Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol bisikleti frenleri

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında nbacıshaquılle tarafından paylaşıldı.

  1. nbacıshaquılle

    nbacıshaquılle Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar biraz meraklıyım arada sırada nadiren şunu görüyorum yol bisikleti frenleri zayıf gibisinden hatta o kadar alışılmış ki çok normal karşılanıyor ben mtb kullanıcısı olarak 30tl lik plastik v-fren takımı bile zamk gibi tutuyor yani bu yol bisikletlerinin frenlerinin sebebi nedir özellikle mi yapıyorlar.
     
  2. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yol bisikleti freni durmak icin deil yavaslamak icindir diye bi söz vardir :D pedallamaya devam
     
  3. oktayakgoz

    oktayakgoz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    746
    Beğeniler:
    525
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hız fazla olduğu için ve lastikler ince oldugu icin zink diye duramiyorsunuz. Mtb ile kiyaslarsan aşağı yukarı aynı frenler sıkıntı uzun yolda ve yüksek hizda
     
  4. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.743
    Beğeniler:
    10.823
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    ince ve dişsiz lastik asfalta tutunamıyor. sen ne kadar fren yaparsan yap lastik kayıyor. yavaşlamıyosun, kayıyosun :D

    yok ben kayamam öle, hemen durmalıyım diyosan ön freni tamamen sıkıp takla atıyosun en temizi
     
    Batu54 ve ihtiyar bunu beğendi.
  5. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    peki şimdi pelotona sokmayı düşündükleri disk fren bu durumu ne kadar değiştirecek acaba, pelotona girdiği anda ortalık disk frenli yol bisikleti kaynayacak olan yine bizim bütçeye olacak, buna değecek mi bari
     
    olympos bunu beğendi.
  6. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Tecrübem yok fakat fren ile jantın arasındaki sürtünme kuvveti , lastik ile yol arasindaki surtunme kuvvetini gecerse teker kilitlenir ve kaymaya başlar . yol lastikleride dişsiz oldugu icin , yol ile aralarinda olan surtunme kuvveti cok daha az disli lastiklere gore. Bu durumda frenlerin zayif olmasi lastiklerin getirdiği bir durum .
     
  7. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @nbacıshaquılle maksat sert fren değil ustam yumusak sıkıp bisikleti ani frende takla atmayı önlemek
     
  8. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    Yol bisikletleri frenleri gucsuz degil. Janti kitleyecek kadar guclu hatta. Yere temas eden yuzey alani ve tutunma alani daha az oldugundan kaymaya daha teşne. Bir iki teknik var hizli durmak icin. Seleden cikip kalcanizi geriye cekmek gibi. Disk frenlere gelince dedigim tekniklerle yapilmis frenleme ile disk fren arasinda islak zeminde ve karbon yuzey frenlerle arasinda sadece 2.5-3 metre kadar fark oluyor. Pelotonda bazilari istese de bazilari yanasmiyor. Isinan fren rotorlarinin bir kaza esnasinda sebep olabilecegi yanmalar kesilmeler endise ile karsilaniyor. Diger bir dezavantaji ise takim mekanikleri hidrolik frenle ugrasmak istemiyorlar. He bir de qr milli bir gobek o hizda yapilan frenlemelere dayanamayacagi icin diskli yol jantlari sokma milli yapiliyor. Bu da lastik patlayinca degistirme suresinin epey uzamasi demek. Kisacasi su anda avantajindan cok dezavantaji var disk frenlerin. Konuya donersek dogru teknikle yol bisikleti freni de epey gucludur. Karbon frenleme yuzeyi olan jantlar ise biraz daha zor tabi :)
     
    ihtiyar ve ilker bunu beğendi.
  9. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Disk frenlerin pelotona o kadar cabuk girecegini sanmiyorum. Yukarida yazdiginiz neden de en önemli sebeplerinden birisi bence. Disk frenlerin cok cabuk tekerleri bloke etmesi, biribirine yakin seyreden bisikletlerin bir cok kazaya sebep olabilecegi korkusu, bir cok pro takimin yöneticileri tarafindan elestirilmekte.
    Diger yandan rotor takili jantlarin cabuk teker degistirme konusunda büyük sorun yaratacagi da diger bir konu...
    Fakat yagmurlu havalarda bir avantaj oldugunu da kabul etmek lazim...
    Neticede genel olarak yol bisikletci yariscisi icin hic bir avantaj saglamayacagi, tam tersine dezavantajlarinin agir bastigi asikar. Jant ve uyumlu fren papuclarinin frenlemesi herhalükarda yeterlidir. Sadece cyclocross yarislarinda kesinlikle büyük bir bir avantaj saglayabilecegi, zaten ne kadar cabuk yayildigindan belli oluyor.
     
    furkan.zaman ve Ahmet Onur Çakmak bunu beğendi.
  10. nbacıshaquılle

    nbacıshaquılle Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok teşekkürler istediğimi aldım ;)