Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yokuş Tırmanma

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında I am the Uptown R. tarafından paylaşıldı.

  1. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.991
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlarda merhaba.Yol bisikletleriyle ilgili merak ettiğim bir konu bu.Bir yol bisikletinde yokuş tırmanmak diğer türlere göre daha mı basittir ya da hızlıdır?
     
  2. newhidalgo

    newhidalgo Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    14 Mart 2015
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    Hüseyin T
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    galiba daha zor oluyor
     
  3. mehmet ulaş

    mehmet ulaş Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.173
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul Çengelköy
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Vites oranları daha büyük haliyle daha zor çıkıyorsunuz ama daha seri çıkıyorsunuz diye biliyorum.Yolcu arkadaşlar konuya bi el atsın yine :D
     
    Fevzi Orak ve I am the Uptown R. bunu beğendi.
  4. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    dişli oranları daha büyük olduğu için zorluyor ama kondisyon meselesi. forumda bunu formüllerle anlatanlar da var :)
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  5. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Vites oranları nedeniyle pedal basmak biraz daha fazla güç ister.
    Ama hafifliği işleri bir nebze kolaylaştırır.

    Vites oranları ve tekerlek çapı ile alakalı olarak daha hızlı çıkarsınız ;).
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  6. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.991
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Şimdi sadece 24 vites dağ bisikleti kullanmış biri olarak alacağım yol bisiketi 2x11 :p ve sanırım beni öldürecek :D Öyle mi acaba?
     
  7. mehmet ulaş

    mehmet ulaş Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.173
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul Çengelköy
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yoruma katılıyorum yokuşun zorluğunu değiştiren diğer faktörse lastikler sonuçta.Ayrıca göbeklerin tam bakımda olması size yokuşta daha iyi performans sağlar.Makine yağ gibi akar.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  8. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Başta biraz zorlar ama alıştıktan sonra oldukça keyif alırsınız...
     
  9. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    öldürmesede süründürür ;) ama alışırsın be hatta keyif alırsın bile, ben yokuş çıkmayı seviyorum, inişlerinden dolayı :)@UptownRyder
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  10. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.045
    Beğeniler:
    1.991
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aldım cevabımı :D Cevaplar için teşekkürler herkese :)
     
  11. mehmet ulaş

    mehmet ulaş Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.173
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul Çengelköy
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @sarper tuncer abi bende arkadaşlara öle diyorum yokuş çıkmak daha iyi(hem her çıkışın inişi var hemde antreman ne kadar çıkarsan o kadar iyi :D) diye dövücek gibi bakıyolar :D
     
    Sarper Tuncer bunu beğendi.
  12. hufucu

    hufucu Aktif Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    21 Şubat 2015
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    kaan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Üste rahat tırmanmak için 2 tane ruble takarsınız alttaki iki rubleyide sökersiniz olur biter :) Muhtemelen en alt rubleleri kullanmazsınız bile.

    Bisikletçiler için bir söz var "Yokuşta akmayan ter inişte gözyaşı olur"
     
  13. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.736
    Beğeniler:
    10.785
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Sözkonusu yokuş asfaltsa ve eğim abartı derecede fazla değilse yol bisikleti ezer
     
    YüzSürKoş bunu beğendi.
  14. hufucu

    hufucu Aktif Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    21 Şubat 2015
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    kaan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yaşasın kısa sert yokuşlar kahrolsun uzun yumuşak yokuşlar :)
     
    Efe Cycler bunu beğendi.
  15. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    :naslyany:
    Kaç tane ruble takılabiliyor bir bisiklete?
     
    OnurA, YüzSürKoş ve Edip Dinçer bunu beğendi.
  16. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.912
    Seviye:
    Örnek vermek gerekırse Uludag ılk 20, muhtemelen yol aılesıne aıt ;)

    Strava Segment | Uludağ Full
     
  17. hufucu

    hufucu Aktif Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    21 Şubat 2015
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    kaan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sanırım orda teknik bir hata yaptım yada yanlış biliyorum arkada ki her bir dişlinin adı ruble değilmi?@Murat B.
     
  18. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ruble, aslında dişlilerin takıldığı bir tarafa serbestçe dönebilen mekanizmanın adı. Eskiden bu parça dişlilerle bütünleşik olurdu, jant göbeğine vidalanırdı. Artık göbeğe bütünleşik oluyor, "kaset" denilen dişli kümesi buna takılıyor. Fakat dişli kümesine de ruble denilmesi oldukça yaygın. Ne olursa olsun, dişlilerin her birine ruble denilmiyor...

    Dağ bisikletinde ortadan bir dişli çıkartıp büyük bir dişli eklemenin yolları var ama iki küçük dişliyi çıkartıp iki tane büyük dişli takmak sandığınız kadar kolay değil bu arada.
     
  19. hufucu

    hufucu Aktif Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    21 Şubat 2015
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    kaan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Murat B. Yıldız sporcularda dişli kısıtlaması olduğu için mecbur söküyordunuz altta ki küçük dişlileri. Maks 16*52 olması lazım aynı şekilde gençlerde de 14*52 yada 15*52 olmas lazım bizde alttakileri söküp üste dişli takıyorduk bazen dişli olmadığı için üstte ki iki dişli aynı kullandığımız dahi oluyordu.