Yokuştan en sağlıklı nasıl inilir?

Kayıt
21 Mayıs 2014
Mesaj
13
Tepki
0
Şehir
istANbul
Merhaba arkadaşlar iki haftalık bisiklet kullanıcısıyım ve hergün sürmeye çalışıyorum. Fakat yokuşlardan aşağıya inerken ister istemez korkuyorum. En sağlıklı nasıl inilir çünkü ben abanıyorum arka frene ve tekerlekler kayıyor hatta oturduğum sitede yokuş aşağıya inerken, adamlar muhabbet ediyordu. Ben de o anda frene fazla abandım, adamlar muhabbet ederken benim şekil yaptığımı sandı kendilerine karşı sonra git yukarıda sür gibi laflar ettiler. Ben de o anda kötü oldum 18-19 yaşında bir gencim ve 30-40 yaşındaki adamlara şekil mi yapacağım yani. Demek istediğim yokuş aşağıya en sağlıklı nasıl inilir? Çünkü inerken bir yere çarpacak gibi oluyorum o anda ve direksiyonu hareket ettiremiyor hissine kapılıyorum...
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
hızını koruyarak incen hep. fren papuçları inene kadar hep jantla öpüşecekler :D
freni bırakırsan çabuk hızlanır sonra yavaşlayayım derken gene artistik bi arka kaydırma yaparsın :D

yani demem o ki. yokuş bitene kadar frenleri hiç bırakmıcan.
 

Gürkan Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2014
Mesaj
621
Tepki
195
Şehir
İstanbul
okşar gibi. Basıp bırakıcan :D

Tabii en iyisi fren konusunda biraz pratik yapman olacaktır. Ayrıca sadece arka freni kullanma. Ön ve arka eşit kullanmaya çalış.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
İkisine aynı anda yüklenirsen ağırlık merkezin öne doğru kayar ve buda takla atmana neden olur. Yüksek oranda arka freni sıkacaksın ön freni de kendin oranlayacaksın ama arkayı sıktığından biraz daha az olacak ve popo kısmını geriye doğru çekmen ön frene biraz daha fazla basmanı sağlayabilir. Bunların hepsi bir oran, yokusun eğimi hızın kilon konumun. Hepsi sende bitiyor.
 

Emre Örsel

Aktif Üye
Kayıt
19 Mayıs 2014
Mesaj
147
Tepki
41
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Bisiklet
Salcano
Frenleri sürekli sıkmak doğru olmayabilir. Pabuçlar çok çabuk erir. Bence biraz fren yapıp biraz serbest bırakarak hızını koruyabilirsin.
 
Kayıt
3 Nisan 2014
Mesaj
75
Tepki
79
Şehir
istanbul
İsim
Yusuf
Bisiklet
KTM
Amortisor de açık olmalı , yoksa tümseklerden ön teker havalanıyor kontrol kayboluyor
 

ramazanedis

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2012
Mesaj
303
Tepki
56
Şehir
istanbul-(sultanbeyli)
Bisiklet
Salcano
yokuş aşağı downhilll ciler gibi inin yani kendinizi geri atın arka lastiğe oturacak gibi sonra ön frene yüklenin asfaltta toprak veya toz birikintintisi yoksa ön teker kitlemez eğer toz birikintintisi varsa arka ve ön freni bırakın sonucu kötü olabilir
 

Bahadır Ulusoy

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Aralık 2011
Mesaj
741
Tepki
231
Yaş
26
Şehir
Karabük-Konya
İsim
BAHADIR ULUSOY
Bisiklet
Salcano
yunus eğer yüksek oranda önü kullanırsa 50 metrede duracagına 1 metrede durar en kısası değil mi ? :)
 
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
36
Tepki
14
Şehir
Eskişehir / Denizli
@Emre Örsel

Eğer kontrol edemiyorsa frenleri hiç bırakmayacak arkadaşım, arka kırmızı hep yanacak yani..
Yemişim fren papucunu, 15-20 lira olsun giden.. Senin eller sürekli frende olsun kardeşim..
Ben de oldukça yüksek rakımlı bir bölgede yaşıyorum, o yüzden anlıyorum seni..
 
  • Beğen
Tepkiler: Nerideniz

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
@Bahadır Ulusoy
Üzerinde biz varsak varsın o şekilde dursun.
Süre ve mesafeyi ölçebilirseniz şöyle yapın, 50 km hıza çıkın(rampa aşağı) ve sadece arka frenle yavaşlamaya çalışın. Aynı hızla ön freni de kullanarak inin ve farkı isterseniz buraya yazın. İkisini kullanmanıza hiç girmeyecem bile, onu zaten dengeyi sağlamak için kendiniz kullanmayı öğrenirsiniz.

Arka fren benim için sadece destek freni, o da bütün yük ön(fren)e dağılmasın diye kullanırım. Yoksa sonucu belli zaten.
Arka freni de genelde çok yavaş olduğum zamanlarda kullanırım, anca öyle durdurmaya yarıyor zaten.
Ha şu frenleme işini beceremeyen arkadaşlar(arka kullanın diyenler) araçları varsa sıkıysa el frenini çekerek dursunlar.
 
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
36
Tepki
14
Şehir
Eskişehir / Denizli
Dostum kimsenin sadece arka freni kullanın dediği yok zaten, sen bisikletforum.com adresinde misin ? Ayrıca senin dediğin el freni ile araba durdurma işi ara sokaklarda tofaşlarla yapılan işler, bilmem anladın mı..
 

Yunus Emree

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2013
Mesaj
867
Tepki
150
Şehir
giresun
Bisiklet
Sedona
"Yüksek oranda arka freni sıkacaksın ön freni de kendin oranlayacaksın ama arkayı sıktığından biraz daha az olacak" bunu yazan kişi bu adreste ve ben de bunun aksini savunuyorum. Zaten ben "İkisini kullanmanıza hiç girmeyecem bile" diyorum, çünkü aksini zaten söylemiyorum.
Yoğunluğun ön frende olması gerektiğini anlatmak için daha nasıl bir ifade kullanayım söyler misin? Ön ve arkayı tek tek kullan demek anormal bir şey mi? Evet o araba "durdurma" işi oluyor zaten yavaşlatmada yine ön fren yoğun olarak kullanılıyor, bilmem anladın mı...
 
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
36
Tepki
14
Şehir
Eskişehir / Denizli
Konu yokuştan aşağı inmek dostum.. Bayır aşağı hani.. Düz yol değil..
Ama tamam canım, sen ön frene aban bayır aşağı, arka freni de ona göre ayarlarsın artık.
 

Silivrili

Daimi Üye
Kayıt
4 Ağustos 2012
Mesaj
287
Tepki
129
Şehir
Silivri
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ön fren manevra yapmanı engeller, sağa sola döneceksen, frenini erkenden yap, frensiz dön.
Frenlerinde ikisine birden aynı anda bas.
 

Gürkan Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2014
Mesaj
621
Tepki
195
Şehir
İstanbul
@samet fırat

En güzeli senin bir kaç deneme yaparak pratik kazanman. bir süre sonra zaten sen alışırsın ve eller gider kendini ayarlar frene.
 

Sinan Ş

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2014
Mesaj
628
Tepki
451
Yaş
39
Şehir
Çengelköy
Bisiklet
b'Twin
Bizim burası da tepe,sahile inmek için 200mtlik dik tepeden inmek zorundayım,yol boş ise düzlüğe gelene kadar kullanmıyorum frenleri. :D
trafik yoğun ise ön arka eşit sekilde sıkarak sakin sakin iniyorum,çukur tümsek vs. manevra yapacağım zaman frenleri bırakıyorum,manevra sonrası frenleri tekrar sıkıyorum.