Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yokuş Aşağı sorunu

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Furkan kiraz tarafından paylaşıldı.

  1. Furkan kiraz

    Furkan kiraz Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar eskiden dandik bir mtb bisikletim vardı dik bayır aşağı çok rahat ve hızlı inebiliyordum. Sorunum şu ben salcano city fun 70 aldım yokuş aşağı inerken bisiklette düşücek gibi oluyorum ve virajlarda yatamıyorum yavaşlayıp gidonu çevirmek zorunda kalıyorum seleyi dibine kadar indirsem bile sorun böyle acaba lastiğin yol tutuşu kötü olduğundamı yoksa kalpiye pedal olduğundamı yoksa jantın 28 inç olduğundanmıdır ? Lütfen yardım edin size güveniyorum sürekli arkadaşlarımın arkasında kalıyorum ve ön amortisör olmadığından bozuk yolda elçik resmen elimde çıkıcak gibi oluyor çok fazla titriyor ne yapmam lazım ?
     
  2. Oğuzhan Y.

    Oğuzhan Y. Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    2.068
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Furş yatağında boşluk olabilir. Bisikletçiye kontrol ettirin.
     
  3. Furkan kiraz

    Furkan kiraz Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Giresun
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Dediğinizi kontrol ettireceğim ama pek onunla alakalı olduğunu sanmıyorum.Kimse yorum yapmamış lütfen yardım edin arkadaşlar
     
  4. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Lastikler daha ince olduğundan tabii ki dağ bisikletinde olduğu gibi sağa sola çok yatamazsınız. 28 jant oluşu viraj alırken az da olsa manevrayı zorlaştırıyor. Kısacası dağ bisikletine göre daha temkinli kullanmak lazım. Titreme olayı bozuk yola girdiğinizde amortisör yoksa tabii ki bütün yükü gidona verecek ve hissedeceksiniz. Düz yolda zaten yapmaz. Kullanmaya alıştıkça ince lastikte olsa daha iyi manevralar yapabilirsin.
     
    Mutlu Onur ÖZDEMİR bunu beğendi.
  5. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bisiklette araclar gibi yere ne kdr yakin olursa o kdr hakimiyeti fazla olur. Yeni bisiklet 28 jant oldugu icin 26ya gore kontrolu daha farkli gelir sana. Cunki bisikleti yeni almissin alisma surecin olacaktir. Alistiktan sonra sıkıntı olacagini dusunmuyirm. Titreme konusunda yapilacak pek bisey yok. Bisiklet sehir bisikleti oldugu icin uretimi geregi bozuk yolda tasli yolda vs titretecektir. Azda olsa onlemenin yolu lastik havalarini hafif indirirsen yere daha yumusak basar ve ilk bozuk yolun verdigi darbeyi yumusatmis olur;)
     
  6. volkanakalin

    volkanakalin Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Eylül 2014
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Aksaray
    3 tane 28 bisikletim var. Üçünde de farklı tekerler. ( Hatta şu anda bir tanesinde çivili schwalbe winter var) Bunların tekerlerini birbiri arasında değiştirdiğimde yol tutuşlarıda çok değişiyor. Kaliteli bir tekerin birazcıkta sizin orjınal tekerinizden geniş yanaklısını alırsanız hem yol tutuş hemde titreşim sorunu azaltmış olursunuz. Ebatla oynamaktan korkmayınız.
     
  7. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Dirseklerinizi rahat bırakın; darbe geldiği zaman gidonu sabit tutmaya çalışmazsanız gidon elinizden çıkacak gibi olmaz.

    Bu konu daha önce de tartışılmıştı... Siz dağ bisikletini ne kadar sağa sola yatırabiliyorsunuz ki ince lastik ile bunun yapılamayacağını söylüyorsunuz? Aşağıdaki resme bakın lütfen, virajı en dıştan alanlar 30 dereceden fazla, en içtekiler ise 45 derece yakın yatırmışlar bisikleti.

    [​IMG]
     
  8. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yarış bisikletlerinin virajlarda bu kadar yatırabilmelerinin diğer bir sebebi de kadro geometrisidir. Aynı incelikte bir lastik şehir bisikletine takılsa bile böyle bir yatış açısı elde edilemeyecektir.

    Cyclocross bisikletler görüntü itibariyle yol-yarış bisikletini andırsa da geometrik farklılıklardan dolayı 45 derecelik yatış eğimine ulaşabileceklerini sanmıyorum.
     
    Mutlu Onur ÖZDEMİR bunu beğendi.
  9. Fanonn

    Fanonn düz üye

    Kayıt:
    6 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Virajlarda bisikleti yatırabilmek için motosikletlerde kullanılan kontra viraj tekniğini kullanabilirsiniz. Bunun için güvenli bir alanda kısa bir müddet çalışmanız yeterli olacaktır. İki tekerlekli araçların viraja güvenle girip çıkmaları için kullanılan bu teknik bisiklette de çok işe yarıyor. Düşük hızlarda viraj dönüşlerinde bisiklette ağırlık transferiyle aracı yatırabilsek de yokuş aşağı hız artınca virajlar daha riskli hale geliyor. Kontra viraj tekniği özellikle bu yüksek hızlarda güvenli sürüşü sağlar.
    Aşağıdaki linkte tekniği motosikletlerle ilgili anlatan çizim, fotoğraf ve videolar var. Umarım yararlı olur.
    KONTRA TEKNİĞİ | Motosiklet Gezileri | Moto Road
     
  10. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Haklısınız, önemli olan ağırlık merkezinin yerden ne kadar yüksekte olduğu, onu belirleyen de geometri.

    Zaten ben ince lastik ile daha fazla yatılacağını iddia etmiyorum, "ince lastik ile fazla yatılamayacağı" iddasının yanlış olduğunu söylüyorum.
     
    Ali Demir, Max Torque ve suat akman bunu beğendi.
  11. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    O konuda haklısınız zaten. Tıpkı yağışlı havada ince lastik güvensizdir dedikleri gibi bir durum var ortada. 700x28 slick lastikle yağmur altında, ıslak zeminde ne kadar yol yaptığımı ben bile unuttum...
     
  12. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Daha önce konuşuldu mu bilmem. Ben lastiğin yapısına bakar konuşurum. Dağ lastiklerinde yanak çevresindeki yan dişler her türlü bisikleti daha fazla eğmenize olanak verir. Bu yan dişler olmadığı için düz lastiği daha az eğebilirsiniz diyorum ben. Kısaca fizik kuralı.
     
  13. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Lastigin disli, duz, mtb vb. olmasi yatirdiginizda daha iyi tutus verecegi anlami tasimaz. Lastigin hamuru, yolun yapisi, aracin aerodinamigi ve surucunun beceri/teknigi bunu belirler.
    Soz konusu MTB ve slick lastige gelirsek;
    MTB disli yapisi ile bosluklara sahip oldugu icin asfaltta yola temas eden yuzeyi azalacagindan daha guvensiz olacaktir. Psikolojik olarak surucu daha guvenli hissetse de bu degismez...
    Elbette ayni MTB disleri arazideki degisken zemine gomulerek her cikintiya oturacak ve daha verimli tutus saglayacaktir. MTB lastikler bile dis ve hamur yapisina gore bu nedenle siniflandirilir; kaya zemin tutusu, gevsek zemin tutusu, islak zemin tutusu gibi degerleri belirtilerek satilirlar iyi markalarda.
    Slick lastikler ise asfaltta MTB den daha iyi tutusa sahiptir.
    Baska bir ornege gelirsek motorsiklet yarislarinda slick lastikli motorlar yuksek hizlarda inanilmaz derecelerde yatarak hic kaymadan tutunmaktadir. "Disli lastik" daha iyi tutsa pist yarislarinda "slick" lastik kullanmaz kimse degil mi?
    "Hiz yapmak icin slick takiyor tutusundan degil" diyecekseniz, tutus riskinden dolayi virajlarda ciddi yavaslamalar yapmalari gerekir ki ilgisi yok.
    Her lastik uygun aracta ve uygun yol kosullarinda kullanildigi zaman max. verim verecektir. Her ne kadar MTB kullansam ve asfaltta 2,00 disli lastikle gezmeye devam etsem de, asfaltta dissiz lastiklerin hiz ve yatarken dahi tutunma verimi daha yuksek kabul ederim.
    Dedigim gibi psikolojik olarak surucu kendini bir lastik turunde guvende hissedebilir ki bu gercegi degistirmez...
     
    Fanonn ve Murat B. bunu beğendi.
  14. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Motorsiklet yarışlarındaki lastik çok çok farklı bir konu. Slick lastik evet ama lastiğin yapısına bir bakın. Lastik üzerindeki kanallar neredeyse janta kadar gelir. Ayrıca lastiğin şekline bakın janta yakınlaştıkça resmen üçgen şekilde devam eder. Yani yan yatıldığında lastik yere yine düz konumdaki gibi tam basar. Orada ki olay diş ten çok lastiğin şekli.
     
  15. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Lastiğin dişleri ile bisikleti yana yatırma arasındaki ilişki hangi fizik kuralına dayanıyor?

    Dediğinizin gerçekle uzaktan yakından alakası olsaydı moto GP lastiklerinin kenarları dişli olurdu.
    [​IMG]
     
    ihsangencer ve BFOkuru bunu beğendi.
  16. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Motorsiklet olayını bir üst mesajımda söyledim. Yarış lastikleri yuvarlak değil. Tam orta noktadan sonra janta kadar düz açıyla devam ediyor. Motor 45 derece yatıkken lastik tamamen basıyor yere.
     
  17. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    İkisi ıle de isteyen çok guzel yatar .Tartısmaya ne gerek var kı :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ali Demir ve Fanonn bunu beğendi.
  18. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Saçma iddianızın hangi fizik kuralına dayandığını söylemiş değilsiniz.

    "Orta noktadan sonra janta kadar düz açıyla devam ediyor" diyerek ne demek istediğinizi anlamadım. Yol bisikleti lastiklerinin de kesiti moto GP lastikleri gibi yuvarlağa oldukça yakın, 45 dereceden fazla yatırmadığınız sürece yerle temas eden alan azalmıyor.

    [​IMG]
     
    BFOkuru ve YüzSürKoş bunu beğendi.
  19. Muhittin Cihan

    Muhittin Cihan Kıdemli Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    21 Ocak 2014
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    26mtb den 29mtb ye gecistede aynisi olmustu,merak etme alisirsin. :)
     
    Efecan UZUN bunu beğendi.
  20. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    varsayımlarla bilim olmaz, Murat B haklı

    dağ bisikletleri de yatıyor ama yattıkları zaman ya bilinçli kaydırıyorlar ya da virajda yolun kendisi de içe yatıyor; yani yol / bisiklet açısı o kadar da rijit olmuyor. bir yol bisikleti kadar kesinlikle olması mümkün değil, yol lastikleri en az sağa sola 35-40 derece aynı kararkterde tutuş yapabiyecek yapıda üretilir. lastik havası yerinde ve yolda kusur yoksa tutunmasağlanır
     
    YüzSürKoş, Ali Demir ve Murat B. bunu beğendi.