Yoksa Ben Vites Değiştirmiyi Bilmiyor muyum?

edo

Üye
Kayıt
26 Nisan 2007
Mesaj
99
Tepki
35
Şehir
Ümraniye
Merhaba arkadaşlar,
bu hafta sonu Kron XC 1000 aldım ve bisiklete daha 2 kez bindim. İlk binişimde zincir attı. Daha sonra dün akşam yine bindim bu sefer çok kötü şekilde zincir gövde ile çark arasına sıkıştı. Ben sorun vites ayarındandır diye düşünüyodum da ama bugün bi kitapçıkta vitesleri tamamen çapraz yapcak şekilde kullanmayın gibi bi şey gördüm. Yani arka dişliyi1-2-3 arttır ön tarafı arttır arkayı 1-2-3 arttır ön tarafı arttır gibi. Demem o ki acaba viets ayarında mı sorun olabilir yoksa ben hakkaten vites değiştirmeyi mi bilmiyorum :D

İyi forumlar
 
Scudo

AtilaF

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
924
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
merhabalar,

kitapcıkda okuduğun bilgi doğrudur. bisikletler satılırken her nekadar 18 vites 21 vites 27 vites falan diye satılsada teorik olarak kullanılan vites sayısı okadar fazla olmuyor. bunun sebebini basitce anlatıcak olursak,sizinde kitapcıgınızda bahsedilen çapraz durma pozisyonundan bahsedebiliriz. ön dişliniz küçükteyken tavsiye edilen arka dişli konumu ilk 3 dişlidir. arka dişlilerde daha küçük dişlilere geçtiğinizde zincir çaprazlaşmaya başlar ve ön attırıcınıza veya aynakola sürtme sesleri gelmeye başlar. örnekler bunun gibi arttırılabilir. öndeki dişlinizin konumuna gore arka dişlinizi zinciri çapraz yapmayacak konuma getirirseniz sorun olmaz. ama sanırım sizin bisikletteki sorun ön attırıcınızın ayarının bozuk olması.zinciri öndeki en küçük dişliye almaya çalıştığınızda attırıcı zinciri fazla içeri iterse zincir atma ve zincirin kadro ile aynakol arasına sıkışması gibi problemlerle karşılaşabilirsiniz. ön attırıcı ayarınızı yaptığınızda muhtemelen sorun çözülür.

kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69

r_scribble

Aktif Üye
Kayıt
20 Ekim 2006
Mesaj
154
Tepki
30
Şehir
İstanbul
Ön ve arka aktarıcılarda 2 adet vida bulunur.Bunların ikisinin ayarını yapıp rotasyon sınırını doğru şekilde belirlemelisiniz.Yazdıklarınıza bakılırsa hobiye yeni adım atmışsınız.Tavsiyem hiç korkmadan tornavidayı elinize alıp deneyerek çözüm arayın, azda olsa ince ayar öğrenmiş olursunuz.;)
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69

Emre Ede

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Nisan 2007
Mesaj
558
Tepki
207
Şehir
Eskişehir
vitesi şu şekilde kullanmaya gayret gösterirsen uzun ömürlü olur ;)
aynakol = 1 ruble = 1-2-3/4
aynakol = 2 ruble = 4-5
aynakol = 3 ruble = 6-7 < 21 viteste ben böyle kullanıyodum..

zincirin atması viteslerin ayarsızlığından olduğunu düşünüyorum, hiç korkmadan kurcalayın pratik olur, baktınızki iyice bozuldu, bisikletçiye talim :D
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Aynakol=1 ; Ruble=1-2-3
Aynakol=2 ; Ruble=4-5-6
Aynakol=3 ; Ruble=7-8-9

Bence.
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Bir de atak yaparken vites değiştirirken birazcık atağı yumuşatmakta fayda var. Ömrünü uzatmak açısından. En temizi hızlandıkça değiştirmek ve bunu pedal çevirmeden yapmak; otomobildeki debriyaj-vites-gaz gibi düşünün. ;) :)
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
@Selim Çam


Selim pedal çevirmeden vites değiştirmek:eek: kesinlikle çok yanlış:Skull-175 ...
Belki daha yavaş çevirmek daha yumuşak vites geçişi sağlayabilir;) ama kesinlikle ve kesinlikle pedal çevirmeden vites değiştirmek çok zararlı bişey ...

 

Emre Ede

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Nisan 2007
Mesaj
558
Tepki
207
Şehir
Eskişehir
@d.berkay

tamamen katılıyorum berkay sana, pedala yüklenmeden, yavaş çevirerek vites değişimi en sağlıklısı, pedal çevirmeden vites değiştirince, tahminimce sürtünme daha fazla oluyo..ee sürtünme olmasını istemeyiz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
@EMREEDE

Emre'cim pedal çevirmeden vites değiştirdiğinde sürtünme daha fazla olmaz çünkü zincir dişliler üzerinde hareket edemez;) yani attırıcılar hareket eder fakat zincir rublenin veya aynakolun dişlilerinden kurtulamadığı için zorlanır..Bu da zincirin ve dişlilerin ömürünü azaltıcı nitelikte bir sonuç doğurur
Ee bizde bunun olmasını istemiyeceğimize göre; en mantıklısı pedala güç uygulamadan yavaşça çevirerek vitesleri geçirmemiz...
 

Emre Ede

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Nisan 2007
Mesaj
558
Tepki
207
Şehir
Eskişehir
hımm benim kastedmek istediğimde buydu aslında, anlatış farklılıkları :)
haklısın zincir hareket etmez, ama hareket ettiğindede ne olduğunu az çok herkes biliodur, zinicr aynakol,ruble üçgeninde sürtünme en üst düzeyde, ömür kısalıyo...neyseyaa uzatmaya gerek yok bilgilendirme için saol ;)
 

alicins

Aktif Üye
Kayıt
17 Ekim 2006
Mesaj
169
Tepki
151
Şehir
İstanbul/Gündüz Yıldız Teknik Üniversitesi Gece Üs
pedala fazla yüklenmeden :D;
ayna kol; 1de iken ruble; 1-2-3
ayna kol; 2de iken ruble; 2-3-4-5-6-7 (zorunlu olmadıkça 2 ve 7 de doğru değil)
ayna kol; 3te iken ruble; 6-7-8
 

bedo

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2006
Mesaj
1.225
Tepki
332
Şehir
istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
Benim bildiğim 9 lu sistem için ;)
Aynakol 1- -ruble 1
Aynakol 2 --ruble 2-3-4-5-6
Aynakol 3-- ruble 7-8-9 :cool:
 

edo

Üye
Kayıt
26 Nisan 2007
Mesaj
99
Tepki
35
Şehir
Ümraniye
Hepinize cavaplarınız için teşekkür ederim sanırım biraz vites ayarında biraz da benim ayarımda sorun var :D İnş. herşey sizlerden de edindiğim bilgilerle daha güzel olacak.
Serkan abiye de teşekkürler
 

Abdullah Hakkı

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2006
Mesaj
1.388
Tepki
673
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Selim Çam

sadece sakın derim çünkü hem zinciri hemde attırıcıyı zorlar yavaş yavaş pedal çevirirken değiştirmek en iyisi
 

assasin

Üye
Kayıt
2 Haziran 2007
Mesaj
18
Tepki
0
Şehir
Ankara
@Selim Çam

vitesleri uygun kullanmak dışında amatör birisi olarak sizin yorumunuza da kesinlikle katılıyorum vitesler kesinlikle pedal çevirerek değiştirilmelidir ama pedala asılmaktansa serbestçe döndürürken vites değiştirmek dişli ve zincir açısından çok iyi olur yani takır takır sestense tıkır tıkır daha yumuşak değişim gerekir.
Yokuşa bile girdiğinizde biraz zorlanarak aynı viteste biraz hızlanıp sonra diğer vitese küçültmeniz çok işe yarar
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
8 li sistemde kulandığım vitesler (48 lik aynakol kulanıyorum)

-Ön 1 - arka 1,3
-Ön 2 - arka 3,5,6
-Ön 3 - arka 5,6,8

24 vitesde 8 vites kulanıyorum herşeye yetiyo :)