet bisiklet üzerinde taşıyacağım pompayı , yama kitini , yedek iç lastiği , mataralarını al ve kullanmaya başla zaten alışıp profesyonelleştikçe bisikleti tanıdıkça , ayarını,tamiratını öğrendikçe zaten sana yeterli gelmemeye başlayacak işte o zaman jant almaya uğraşmak yerine daha kaliteli kadroya sahip güzel bir bisiklete geçersin.

    Sen şimdi kullanmana bak önce bir yola çık yapabildiğim kadar km yap zaten değiştirmen gereken zamanı kendin anlayacaksın bence başlangıç için SLR200 yeterli olacaktır zaten başlar başlamaz bence öyle çok yüksek meblağlar ödemene gerek yok.Bisiklete laf eden arkadaşlara takılma zaten birşeyi almış birine hevesi kırılmasın diye böyle şeyler denilmez böyle diyenleri boşver.

    Sen şimdilik yeni bisikletinle yola çık , kullanmaya başla ve ülkemizdek yola paralel mazgallara çok dikkat et, dikkatli ol kask olmadan yola çıkma...
     
    gokberk88, moderen, HamzaUrun ve 9 kişi daha bunu beğendi.
  8. Cerit200

    Cerit200 Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Canakkale
    Adı:
    safa cerit
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    teşekkür ederim :) açıklayıcı oldu

    öncelikle zahmet edip bu uzun yorumu yazdığınız için ayrıca teşekkür ederim hedef alacağım en mantıklı yorum oldu,heves kırma meselesini malesef insanlar dikkate almıyor ama gerçekten sinir bozucu bir durum..Tavsiyelerine dikkat edeceğim teşekkür ederim. bunun üzerine konuya başka bi yorum gerektiğini düşünmüyorum gayet açıklayıcı oldu iyi günler :)
     
  9. rohe

    rohe :))

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba,

    @Cerit200 öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun. Başlangıç için bence çok ideal ve çok güzel bir tasarımı var. Kazası, belası bol pedallamalar :)

    Bende yeni bir konu açmadan sizlerden ufak bir öneri almak isterim. @Sadettin Z. @hlksnrr

    2011 Model Bianchi NERO model bisiklete sahibim. Hybrid bir bisiklet. Üzerindeki parçalar;

    Kadro Alüminyum 6061 HF / Entegre Maşa Yatağı
    Maşa 28"RST NEON ML 1.1/8" SİYAH Kitlemeli
    Jant 28/622X19 BYTE ÇİFTKAT ALÜMİNYUM SİYAH 36H
    Lastik 700X38C 40-622 C-1118 SİYAH
    Vites SHIMANO DEORE / ACERA 24 VİTES
    Fren
    ÖN : MEKANİK DİSK "SHIMANO" BRM416A
    ARKA: V-Fren SHIMANO ABRM422 SİYAH
    Sele SELLE ROYAL 5053HRC

    [​IMG]

    Sorun şurada yeni bir yol bisikleti almayı düşünüyordum fakat sezon fiyatlarından sanırım oldukça yüksek geliyor şuan için. Mevcut bisikletim üzerinde yol bisikletine geçişe adapte edecek değişiklikler yapmayı düşündüm. Sizce böyle bir işe kalkışsam mı yoksa Eylül - Ekim gibi sezon sonu ürünlere mi yönelsem?

    İlginiz için şimdiden teşekkürler.. :)
     
  10. Özhan Akgöğ

    Özhan Akgöğ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    546
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben de sene 2010 larda benzer şekilde Bianchi'nin sora sistemli bir bisikletiyle başladım. Bi çok parçasını değiştirdikten sonra yeni bir bisiklete geçtim. Bu süreçte değiştirdiğim parçalar açısından en fazla verim aldığım jantlar oldu. Genel olarak jant seti değiştirmek hem motivasyon; hem de performans olarak ciddi katkı sağlıyor. Shimano'nun rs10 veya rs11gibi modellerine bakabilirsiniz. Yine diğer hafifletmek açısından sırayla jant, dış lastik, karbon sele borusu, sele, maşa, gidon, ve gidon boğazı alıp üzerine uğraşabilirsiniz.bu parçaların hepsini seleborusu ve maşa(muhtemelen bi sonraki karbon maşalı olur zaten) çapı uyması halinde bi sonraki bisikletinizde de kullanabilirsiniz. Haricinde kadroyu çok seviyorsanız da en son yapacağınız bi 105 grupset'le bisikletten baya haz alarak sürer gidersiniz. Tabi bu süreçte direk alırsanız fiyat olarak çok kar edemezsiniz. Ben şahsen 2.el piyasasını yoklayıp düşük fiyatlı üst segment parça gördüğümde alıyordum. Biraz bu kısmı heyecan verici oluyor zaten. Bir sürü yerden piyasayı takip ediyorsunuz parçayı alıp setin kalanı için de pusuya yatıyorsunuz yavaş ama fiyat açısından baya tatmin edici bir sonuc cıkıyor ortaya. 2 sene önce 8.4 kg kadar bir bisikleti toplam 1400tl gibi bir fiyata maletmiştim açıkca:)
     
    Ahmet Onur Çakmak bunu beğendi.
  11. Speedster911

    Speedster911 Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    22 Mart 2016
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhabalar,
    @Cerit200 , @Sadettin Z. çok güzel bir noktaya değinmiş. önemli olan kondisyon ve bisiklet üzerinde rahatlık olarak kendinizi geliştirmeniz. Donanımın bunların ardından geldiğine inanıyorum. @Özhan Akgöğ son noktayı koymuş sanırım. çok önemli tecrübelerini paylaşmış.
    Bisikletin üzerindeki parçalardan çok kendinizi bisiklet sporuna verin böylece daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum. Keyifli pedallar.
    Saygılarımla...
     
  12. mariokaldato

    mariokaldato Özlem, Yün don ve epılpay

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    1 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    3.682
    Beğeniler:
    8.115
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Raşit Cumhur Çakın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    "Ben ne adamlar gordum bi bisikleti bile yok,
    Ne marka bisikletler gordum üstünde adam yok "
    Mahsun Kirmizigül


    Dostum hayirli ugurlu olsun. Kafana gore gez performans arttir once
    Sonrasina bakarsin acele etme
     
    Adı Bende Saklı ve hlksnrr bunu beğendi.
  13. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bir seneye yakın antrenmanlarda kullanmıştım, çok akıcı bir bisiklettir. Geometrisi sprinte uygunluğu bakımından iyi bir ergonomik ayarla çok km ler yapmanız mümkün. Güle güle kullanın ve negatif yorumlara pek takılmayın. Bol pedallar dilerim.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  14. amoush00

    amoush00 Çiğdemli2tekerleri kurduk balgat çiğdem odtü

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    12 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    849
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Emrah Çetintaş
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bence de!! Bisikletçilerin gözünde iyi donanımlı, iyi markalar olunca şöyle bir bakarlar ve seni adam yerine koyarlar vs.. Ben de daha önce mtb kullanırken, daha geçen sene bir salcano xrs 040 alarak, yol bisikleti dünyasına girdim. İlk önce 20 ila 30 km lik sürüşleri ancak yapıp, yol bisikletinin vites oranları ile yokuşlarda çok zorlanıyordum. Süre süre hem ortalama hızımı arttırdım, hem de gittiğim mesafeleri. Artık bir grup ile çok rahat 100+ sürüşlere çıkabiliyorum. Ortalama hızım da fena değil .. Bir yarışçı gibi değil ama spor amaçlı hobi olarak bu işi yapan birisi için konuşuyorum. Sür arkadaşım.. daha sonra en büyük değişim isteyen parça bence jant seti olur. Aktarıcılar ve diğer vites sistemi ekipmanları shimano serisi olduğu için çok büyük bir sıkıntı yaşamazsın.. Belli bir kondisyona geldiğin zaman, bütçenini de ayarladığında yarışmayacaksan 105 setli bir makinaya geçiş yaparsın.. ( mesala ben carraro 062 düşünüyorum..) Çünkü sele, sele borusu, gidon bunları değiştir değiştir çok büyük farklar hissetmiyorsun ( tasarım hatası yoksa ) Jant seti ve göbeklerin akıcılığı önemli, o yüzden jant setini ayrı tutuyorum.. Zaten taytı, rüzgarlığı kaskı ıvır zıvırı bayağı bir para harcayacaksın merak etme.. Onları makul iyi ürünler al, yeni bisikletinde de kullanırsın daha sonra.. Yani demem o ki, bisikleti yükseltmek için harcayacağın parayı ziyan etme.. Bu işin sonu yok. Sür ustalaş sonra iyi bir bisiklet al. ( Hem parçaları teker teker almak sıfır olarak, bisikletin üstünde sistem olarak almaktan daha pahalıya geliyor.. !)
     
    Mümtaz Öztürk ve ecelfeli bunu beğendi.
  15. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence aldığın neyse ne öyle kullan bir spora kondüsyon tutmaya alış satar yenisini alırsın. Öyle parca değiş Kabon parçalar al 1000 tl lik bisiklete 1400 tl harcarsan 2400 tl yapar koy üstüne 500 daha kral bir yol alırsın.
    Çelik kadro bir bisikletle başladım 50 km mesafelere çıkınca daha rahat ve daha doğru kullanmak için 1 sene içinde değiştirdim. Bu arada önceki bisikletim ile ilgili bir kaç harcama yapmıştım çok değil ama üst düzey bir şeye binince anladım ki bisikletle komponenlerine ile birlikte tasarlanıyor ucuz bir bisiklete alıp pahalı komponen takmanın anlamı yok. Zaten Claris setli Kabon bisiklette yok. Hiç bozmadan zamanıngelince satın belki siz ucuza sattığınız için başka bir gençte bisiklete başlar. 1000 tl harcayıp satarsanız pahalıya satmak zorunda kalırsınız ancak bisikletten anlayan adam sıfırı 1000 tl olan bisikletin kullanılmış ve yükseltilmiş olarak 2000tl verir buda uzun süre müşteri bulamayacağınız anlamına gelir. 1000tl aldığınız bisikleti seneye 800-900 tl den koysanız yani başlayan birine hemen satarsınız.
     
    amoush00 bunu beğendi.
  16. hlksnrr

    hlksnrr Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    476
    Beğeniler:
    550
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Haluk ŞENER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Rica ederim dostum sen şimdilik sadece kondüsyon geliştirmeye bak ve ekipmanlara odaklan.Hatta ilk ekipman önerileride benden olsun :

    Kaliteli bir pompaya ve km sayacına ihtiyacın var.Birazdan sana önereceğim 2 ekipmanı bende yeni aldım ve çok memnun kaldım.

    Kaliteli pompa olarak 160 psi basabilen Topeak bir pompa : Topeak Pocket Rocket Pump | Bicycle Pumps | Merlin Cycles

    Ayrıca pompanın güzelliği şurada kadroya taktığın zaman üzerine matara kafeside takabiliyorsun.

    Kaliteli bir km sayacı Cateye Enduro - Japon markasıdır ve bu model Japonya üretimi , kablolu ama kaliteli sağlam bir kablosu var ve çok memnunum : Cateye Enduro Computer | Cycle Computers | Merlin Cycles

    İki ürünün fiyatları Türkiye'de yaklaşık olarak 90'ar lira civarı yani bunları buradan alsan sana maliyeti 180 lira gibi bir rakam olur ama Merlinde şuan bu iki üründe indirimde ve toplam kargo dahil 86 lira.Benim paket Ankara'ya aldıktan 4 gün sonra ptt ile teslim edildi ve gümrük , vergi vs hiçbirşey yok.

    Eğer matara - matara kafesi vs. almak istersen detaylı yardımcı olurum özel mesajdan ulaşman yeterli.

    @rohe Hocam merhabalar,

    Bisikletiniz pırıl pırıl duruyor bence yola adapte olacak değişikliğe gerek yok zaten şehir bisikletine yapacaklarınız çok kısıtlı bu sebeple para harcamayın.

    KM sayacınız ve Pompanız fotoğrafta yok bence yukarıda diğer arkadaşa önerdiğim km sayacı ve pompayı sizde alın.Hatta matara kafesi ve matara'da alın ve bisikleti aktif olarak ara vermeden belli bir düzende kullanıp kondüsyon yapmaya bakın.

    Daha sonra bu süreçte para biriktirmeyi unutmayın ve yol bisikleti alın ama bence şehir bisikletinizi satmadan yol alın bisikletiniz çok güzel ama uygun fiyata satmaktansa bence iki bisikletiniz olsun çünkü hepsinin keyfi çok ayrı ve bence yol-mtb-dağ birbiri yerine tercih edilecek türler değil imkan olduğu zaman bir mtb ve birde kaliteli tur bisikleti almak gibi bir hedefim var ve sizde temiz bir bisiklete sahipken bence bunu satmadan birde yol alın.

    Bu arada yukarıdaki pompa ve km sayacı şuan çok uygun fiyata geliyor eğer matara ve matara kafesi vs. almak isterseniz özel mesaj üzerinden çekinmeden ulaşabilirsiniz.
     
    rohe ve amoush00 bunu beğendi.
  17. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.773
    Beğeniler:
    2.159
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben alip sonradan gelistirenlerdenim.

    Lastik, fren, jant sonra da grup set aldim. Toplamda harcadığım rakama bakilirsa asagi yukari ayni parayi bastan harcasam tam istedigim gibi bir bisikletim olmayacakti.

    Sindi tam ihtiyacima göre bir bisikletim olmus oldu. Cunku kullandıkça hangi alanlara inem verdiğimi anladim, hangi rotada nasil surusler yaptigini gordum, ihtiyaçlarima gore her parcayi ayri aldim.

    Mesela kompakt gidon seviyormusum sonradan anladim 50tlye ikinci el aldim rahat ettim.

    32 ruble lazimis onu anladim ona gore alisveris ettim.

    Lastikleri conti 4 seasons aldim patlamaya dirençli ve kişin kaymiyor , rahat ettim.

    Simdi bisiklete en baştan 5bin tl harcasam lastikler standart gelecekti yine degistirecektim, ruble 28 gelecekti gene degistirecektim, gidon standart gelecekti gene degistirecektim. Vs vs ... dolayisiyla ucuz alip yükseltmenin de artilari var.

    Fakat bu is sabirli olmayi ve cok araştırmayı gerektiriyor. Ben 9 ayda bu isleri yaptim ve hep sabirla bekledim.

    Alışveriş yapacagim zaman artik ne istedigimi iyi biliyordum dolayisiyla nokta atisi yaptim.

    Simdi cok ilginç ve cok memnun oldugum bir bisikletim var.

    Ultegra setli, zonda jantli, 4 mevsim lastikli ve çamurluklu bir yol bisikletim var. :) meger bana boylesi lazimmis.

    Sizin de araştırmaya merakiniz varsa sagdan soldan temiz ikinci el oarca kovalayacaksaniz, etrafınızda konusup bilgi alip verebileceginiz yol bisikletli arkadaslariniz varsa size de ucuz alip sonradan yukseltmenizi tavsiye edebilirim.
     
    G_Theill, rohe ve hlksnrr bunu beğendi.
  18. Cerit200

    Cerit200 Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Canakkale
    Adı:
    safa cerit
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    yarış bisikleti şehir içinde zor gelince lapierre shaper 600 e geçtim xt fren xl pro gidon xlc pro sele borusu ve xlc pro gidon boğazı takılmış şekilde 2015 model sıfır ayarında shaper 600 e geçiş yaptım 3000 tl ye geldi,yol bisikleti gene ama slr a göre kullanım şeklinde dağlar kadar fark var, teşekkürler bu arada herkese