Yokuşta daha iyi çıkmak için tek çözüm yokuş antrenmanı mı?

Mehmet Vidinli

Canyon RoadLite 6.0 - Van Rysel Edc Af 105
Kayıt
29 Temmuz 2013
Mesaj
318
Tepki
353
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet Vidinli
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ozgurgokalp bende yokuslarda arada dinlenen biriyim.
nabız 180 lere varınca mecburen duruyorsunuz.
tabii bunda kardiyo eksikliği baş sebep. ama yavaşlamak yetmiyor maalesef.
 
Scudo

Vahap Demir

Daimi Üye
Kayıt
9 Temmuz 2012
Mesaj
320
Tepki
531
Şehir
istanbul
Bisiklet
Sedona
@Serkan Mıstınoğlu
Bende de aynısı oluyor :) Ciğerlerim bir süre sonra "artık yeter" diyor. Ardından nabzımın fazla hızlanmış olduğunu fark ediyorum ve vites küçültüyorum. Bunlar olurken bacaklar "bas baba gidelim" havasında oluyor genellikle :D
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.945
Yaş
56
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
@Eibec

Bugüne kadar hiç bisikletlerin marka modelleriyle uğraşmadım, bendeki Geotech. Hafiflik konusunda, jantlar konusunda epey konu açılmıştı, tecrübeliler daha iyi yorum yapmışlardı.

Tek söyleyebileceğim bacak kaslarının yokuşta ne kadar yükü yer çekimine karşı taşıyabileceği daha önemli. 95 kiloluk Cüneyt Pınarak yokuşlarda benden daha iyi çıkıyor. Sizin 2-3 kilo için bisiklete odaklanmanız bana göre küçük detay.

@mavi albatros

Kaslar kara kutu olduğundan açıp bakmadıkça anlayamayız. Başkalarıyla kıyaslamanın da ölçütü yok çünkü bu spora başlayana kadar aileden ne miras aldık, nasıl beslendik, gelişim sürecinde nasıl aktiviteler yaptık önemli faktörler. Ama kabaca bir yorum yaparsam, daha önce hiç koşmadıysanız 10 km'lik yavaş ve uzun bir koşuyu test edersiniz bir de çok hızlı ve kısa 100 metrelik koşuyu test edersiniz. Hangisinde kendinizi iyi hissediyorsanız bacak kaslarının yatkınlığı hakkında fikir verir. Ama bu bisiklet için ölçü olmaz çünkü koşuda kullanılan kaslar farklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.

C.Biberci

Tulpar
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.864
Tepki
5.477
Yaş
43
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Tırmanışta nabızın ve nefes tekniğininde önüne geçen şey sağlam bacak kasları olduğunu söyleyenlerdenim.

Kol ve karın kası az olan bir haltercinin kaldırma kapasitesi ne ise bisikletçininde tırmanış kapasitesi buna benzetilebilir.

Antrenmanlarını daimi olarak Konya gibi düzlük bir şehirde yapan birinin Bursa gibi dağ eteğindeki bir şehire hemen adapte olması mümkün olabilirmi sizce?
Trainerle yapılan idmanla gerçek tırmanış arasında kesinlikle fark olacaktır.
Genetik ve anatomik yatkınlık,kasların yeterli oksijen alamaması durumlarıda ayrı değerlendirilmelidir.
 

karayel52

Üye
Kayıt
18 Ocak 2015
Mesaj
22
Tepki
25
Yaş
38
Şehir
ordu
İsim
anıl bekiroğlu
Bisiklet
Ghost
Burası karafeniz burası ordu.ben o yokuşu hiç dinlenmeden tempolu yavaş bir şekilde çıkarım çıkmasınada.yokuşun sonunda pancar gibi olmak istemiyorum:)
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Candan Biberci
Bursa da da düz parkurlar var.
Ama benim hedefim "ter atıp spor yapmak"..
Bunun için de parkurda mutlaka tırmanış olmalı.
Yada düz yolda terletecek tarzda ağır bir mtb kullanmak lazım. :D:D
Benim hedef sürem yaklaşık günlük 1 saat veya 10 km üstü ..

@karayel52
Yokuş çıkmak için arka göbekte 11 dişli çarkı olan bisiklet işe yarar bence.
Çünkü pedal sertleşmeden daha hızlı çevirip daha yavaş gidebiliyorum.:):)
 

ozgurgokalp

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2012
Mesaj
378
Tepki
663
Şehir
Fethiye/MUĞLA
Bisiklet
Cannondale
Gerektigi kadar yavas cikilirsa her yokus dinlenmeden cikilabilir. Tabi vites oraniniz da onemli. On arka oraniniz 0,75 civariysa (on kucuk disli/arka buyuk disli) cikamayacaginiz yokus yok. Ustelik yokus sonunda pancar gibi olmadan. Ortalama bir sehir kullanicisina gire bir nebze daha iyi olsam da profesyonellerin yanina yaklasamayacak bir performansa sahibim ve deniz seviyesinden 1970 mtlik Babadag'a cikarken sadece 1-2 defa su icmek icin duruyorum ve pancar gibi olmuyorum. Ama yokus cikmak isteyen herkesin %8den sonraki egimlerde yavas gitmeyi ogrenmesi cok onemli. Cok yavas giderken dengede durmak ve durunca tekrar binebilmek te ogrenilmesi gereken beceriler.
 

Eibec

Aktif Üye
Kayıt
4 Kasım 2015
Mesaj
149
Tepki
92
Yaş
47
Şehir
Balikesir
Bisiklet
Giant
2x11 dediginiz 105 5800 li sistem mi?
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Yok hocam ..herkes 2x1 e geçsin demiyoruz.

Ama standart 3x7 bisikleti herkes bilir.
7 nin üzerine 11'i konuşursak herkes ne demek istediğimizi daha iyi anlar diye yazdım.

Diğer yöntem de arka göbekteki en büyük çark çapını biskletler arasında kıyaslamak. Ne kadar büyükse çevrim oranı düşük olur ve o kadar da iyi tabi..

Zaten 2x9 vb olanlarda da bu oran benzer. Ama markadan markaya ben çok fark gördüm. 1x11 olan bile var. O da aynı işi görüyor , ama çevirme oranı önemli tabi..:):)
 

fatihözüdoğru

Daimi Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
265
Tepki
197
Yaş
38
Şehir
Nevşehir
İsim
Fatih Özüdoğru
Bisiklet
Bianchi
ilk bisikletim Salcano xrs 030 2*10 Shimano Tiagra CS-4600 25t/11t kaset 52/39 aynakoldu yokuşlarda baya zorlanıyordum bakalım ikinci göz ağrım carraro cr race 062 bisikletimde;
2*11 11/28 kaset 105 5800 50/34 aynakol yokuş çıkarken bakalım nasıl olacak
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Eibec

Benim kullandığım bisiklette model şudur (11 li arka göbek)
  • Schaltwerk Shimano XT, RD-M8000-DGS, ShadowPlus, 11-Speed, Direct Mount
  • Kassette Shimano XT CS-M8000, 11-40
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihözüdoğru

Eibec

Aktif Üye
Kayıt
4 Kasım 2015
Mesaj
149
Tepki
92
Yaş
47
Şehir
Balikesir
Bisiklet
Giant
Bende cannondale synapse var. 105 5800. Simdi bu 2x11 mi? Birde giant anyroad 2 var. onda 3x9 sanirim ama tam bilmiyorum. Hangisi yokusta daha iyidir?
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13062494_1163074530391786_7192436310134573731_n.jpg?oh=6c051e19a82ce67df4df3a8871a4522e&oe=57C75C38

en soldaki nimets,yoros eğimini ta aşağıdan bulunduğum yere oturarak çıktı,tempo kesmedi,gidon tutuşunu asla değiştirmedi o gün birinci oldu.andre greipel ise peloton içinde idi ayağa kalkarak çıktı

http://www.solodeportes.co/wp-content/uploads/2015/05/Andr%C3%A9-Greipel.jpg

bacaklara bakın bu adam asla eğimci değil,olamazda ,adam yoros eğiminde acı çekiyordu ,nimets ise hiçde öyle değil idi,

bu neyi gösterir,kas kütleliler eğimde kaplumbağa hızında çıkar çıtalar ise fırtınadır,

kintana gibi,konya düz ovada ise nimets sıfırdı,andre son 100 metre düzde turbo idi.....
 

fatihözüdoğru

Daimi Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
265
Tepki
197
Yaş
38
Şehir
Nevşehir
İsim
Fatih Özüdoğru
Bisiklet
Bianchi
yokuşta arka dişli sayısı önemli diye biliyorum, 11-25 den, 11-28. 11-28 den, 11-32. 11-32 den, 11-40. yokuş çıkarken arka dişli büyük olduğu için daha az zorlar diye biliyorum. Tabiki tecrübeli abilerimiz daha iyi bilir.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@fatihözüdoğru

50-34
arka onlu sistem mtb ruble 11-36 dır,yol bisikleti gıant kullanıyorum
34-36 ağır çıkar,,,34-28 beni geçer.....
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@fatihözüdoğru

fatih bey 50-34 arka 11-28 çok çalışma gerektirir,ortalama 17 eğimde zorlanırsınız ,bunun için haftanın 3 günü çalışacaksınız ,ya da sadece pazarları,30 km güzergah belirleyin önce düzde çalışın, sonra eğimli güzergahta çalışın..
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bir de benim yurtdışı forumlarda okuduğum.;
Vites oranını hep hızlı pedal çevirecek şekilde seçmek.
Bu çok önemli.:)

Arazi eğimi değiştikçe vites oranlarını hep buna göre ayarlamak..:):)