Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yokuşlarda Nasıl Vites Kullanıyorsunuz ?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Furkan TK tarafından paylaşıldı.

  1. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.089
    Beğeniler:
    1.882
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    27 vitesli bisikletimde çoğunlukla 2/5 vites kullanıyorum. Düz yol ve hafif-orta eğimli diyebileceğim yollarda dahi bu vites aralığını bozmadan yüksek kadans sürmeye çalışıyorum. Hatta ciddi yokuş diyebilecek yolda bile vites küçültmeden sprint atarak çıkıyorum tabi sonunda nefes nefese kalıyorum.

    Acaba vites küçültmeyerek yanlış mı yapıyorum yoksa performansımı geliştirmek adına doğru hareket mi onu bilemedim.

    Sizce hafif-orta eğimli yollarda uygun vites kullanımı ne olmalı ?

    Konuya mesaj yazanlarda eğimli ve yokuşlarda vites kullanım aralığını yazarsa herkes için iyi bir kaynak konusu olabilir.
     
  2. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Hangi vites kombinasyonlarını kullanmanız gerektiği konusunda son sözü hep vücudunuz söyler.Yüksek kadans kullanmak bana daha uygun.Mesela düz yolda 48*25
     
  3. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hafif yokuşlarda 2/5 iş görür ama yokuş dikleşdikçe ben 2/3 yada 2/2 kullanıyorum.
     
  4. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Aynakol en kucuk caeki hemen hemen hic kullanmiyorum bariz fazlalik :) 2/2den assagi dusmemeye ozen gösteriyorum :)

    Bir sekilde cyclocross daki kaset ve aynakol icin alismam lazim :)
     
  5. Birtan Kolburan

    Birtan Kolburan Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Nisan 2014
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    dik yukuşlarda 1/2 1/3 1/4 kullanıyorum düz yolda 2/5 yada 2/6 kullanıyorum vitesi dizimi zorlamayacak şekilde değiştiriyorum yoksa sakatlık kacınılmaz
     
  6. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arkadaşlar 2-2 de zinciriniz çapraz olmuyor mu. Sakata gelmeyin sonra :)
     
  7. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Aynen banada capraz olur gibi me geldi 1-5, 1-6 kullaniyorum bende capraz gerce ama :)
     
  8. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    2/1 bile kullanıyorum valla. bana göre çapraz değil :D
    1/3 e kadar iniyorum
    3/7 ye kadar çıkıyorum
    2/ hepsini dolaştırıyorum
     
  9. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ne gerekirse onu kullaniyorum.
    Bu degerler yokusa, hiza, bisiklete, disli oranlarina ve en onemlisi de kisiye gore degisecegi icin, burada yazilanlarin hic bir gecerliligi olmayacak.

    Dislileri capraz kullanmak konusunda da bu kadar sinirlamayin kendinizi.
    Uzun vadede sorunlar ciksa bile ortaya, kisa vadede herhangi bir sorun olmayacaktir. Gerekirse en capraz bile kullanabilirsiniz.
    Onemli olan zincir uzunlugunun dogru olmasi ve boyle bir kullanimda sikinti cikarmamasidir. (uzun zincir kucuk-kucuk kullanimda dolanir. Cok kisa zincir buyuk-buyuk kullanimda aktariciyi kitler)

    Ben yol bisikletimde 2x1 de, 1x11 de kullaniyorum.
    Ideal mi? degil. Ama yokusun ortasinda kucuk aynaya inip arkada vites degistirmekten cok daha kolay. Aktarici ayarlarini dogru yaparsaniz surtme de yasamazsiniz.
     
  10. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.890
    Beğeniler:
    5.909
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yanlış yapıyosun arkandan atlılarmı geliyor :) yokuşları en hızlı değilde en verimli şekilde çıkmaya çalış yani enerjini düzenli harcayarak rampayı tamamlamaya bak daha düşük viteste yüksek tempo yapmaya bak bir yerde okumuştum 60-90 devir arası bir tempo yapın diyordu ayakta çıakrken rampayı vücudunu ortala böylece bütün kuvveti pedallara vermiş olursun en önemliside vites seçimi yüksek viteste çok zorlarsan sakatlanabilirsin.
    ben eğimine göre vites 39-50 aynakol en sert rampada örn: kartepeye çıkarken 2x1 di hatta keşke aynakol 3 lü olsa demişimdir bir süre sonra tuğla gibi oluyor %18 %20 arası eğimler belkide daha fazla :)
     
  11. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Yokuş uzun ve dikse, 2/5 (Ön 32 Arka 17) 500-600 metrelik kısa yokuşlarda örneğin unkapanı ssk önündeki yokuşta 3/6 (ön 42 arka 15) kullanıyorum.
    Ama uzun turlarda (Asos rampası ve Bafa çıkışında) 2/2 bile kullandığım oldu.
    Düz yolda ise 3/6 ya da 3/7 kullanıyorum. 3/6 da yüksek kadans ortalama 27-29 km hızla gidiyorum. 3/7 de kadans düşüyor ama 32 - 34 km hızı buluyorum.
     
  12. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.537
    Beğeniler:
    40.982
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kullandığım ayna kol slx sistem 44-32 -22
    arka ruble sram -9 lu 11-34
    düz yolda kesin 44-11 koruyorum kondüsyon artık orada 12 saat ,44-11 sürerek rekorumu egale ettim durmadan
    yol bisikletinde ise gidişte 34-11 'i korudum düz yolda eğimlerde ise gene aynı sistem eğimler fazla değildi tabi dönüşte ise 50 -11 den aşağı düşmedim düz yolda burası gölçük güney yolu topçular-suadiye köyü-suadiye köyü yalova arası ama 16 km rampada eğim 12 den 7'lere inmekte idi altımda slx ayna kol olduğu zaman daha rahat çıktım 99 km üzerine 22-34 ile kısa mola anlayışında 3 saatte rampayı aldım 1300 rakıma çıktım ama sistem 50-34 olunca arka ruble 11-28 olunca kazın ayağı değişti 16 km 'lik rampanın 3 üncü km 'sinde dağıldım... buda şunu gösterdi ,50-34 sistem arka ruble 11-28 oldukça sıkı bir sistem bu sistem ile çok çalışmak gerekir eğimlerde ve düz yolda tabi..