Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yoksa Ben Vites Değiştirmiyi Bilmiyor muyum?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında edo tarafından paylaşıldı.

  1. edo

    edo Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2007
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Ümraniye
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,
    bu hafta sonu Kron XC 1000 aldım ve bisiklete daha 2 kez bindim. İlk binişimde zincir attı. Daha sonra dün akşam yine bindim bu sefer çok kötü şekilde zincir gövde ile çark arasına sıkıştı. Ben sorun vites ayarındandır diye düşünüyodum da ama bugün bi kitapçıkta vitesleri tamamen çapraz yapcak şekilde kullanmayın gibi bi şey gördüm. Yani arka dişliyi1-2-3 arttır ön tarafı arttır arkayı 1-2-3 arttır ön tarafı arttır gibi. Demem o ki acaba viets ayarında mı sorun olabilir yoksa ben hakkaten vites değiştirmeyi mi bilmiyorum :D

    İyi forumlar
     
  2. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    801
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    merhabalar,

    kitapcıkda okuduğun bilgi doğrudur. bisikletler satılırken her nekadar 18 vites 21 vites 27 vites falan diye satılsada teorik olarak kullanılan vites sayısı okadar fazla olmuyor. bunun sebebini basitce anlatıcak olursak,sizinde kitapcıgınızda bahsedilen çapraz durma pozisyonundan bahsedebiliriz. ön dişliniz küçükteyken tavsiye edilen arka dişli konumu ilk 3 dişlidir. arka dişlilerde daha küçük dişlilere geçtiğinizde zincir çaprazlaşmaya başlar ve ön attırıcınıza veya aynakola sürtme sesleri gelmeye başlar. örnekler bunun gibi arttırılabilir. öndeki dişlinizin konumuna gore arka dişlinizi zinciri çapraz yapmayacak konuma getirirseniz sorun olmaz. ama sanırım sizin bisikletteki sorun ön attırıcınızın ayarının bozuk olması.zinciri öndeki en küçük dişliye almaya çalıştığınızda attırıcı zinciri fazla içeri iterse zincir atma ve zincirin kadro ile aynakol arasına sıkışması gibi problemlerle karşılaşabilirsiniz. ön attırıcı ayarınızı yaptığınızda muhtemelen sorun çözülür.

    kolay gelsin.
     
    alperen_69 bunu beğendi.
  3. r_scribble

    r_scribble Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2006
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ön ve arka aktarıcılarda 2 adet vida bulunur.Bunların ikisinin ayarını yapıp rotasyon sınırını doğru şekilde belirlemelisiniz.Yazdıklarınıza bakılırsa hobiye yeni adım atmışsınız.Tavsiyem hiç korkmadan tornavidayı elinize alıp deneyerek çözüm arayın, azda olsa ince ayar öğrenmiş olursunuz.;)
     
    alperen_69 bunu beğendi.
  4. Emre Ede

    Emre Ede Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    vitesi şu şekilde kullanmaya gayret gösterirsen uzun ömürlü olur ;)
    aynakol = 1 ruble = 1-2-3/4
    aynakol = 2 ruble = 4-5
    aynakol = 3 ruble = 6-7 < 21 viteste ben böyle kullanıyodum..

    zincirin atması viteslerin ayarsızlığından olduğunu düşünüyorum, hiç korkmadan kurcalayın pratik olur, baktınızki iyice bozuldu, bisikletçiye talim :D
     
  5. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aynakol=1 ; Ruble=1-2-3
    Aynakol=2 ; Ruble=4-5-6
    Aynakol=3 ; Ruble=7-8-9

    Bence.
     
  6. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bir de atak yaparken vites değiştirirken birazcık atağı yumuşatmakta fayda var. Ömrünü uzatmak açısından. En temizi hızlandıkça değiştirmek ve bunu pedal çevirmeden yapmak; otomobildeki debriyaj-vites-gaz gibi düşünün. ;) :)
     
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:

    Selim pedal çevirmeden vites değiştirmek:eek: kesinlikle çok yanlış:Skull-175 ...
    Belki daha yavaş çevirmek daha yumuşak vites geçişi sağlayabilir;) ama kesinlikle ve kesinlikle pedal çevirmeden vites değiştirmek çok zararlı bişey:in: ...

     
    alperen_69 ve Emre Ede bunu beğendi.
  8. Emre Ede

    Emre Ede Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    tamamen katılıyorum berkay sana, pedala yüklenmeden, yavaş çevirerek vites değişimi en sağlıklısı, pedal çevirmeden vites değiştirince, tahminimce sürtünme daha fazla oluyo..ee sürtünme olmasını istemeyiz :)
     
    d.berkay bunu beğendi.
  9. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Emre'cim pedal çevirmeden vites değiştirdiğinde sürtünme daha fazla olmaz çünkü zincir dişliler üzerinde hareket edemez;) yani attırıcılar hareket eder fakat zincir rublenin veya aynakolun dişlilerinden kurtulamadığı için zorlanır..Bu da zincirin ve dişlilerin ömürünü azaltıcı nitelikte bir sonuç doğurur :in:
    Ee bizde bunun olmasını istemiyeceğimize göre; en mantıklısı pedala güç uygulamadan yavaşça çevirerek vitesleri geçirmemiz...
     
  10. Emre Ede

    Emre Ede Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    227
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    hımm benim kastedmek istediğimde buydu aslında, anlatış farklılıkları :)
    haklısın zincir hareket etmez, ama hareket ettiğindede ne olduğunu az çok herkes biliodur, zinicr aynakol,ruble üçgeninde sürtünme en üst düzeyde, ömür kısalıyo...neyseyaa uzatmaya gerek yok bilgilendirme için saol ;)
     
  11. alicins

    alicins Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2006
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    158
    Şehir:
    İstanbul/Gündüz Yıldız Teknik Üniversitesi Gece Üs
    Seviye:
    pedala fazla yüklenmeden :D;
    ayna kol; 1de iken ruble; 1-2-3
    ayna kol; 2de iken ruble; 2-3-4-5-6-7 (zorunlu olmadıkça 2 ve 7 de doğru değil)
    ayna kol; 3te iken ruble; 6-7-8
     
  12. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    Benim bildiğim 9 lu sistem için ;)
    Aynakol 1- -ruble 1
    Aynakol 2 --ruble 2-3-4-5-6
    Aynakol 3-- ruble 7-8-9 :cool:
     
  13. edo

    edo Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2007
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Ümraniye
    Seviye:
    Hepinize cavaplarınız için teşekkür ederim sanırım biraz vites ayarında biraz da benim ayarımda sorun var :D İnş. herşey sizlerden de edindiğim bilgilerle daha güzel olacak.
    Serkan abiye de teşekkürler
     
  14. Abdullah Hakkı

    Abdullah Hakkı Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.407
    Beğeniler:
    724
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    sadece sakın derim çünkü hem zinciri hemde attırıcıyı zorlar yavaş yavaş pedal çevirirken değiştirmek en iyisi
     
  15. assasin

    assasin Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2007
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    vitesleri uygun kullanmak dışında amatör birisi olarak sizin yorumunuza da kesinlikle katılıyorum vitesler kesinlikle pedal çevirerek değiştirilmelidir ama pedala asılmaktansa serbestçe döndürürken vites değiştirmek dişli ve zincir açısından çok iyi olur yani takır takır sestense tıkır tıkır daha yumuşak değişim gerekir.
    Yokuşa bile girdiğinizde biraz zorlanarak aynı viteste biraz hızlanıp sonra diğer vitese küçültmeniz çok işe yarar
     
  16. Ontario

    Ontario Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2007
    Mesajlar:
    733
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Antalya Lara
    Seviye:
    8 li sistemde kulandığım vitesler (48 lik aynakol kulanıyorum)

    -Ön 1 - arka 1,3
    -Ön 2 - arka 3,5,6
    -Ön 3 - arka 5,6,8

    24 vitesde 8 vites kulanıyorum herşeye yetiyo :)